Työpaikasta valitusta

Back to yleinen keskustelu O

[q]Yallu, 11.9.2008 10:03:
Miten niin?
[/q]

Kiva, kun arvostat!

[q]vuokko, 11.9.2008 00:32:
---
Sssan*, 10.9.2008 11:45:
Joopa joo.. Tässä reilun kuukauden venaillu lomarahoja.. Palkka kuudetta kertaa myöhässä..Soittelin pomolle ja ei osannut sanoo mitään tarkkaa päivää et koska tulee rahaa Ihan "mukavaa" kun tilillä on 5e ja laskut sekä vuokra odottaa maksamistaan! Tekis mieli vaan nyt irtisanoo ittensä, mut uutta duunipaikkaa ei oo vielä tiedossa joten saa nähä..Toivottavasti joku niistä paikoista mihin oon hakenu nappais!!
Tähän paikkaan menee kyllä totaalisti hermot!!
V*ttu et voi osuu kohdalle näin p*skat työnantajat*grr*

.... .... ...

---


öööhmm... hae saatavasi palkkaturvasta ja nosta kytkintä?
http://www.tyj.fi/default.asp?id=408
[/q]

Kiits, mä en oikeesti edes tienny tollasesta aikasemmin!
P*Skempi juttu tässä vaan on se et jos nostan kytkintä ennenku oon löytäny uutta työpaikkaa ei mistään heru sinä aikana rahaa... JA prkle mä oon jo melkein vuoden ravannu haastatteluissa mut mikään mulle sopiva paikka ei oo natsannu

kyl nyt vaan alkais olemaan jo toiset työtehtävät kiikarissa.

[q]RiD, 9.9.2008 10:11:
IBM Dublin rules. Suosittelen lämpimästi
[/q]

luit mun ajatukset. erityisesti toi leikkikouluilmapiiri
on niin totta, että puistattaa.

tosin juuri sen takia en enää itsekään ota juuri mitään
täällä vakavasti, joka on huomattavasti tasoittanut vitusta.

+ se, että pitää mielessään lauseen "enää viisi kuukautta" :P

muutama sana.
- liian vähän työntekijöitä ja osaamattomat vuoropäälliköt. sitten on työntekijöiden vika jos homma ei pysy kasassa.
- sairaslomat jne.
meillä on niin ihana käytäntö, että jos haluat sairaslomaa ja vielä palkallista, niin tarvitaan lääkärin allekirjoittama todistus. tietenkään kuume, oksennustauti jne ei mene työterveyden kautta (sinne pääsee vain jos sattuu töissä joku tapaturma), vaan joutuu itse maksamaan ja hankkimaan sen lekurin.

ilmoitin sitten tänään töihin että joudun jatkamaan sairaslomaani parilla päivällä koska kuume ei hellittänyt.
vuoropäällikkö päätti sitten avautua puhelimessa, että minkä tähden ilmoitan siitä vasta tänään (eilinen oli myös vielä sairaslomapäivä), heillä on hirveä kiire eikä sijaista saa mistään.
minun vika tietysti että satuin sairastumaan. voinhan tietysti tulla kuumeessa yskimään sinne ja tartuttamaan kaikki muutkin niin ettei kohta siellä ole ketään töissä.

olisi niiiiiin paljon muutakin avautumista tuosta paikasta, mutta taidan mennä peiton alle jatkamaan sairastamista.

Kauankohan tämä työntekijöiden tiukille virittäminen voi vielä jatkua? Vaiko ikuisesti?

Itse yritin puuttua huomaamiini epäkohtiin kehityskeskustelussa, jolloin pomo ystävällisesti piti minulle 20 min luennon yrityksen hienouksista ja tavoista toimia. Itselle tuli sellainen olo, että olen pikkumainen, kun moisista jutuista yritän valittaa ja arvostella. Olin kuitenkin kuvitellut, että kehityskeskustelu on juuri sitä varten, että voidaan arvioida minun resursseja ja kehittämistarpeita ja niitä asioita, jotka voivat olla kehittymisen tiellä.

Mulla näyttää onneks olevan asiat töissä ihan hyvin... Mut kyl täälläkin joskus ottaa päähän. Olen siis työssä logistiikka-alalla, ja tämä on yksi niistä aloista missä koko homma hajoaa jos yksi lenkki on heikko - ja meillä näitä piisaa. Välillä ei noutokuski tarkista noutohetkellä osoitteita, välillä jakokuski vie tavaraa väärään paikkaan...

Kaikkein rasittavinta on kuitenkin se, että meillä on töissä myös joitain vähemmän-kuin-luotettavia henkilöitä jotka ei vaan saa pidettyä omaa hommaansa hanskassa, ja sitten muille tulee paskaa niskaan - erityisesti niille, jotka on asiakasrajapinnassa (kuten meikäläinen). On se ihanaa.

[q]wammi, 11.9.2008 12:32:
kyl nyt vaan alkais olemaan jo toiset työtehtävät kiikarissa.
[/q]

Joko alkaa vituttaa? :D

[q]Euphoria, 11.9.2008 15:13:
---
wammi, 11.9.2008 12:32:
kyl nyt vaan alkais olemaan jo toiset työtehtävät kiikarissa.

---


Joko alkaa vituttaa? :D
[/q]

KYLLÄ! nykyinen duuni siis. yritän tässä hakeutua pikkuhiljaa omalle alalle.

[q]wammi, 11.9.2008 15:18:
---
Euphoria, 11.9.2008 15:13:
---
wammi, 11.9.2008 12:32:
kyl nyt vaan alkais olemaan jo toiset työtehtävät kiikarissa.

---


Joko alkaa vituttaa? :D

---


KYLLÄ! nykyinen duuni siis. yritän tässä hakeutua pikkuhiljaa omalle alalle.
[/q]

Niin sitä pitää:)

[q]Lyylikki, 11.9.2008 14:59:
Kauankohan tämä työntekijöiden tiukille virittäminen voi vielä jatkua? Vaiko ikuisesti?
[/q]

Riippuu firmasta, mutta nykyinen talouden alamäki takaa sen että ainakin lähivuosina joka alalla menee aina vaan tiukemmaksi ja lama iskee vääjäämättä. Isoista saneerauksista saa lukea päivittäin uutisista. Huonolta näyttää. :(

[q]Lyylikki, 11.9.2008 14:59:
Itse yritin puuttua huomaamiini epäkohtiin kehityskeskustelussa, jolloin pomo ystävällisesti piti minulle 20 min luennon yrityksen hienouksista ja tavoista toimia.
[/q]

Aika paskamainen asenne sun pomollas. Käsittääkseni kehityskeskusteluiden tarkoitushan on juurikin asioiden ja työtapojen analysointi ja kehittäminen. Työntekijän ja työpaikan vahvuuksien, heikkouksien ja epäkohtien huomioiminen ja ratkaisujen löytäminen ongelmiin.

Meillä on onneksi fiksu osastonhoitaja joka ymmärtää työntekijöiden murheita ja kritisoi mielellään ylemmän johdon toimintaa. Omissa kehityskeskusteluissa onkin aina virinnyt joitain aloitteita ja ehdotuksia johtoon päin. Eipä ne mihinkään välttämättä ole johtaneet mutta aina pitää vähän työllistää isompia pomoja ja kyseenalaistaa ylhäältä säädettyjä menettelytapoja jotta huomaavat että duunariportaassakin tajutaan asioita eikä täällä niellä ihan mitä tahansa paskaa.

Tärkein asia muutenkin on se että työntekijän pitää tietää oikeutensa ja niistä täytyy pitää kiinni! Kapuloitakin pitää laittaa rattaisiin mikäli se on tarpeen, mutta se on yleensä parasta tehdä fiksulla tavalla!

[q]Lyylikki, 11.9.2008 14:59:
Itse yritin puuttua huomaamiini epäkohtiin kehityskeskustelussa, jolloin pomo ystävällisesti piti minulle 20 min luennon yrityksen hienouksista ja tavoista toimia. Itselle tuli sellainen olo, että olen pikkumainen, kun moisista jutuista yritän valittaa ja arvostella.
[/q]
MEillä on duunissa aina itsensä ja myyntiprosessin kehittämislässytystä mut nykyään se on ihan mukavaa lässytystä ilman turhia kuumotuksia. Tossa vuoden vaihteessa ku oli eri pomo ja hirveä kuumotus meininki niin aluksi kun kerroin mielipiteeni niin siitä vaan seurasi se, että kuinka se on yrityksen visio ja tahtotila ja muuta diipadaapaa. Loput keskustelut meni mukavasti kun en kuunnellu ja katselin lähinnä kattoon ja funtsisin, että mitäs duuniasioita mun pitää hoitaa kun pääsee tästä työaikaa vievästä lässytyksestä :D.

mun hommissa ärsyttää eniten työvoimapula toimihenkilöpuolella. ennen vanhaan mun hommat olisi jakautunut varmaan kolmelle henkilölle, mutta nykysin kaikki pitää tehdä ite. vuosien saatossa samalla on lisäksi myös oheistyöt lisääntyneet (nykyisin joutuu tehdä hirvittävät määrät laatudokumentointia yms.)

tämähän johtaa luonnollisesti siihen, että vapaapäiviä ei pysty pitämään. sairastuin kunnolla alkuviikosta ja lekuri määräsi koko viikoksi saikulle. töistä pystyin jäämään pois kuitenkin vasta tänään, ja siltikin puolet päivästä on kulunut puhelimessa työasioita hoidellen. koita tässä sitten lepäillä ja parannella.

kysehän ei ole siitä, etteikö firmaan palkattaisi lisää toimihenkilöitä, vaan siitä että heitä ei maassa yksinkertaisesti ole tarpeeksi. hyvä puoli tietty tässä on, ettei tarvitse pelätä työn puolesta ja palkankin voi lähes määrätä itse. mutta vastaavasti työpäivät saattavat olla todella stressaavia ja pahimmillaan oikein vituttaa aamulla edes lähteä.

mä en saa palkkaa

[q]Sam One, 11.9.2008 16:21:
mä en saa palkkaa
[/q]

No toi on kovin perseestä

[q]xl8r, 11.9.2008 16:37:
---
Sam One, 11.9.2008 16:21:
mä en saa palkkaa

---


No toi on kovin perseestä
[/q]mikä vitun duuni se sellanen on?!

[q]RujoNic, 11.9.2008 17:04:
---
xl8r, 11.9.2008 16:37:
---
Sam One, 11.9.2008 16:21:
mä en saa palkkaa

---


No toi on kovin perseestä

---
mikä vitun duuni se sellanen on?!
[/q]

Pakkotyö? Hyväntekeväisyys? Yhteiskuntapalvelu? Sivari?

[q]xl8r, 11.9.2008 17:10:
---
RujoNic, 11.9.2008 17:04:
---
xl8r, 11.9.2008 16:37:
---
Sam One, 11.9.2008 16:21:
mä en saa palkkaa

---


No toi on kovin perseestä

---
mikä vitun duuni se sellanen on?!

---


Pakkotyö? Hyväntekeväisyys? Yhteiskuntapalvelu? Sivari?
[/q]tiedan ettei sami tee noista mitään joten sen takia kysyinkin... ellei sitten tuota pakkotyötä harrasta*nauru*

[q]RujoNic, 11.9.2008 17:11:
---
xl8r, 11.9.2008 17:10:
---
RujoNic, 11.9.2008 17:04:
---
xl8r, 11.9.2008 16:37:
---
Sam One, 11.9.2008 16:21:
mä en saa palkkaa

---


No toi on kovin perseestä

---
mikä vitun duuni se sellanen on?!

---


Pakkotyö? Hyväntekeväisyys? Yhteiskuntapalvelu? Sivari?

---
tiedan ettei sami tee noista mitään joten sen takia kysyinkin... ellei sitten tuota pakkotyötä harrasta*nauru*
[/q]

Sit jää vaihtoehdoiks oma tyhmyys tai paska duunipaikka

Alkaako sinunkin kaverisi ja poikaystäväsi väsähtää ainaiseen nillitykseesi duuniasioistasi. Nou hätä, nyt on perustettu oikein topic sitä varten, kun kukaan ei jaksa enää kuunnella sinua niin voit purkaa tuntosi tänne *sydän*

Mä en kestä tota meidän prosessia, en voi pitää siitä kiinni. Mä en ehdi yksin tekee tätä kaikkea, tarviin apuja! Haluun haasteellisempia töitä. En jaksa olla mikään mikrotuki, en ole täälä neuvomassa ihmisiä miten nää duunit tehään. Voin tietenkin olla se, mutta haluun siitä rasittavantyönlisän! AAAaaarG*toktok*

Kylläpä helpotti.

O