Työpaikasta valitusta

Back to yleinen keskustelu O

IBM Dublin rules. Suosittelen lämpimästi


[size=1]Jos diggaat pienestä palkasta, kusipäisistä hr managereista, epäpätevistä työkavereista, leikkikouluilmapiiristä ja siitä että oot muuttanu ulkomaille ja 80% ajasta joudut puhumaan suomea. Puhumattakaan säälittävistä määristä lomapäiviä tai hulppeat 6 maksullista sairaspäivää vuodessa joista voi jo 2-3 kohdalla tulla varotuksia. Jengi tulee mieluummin kipeenä töihin kun jää kotiin. Toisaalta, leikkikoulutyöpaikassa ei tarvi stressata mistään ku millään eio mitään väliä[/size]

:---------------------DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Tehdyt työtunnit näyttää hyvältä paperilla, mutta myymälä ei
Ainiin. Safkikset on muutettu kaheks kahviks plus 3min

[q]2la, 9.9.2008 10:04:
:D Anteeks että nauran mutta en kehtaa itkeäkään, aika absurdia. Mol.fi kovassa käytössä? Tai röntgenhoitajapaikka Tampereella hakusessa?
[/q]

Mol.fi on kovassa käytössä juu :D Justiinsa odotan tässä Kaarinasta kutsua haastatteluun, josko sellanen tulis...Tampere ei valitettavasti ole mahdollinen ton pikkuneidin takia. Lähikunnista meinaan edelleen hakea(paitsi Naantalista tietysti..)

Joopa joo.. Tässä reilun kuukauden venaillu lomarahoja.. Palkka kuudetta kertaa myöhässä..Soittelin pomolle ja ei osannut sanoo mitään tarkkaa päivää et koska tulee rahaa Ihan "mukavaa" kun tilillä on 5e ja laskut sekä vuokra odottaa maksamistaan! Tekis mieli vaan nyt irtisanoo ittensä, mut uutta duunipaikkaa ei oo vielä tiedossa joten saa nähä..Toivottavasti joku niistä paikoista mihin oon hakenu nappais!!
Tähän paikkaan menee kyllä totaalisti hermot!!
V*ttu et voi osuu kohdalle näin p*skat työnantajat*grr*

.... .... ...

[q]Steven Hoaks, 8.9.2008 14:19:
Vituttaa olla ihminen, jolle ei ole mitään tuuraajaa.

[/q]

Sama juttu, meillä lisäksi lähtenyt 2 ihmistä pois niin saa tehä monen eestä hommii. Ei ihmekää et viikonloppusi ei jaksa paljoo muut enää tehä ku pötköttää sängyllä kotona. Mut mistäpä sen toisen paikan ottas et tietäis etukäteen ettei ainakaa joudu samanlaiseen paikkaa*grr*Lisäksi oletetaan jotta jos on kipeä että silloinkin vain menisi

[q]hemuz, 9.9.2008 10:11:
Tehdyt työtunnit näyttää hyvältä paperilla, mutta myymälä ei
Ainiin. Safkikset on muutettu kaheks kahviks plus 3min


[/q]
Häh! OIkeesti? Miten tää on mahdollista, ja mikä tärkeintä missä näin? Mä oon aina luullut, että mulle vittuillaan, mut täällähän tuntuu olevan asiat aika hyvin.

[q]Umbala, 10.9.2008 12:22:
---
hemuz, 9.9.2008 10:11:
Tehdyt työtunnit näyttää hyvältä paperilla, mutta myymälä ei
Ainiin. Safkikset on muutettu kaheks kahviks plus 3min



---

Häh! OIkeesti? Miten tää on mahdollista, ja mikä tärkeintä missä näin? Mä oon aina luullut, että mulle vittuillaan, mut täällähän tuntuu olevan asiat aika hyvin.
[/q]
Niin eikös tuo nyt riko työehtosopimusta?

[q]wiwi, 10.9.2008 12:29:
---
Umbala, 10.9.2008 12:22:
---
hemuz, 9.9.2008 10:11:
Tehdyt työtunnit näyttää hyvältä paperilla, mutta myymälä ei
Ainiin. Safkikset on muutettu kaheks kahviks plus 3min



---

Häh! OIkeesti? Miten tää on mahdollista, ja mikä tärkeintä missä näin? Mä oon aina luullut, että mulle vittuillaan, mut täällähän tuntuu olevan asiat aika hyvin.

---

Niin eikös tuo nyt riko työehtosopimusta?
[/q]

jep. ne on yhes päättänyt näin, ennen ku menin sinne... no katotaan jos ei rupee jaksaa nii pitää rupee vaatiin.

[q]hemuz, 10.9.2008 12:31:
jep. ne on yhes päättänyt näin, ennen ku menin sinne... no katotaan jos ei rupee jaksaa nii pitää rupee vaatiin.
[/q]

Siis päättänyt liiton kanssa? Soitappa liittoon ja kysy, et onko asia näin. Kuulostaa ihan ku teitä hieman huijattais.

[q]hemuz, 9.9.2008 10:11:
Safkikset on muutettu kaheks kahviks plus 3min eli 8h päiväs 2 vartin taukoo
[/q]
Miten tää voi olla ihan laillista?


[q]Sssan*, 10.9.2008 11:45:
Joopa joo.. Tässä reilun kuukauden venaillu lomarahoja.. Palkka kuudetta kertaa myöhässä..Soittelin pomolle ja ei osannut sanoo mitään tarkkaa päivää et koska tulee rahaa
[/q]
Ja miten ihmeessä sä siedät tällaista? Miltäs kuulostaa sana "viivästyskorko"? Tai toistuvassa tapauksessa, "sopimusrikkomus"? "Liitto"?

Hämmästyttää. Joissain tapauksissa työnantaja on tosiaan ihan lakia ja tessiä noudattaen toiminut, mutta se, että työntekijät sietävät pelisääntöjen vastaista touhua työnantajalntaan, heikentää kaikkien muidenkin työntekijöiden asemaa. Kun ei kukaan uskalla sanoa mitään ja tämähän on alalla ihan yleinen käytäntö.

(edit. oon näköjään vähän hidas kirjoittamaan)

[q]Saara, 10.9.2008 12:33:
---
hemuz, 10.9.2008 12:31:
jep. ne on yhes päättänyt näin, ennen ku menin sinne... no katotaan jos ei rupee jaksaa nii pitää rupee vaatiin.

---

Siis päättänyt liiton kanssa? Soitappa liittoon ja kysy, et onko asia näin. Kuulostaa ihan ku teitä hieman huijattais.
[/q]

Ilmeisesti siis työantaja ja nää työntekijät. Kuulun kyllä liittoon. Kaikkeen sitä ihmiset suostuukin...

[q]hemuz, 10.9.2008 12:36:
---
Saara, 10.9.2008 12:33:
---
hemuz, 10.9.2008 12:31:
jep. ne on yhes päättänyt näin, ennen ku menin sinne... no katotaan jos ei rupee jaksaa nii pitää rupee vaatiin.

---

Siis päättänyt liiton kanssa? Soitappa liittoon ja kysy, et onko asia näin. Kuulostaa ihan ku teitä hieman huijattais.

---


Ilmeisesti siis työantaja ja nää työntekijät. Kuulun kyllä liittoon. Kaikkeen sitä ihmiset suostuukin...
[/q]
Kuulostais ihan siltä, että olisivat tehneet sopimuksen, jotta työntekijät ei voi poistua työpaikalta safkiksen aikana jolloin safkista ei vähennetä vaan maksetaan. Ja tätä on sitten lähdetty soveltamaan kovin väärään suuntaan. Suomessa kun on aika lailla pakko antaa pitää ruokatunnit (8h työpäivässä)

hei tätä mä oon kaivannut!
oon ollu niin kilareissa oikeestaan koko kesän ajan ton duunin takia.
ensin meitä oli liian monta työntekijää puljussamme ja siitä tuli sitten jostai isommalta taholta valitusta. sen jälkeen meitä on ollut ehdottamasti liian vähän; kun kauppa on auki 9-21 joka päivä (jopa la ja su) niin kolme ihmistä on kyllä minimimäärä mitä siellä päivässä tulisi pyöriä.
nyt on ollu lähinnä karseeta, ku porukka on ollu millon missäkin... tai kipeenä. tai kesälomalla.

varmasti pahin oli viime viikonloppu. seitsemästä työntekijästämme yksi on ollut saikulla jo kuukausia (burn out tms), pomo oli prahassa, kesätyttö kreikassa, yksi mikkelissä... me loput kolme sitten töissä; minä kuumeessa, toinen sairaslomalla mutta tuli silti töihin ku ei ole porukkaa, kolmas ravas veskissä ripulinsa kanssa. sunnuntaina tuo jälkimmäinen ei voinutkaan sitten olla puoltatoista tuntia kauempaa töissä kun se oli niin heikossa kunnossa.
tämä tarkoitti sitä että sain itte tehdä kipeenä 10h. ja hirvee ruuuhka vielä kun alkoi tarjouksia, ja sattumoisin paikkakunnalla vielä asematapahtuma ja ravit ja mitä lie kaikkee että varmasti oli porukkaa liikenteessä.
jätin sinne sellaset vittuuntumisviestit maanantaina, että pomolla ollut kiva niitä eilen lukea... itsellähän oli eilinen vapaa ja huominen, ja hän soitti eilen että "haluutko sä miisa pitää ny keskiviikonkin sitten vapaata" ... no ööh joo vähintäänkin kohtuullista. menee muuten kuukauden työpäiväsaldo jo ensimmäisellä viikolla pahasti yli laitojen. tulee vielä palkanlaskija linjoja pitkin, että siellä tehdään liikaa duunia.

on se ny kumma kun ei saa edes saikulla olla sitten ihmetellään et miten me kaikki ny sairastellaan samaan aikaan. mitenköhän? ku yks tulee kipeenä töihi ni kai se ny tarttuu sitte muihinkin.

[q]Umbala, 10.9.2008 12:40:

Kuulostais ihan siltä, että olisivat tehneet sopimuksen, jotta työntekijät ei voi poistua työpaikalta safkiksen aikana jolloin safkista ei vähennetä vaan maksetaan. Ja tätä on sitten lähdetty soveltamaan kovin väärään suuntaan. Suomessa kun on aika lailla pakko antaa pitää ruokatunnit (8h työpäivässä)
[/q]

Täytyykin jututtaa päällikköä tänään jos nään. Kyl siin kieltämättä menee ruokailut sekasin jos elät päivän pelkällä leivällä ja sit vetäset hevosen annoksen ku pääset himaan ja vieläpä suht myöhään illalla. Ei puoles tunnis kerkee ees vaihtaa vaatteita lähteäkseen muualle ja kun kyseessä on kauppa, niin luulils ruokaa löytyvän omasta takaa.

[q]Annakins, 10.9.2008 13:12:
Mä en jaksanu sitä touhua katella ja liiton juristin avulla sain hoidettua asian kuntoon. Yritän myös kaikille sorretuille määräaikaisille sanoa, että ottavat selvää oikeuksistaan.
[/q]
:) No, saitko ns. paskaa niskaan, kuten monet barrikadeja pelkäävät uskovat?

http://stealthunit.net/message.aspx?intMessageID=329553&intBoardID=3

täälläkin olis näköjään käyttöä tollaselle.

Suosittelen itse hyvin lämpimästi. Ei se duuni nyt _niin_ hyvä ole että sen takia kannattaa ihamitätahansapaskaa sietää.

[q]2la, 10.9.2008 13:48:
---
Annakins, 10.9.2008 13:12:
Mä en jaksanu sitä touhua katella ja liiton juristin avulla sain hoidettua asian kuntoon. Yritän myös kaikille sorretuille määräaikaisille sanoa, että ottavat selvää oikeuksistaan.

---

:) No, saitko ns. paskaa niskaan, kuten monet barrikadeja pelkäävät uskovat?
[/q]

En, sain viran.

Mua vituttaa tällä hetkellä aivan jumalattomasti se, että yksikön sähköpostilaatikkoon tulevia viestejä jakava sihteeri ei viitsi vilkaista niitä senkään vertaa, että kattois liittyykö kyseinen maa/viesti meidän yksinkön toimintaan mitenkään. Mulla menee saatanan joka päivä n. 1,5 tuntia siihen, että DELETOIN TURHIA VIESTEJÄ, koska hän ei sitä osaa tehdä. 1,5 h x 7 henkilöä on aika monta työtuntia turhaan.

Meidän pikaruokamestassa KUSEE NIIN KOVAAAAA: *senkin**toktok**pahis*

Ollaan jouduttu tyttöjen kanssa päinsä pyörittään koko puljua, koska meillä ei ole ollut ravintolapäällikköä. Sitten kun korkeampia pamppuja on tullut käymään meillä, ei ole ikinä mitään muuta tehty kuin valitettu. Kerran sanoin, että tuntuu tosi pahalle ku vaan moititaan, vaikka me nuoret tytöt teemme kaikkemme..

Videokameroita tarkkaillaan "sieltä jostain" koko ajan (laitonta?) ja mikrofonikin näyttää olevan päällä (laitonta!)... Salakuuntelu raivostuttaa, mutta vielä eniten raivostuttaa se, että kyseinen mikrofoni on keittiössä joten he nimenomaan eivät halua kuunnella kuin meidän työntekijöiden juttuja!!
Selvitin tätä asiaa kerran, ja soitin työpuhelimeen mun kollegalle. Se kysyi, että "Mitä tässä ny pitäis tehdä?" ja mä vastasin, että "Kai täs pitäis soittaa poliiseille.." Tuon sanottua puhelu katkesi todella omituisesti, en tajua pystyiskö ne mitenkään kuuntelemaan puhelintakin??

Meille ei ole myöskään järkätty työterveyshuoltoa....

Kahviakaan emme kuulemma saisi juoda ilmaiseksi, vaan se on sitten se 4,5e per päivä ja sillä saamme syödä ja juoda niin paljoin kuin huvittaa. Haluuko ne oikeesti väsyneitä työntekijöitä???!!

Palkat on välillä maksettu päin perseitä ja kun palkanlaskijalle soittaa, on se kuin perseeseenammuttu karhu.

Joka vapaapäivänä mulle soitellaan, että "pystysitkö tekeen tänään ton ja ton vuoron" ja sitten kun kieltäytyy, porukka suuttuu. Välillä siellä on joutunut olemaan yksin töissäkin, kun ei ole saatu ketään sairaan työntekijän tilalle... Uskomatonta siis!

Muutenkin mä en tykkää kauheesti mun kollegoista, he ovat kovin itsekkäitä. Olin maanantaina töissä kuumeessa ja kysyin, että voisinko olla keittiössä kun on niin huono olo etten millään jaksaisi olla kassalla. Kyllä oli työkaverilla naama norsunvitulla loppupäivän kun "joutu" oleen kassalla...

Kaiken tän jälkeen ne jehut oli lähettäny mailin, jossa luki, että on tullut asiakkaalta reklamaatiota. "Muistakaa iloinen palveluasenne ja HYMY!!!!" Voi VVV!!!!

Noi hommat on kussut kyllä niin pahoin tuolla, että sanoin itseni irti. Tässä oon ollut viimesen viikon onneksi saikulla, joten perjantaina on viimenen työvuoro... Kauhee stressi tosta paskamestasta... Huh rupee veri ihan kiehumaan kun miettiikin tota duunia.

Ajattelin kirjoittaa ihan johtoportaalle jonkun kirjeen, jossa valitan muunmuassa yhdestä esimiehestämme, joka ei osaa vastata mihinkään kysymyksiin vaan delegoi ongelmatilanteet aina kollegalleen. Se myös oli kadottanut kahden mun työkaverin verokortit alkuaikoina ja kiisti kaiken, vaikka juttu oli aivan selvä. Meni sitten tyypeillä 60 % veroilla eka palkka... Ihan kiva

Alkaako sinunkin kaverisi ja poikaystäväsi väsähtää ainaiseen nillitykseesi duuniasioistasi. Nou hätä, nyt on perustettu oikein topic sitä varten, kun kukaan ei jaksa enää kuunnella sinua niin voit purkaa tuntosi tänne *sydän*

Mä en kestä tota meidän prosessia, en voi pitää siitä kiinni. Mä en ehdi yksin tekee tätä kaikkea, tarviin apuja! Haluun haasteellisempia töitä. En jaksa olla mikään mikrotuki, en ole täälä neuvomassa ihmisiä miten nää duunit tehään. Voin tietenkin olla se, mutta haluun siitä rasittavantyönlisän! AAAaaarG*toktok*

Kylläpä helpotti.

O