Työpaikasta valitusta

Back to yleinen keskustelu O

[q]sativa, 10.9.2008 18:36:
Meidän pikaruokamestassa KUSEE NIIN KOVAAAAA: *senkin**toktok**pahis*

[/q]

Pistä vaan pokkana mikä se mesta on ja missä. Osaapahan jengi vältellä. Kuulostaa kyl tosi paskalta mestalta. Tollasen työnantajan leivissä voisi jo hyvällä omatunnolla tulla vaikka kännissä töihin :D

[q]sativa, 10.9.2008 18:36:
...Ajattelin kirjoittaa ihan johtoportaalle jonkun kirjeen, jossa valitan muunmuassa yhdestä esimiehestämme, joka ei osaa vastata mihinkään kysymyksiin vaan delegoi ongelmatilanteet aina kollegalleen. Se myös oli kadottanut kahden mun työkaverin verokortit alkuaikoina ja kiisti kaiken, vaikka juttu oli aivan selvä. Meni sitten tyypeillä 60 % veroilla eka palkka... Ihan kiva
[/q]
Suosittelen, että otat yhteyttä johonkin muuhunkin tahoon kuin vain puljun johtoportaaseen. Jos hommat on hoidettu noin lahjakkaasti päin vittua, voi olettaa että ongelma on pikkasen laajempi kuin vain teidän paikkaa koskeva. Esimerkiksi se, ettei teillä ole työterveydenhuoltoa, kertoo aika paljon. Usein sama ketju (?) käyttää samaa palveluntarjoajaa ympäri maan.

Joku työnsuojeluviranomainen tai ammattiliitto voisi olla kiinnostunut tollasesta meiningistä. Itse myös harkitsisin yhteyden ottamista esim. johonkin lehteen. Huono mainetta kun firma tuskin haluaa, mutta ansaitsee kyllä.

Ärgh, että pistää vihaksi.

[q]sativa, 10.9.2008 18:36:
Meidän pikaruokamestassa KUSEE NIIN KOVAAAAA: *senkin**toktok**pahis*

[/q]

Paas soittaen työsuojelupiiriin. Nim. tehty ja onnistuttu.

[q]wiwi, 10.9.2008 19:25:
---
sativa, 10.9.2008 18:36:
...Ajattelin kirjoittaa ihan johtoportaalle jonkun kirjeen, jossa valitan muunmuassa yhdestä esimiehestämme, joka ei osaa vastata mihinkään kysymyksiin vaan delegoi ongelmatilanteet aina kollegalleen. Se myös oli kadottanut kahden mun työkaverin verokortit alkuaikoina ja kiisti kaiken, vaikka juttu oli aivan selvä. Meni sitten tyypeillä 60 % veroilla eka palkka... Ihan kiva

---.

Joku työnsuojeluviranomainen tai ammattiliitto voisi olla kiinnostunut tollasesta meiningistä. Itse myös harkitsisin yhteyden ottamista esim. johonkin lehteen. Huono mainetta kun firma tuskin haluaa, mutta ansaitsee kyllä.

Ärgh, että pistää vihaksi.
[/q]

Hmmm, minkätyylinen lehti vois olla kiinnostunut tämmösestä? Voinko itse joutua ongelmiin moisesta? Pitäs varmaa muute soittaa Karpolle.

[q]sativa, 10.9.2008 19:34:
*tekstiä*
[/q]

http://www.tyosuojelu.fi/fi/tre - tonne vaan.

[q]Dave^,

http://www.tyosuojelu.fi/fi/tre - tonne vaan.
[/q]

kiitos kiitos oikein paljon linkistä, varmasti laitan postia.

[q]sativa, 10.9.2008 19:34:

Hmmm, minkätyylinen lehti vois olla kiinnostunut tämmösestä? Voinko itse joutua ongelmiin moisesta? Pitäs varmaa muute soittaa Karpolle.
[/q]
Hahaa, joo Karpo kehiin! Mä ihan vilpittömästi uskon, että aika monikin lehti. Itse ottaisin yhteyttä Hesariin, mutta sä et taida asua pääkaupunkiseudulla. Usein näkee esimerkiksi juttuja, joissa joku on ottanut yhteyttä lehteen ja lehti ottaa yhteyttä kyseessä olevan puljun vastuuhenkilöön, jota kovistelee. Ja julkaisee jutun aiheesta. Sitten on tietenkin ihan yleisönosastokirjoituksetkin.

Mun mielestä tollanen on sen verran perseestä, että sen ois hyvä tulla julkisuuteen.

Yks työkaveri on ottanut pattiin viime aikoina aika huolella. Ensin lupaa, että voi tehdä syyskuussa vuoroja ja yllättäen ei sitten olekaan päässyt. Ja sehän tarkottaa sitten sitä, että joko joku tulee vapailta tekemään sen (mitä ei tietenkään haluta) tai sitten joutuu tekemään vajaalla miehityksellä -> ruuhka-aikana on helvetti irti. Jotenkin mitä on tullut nyt oltua muutama vuosi tuolla ja on nähnyt kaikenlaista tallaajaa niin tulee aika paljon mieleen se, että onko nuorilla tosi huono työmoraali vai mikä on kun ei töitä tehdä kunnolla? Ei todellakaan oo kivaa, että "vakituinen" henkilökunta vetää ittensä piippuun sen takia kun jotain ei kiinnosta tulla töihin viikonloppuna vaikka on nimenomaan viikonloppuekstra. Ja joo, ei niitä hyviä työntekijöitä taivaasta tipu ja ei uudet oo hyviä hetkessä, mutta siinähän ne just oppisi. Vai onko nuorilla huono paineensietokyky? En tiiä. Pistää vaan niin vihaksi.

[q]sativa, 10.9.2008 19:34:
Hmmm, minkätyylinen lehti vois olla kiinnostunut tämmösestä? Voinko itse joutua ongelmiin moisesta? Pitäs varmaa muute soittaa Karpolle.
[/q]
Ainoa oikea paikka tollasille on isoimman paikallisen lehden yleisönosasto. Tosin kannattaa muistaa että suomessa nostetaan paljon syytteitä herjauksesta, joten jos omalla nimellä kirjoittaa kannattaa olla valmis todistamaan väitteet.

Mitä videovalvontaan tulee, niin kiinnostaisi tietää mistä tiedätte että joku niitä videotallenteita katsoo? Rikoslain mukaan salakatselu ja kuuntelu on rangaistavia tekoja. Kannattaa ottaa yhteyttä tonne ja kysyä onko se videovalvonta ollut lainmukaista: http://www.tietosuoja.fi

[q]
Mitä videovalvontaan tulee, niin kiinnostaisi tietää mistä tiedätte että joku niitä videotallenteita katsoo?
[/q]

Työkaveri oli ollut kerran puoli tuntia töissä ilman uniformuun kuuluvaa hattua, ja puolen tunnin sisään ylimmältä taholta jostain toiselta puolen suomea oli tullut maili, että "hatut päähän". Ymmärtääkseni kameroita ei olisi sallittua kyylätä edes reaaliajassa, koska meitä on yleensä kaksi yhtäaikaa töissä, joten se tarkottaisi sitä, että tiettyjä henkilöitä seurataan.

Mä en vaan tiedä onko mulla oikeasti pokkaa nousta noinkin isoa firmaa vastaan yksin, oonko voimaton, enkä tiedä viittiskö senkään enempää mun työkaverit lähteä mukaan. Raflapäällikkö on ihan uusi, mukava raskaana oleva nainen, enkä halua että sen syyksi usutetaan yhtään mitään ettei se turhaan ala stressata sen vatsansa kanssa. Ja se on syytön kaikkeen. Mä periaatteessa voisin kyllä keskustella asiasta hänen kanssaan...

[q]Sssan*, 10.9.2008 11:45:
Joopa joo.. Tässä reilun kuukauden venaillu lomarahoja.. Palkka kuudetta kertaa myöhässä..Soittelin pomolle ja ei osannut sanoo mitään tarkkaa päivää et koska tulee rahaa Ihan "mukavaa" kun tilillä on 5e ja laskut sekä vuokra odottaa maksamistaan! Tekis mieli vaan nyt irtisanoo ittensä, mut uutta duunipaikkaa ei oo vielä tiedossa joten saa nähä..Toivottavasti joku niistä paikoista mihin oon hakenu nappais!!
Tähän paikkaan menee kyllä totaalisti hermot!!
V*ttu et voi osuu kohdalle näin p*skat työnantajat*grr*

.... .... ...
[/q]

öööhmm... hae saatavasi palkkaturvasta ja nosta kytkintä?
http://www.tyj.fi/default.asp?id=408

Kiva huomata, etten oo ainut jolla on PASKA duuni!

Mä oon täällä niin monta kertaa valittanut duunista, etten enää jaksa. Ja joo kokoajan olen hakenut uutta duunia. Se ei vaan ole niin helppoa miltä kuulostaa! Ainakaan mulle!

[q]sativa, 10.9.2008 23:59:
Mä en vaan tiedä onko mulla oikeasti pokkaa nousta noinkin isoa firmaa vastaan yksin, oonko voimaton[/q]

Ota yhteyttä sinne Tietosuojaan ja kysy laillisuudesta, sano samalla että et halua että nimesi käy ilmi mistään. En usko että tulee vaikuttamaan uuden ravintolapäällikön toimintaan, koska kuullostaa siltä että videovalvonta ei ole hänen vastuullaan. Koska sanoit että valvonta kävi ilmi siitä että oli soitettu, niin se on jo itsessään laitonta. Teille pitää kertoa etukäteen jos niitä kameroita katsotaan, kuka katsoo ja minkä takia. Teillä on myös oikeus nähdä teitä itseä koskevat tallenteet, jos niitä säilytetään.

Mua kiinnostaisi itseäkin tietää, kuinka hepposin perustein videovalvontaa voi käytännössä tehdä työpaikalla, ennenkuin se rikkoo henkilötietosuojaa.

[q]sativa, 10.9.2008 23:59:

Mä en vaan tiedä onko mulla oikeasti pokkaa nousta noinkin isoa firmaa vastaan yksin, oonko voimaton, enkä tiedä viittiskö senkään enempää mun työkaverit lähteä mukaan. Raflapäällikkö on ihan uusi, mukava raskaana oleva nainen, enkä halua että sen syyksi usutetaan yhtään mitään ettei se turhaan ala stressata sen vatsansa kanssa. Ja se on syytön kaikkeen. Mä periaatteessa voisin kyllä keskustella asiasta hänen kanssaan...
[/q]

Mä en tota kyllä tohon jättäis, jo toi ettei oo järjestettyä työterveyshuoltoa menee senverran laittomaks puuhaks että terve. Voisin melkein luvata että jos soitat/mailaat tonne työsuojelupiiriin ja kertoilet vähän noita juttuja niin ne menee katosta läpi viimeistään tossavaiheessa ku ton kerrot.
Meillä ei työnantajalle kerrottu missään vaiheessa kuka oli ilmottanu ja millon. "Työterveyshuolto on työterveyshuoltolakiin (1383/2001) perustuvaa ehkäisevää terveydenhoitoa. Työnantajan on työterveyshuoltolain mukaan järjestettävä työntekijöilleen työterveyshuolto. Työterveyshuollon järjestämisvelvollisuus on kaikilla työnantajilla työpaikan koosta riippumatta."

[q]Dave^, 11.9.2008 08:50:
Mä en tota kyllä tohon jättäis, jo toi ettei oo järjestettyä työterveyshuoltoa menee senverran laittomaks puuhaks että terve. Voisin melkein luvata että jos soitat/mailaat tonne työsuojelupiiriin ja kertoilet vähän noita juttuja niin ne menee katosta läpi viimeistään tossavaiheessa ku ton kerrot.
Meillä ei työnantajalle kerrottu missään vaiheessa kuka oli ilmottanu ja millon. "Työterveyshuolto on työterveyshuoltolakiin (1383/2001) perustuvaa ehkäisevää terveydenhoitoa. Työnantajan on työterveyshuoltolain mukaan järjestettävä työntekijöilleen työterveyshuolto. Työterveyshuollon järjestämisvelvollisuus on kaikilla työnantajilla työpaikan koosta riippumatta."
[/q]
Suosittelisin tarkistamaan vielä että mitä tuo työterveyshuoltolaki pitää sisällään. Mm. työhöntulotarkastuksen ja kaikenlaisen seuraamisen ja neuvonnan se sisältää, mutta työntekijän oikeutta mennä työterveysasemalle julkisen sijaan se ei tarkoita. Ja jos työnantaja eikä työntekijä vaivaudu töihinottotarkastusta varaamaan, niin käytännössä työntekijä voi luulla että mitään työterveyshuoltosopimusta ei edes ole.

hmmm eipä muuten meilläkää taida olla mitään työterveyshuoltoa...?
joku ihme tarkastus kuulemma sillonku tullaa töihin mutta..
ihan kivasti joutuu aina soittelee omalle lääkäriasemalle kun tulee kipeeksi.

ja työpaikka ei hyväksy :D muitakuin lääkäreitten allekirjoittamia todistuksia.
voitte kuvitella miten kiva on aina inttää sinne ajanvarauksee että nii,
mulla on tää 38astetta nyt kuumetta anna vaa se lääkäriaika eikä mitää sairaanhoitajaa!

....tossa kyllä oma lääkäri suutahti asiasta viimeksi ja kysyi pariinki otteeseen että kuka se mun työnantaja oikeen on :P taitaa ite pistää palautetta asiasta eteenpäin..

Työnantajan on työterveyslain mukaan järjestettävä työntekijöilleen työterveyshuolto, firman koosta riippumatta. Piste.

Diilin voi tehdä joko terveyskeskuksen, yksityisen lääkäriaseman tai yritysten yhdessä perustaman työterveysaseman kanssa.

tjeu: http://www.tyosuojelu.fi/fi/tyoterveyshuolto

[q]Super-Kerttu, 11.9.2008 07:11:
Kiva huomata, etten oo ainut jolla on PASKA duuni!

Mä oon täällä niin monta kertaa valittanut duunista, etten enää jaksa. Ja joo kokoajan olen hakenut uutta duunia. Se ei vaan ole niin helppoa miltä kuulostaa! Ainakaan mulle!
[/q]
http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=7061755&index=3&anchor=7061755



PS. Miten niin mulla on tylsää töissä..

[q]Yallu, 11.9.2008 09:51:
---
Super-Kerttu, 11.9.2008 07:11:
Kiva huomata, etten oo ainut jolla on PASKA duuni!

Mä oon täällä niin monta kertaa valittanut duunista, etten enää jaksa. Ja joo kokoajan olen hakenut uutta duunia. Se ei vaan ole niin helppoa miltä kuulostaa! Ainakaan mulle!

---

http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=7061755&index=3&anchor=7061755



PS. Miten niin mulla on tylsää töissä..
[/q]

Kiitos, mut tohon mä taidan olla vaan liian tumma, pieni ja fiksu! Ja Tuksu ei oo mikään mun unelma esimies..*tirsk*

Alkaako sinunkin kaverisi ja poikaystäväsi väsähtää ainaiseen nillitykseesi duuniasioistasi. Nou hätä, nyt on perustettu oikein topic sitä varten, kun kukaan ei jaksa enää kuunnella sinua niin voit purkaa tuntosi tänne *sydän*

Mä en kestä tota meidän prosessia, en voi pitää siitä kiinni. Mä en ehdi yksin tekee tätä kaikkea, tarviin apuja! Haluun haasteellisempia töitä. En jaksa olla mikään mikrotuki, en ole täälä neuvomassa ihmisiä miten nää duunit tehään. Voin tietenkin olla se, mutta haluun siitä rasittavantyönlisän! AAAaaarG*toktok*

Kylläpä helpotti.

O