Huumeista

Back to päihdekeskustelu O

[q]hallucinogen:
Tänään satuin kuulemaan radiosta kun oli puhe huumetesteistä niin joku hysteerinen mummo julisti et kaikkialle huumetestit johan ne kaikki huumehörhöt näkee silmistä ja plapla.
[/q]

mummoilla on ihanan herttainen logiikka. jos ne horhot nakee silmista niin mihin vittuun se niit testei sit tarttis =D

vai olikohan silla takana etta palkataan ikaloppuja siivoojamammoja huumetestispesialisteiksi pois kortistosta..

yana4000:[q]Morpheus:Yleensä juuri sellanen sanoo hanskaavansa homman ketä on niin alkuvaiheessa et ei tiedä edes haluavansa pois. Tosin en mäkään voi sanoo et haluisin kokonaan pois, mut ainakin rajoittaa siihen 1 kertaan/kk. Myönnän et olen käyttäjä ja koukussa, vaikka käytän 1 kerran viikossa.

nojaa jokunen kuukausi sitten näin bileissä pari vanhempaa kaveria jotka ovat satunnaiskuosailleet kymmenisen vuotta. ihan hyvin meni elämässä ja näytti niillä olevan kivaa. juniorikin voi oikein kivasti ja oli mummilla hoidossa.

eikä tää nyt oo mikään spesiaalitapaus. yleensä hyvät erottuu akanoista suht alkuvaiheessa. ja eiköhän melkein kaikilla oo meninki aika hurjaa siinä alkuvaiheessa...

[muokattu 25.10.2002 13:26][/q]totta.

yks nami huuleen aina silloin tällöin ( eli harvoin=3-5kertaa vuodessa) niin tulee ihana fiilis eikä laskuja.
=)

Jone:[q]
Viestin pointti oli siis "älä luennoi seksistä jos kokemuksesi siitä ovat olemattomat", "älä tuputa mielipidettäsi päihteistä ihmisille jos et niistä mitään oikeasti tiedä" tai "älä tule mulle puhumaan My Little Ponyistä jos et ole sellaisilla koskaan leikkinyt." [/q]
ts. älä opeta isääsi kusemaan.

me perustetaan pikatsun kanssa kohta vihataan jonea klubi ja levitetään huhuja että sulla on penis.

huumeista hmmm tiesittekö että alkoholi varhais suomessa luokiteltiin ns"narkoottiseksi aineeksi =)" (pitäisikö lähettää se 1700/1800 luvulla tehty alkoholi selvennys tänne vai dogailu topicciin) eniväy itse nykyaikaisiin huumeisiin! kaikissa niistä löytyy iivil darkkis puolet joita kukaan ei halua kuvitella.
mutta ihminen voi jäädä riippuvaiseksi niin moneen asiaan että en niitä tässä viitsi luetella,ja jokainen päättäköön niiden käytöstä

olen avautunut*ökkö*

mikäs siinä..kuosii kitusii vaan jos ei oo muille häiriöks

hyperventilaatio:[q]tai sit mulla on kusta päässä.[/q]
todella . voitko osoittaa missä tässä topicissa on 'haukuttu toisten mielipiteitä lyttyyn täyttä häkää'?

ei huumeet aina paha juttu oo
joskus niistä on jopa terapeuttisesti apua.
kannabis pitäis laillistaa just sen takii et rikollisjärjestöt tekee ns. kuivii kausii jolloin pilvee oo ja silloin henkilö sortuu helpommin kokeilemaan muita huumeita, tähän vaikuttaa myös se että useimmin sieltä mistä se pilvi haetaan on tarjolla myös niitä muita huumeita

hmm. Tosiaan. Kun minulle niin monet ihmiset on kivenkovaan väittäneet ettei kannabikseen jää koukkuun ja ilmankin on ihan hyvä olla, niin mitä sitten, jos välillä on "kuivia kausia" ?
Ei ole pakko varmaankaan ottaa mitään korvaavaa ainetta, kun mikään mieletön halu ei kuitenkaan polttele, eiks je?[/q]

siis juu kyllä kannabikseen jää henkisesti koukkuun.
ja huumemarkkinoilla pätee samat markkinointi lait kuin muuallakin kaupallisilla aloilla
eli kysynnän ja tarjonnan laki on vahvasti esillä.
eikä sitä voi tietenkää estää mitenkää etteikö jotku ajautuis käyttämään huumeita. samoin siihen kokeilemiseen vaikuttaa kaverien mielipiteet ja kokeilut.
mut uskon vakaasti siihen et jos kannabis laillistettais se vähentäis huume ongelmaa huomattavasti koska sillon ei tarvis olla tekemisissä niitten kanssa jotka niitä huumeita myy

ja jos nyt vielä lisään tohon että onkos tullut ikinä katottuu esim. jotain telkkarista tulevaa ohjelmaa, ja sitte kun se loppuu nii on kelannu et voi vittu nyt se jo loppu!
eli tuossakin voidaan jo puhua riippuvuudesta,eikös telkkarikin pitäs sillon kieltää lailla?
kaikki mistä voi vaan tulla hyvä olo/mieli aiheuttaa riippuvuutta, eli suurinpiirtein kaikki hyödykkeet ja huvit pitäis kieltää?

Itse kävin 9v sitten ensimmäisissä raveissani ja otin siellä myös ensimmäisen nipsuni......puoli vuotta sitten huomasin et jumalauta täs on menny kohta bilettäessä 9 vuotta..en oo sen jälkeen nopeisiin koskenu enkä koske.. nykyään saatan polttaa jointin 1kk kuussa ja thats it.... asian ydin noi kovat aineet vie tosi salakavalasti mukanaan..en suosittele kenellekkään...ja mitä ganjaan tulee ni se pitäis laillistaa ja viina kieltää....

_atmos:[q]
hehe. mun pointtini oli alunperin että ihminen voi mielestäni pärjätä ilman päihteitä, jotka tietoisesti tuhoavat mieltä ja kroppaa.[/q]

hankkisitko suhteellisuudentajun. jos joku saa hyvän fiiliksen siitä että vetää perskännit kerran viikossa niin miksei se sitä vois tehdä. siksi että muutama aivosolu saattaa kuolla. huoh

tuo muutaman aivosolun kuolema taas saattaa lievittää tyypin stressiä jolla taas on vastaavasti positiivinen vaikutus.

ei maailma oo noin mustavalkoinen.

[q]aarrgghh kuten sanoin en yritä VALISTAA. toi oli mun OMA mielipide. get my point?[/q]

etkä suostu keskustelemaan siitä sen enempää taikka esim myöntämään että se on ehkä hivenen irralla todellisuudesta?

[muokattu 17.12.2002 13:55]

_atmos:[q]budin pitkäaikasvaikutukset ei ole ehkä samoja kuin kovien aineiden mutta kyllä ruohostakin psyykkisiä ongelmia ajan myötä ilmenee. jos olis musta kiinni kieltäisin kahvin, tupakan, alkoholin ja muut huumeet.
[/q]

kielletään kaikki vaan. sehän on oikea ratkaisu kaikkeen.

miksi muuten kieltäisit kahvinkin? miksi tupakan? miksi alkoholin?

mikä näissä on sellaista että ne tulisi kieltää ihmiseltä? ne aiheuttavat nautintoa? hulluutta? persesyövän?

eikö elämän tarkoitus ole nauttia siitä?

mä en ymmärrä miksi kaikki hyvä pitäisi kieltää vain sen varjolla että eläisi hetken kauemmin.

mielummin elän 50v niinkuin tahdon kuin 100v niinkuin joku muu tahtoisi minun elävän

vaan olenpas itsekäs paska kun en ajattele sitä kaikkea hyvää mitä yhteiskunta on minuun satsannut jotta minusta tulisi mallikelpoinen robotti sen palvelukseen.

[muokattu 17.12.2002 13:41]

megaman:[q]
mitä vitun väliä sillä on et onko se fiksukin oivallus??!?!?! Kunhan vaan heitin! Ei tartte kaikkea ottaa niin henkilökohtaisesti! En mä ketään sormella osoitellut... tyttö!![/q]
aiheessa jossa muutenkin ihmisillä nousevat tunteet pintaan voisi olla hieman tarkempi läpissään varsinkin jos itsekin tietää ne idioottimaisiksi

_atmos:[q]harvalle urheilu muodostuu huumeeksi. ja tottakai mä välitän siitä mitä yhteiskunnassa tapahtuu.
[/q]

ei harvalle?

meepäs ens kerran kaupungille ulos kun suomi on esim voittanut/hävinnyt mm kisat. siellä on niitä fanaatikkoja hulluuden partaalla enemmänkin.

ihan yhtälailla jotkut ovat siihenkin henkisesti koukussa.

[Nuclear]:[q]
Osittain joo. Mut sellanen asia mikä juolahti mieleen, niin miten on omien lasten kanssa? Jos hän jää kiinni jostain aineista, niin annetaanko asian vaan olla todeten "Jokainen elää omaa elämäänsä"?[/q]

tätä oikeastaan vois sanoa urbaaniksi legendaksi. yks mimmi jäi fakkiin mutsilleen niin tää kysy joskos äiteellekin heruis vähän jostain kun ei o oikein enää kontaktei ;)

[muokattu 18.12.2002 10:37]

jokainen tekee itsellensä mitä haluaa. Mutta siinäpähän sitten aiheuttaa päänvaivaa lähimmäisille, kun he pelkäävät sinun puolestasi....

Jokaisella on olemassa yksi elämä ja jokainen itse päättää mitä sille tekee. Kukaan muu ei elä elämääs sun puolestas..Eli se joka käyttää, käyttää. Ja joka haluaa lopettaa käytön, lopettaa sen. Mut ajatus siitä mitä tekee lähtee omasta päästä..

_atmos:[q]
kahvi:
on puhetta että tulevaisuudessa kahvinjuonti kielletään työpaikoilla, aluksi sairaaloissa ja terveysasemilla.

alkoholi:
ikärajat saattaa nousta, jopa suomessa. voi olla että alkoholipitoiset juomat häviävät kokonaan kaupoista.
[/q]

onks sulla lähteitä näille? vai ainoastaan itse keksittyä ja "jostain kuulin"

erityisesti tuo "on puhetta" termi sai mut katkeamaan naurusta.

on puhetta että heroiini tulisi apteekkeihin btw.

[Nuclear]:[q]angel78:Taika:Jokaisella on olemassa yksi elämä ja jokainen itse päättää mitä sille tekee. Kukaan muu ei elä elämääs sun puolestas..Eli se joka käyttää, käyttää. Ja joka haluaa lopettaa käytön, lopettaa sen. Mut ajatus siitä mitä tekee lähtee omasta päästä..

aivan samaa mieltä kanssasi, ja lisäten vielä että muitten tekemisiin ei auta puuttua...niin ikävää kun se onkin*mur*

Osittain joo. Mut sellanen asia mikä juolahti mieleen, niin miten on omien lasten kanssa? Jos hän jää kiinni jostain aineista, niin annetaanko asian vaan olla todeten "Jokainen elää omaa elämäänsä"?[/q]

Tän "Jokainen elää omaa elämäänsä" jutunkin voi viedä kuinka pitkälle tahansa mutta..

Tuskinpa kukaan antaa asian vain olla jos kyseessä on oma lapsi joka jää kiinni aineista. Muttamutta, lapsikin on ajatteleva yksilö joka USEIN tietää mitä tekee. Riippuen tietysti lapsen iästä..Asiaan pitää tarttua ja yrittää hankkia apua mutta jos lapsella ei ole halua aineiden käyttöä lopettaa niin..Neuvottomia ovat varmaan monet vanhemmat, varmasti olisin itsekin. Mutta pakkohoitoonko sitten??

Ja en tarkoittanut kuitenkaan tuolla "jokainen päättää asioistaan ihan itse" sitä ettei asioita pidä vaan sivuuttaa. Tottakai apua tarvitsevaa pitää auttaa ja tukea, tunteeton en ole minäkään. Ihmisellä on kuitenkin (tai on ainakin ennen ollut) vapaus valita, pyytää apua tai olla sitä vastaanottamatta. Pahempaa olisi se jos joku toinen päättäisi sun elämästäs, mitä siitä sitten tulisi? Ei ainakaan sellainen elämä josta itse nautin, enhän se silloin minä olisi vaan joku toinen..

Meni vähän ohi aiheesta mutta olkoot..

O