Huumeista
:D
joo, aika spedeilyy kyl, siin on taas lainsäätäjät aatellu asiat ihan loppuun asti (niinkun yleensä *justjoo*)
tänään tulee muuten Penn & Teller JIM:iltä klo 23 alkaen, siinä aiheena juurikin huumeet ja niiden laillistaminen. Suosittelen katsomaan, voi tulla aika mielenkiintonen näkökulma asiaan
[q]Norb, 3.8.2006 20:45:
Ja toisekseen koukahtaneet narkit/alkoholistit, jotka lukuisista katko yrityksistä huolimatta jatkavat yhteiskunnanvaroilla elämistä, niille voitais antaa niskalaukaus tai karkotus johonkin saareen jossa voisivat keskenään flippailla..
[/q]
Siis jos toi oli trolli niin oli todella paska sellainen. Ja jos oot oikeesti tota mieltä niin hauskaa ja täydellistä loppuelämää sulle, toivottavasti kukaan sun läheisistä ei koskaan joudu kokemaan sitä niskalaukausta. En mä itekään huumeista varsinaisesti pidä noin niinkun asiana yleensä, maailma olis paljon parempi paikka varmasti ilman niitä, mutta ei niistä ikinä eroonkaan päästä joten kyllä toi haittojen minimointi on varmaan se parempi ratkaisu. Kuin se että jatketaan nykyistä taistelua tuulimyllyjä vastaan. Ite en ole koskaan ymmärtänyt joidenkin (ja yllättävän monienkin) ihmisten vastustusta esim huumeruiskujen ilmaista jakamista narkomaaneille kohtaan. Minusta se on erittäin järkevää ja juuri sitä oikeanlaista "haittojen minimointia".
Ja Rikulle propsit omien näkemysten puolustamisesta hyeenan lailla, tollasta intoa näkee harvoin. :)
[q]tumpsi, 4.8.2006 15:28:
muistakaahan, oi täydelliset ihmiset:
kiksu lähtee lapsesta lyömällä.
[/q]
päivän totaalirepeäminen
Tuota lukuunottamatta tää keskustelu ei kyllä ole paljon hymyilyttänyt :/ Mutta sen verran kyllä täytyy sanoa että tän keskustelun lukeminen viime päivinä on kyllä laittanut ajattelemaan asioita ja muuttanut omia mielipiteitä huumeista ja niiden käyttäjistä todella paljon. Joten ei tää ole ihan hukkaankaan mennyt. Tekis mieli ite osallistua enemmänkin mutta kun se todellinen faktatieto ja omakohtaiset kokemukset asiasta ovat aika lähellä nollaa ni ehkä on vaan parempi tyytyä seuraamaan sivusta
*poppareita haeskel*
Kunnioitan lainsäädäntöä, koska uskon nykyisten
huumausainelakiemme ajavan täysin oikeata linjaa
esim. kannabiksen suhteen. En siis käytä, enkä
edes aio kokeilla. Enkä onneksi ole vielä huumeisiin
törmännytkään, joten eipä niitä kovin moni muukaan
näköjään käytä. Kuningas alkoholi maistuu ja hyvä
niin. Kyllä klubbarikansa tietää!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Desomorfiini
Tästä kamasta oli juttua uutisissa eilen.. Kohtuu sairaalta vaikuttais tää..!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Desomorfiini
Tästä kamasta oli juttua uutisissa eilen.. Kohtuu sairaalta vaikuttais tää..!
Tuosta tuli luettua tosiaan ensikertaa eilen. Ei käy kateeks. Niin tahi näin, huumeeton elämä rocks!
Haha, toi oli hyvä laittoi ajattelemaan.
megaman:
okkei. Ilmeisesti tänne on typerää tulla kirjoittamaan OMIA mielipiteitä tai elämäntapoja. Näköjään jotkut ottavat nokkiinsa jo semmoisista ja vieläpä haukkuvat.
Enkä mä tietääkseni tuominnut ketään.
Hmm, tuominnut käyttäjät ryhmänä sikäli että väität näiden tekevän väärin. Syyllistänyt näitä lähimmäisten ahdingosta. Ja asettunut näiden yläpuolelle antamalla ymmärtää että sinä _tiedät_ huumeidenkäytön olevan virhe. Eiköhän tuo ole jo tulkittavissa ainakin loukkaamiseksi ja tuomitsemiseksi, joten en näe syytä mikset sitten hyväksy samaa kohtelua itseäsi kohtaan.
Odotellaan vaan kun sun omat lapset kuolevat huumeisiin. Ja katsotaan, että mitä mieltä sä sitten olet huumeista, kun piripää rikolliset ilman moraalia vetää poliisejakin turpaan uskomattomien voimiensa ansiosta.
Hitsi, TV pitäisi varmaan kieltää jos ihmiset saavat jenkkisarjoista päähänsä tuollaisia todellisuudesta irrottavia kuvitelmia. Tuollainenhan on jo vaarallista. Jos lukisit noita aiempia kirjoituksia, niin ymmärtäisit senkin, että piripäillä ei olisi mitään tarvetta tehdä ainakaan omaisuusrikoksia jos aineet olisivat laillisia (pirin ehkä kyllä pistäisin jonkinlaisen hoitomuodon taakse vrt aiempi heroinistihoitoesimerkkini). Samaten huumekuolemat vähenisivät lähes olemattomiin jos aineet olisivat valtion valmistamia ja valistus kunnossa. Lisättäköön vielä että alkoholin aiheuttamat myrkytyskuolemat ovat vielä suurin ryhmä päihteiden aiheuttamissa kuolemissa, ja suuri osa väkivaltarikoksista tehdään alkoholin vaikutuksen alaisena.
Mieti semmoista asiaa, etteivät kaikki ihimiset ole yhtä tasapainoisia, kuin esim. sinä ennen, kuin vetävät kamaa. Tai varsinkaan kamapäissään. Nyt puhutaan siis muistakin, kuin "ihanista" ja hyvin käyttäytyvistä bilettäjistä, jotka ajattelevat vain sosiaalisia asioita, musiikkia ja euforiaa.
Tuon logiikan mukaan alkoholi kuuluisi niihin ensimmäisiin aineisiin jotka pitäisi kieltää. Alkoholi tunnetusti vaikuttaa jokaiseen ihmiseen ja tämän aivokemiaan eri tavalla, ja saa aikaan hyvin vaihtelevaa käytöstä, jota on mahdoton ennalta-arvata. Samaten se vie harkintakyvyn oikeastaan pahemmin kuin mikään muu aine. Tämän logiikan mukaan sinun suosikkipäihteesi on siis oikeastaan se kaikkein pahin uhka ympäristölle.
Mä en tiedä mihin tämä kaikki johtaa, mutta sen tiedän että kama tuhoaa keskushermostoa paljon enemmän kuin alkoholi!!! Senhän tietää kaikki. Eli vedätkö viisi linea poretta mielummin kuin kännit? Itse valitsen kännit. Jonka ansiosta en taas dokaa kuukauteen. Kumman itse valitset pHaze???
Viisi lainia poretta on aika epämääräinen määrä, mutta sen lisäksi se luultavasti on määrältään about verrattavissa että dokaisit kohtuupaljon jonkun 15h putkeen. Luulen että tuolla määrällä ainakin minun elimistöni rupeaisi sanomaan sopimustaan irti ja lähentelemään sairaalareissun rajoja alkoholimyrkytyksen takia. Eli jos pitäisi vahingollisuuden kannalta noista jompikumpi valita, niin aika paha sanoa. Hengissäpysymisen kannalta näillä laskelmilla varmaan pirin.
Ja kai olet tietoinen että monet dokaavat paljon useammin kuin kerran kuussa ja jotkut taas eivät vedä huumeita kuin kerran kuussa..
[muokattu 24.12.2002 17:25]
Näyttäisi siltä että lähiaikoina saadaan uusia ja puolueettoman oloisia tutkimustuloksia MDMA:n vaikutuksista!
http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2012/jul/18/scientists-study-ecstasy-drugs-mdma-potential
"Sairastuneilla on ollut muun muassa aistiharhoja ja ylikierroksilla käymistä."
Haha, kuukauden kova kotimainen - amatöörit olleet hyvissä vauhdeissa.
Dragonfly:[q]mun tuurilla mä puhkasisin jonku valtimon [/q]
eiks se o niinku tarkotus?
päihteet on pahasta. oikeesti. hyi teitä. -olipa rakentavaa.
[muokattu 7.10.2002 14:31]
Sanoisin että isoimmissä bileissä Sumessa about 99% porukasta on ottanut jotain. Eikä se aina paha juttu ole.
Periatteessa esim. EXTASY kuuluu RAVE-kulttuuriin. Pitää vain titää rajan. Jos sitä joka viikinloppuna ottaa, niin se on huumeongelma. Toisaalta jos ottaa 3-4 kertaa vuodessa, se on minusta ihan OK.
thank juu phace, unity ja muut.. *sydän**sydän*
olin ihan varma että mut sysätään jonnekin kauas.. *helpotuksen huokaus*
mut ollaan kaikki kiltisti nää vikat joulun päivät..mä jo lasken tunteja siihen, et pääsen takasin helsinkiin. tunteja jäljellä n.19.. *tuulettaa*