Huumeista
:DD
[q]mayah, 23.1.2009 07:20:
:D
Yks kätevä keino minkä kans olen huomannut, mikä auttaa tohon jännitykseen, on OLLA KÄYTTÄMÄTTÄ NIITÄ V*TUN HUUMEITA.
Hohhoh..
[/q]Vittu toi oli mauttomasti sanottu. Se on ihan vitun sama mitä sä vedät, jos sä koet tarvetta jotain vetää. Huumeita, tupakkaa, alkoholia. Jotkut tappaa nopeemmin, jotkut hitaammin, ja joillain käy vahinkoja toisia helpommin. Sori, mul on nyt vähän tunteet pinnassa, mut vittu have some fuckin' respect.
:D
[q]kuilun partaalla, 29.1.2010 11:13:
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/01/suomessa_jaetaan_25_miljoonaa_puhdasta_huumeneulaa_1403846.html
Lukijakommentit täyttä timanttia! =D
[/q]
Kyllä. En yleensä lue noita kommenttipalstoja koska tiedän mikä meininki on jokaisen vähänkin kiistanalaisemman asian kohdalla. Nyt luin. Tulin enemmän surulliseksi kuin vihaiseksi.
Ilmeisesti huumeidenkäyttäjä ei ole ihminen. Yhteiskunnan huono-osaisimpia ei saisi auttaa edes vaikka siitä olisi hyötyä muillekin kansalaisille (tai vaikka tavoitteena olisi nimenomaan "yleinen etu", esim. tässä tartuntatutien väheneminen). Vaikka noiden uusien piikkien kustantaminen maksaisi euron per käyttäjä, se olisi väärin koska näin hyysätään narkkareita ja kannustetaan huumeidenkäyttöön. Kyse ei ole missään nimessä siitä mitä saavutetaan, kyse on verorahoista ja periaatteesta.
Mua jaksaa vuodesta toiseen hämmästyttää, kuinka ihmiset ovat kateellisia ja vihaisia sellaisille joilla ei ole mitään. Pelkän toimeentulotuen tai sossun varassa elävät loisivat yhteiskunnan rahoilla ja julkisen keskustelun perusteella vois päätellä että elelevät pirun leveästi. Harva kuitenkaan haluis oikeesti kituuttaa samalla tulotasolla ja jatkuvassa epävarmuudessa. Huumeidenkäyttäjiä ei saisi auttaa, koska he ovat itse valintansa tehneet ja ovat varmasti riippuvaisia pelkästään omaa tyhmyyttään ja laiskuuttaan - tai peräti syntyjään PAHOJA. Sen sijaan että kiinnitettäisiin huomiota siihen mitä kaikkea itse hyötyy yhteiskunnan tuesta, nillitetään siitä kun joku täysin eksyksissä ja hajalla oleva ihminen saa edes vähäistä apua maksamatta yhtä paljon veroja kuin sinä, kunnollinen (ja terve ja työssäkäyvä) kansalainen. Omg!
Kenen hoitoon saa sunnata varoja: alkoholistien, tupakoitsijoiden, ylipainoisten, huumeidenkäyttäjien, muuten liian vaarallista elämää elävien? Pitäisikö kaikelle "itse aiheutetulle" laittaa hintalappu?
JO ON AIKOIHIN ELETTY JA SUOMI ON HOLHOUS YHTEIS KUNTA KUN MINUN VERO RAHOILLANI MAKSETAAN KAIKEN MAAILMAN AINEIDEN KÄYTTÖ JA TYÖTTÖMÄT JA KÖYHÄT EI SAA MITÄÄN JA KUKA AJATTELEE LAPSIA
NIMIM. VEROM MAKSAJA
(Joo tiiän että tää on interveppi ja nimettömässä keskustelussa kulminoituu pahin urpous, mutta valitettavasti nää asenteet ei rajoitu vaan siihen.)
[q]Riku, Joskus musta tuntu että siinä oli niin paljon muutakin...[/q]
Oot oikeessa, siinä oli sua itseäsi.. . Mä koen ainakin vieraantuneeni bile-skenestä tosi paljon. Käyn bileissä enää tosi harvoin. Mut Lasereissa 2008 oli koti kohdallaan ja mä siellä.
[q]Riku,
(vanhat sedät itkee asioista mistä nuoremmilla ei oo enää hajuakaan, nyyhnyyh ja valivali, eiks nii?)
[/q]
Viime lasereissa tää kahtiajako näky ja ainakin itse koin sen selkeesti, puol kaapelii bissellä ja puol kaapelii jortsuumassa. Mikäpä siinä, mä lentelin siellä pitkin mestoja puolista välittämättä. Välillä rituaalisesti polkien maata massan keskellä ja välillä pitelemässä tuoppia kaverin puolesta tiskillä, josta taas lennähdettiin tanssilattian puolelle tekemään lähempää tuttavuutta musiikin kanssa.
Kyll se fiilis lähtee ihan ittestään, mut kuten Collinsin Phill sen aikanaan sanoi:
". ..there's too many people making too many problems.. .whoo-oa this is the world we live in.. ."
ps. oli hyviä sieniä ;)
täh?! Mä en tajua, eiks toi ylläesitetty keino ole sitten ihan pätevä?! ;) hoppelipoo joojoo ei tartte kihistä ja raiskata sitä quotea jatkakaa vaan topiccianne...
[q]kosmo, 24.1.2009 01:07:
täh?! Mä en tajua, eiks toi ylläesitetty keino ole sitten ihan pätevä?! ;) hoppelipoo joojoo ei tartte kihistä ja raiskata sitä quotea jatkakaa vaan topiccianne...
[/q]Koska toi on vitun kaksinaismoralismii ihmiseltä joka kuitenkin ite dokaa, ja vitun helppoo huudella puskista niiltä joille se on niin yksinkertasta. Mä oon vaan nähny henkkoht jo täs alkuvuodesta liian monta, joilla on ollu ongelmia, mut jotka ei saa apua koska se on liian pieni prioriteetti yhteiskunnassa eikä oo resursseja. Niitä auttais jokin muukin varmaan, mut siin vaihees kun sitä ei oo saatavilla, doussi voi olla ainoo asia joka helpottaa oloa edes hetken.
Mitta. Täynnä.
edit: ja en siis tarkota huumeongelmia ihmisillä pelkästään, vaan koko vitun mielenterveyshoitoa.
[q][Siru], 24.2.2009 12:08:
Anteeksi kieliasuni, mutta voi vittu sa oot idiootti.
Ma kylla tunnen ja vitun monta. Se kylla varmasti johtuu siita etta olen kiskonut vauhtia usean ihmisen kanssa tassa ajan mittaan, ja siten tiedan mista puhun.
---
no se on hienoa se! :D mä oon siis idiootti jos en tykkää tietyistä päihteistä. no hu hu :D
[/q]
Jos sa oot sita mielta...
[q]Damien, 25.2.2009 00:53:
---
Kyll se fiilis lähtee ihan ittestään, mut kuten Collinsin Phill sen aikanaan sanoi:
". ..there's too many people making too many problems.. .whoo-oa this is the world we live in.. ."
ps. oli hyviä sieniä ;)
[/q]
Aivan! Siis toisinsanoen, kun päästään eroon siitä tarpeesta tehdä niitä ongelmia (kollektiivinen ego - joka on kasvanut hiukan vinoon), niin asia on (mahdollisestikin) vallan ratkaistavissa!!?
Uskosin et nyt tarvitaan kaikkien meidän panostusta, ketkä ymmärretään et ihmismieli toimii epälineaarisesta sielun ulottuvuudesta käsin, ja et jokainen meistä on omalla tavallaan kaunis - sielu, joka on tullut vaan tänne keräämään kokemuksia (3D:hen)!!
Itse vielä koetan muodostaa käsitystä siitä, et toimiiko toi ihmiskunnan kollektiivinen ego lineaarisesta vai epälineaarisesta tilasta käsin, mut tällähetkellä kyllä näyttäs, et se on vaan lineaarisen karmautuksen suma..!
ja sitäkautta (mahdollisesti) aivan iisisti purettavissa - niinkus korkeemmista viboista käsin.
en tykkää.
käytän.
Sori nyt, mut täs on taas näit väläytyksiä, joista näkee et ihminen ei tiedä asiasta oikein mitään. Asenteet roks, mitäs faktojen tiedon puutteesta.
[q]heter029, 25.2.2009 07:41:
Uskosin et nyt tarvitaan kaikkien meidän panostusta, ketkä ymmärretään et ihmismieli toimii epälineaarisesta sielun ulottuvuudesta käsin, ja et jokainen meistä on omalla tavallaan kaunis - sielu, joka on tullut vaan tänne keräämään kokemuksia (3D:hen)!![/q]
Uskosin, että tällaista "ymmärrystä" omaavat ihmiset ovat aika harvassa. Kauneuteen (ja samalla PLURiin) liittyen täytyy myös todeta, että "jokainen meistä on omalla tavallaan kaunis" ei tarkoita että nämä kauneuden eri lajit välttämättä synkkaisivat keskenään. Samaisesta syystä skenen koon kasvaessa PLUR muuttuu yhä utopistisemmaksi hapatukseksi. Kun samassa tilassa joraavat diileri, öyskääjä, laittomuuksia paheksuva tanssija, egoileva testobodari, kuuma kissa ja kännikiimassa oleva tavis, jota ei hirveästi itse musiikki edes kiinnosta, on aika hankala lähteä rakentamaan mitään suurta rakkautta ihmisten välille. Jo oletus, että kaikkia ylipäätään kiinnostaisi joku suuri yhtenäisyyden tunne (jos tällaisen oletuksen tekee), on vailla pohjaa.
Ylläoleva ei tietenkään tarkoita sitä, että pitäisi lakata yrittämästä. Veikkaan silti, että paras tapa saada se vanhojen hyvien aikojen fiilinki takas on vetää bileet takaisin maan alle. Kun bileiden kävijäporukka homogenisoituu, on helppo löytää sitä kadotettua PLURiakin.
[q]homppa, 25.2.2009 16:54:
ps. itse huumeista jos jotain toteais niin lakka on kyllä jotain niin perseestä et ei pysty ees tajuun, hei meikä ei saa henkeä, mut mulla on hyvä olo, vähän siistii jee!...[/q]Lakasta on kyllä turhan paljon näitä urbaaneja legendoja liikkeellä. Yksinään se hyvin harvoin aiheuttaa hengityselimistön lamautumista, ongelma syntyy siitä jos ihmiset vetävät sitä alkoholin tai rauhoittavien tms muiden hengityselimistöä lamauttavien aineiden kanssa sekaisin. Lakasta vetää muihin aineisiin verrattuna överit helvetisti helpommin, varsinkin juuri jos sitä sotkee siihen alkoholiin, se on kyllä ehdottomasti ongelma. Toisaalta, vaikka ne näyttävät pahalta, ne harvoin ovat niin vaarallisia kuin miltä ne vaikuttavat. Bilejärkkärien kannalta ne ovat toki ongelmallisia, mutta esim Lepakossa ja UG-bileissä niihin on tajuttu suhtautua oikein, eikä keskeyttää bileitä turhan takia. Ihminen joko sivuun selviämään ja joku tarvittaessa vahtimaan sitä hengitystä siksi aikaa että ihminen palaa tajuihinsa, tai sitten autolla ensiapuun, ja bileet voivat jatkua. Ravintoloissa tietty harvemmin osataan noin suhtautua. Mutta kaivanpa esiin nuo jotkut vuosia sitten väsäämäni ohjeet tähän...
"Niinjoo, vois harrastaa oma-aloitteista päihdevalistusta ton gamman suhteen, jos edes osa noista tahattomista övereistä saataisiin vältettyä jatkossa:
1) Katso aina tarkkaan kellosta aika kun otat annoksen ja pidä se mielessäsi. 10ml (2ml lakkaa) ottaminen tunnin sisään johtaa lähes aina sammumiseen, varsinkin jos sinulla ei ole yhtään toleranssia kyseiseen aineeseen.
2) Vaikka fiilikset sanoisivat mitä, aine pysyy kropassasi yli tunnin, ja ottamalla liikaa siihen päälle, menetät tajuntasi vaikka miten yrittäisit pysyä hereillä. Tosin paikallaan istuminen ympäriinsä liikkumisen sijaan pahentaa tätä ongelmaa suuresti.
3) Ja se annostus ei saa bileissä ollessasi _ikinä_ ylittää sitä 10ml/h (lakassa 2ml on yleensä liikaa jo), eikä sitäkään joka tunti kerääntymisen takia. Vaikka se on melko vaaratonta terveydellisesti, niin typerällä toiminnallasi saatat pitää huolta siitä, että joku ravintola enää halua koko teknokansaa asiakkaakseen.
edit: Itseasiassa tuokin määrä on jo reilusti liikaa jos ei ole tottunut eikä omaa toleranssia.
4) Viina + GHB voi tappaa lamaannuttamalla keskushermoston ja lopettamalla hengitysrefleksin. Pari sidua ei vielä välttämättä ole vaarallista, mutta kavereiden on parempi tajuta ottaa litkut sulta käsistä jos sulla on pullo leijonaa alla.
5) Ota aina selvää onko juomasi aine gammaa vai laktoonia, ja minkä vahvuista. Raaka laktooni on 5 kertaa "normaalia gammaa" vahvempaa, joten mokaamisen seuraamuksia ei juuri tarvitse kenellekään rautalangasta vääntää
Ja sitten niille diilereille: Ne jotka jatkavat tuota ainetta siitä mikä on yleisesti tunnettu vahvuus, ja täten aiheuttavat mokia ja övereitä ihan oman ahneutensa takia, niin haistakaa iso vittu.
Ahjoö, tärkeä lisäys: Pyri pitämään huolta että vähintään yksi ihminen paikalla tietää tarkalleen aina kaiken mitä olet ottanut."
Surullistahan kaikessa tässä on, että koska gammasta tehtiin huumausaine, porukka joutuu juomaan lakkaa, joka taas on sekä myrkyllisempää että johtaa noihin övereihin paljon helpommin, eli tässä on taas hyvä esimerkki lainsäädännöstä joka ei hyödyttänyt mitään, ja josta seuraa vain ongelmia.
[q]Riku, 24.1.2009 01:16:
---
---
Koska toi on vitun kaksinaismoralismii ihmiseltä joka kuitenkin ite dokaa, ja vitun helppoo huudella puskista niiltä joille se on niin yksinkertasta. Mä oon vaan nähny henkkoht jo täs alkuvuodesta liian monta, joilla on ollu ongelmia, mut jotka ei saa apua koska se on liian pieni prioriteetti yhteiskunnassa eikä oo resursseja. Niitä auttais jokin muukin varmaan, mut siin vaihees kun sitä ei oo saatavilla, doussi voi olla ainoo asia joka helpottaa oloa edes hetken.
[/q]
Mä en oikee tajunnu mitä kaksinaismoralismii siin on jos dokaa silloin tällöin muttei puolla huumeita? On vissii vähä eriasia olla kuitenkin satunnaiskäyttäjä alkoholin kohdalla kuin että käyttää ihan jatkuvasti? (Toki pätee myös huumesiin) Ei se päihde aina tarkoita, että se on jonkinlainen ongelma. Kohtuus kaikessa.
e: mielenterveysongelmat onkin sitten asia erikseen. Niistä en lähe vääntämään mitään täällä, mutta valitettavan usein se näyttänee olevan se hätä"ratkaisu" asiaan.
[q]heter029,
Aivan! Siis toisinsanoen, kun päästään eroon siitä tarpeesta tehdä niitä ongelmia (kollektiivinen ego - joka on kasvanut hiukan vinoon), niin asia on (mahdollisestikin) vallan ratkaistavissa!!?
Uskosin et nyt tarvitaan kaikkien meidän panostusta, ketkä ymmärretään et ihmismieli toimii epälineaarisesta sielun ulottuvuudesta käsin, ja et jokainen meistä on omalla tavallaan kaunis - sielu, joka on tullut vaan tänne keräämään kokemuksia (3D:hen)!![/q]
Tarvitaan ja ei tarvita, jokainen kuitenkin herää ajallaan ja sillä tarkoitan ettei suoranaista painostusta siirtymävaiheen kohdalla kannata suorittaa. Tarkoitan tällä vanhalla myyntimiehen logiikalla, että ymmärrys asiaan täytyy jokaisen kohdalla muodostua rakkaudesta asiaan.. .
Suoria ehdotuksia kun ei voi/ tai kannata sinällään tehdä (ellei itsestään halua antaa haavoitettavaksi=), ne kun torpataan aina henkilökohtaisen egon puolesta, mutta mikäli asia hehkuu sinusta kuin auringonvalo taivaalta, sitä ei malta olla katsomatta suoraan vaikka joku joskus on kenties sanonut valon aiheuttavan sokeutta.
Mutta liikettä ei voi pysäyttää - minkä koen positiivisesti, enkä tiedä kyllä lopulta tuosta nopeuttamisestakaan, kaikki tuntuu tapahtuvan ajallaan ja sit lopulta mitä jää sun itsesi päätettäväksesi on se ainoa päätös - tuutko kyytiin mukaan vai jäätkö laiturille venaamaan, ei silti etteikö ymmärrystä jästille löydy jatkossakin - tämä tuntuu vain siltä oikealta suunnalta mihin kaikki lopulta vääjäämättä matkaavat.
[q]heter029,
Itse vielä koetan muodostaa käsitystä siitä, et toimiiko toi ihmiskunnan kollektiivinen ego lineaarisesta vai epälineaarisesta tilasta käsin, mut tällähetkellä kyllä näyttäs, et se on vaan lineaarisen karmautuksen suma..! ja sitäkautta (mahdollisesti) aivan iisisti purettavissa - niinkus korkeemmista viboista käsin.
[/q]
Mä en koskaan tiedä - havainnoin ja tällä hetkellä havainnoin tätä liikettä kohti vääjämätöntä useilla eri kanavilla. Forumi kuin Forumi, mikäli pystyt sopeuttamaan itsesi suureen sillä hetkellä - viesti avautuu enemmän. Kaikki viestittävät tavallaan ja sinun tehtäväksesi jää kaiken kuuntelu. Toiset pystyvät kuuntelemaan tarkemmin ja enemmän kerralla, kun taas toiset keskittävät rakkautensa yhteen asiaan kerrallaan tai mahdollisesti omistautavat asialleen koko elämänsä.
Sieniforumilla näistä asioista puhutaan kenties vielä suorasukaisemmin ja kommenttisi selkeä viesti pääsi hetkellisesti, silti positiivisesti, yllättämään minut. Kenties säikähdin itseäni, koska se todella alkaa avautumaan edessäni sitä mukaan kuin itsekkin avaudun. Vai oliko kyseessä itseni yllättäminen, olinko kenties itse jo luovuttanut täällä rakkaudesta paasaamisesta - sillä tätäkin keskustelua on nyt käyty jo monta niitä mitä ihmisvuosiksi kutsutaan. Kiitän sinua ystävä, järkeni valon sitomisesta takaisin sykliin tämän forumin puitteissa ja responssista, jonka prosessoiminen tuotti minulla rauhaisan tunteen sisälleni.
Riku,
Koska toi on vitun kaksinaismoralismii
Mai,
Mä en oikee tajunnu mitä kaksinaismoralismii siin on jos dokaa silloin tällöin muttei puolla huumeita?
MiE,
Riku lähtee tässä kohtaa siitä ajatuksesta (mistä minäkin), että kaikki vaikuttavat aineet olisivat huumeita.
Itse en esimerkiksi juo kahvia koska koen sen vaikuttavan lähes yhtä epämukavasti kuin amfetamiini (molemmat testattu tiedän mistä puhun).
Mielummin pajautan ja hidastun, kuin juon ja nopeudun - yhtään, koska joka kerta kun erehdyn kupposen juomaan, tapahtuu tämän kupin jälkeen keinotekoinen piristyminen, jota seuraa sitten romahdus. Virkeyteni imen kernaasti hedelmäsokerista ja paahdan sen avulla eteenpäin.
[q]Damien, 24.1.2009 13:08:
Riku,
Koska toi on vitun kaksinaismoralismii
Mai,
Mä en oikee tajunnu mitä kaksinaismoralismii siin on jos dokaa silloin tällöin muttei puolla huumeita?
MiE,
Riku lähtee tässä kohtaa siitä ajatuksesta (mistä minäkin), että kaikki vaikuttavat aineet olisivat huumeita.
Itse en esimerkiksi juo kahvia koska koen sen vaikuttavan lähes yhtä epämukavasti kuin amfetamiini (molemmat testattu tiedän mistä puhun).
Mielummin pajautan ja hidastun, kuin juon ja nopeudun - yhtään, koska joka kerta kun erehdyn kupposen juomaan, tapahtuu tämän kupin jälkeen keinotekoinen piristyminen, jota seuraa sitten romahdus. Virkeyteni imen kernaasti hedelmäsokerista ja paahdan sen avulla eteenpäin.
[/q]
Kuulostaa lähinnä mielipuoliselta ajattelutavalta mun korvaan. Ja siltä että on joskus ollut ongelma kenties amfetamiinin kanssa. Harva ihminen alkaa kahvia vertaamaan amfetamiini - kuitenkin kaksi niin eri asiaa. Toki varmasti yliherkkiö ihmisiä löytyy mutta pahasti kuulostaa siltä että jonginlainen ongelma tossa piilee..
[q]sapeli, 8.2.2010 12:23:
Tää on vaan niin mainio:
http://www.explosm.net/comics/1007/
[/q]
[q]Android, 14.6.2007 17:28:
Eikös crack muuten ole poltettavaa kokaiinia? Vai viitataanko crackillä myös poltettavaan metamfetamiiniin? Smack ainakin on poltettavaa heroiinia.
[/q]
Mä oon ymmärtänyt (ilman sen suurempaa tietämystä aiheesta), että crack on poltettua metaa... (muistaakseni opin tuonkin tiedonjyväsen Chappelles show'sta kun Tyrone Biggums opetti Amerikkaa keittämään omia huumehia...)
[q]mku, 13.6.2007 19:24:
http://www.jonhs.net/freemovies/worlds_most_dangerous_drug.htm
[/q]
Hyvä dokkari.. Jokseenkin ahdistava, mut niin tommosten on tietty oltava (aihekkaan ei niitä hilpeimpiä ole..)
En vaan jaksa tajuta mitä ajattelee joku joka päättää että nytpä testaan miten kivaa on nappasta tommosta myrkkyä *ding**toktok**eiei*
edit. ja etenkin viihdekäytössä... siis voi jumalauta mua oikeesti vituttaa ajatuskin että joku napsasee pienet affet hupimielessä... siinähän sitä viihdyt sit kun aivot ja kroppa on tuhannen paskana...
(ei sillä en muutenkaan oo viihde- tai muutenkaan huumausten ystävä, mut täähän on suunnilleen sama ku et lähtisit kylmiltään tykittää herskaa suoneen... jeesus..)
(niin ja tuo viihdekäyttö erotuksena esim. taisteluväsymyksen ehkäisyyn... ei ne meidänkään kaukopartiomiehet mustikkakeiton voimalla hiihdelleet... enkä kyllä hyväksy tommosten käyttöä millään verukkeella..)