Huumeista

Back to päihdekeskustelu O

[q]Miner69er,Se on mun mielestä bilekohtainen asia.
[/q]

Lähinnähän se on käyttäjäkohtainen asia, toiset handlaa paremmin kuin muut, asioiden sisäistämisessähän siinä on lopulta kysymys ja kuinka sopeuttaa itsensä tarkkailijan rooliin suhteessa muihin kanssaihmisiin (<-jännä sana).

Minun mielestä se riippuu aivan täysin bileistä, että viitisiikö siellä mitään nappuloita tai kappuloita ruveta popsimaan. On bileitä mihin sopii happo, on bileitä mihin sopii nipsut. On bileitä mihin sopii selvä pää! Se on mun mielestä bilekohtainen asia.

[q]VaLa, 29.9.2008 21:18:
Edelleenkään mä en tajua miks täytyy käyttää...?
[/q]
Mäkään en ymmärrä miksi äijän pitää tunkea munaa toisen perseeseen.

Ehkä se vaan tuntuu hyvältä.

Tai sitten se ei vaan ole mun asia. Njah.

Totta tuokin :)

[q]VaLa, 29.9.2008 21:24:
Oonko joskus väittäny tunkevani?
[/q]
Et, puhuin yleisellä tasolla. Nothing personal dude, rauha maassa.

Lähinnä tarkoitin sitä kuinka paljon tässä maailmassa on asioita joita vain se tietty ihminen, joka tekee sitä tiettyä asiaa, ymmärtää. En väitä että se olisi oikein, moraalisella tai edes lainopillisella tasolla. Mutta ihmismieli käyttäytyy kummasti ja poikkeavia sieluja löytyy aina.

Ihmiset käyttää huumeita, so what?

Mun mielestä tää on Niiku avoin palsta (niiku muutki) ja jokaisella oikeus Niiku omaan mielipiteeseen. Kiitos jos joku Niiku ymmärtää, mutta musta Niiku toisen kommentoinnista kilahtaminen on Niiku aika hassua.
Nii ja Individual, mun kommenttihan Niiku tosiaan oli Niiku Demimäinen, olenhan vasta Niiku 14 ja puol. Nuorten hölmöt mielipiteet Niiku pitäs aikuisten Niiku ymmärtää. Ei lapset synny Niiku fiksuina ja Niiku kaikkitietävinä.
itseasiassa muakin rupes nyt ärsyttämää, mutten käy siitä riitelemään (tai väittelemään).Niiku.

-demi-teini-

Sano nyt epailija vielä viimeinen sana, lupaan etten enää vastaa. Tää offtopicin määrä alkaa olemaan jo huvittavaa tai sitten jatketaan täällä

[q]CM, 13.12.2005 18:03:
Se, mitä siis yritän tässä sanoa ponttina, niin tuon määritelmän mukaanhan viina on itseasiassa vaarallisempaa, kuin vaikkapa ecstacy.. Heh. Hyvä Suomi[/q]
Jotenkin vaan on semmoinen fiilis, ettei viinan tai tupakan laillisuus versus muut kamat perustu edes terveydellisiin asioihin. Silloin kun asioista on päätetty, terveysvaikutuksista ei varmaan edes juuri tiedetty. Todennäköisesti taustalla on enemmänkin jotain poliittista ja/tai joidenkin ryhmien etujen ajaminen/taloudellinen hyöty yms.

[q]satumetsä, 24.8.2006 18:42:
---
[/q]
Niin, varmaan se suurin ero länsi-itä ajattelussa on se, että kiinalaisessa lääketieteessä ei mietitä juurikaan sitä, mitä esim. niissä aivoissa tapahtuu, se on kuitenkin reaktio eikä syy ehkä ole aivoissa ollenkaan. Perusajatus kiinalaisessa tieteessä on se, että *kaikki* on lähtöisin mielestä ja siellä olevat ongelmat näkyvät aikanaan myös fyysisesti. On aika hienoa miten fiksusti elimmistö tässäkin reagoi koska ensin oirehtii iho, sitten sellaiset sisäelimet joita on useampi kuin yksi (=toinen uhrattavissa, esim munuaiset tai kehkot), tämän jälkeen vasta oirehtivat yksittäiset elimet ja viimeisenä aivot. Kun noissa hoidoissa saadaan iho oireilemaan, se on merkki siitä että ollaan oikeilla jäljillä koska paraneminenkin tapahtuu käänteisessä järjestyksessä. En nyt ota kantaa siihen miksi migreeni syntyy, en edes tiedä, mutta ymmärtääkseni sen syy voi olla hyvinkin henkilökohtainen. Mutta kuitenkin noi migreenilääkkeet pyrkivät estämään kohtauksen ns. 'väkisin' hoitamatta sitä alkuperäistä syytä. Tietenkään nämä asiat eivät varmaan ole näin mustavalkoisia, mutta toi on se perusajatus minkä avulla maailman suurin kansa on pysynyt hienosti hengissä tuhansia vuosia.

Mutta jeps, tää meni nyt pahasti ot jo

[q]kuilun partaalla, 20.1.2010 14:34:
Kyl ainaki Saksan ja Ranskan tullit suorittaa rutiinitarkistuksia Hollannin rajalla. Ihan ymmärrettävää.

Jone, 20.1.2010 14:50:
Roger. Sit mulla on ollut asiasta väärä käsitys kun olen luullut että siellä käytännössä ajellaan / muuten vaan kuljetaan rajoista läpi siinä missä esim. Suomen ja Norjan rajalla, jossa allekirjoittanutta pidettiin melkeinpä idioottina kun menin tarjoamaan passiani.
[/q]

Molemmat on varmasti totta. Ei rajoilla tarkasteta automaattisesti saman tien kaikkia. Mun kokemuksen mukaan tullit ottaa lähempään tarkasteluun ne henkilöt, jotka jollain lailla särähtävät tullimiehen silmään. Kun tulin 2005 dösällä A'damista Saksan ja Tanskan kautta Göteborgiin, minut otettiin tarkempaan, melko tarkkaan jopa, tarkasteluun Saksan ja Tanskan rajalla. Ei siis Saksan ja Hollannin rajalla vaikka näytin melko törkeeltä hampuusilta. Kaikki muut bussissa olleet pääsivät jatkamaan matkaansa ilman sen kummempaa häslinkiä. Ajaessaan Hollannista takaisin kotimaahansa unkarilaiset ystäväni taas joutuivat Saksan polizein pysäyttämäksi ja heidät myös tutkittiin suht. tarkkaan. Toisaalta, ei aina. Ollaan muutaman kerran suhailtu edes takas Saksan ja Hollannin väliä eikä ketään kiinnostanut. Se, että kiinnostuuks kytät, tulli tai rajavartijat on vähän lottoamista.

[q]..no such user.., 24.1.2010 16:49:

..tässä vois olla ensiaskeleet myös viranomaisille ymmärtää, ihan järkipohjalta, jotta lainsäädännöstä voitaisiin saada sellainen ettei ketään yhteisön runnomia, ennestään rankaista siitä että he etsivät lääkintää ja ratkaisua yhteisön runnomisen seurauksia hoitaakseen.

[/q]

Vähän ot: mutta

Tässä olis tilanne virannomaisille ja ihmisille ehkäistä näiden "runnomisten" tapahtumista. Jotta ei tarvittaisi ryhtyä "itselääkkimään" yhtään millään itseään. Ennaltaehkäisy on pop.

Asiasta lippukeihääseen ehkäpä tämä on mainittu, mutta kyllä sitä maailmassa ja suomessakin on monia jotka käyttävät erinäiköisiä aineita pelkästään senkin takia että asunnottomana ja ilman alkomahoolia tai muuta tavaraa näin talvella ei täällä suomessa selviä hengissä yötä.
Erittäin surullista sanoisinko.

[q]Individual, 28.9.2005 14:51:
---
Jäck, 28.9.2005 14:33:
Mun mielestä tää on avoin palsta (kuten muutki) ja jokaisella oikeus omaan mielipiteeseen. Kiitos jos joku ymmärtää, mutta musta toisen kommentoinnista kilahtaminen on
aika hassua.
Nii ja Individual, mun kommenttihan tosiaan oli Demimäinen, olenhan vasta 14 ja puol. Nuorten hölmöt mielipiteet pitäs aikuisten ymmärtää. Ei lapset synny fiksuina ja aikkitietävinä.
itseasiassa muakin rupes nyt ärsyttämää, mutten käy siitä riitelemään (tai väittelemään).

-demi-teini-

---

No pienen ihmisen elämä on oppimista täynnä, olkoon yksi opetus, että täällä voi myös sinun mielipiteesi aiheuttaa vastakkaisia, joskus jopa kärkeviä kommentteja. Mutta kerta edelleenkin näyttää siltä, että se mun pointti empatiasta ja siitä, ettei asiat ole niin mustavalkoisia kuin voisi olla, jää hämärän peittoon, niin todellakaan ei liene enää järkevää vääntää. Pyydän anteeksi muutes jos loukkasin.

"Elä kun olet nuori vielä"
-Pelle Miljoona

..Ja anna anteeksi jos aiheutin mielikärhää (demihali*pepsodent*)
[/q]

[q]W, 24.1.2009 17:01:
Totta, ei liiallinen alkoholinkaan käyttö ole hauskaa puuhaa, mutta itseäni pänni tuo kofeiiniin vertaaminen. Kyllä jokainen viihdekäyttäjä ym tietää noiden eron ja se on ihan kuin yö ja päivä.[/q]Tää on näköjään mielipidekysymys. Jos mietitään et pöhis on vitusti vahvempi aine, niin perusbilekäyttäjä ei varmaan vetäis kofeiinia samaksi verrattavaa määrää. Juo 5 pannua kahvia illassa ja kato millanen olo on kohta tai aamulla. Amfetamiinii vaan voi vaikutuksiltaan vetää enemmän ja turvallisemmin kun kofeiinia.

[q]En vaan ymmärrä niitä ihmisiä jotka viittii tällasia asioita puolustella. Paskaa mitä paskaa ja mun mielestä bileisiin mennään musiikkia kuuntelemaan eikä vetämään päihteitä. Ite en pidä ihmisistä jotka harrastavat huumeiden käyttöä ja luulevat että se on tätä bileissä käymistä ja tiedät takuu varmasti mitä tarkoitan.[/q]Jep, et ymmärrä. Ja jos joku koskee douppiin, "sä et pidä siitä". Mä en pidä susta jos toi on sun sulkeutunu ja yksipuolinen asenne. Ja älä rupee saarnaa mulle selvinpäin biletyksestä, sä et pärjäis vertailussa.

[q]Alkoholi ei suoranaisesti minun mielestäni tee kenestäkään kusipäätä kuten mikään muukaan päihde, se kusipäisyys lähtee meistä jokaisesta ihan itsestään.[/q]Ei tee. Mut alkoholi vie pahemmin harkintakyvyn kun suurin osa päihteistä.

Mun kaikki pahimmat käytösidiotismit on johtunu nimenomaan liiasta viinasta.

[q]Onko 2-3 lainia susta liikaa, eli kohtuuttomasti? Aina ei kohtuu käyttöä voi ennustaa, varsinkin jos ei esim tiedä onko metaa sotkettu mukaan.
Alkoholin kanssa sentään tietää miten paljon sisältää ja mitä.[/q]Sehän täs onkin et jos kansa tajuis oman parhaansa, turvalliset doupit sais sieltä pirun apteekista, se sijaan et ne täytyy ostaa assan vessan kiskalta. Ois kaikille parempi. Niille jotka vetää, ja niille jotka ei haluu asiasta kuullakaan.

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Madridin+ja+Barcelonan+hengitysilmasta+l%C3%B6ytyi+huumeita/1135246386821

Paskat huumeiden käyttäjät: teijän takii mun kamu ei enää käy [reiv:]aa

[q]Muikku, 21.10.2008 18:06:
[/q]
Mitäs otti piuhalle.

[/q]

[q]EgoDiizei, 21.10.2008 18:26:
---
Muikku, 21.10.2008 18:06:

---

Mitäs otti piuhalle.
[/q]
liittyyks tähän noi yllä mainitut persepanot?

[/q]

Kaverilta terkkuja: Kiitos. Yhdyn myös itse tähän. Kiitos myös kyseisille öyskääjille. Ja välitän viestinne jokaiselle huumeiden käyttäjälle jonka kohtaan :)

Make a difference!

[q]Android, 25.9.2005 14:33:
Ymmärrän kyllä pointin, mutta ne tapaukset jotka itse olen todistanut niin GBL:n käyttö on pikemminkin johtunut tietämättömyydestä eikä mahdollisista juridisista seurauksista mahdollisen kiinnijäämisen osalta. Tämä pätee varsinkin hyvin nuoriin...[/q]Niinno, mä en kyllä ole missään kaduilla käynyt seuraamasssa 16v teinien lakkaörväämistä jos sitä tekevät. Mutta juuri tämän takia se asiallinen ja kiihkoton valistus olisi niin ensiarvoisen tärkeää. Pelkkä huumeet on pahoja-hokema menettää uskottavuutensa viimeistään siinä vaiheessa kun joku kaveripiirissä vetää puoli vuotta aineita ilman mitään ongelmia.

[q]Otan nyt tietoisen riskin saada helvetisti paskaa niskaan ja vastakommentteja, mutta miettiessäni tuota heroiinivertailua tuli vaan mieleen; vaikka heroiinin ja gamman vaikutusmekanismit ovat täysin erilaiset, on niillä myös paljon yhteistä; molemmilla on keskushermostoa lamaava vaikutus. Pulssi ja hengitys hidastuu, lihakset rentoutuvat, reagointikyky hidastuu, balanssi ja motoriset kyvyt heikkenevät jne. Yliannostuksen riski on molemmilla suhteellisen suuri (heroiinilla etenkin suonensisäisesti käytettynä). Molemmat ovat ei-toksisia (esim amfetamiinit ovat huomattavasti myrkyllisempiä kuin opiaatit) ja alkoholi sekä rauhoittavat lääkkeet (bentsodiatsepiinit) ja unilääkkeet voimistavat niiden vaikutusta huomattavasti. Hyvin voimakas psyykkinen ja etenkin fyysinen riippuvuus vieroitusoireineen voi syntyä molempiin. GHB vaan on enemmän "alkoholimainen" ja soveltuu bilettämiseen kun taas heroiini on enemmän "bentsomainen" (otin tietoisesti ylös vertailukohteeksi lailliset vaihtoehdot) eikä ulkomaailma tai ulkoiset ärsykkeet erityisemmin kiinnosta.[/q]No multa et sitä tule saamaan A) koska en väitä tietäväni asiasta tarpeeksi ja B) uskon että puhut ihan faktaa.

[q]Toisaalta alkoholikin ja GHB muistuttavat vaikutuksiltaan toisiaan. Ei ehkä niinkään toksisesti tosin.[/q]Siis pointti juuri onkin, että gamma on subjektiivisilta vaikutuksiltaan ihmisille suurinpiirtein samaa luokkaa kuin kupillinen kahvia tai pullo siideri, josta ei edes ensi alkuun tule esimerkiksi edes mitään krapulaa vaikka sitä kiskoisi enemmänkin. Pitkäaikaista käyttöä seuranneena voisin väittää sen kuitenkin johtavan esimerkiksi vaikeisiin uniongelmiin.

[q]Toki heroiini suonensisäisesti käytettynä on huomattavasti vaarallisempaa kuin GHB:n nauttiminen oraalisti. Tätä en kiistä. Enkä pidä GHB:tä muutenkaan yhtä vaarallisena kuin opiaatit. Silti - joitakin yhtymäkohtia on. Olisi huomattavasti kaukaa haetumpaa verrata gammaa amfetamiiniin. Tiedostan kyllä että pointtisi oli lähinnä se että gammaa ylipäätään on "demonisoitu" eikä itse heroinii vaikutuksiltaan vaan lähinnä sosiaalisena ilmiönä ja kaikkein "pahimpana" vertailukohteena on yhdistetty nimenomaan GHB:hen.
[/q]Jeps, nyt alkaa taas yhteisymmärrys löytyä.

O