Huumeista

Back to päihdekeskustelu O

[q]VaLa, 16.9.2008 07:55:
Ei myöskään ole varamaan kivaa jonottaa kahta tuntia suurempiin bileisiin, kun jokanen ratsataan...
[/q]

Eihän se kivaa ole, mutta tuo tarkistus isoihin bileisiin on lähinnä tarkoitettu (käsittääkseni) aseiden yms. turvariskien takia. Esim. Colorsissa oli suht rauhallista muuten mut joku oli tuonut mukaansa pippurisuihkeen (Colorsissa ei siis ollut tarkistuksia, mikä on tuon kokoluokan bileille epätavallista.)

[q]VaLa, 15.9.2008 21:37:
Mulle tulee noista piripäistä mieleen että käydään bileissä vain kun se on olevinaan niin cool vaikkei edes pidetä musasta ja erinäisten kemikaalien avulla kestetään sitten jumputusta paremmin...
[/q]
Tää on kyllä aina niin jännä, aika ajoin toistuva väite. Jos miettii omia musamieltymyksiä, niin kuinka moni tunnustaa käyvänsä, tai tuntee jonkun joka käy sellaisissa tapahtumissa, minne normaalisti ei menisi kirveelläkään, erinäisten substanssien vaikutuksen alaisena? Ja ei kyllä tuo reivaaminen Suomessa ole coolia. Se on hämärää, outoa, pienten piirien puuhastelua. Ja siitä ei kyllä saa yhtään enempää pisteitä, vaikka bileissä käykin. Pikemminkin päin vastoin, sanoisin. Huumebileet jne..Eli pointtina siis se, että jos jostain musasta ei pidä, niin siitä ei pidä ja coolius-näkökohta on vähän ehkä kaukaa haettu silloin. Etenkin jos läsnäolo ei ole mahdollista ilman eri kemikaaleja. Kyllähän bileisiin eksyy jengiä sen yleisen atmosfäärin takia, sen takia, että kaverit menee, vaikkei olekaan sen suurempi konemusaharrastaja, mutta omien syvien inhotilojen peittäminen huumeilla vain sen takia, että voi kerskailla käyneensä reiveissä. Ei kai sentään.

[q]VaLa, 16.9.2008 09:32:
---
Eihän se kivaa ole, mutta tuo tarkistus isoihin bileisiin on lähinnä tarkoitettu (käsittääkseni) aseiden yms. turvariskien takia. Esim. Colorsissa oli suht rauhallista muuten mut joku oli tuonut mukaansa pippurisuihkeen (Colorsissa ei siis ollut tarkistuksia, mikä on tuon kokoluokan bileille epätavallista.)
---
Muistan kuulleeni että joskus olis avattu kännykän kuoretkin porteilla....
[/q]

Liekö urbaania legendaa, ei oo mun aikana ainakaan tapahtunut moista. Muistan kyllä kerran kun taskut piti tyhjentää ja esim. purkkapussiin katsottiin, mutta ei siinä minuuttiakaan mennyt ja tarkastuspisteitä oli neljä, joten se ei ollut edes silloin se pullonkaula mikä bileisiin pääsyä hidasti (yleensä se on lipunmyyntipiste tai narikka).

Mut joo, on niitä ylilyöntejäkin varmasti tapahtunut, mutta ei nuo yleensä mitään haittaa jos on puhtaat jauhot pussissa.

Reaktor nimiset bileet oiskohan ollu 2001? Kännykän takakuoret ja akku ainakin irrotettiin. Et ei ihan urbaanilegendaa.

[q]NextAce, 16.9.2008 09:41:
Reaktor nimiset bileet oiskohan ollu 2001? Kännykän takakuoret ja akku ainakin irrotettiin. Et ei ihan urbaanilegendaa.
[/q]

No ei ollu mun aikana, ei voinu tietää - on kyl aika ihmeellistä! Nykyään ei tuollaista varmaan tapahtuisi, on sen verran pienemmät ja hankalemmat avata nämä nykykännykät, eikä sinne mitään mahtuisikaan (no, ehkä jotain LSD-lappuja).

[q]wiwi, 21.6.2009 19:01:
---
Individual, 21.6.2009 18:13:
Osataan sitä muuallakin..

Raumalla liki sata huumerötöstä, osa alaikäisiä

Julkaistu: 21.06.2009 17:43

Viranomaisyhteistyö paljasti Raumanmeren juhannuksen valvonnassa liki sata huumerikosta. Osa kiinnijääneistä oli alaikäisiä, kerrotaan poliisista.

Lähes kaikkia kiinnijääneitä epäillään huumausaineen käyttörikoksesta ja merkittävää osaa myös muusta huumerikoksesta eli myynnistä, välityksestä tai levityksestä.

Kannabista takavarikoitiin kotietsinnät mukaan lukien useita kiloja, amfetamiinia useita kymmeniä grammoja ja muita aineita huomattava määrä.
- ilkka.fi

---

Toivottavasti lööpit nyt sitten huutavat, että HUUMEBILEET RAUMALLA!
[/q]

No siis nehän keskittyy täysin siihen seikkaan, että "KONEMUSIIKKI VETI HUUMEVEIKKOJA PUOLEENSA!!!", koska eiks tuolla ollut se Mecano, jossa soitettiin sitä HUUMEMUSIIKKIA!!!? :)

[q]heter029, 12.12.2008 12:02:
---
http://en.wikipedia.org/wiki/Coca-Cola
[/q]

Niin ja sori, ei oo todellakaan tarkotus ottaa ketään Anselmia tai muita silmätikuiks.

Palaa noin yleisesti vaan käämit tohon kaksnaamasuuteen tässä asiassa. Oikeestaan poliitikoille ja muille asiat ignooraaville paviaaneille toi mun postaus ois enemmänkin tarkotettu.

Kai se ois aika mennä itse politiikkaan tai tehdä näille asioille jotain.. Ois vaan ihan hauska et loogisen mielen omaavat streitit ihmiset myöntäis muutamat itsestäänselvyydet tässä yhteiskunnassa.

Sori vaan siis, mut tää on kyllä niin käsittämätön epäkohta ja tekopyhyyden osotus tää koko kokakolahomma, et ei siitä pääse nyt mihinkään..

[q]heter029, 12.12.2008 12:02:
kun joku on tuonut läjäpäin maailman terveellisintä yrttiä[/q]

Mikäs se sellainen yrtti on? Basilika?

[q]Sit kaikenlisäks samat pullamössöttäjät ketkä tänne postailee huumeiden haitoista käyttää ITSE KOKAIINIPUUSTA TEHTYÄ UUTETTA joka päivä, niin mua jotenki ottaa pannuun toi kaksnaamasuus.[/q]

Uutetta, joka ei ole huume.

[q]1. Ansemi ja muut rahottaa kansainvälistä huumerikollisuutta.[/q]

Ei vaan Anselmi ja muut rahoittavat sitä yhtä ja ainoaa jenkkifirmaa, jolla on lupa valmistaa mainittua uutetta kokapuun lehdistä.

[q]2. Käyttää kokapuusta tehtyä uutetta.[/q]

Eli jos hyväksyy yhden käyttötavan kokapuulle, pitää sinusta hyväksyä kaikki tavat tai on kaksinaismoralistinen?

[q]Miten kukaan voi edes olla näin kaksnaamanen, mä en käsitä...[/q]

Mikäs on se sinun ratkaisusi? Lopetetaan kokauutteen käyttö, jolloin kokaviljelijöiden viimeinenkin laillinen keino ansaita elantonsa katoaa. Jäljelle jäävät huumeparoneille työskentely ja nälkäkuolema. Win?

[q]Onko se NIIN vaikee asia myöntää, et jokanen suomen kansalainen rahoittaa huumeviljelmiä... Elkää kierrelkö asiaa pliis..[/q]

Samalla logiikalla jokainen suomalainen, joka ostaa metsästysaseita rahoittaa aseellisia ryöstöjä.

[q]Riku, 12.12.2008 01:31:
---
Anselmi, 11.12.2008 10:53:
Yhtälailla siinä blossissa tulee läjä monenmoista
myrkkyä ja vielä ilman filtteriä
---
Sellanen pikku pilknus, ettei sitä kannaansa oo pakko joinasta polttaa. Jos rupee tarpeeks hifistelee, niin ei siinä sisäänhengityksessä oo savusta enää juuri muuta jäljel kun thc.
[/q]
Juu toki. Viisashan voi pistää vaikka kaakaon sekaan thc:n. Mutta viittasin tuossa yleisinpään käyttötapaan joka on ikävä kyllä tuo polttaminen ilman hifistelyjä.

[q]heter029, 12.12.2008 12:20:
Niin ja sori, ei oo todellakaan tarkotus ottaa ketään Anselmia tai muita silmätikuiks.

Palaa noin yleisesti vaan käämit tohon kaksnaamasuuteen tässä asiassa. Oikeestaan poliitikoille ja muille asiat ignooraaville paviaaneille toi mun postaus ois enemmänkin tarkotettu.

Kai se ois aika mennä itse politiikkaan tai tehdä näille asioille jotain.. Ois vaan ihan hauska et loogisen mielen omaavat streitit ihmiset myöntäis muutamat itsestäänselvyydet tässä yhteiskunnassa.

Sori vaan siis, mut tää on kyllä niin käsittämätön epäkohta ja tekopyhyyden osotus tää koko kokakolahomma, et ei siitä pääse nyt mihinkään..
[/q]
Totta. Kaakao, kahvi, tee, coca-cola osa huumeista & tupakka ovat kaikki nautintoaineita joilla riistämme kaukaisia maita ja ihmisiä. Sen sijaan että heillä olisi mahdollisuus viljellä elintarvikkeita omaan tarpeeseen, he viljelevät noita ja niiden lisäksi esim. ekobensiiniin tarvittavia kasveja. Kovasti toivon että jonain päivänä osataan ottaa sveitsiltä mallia ja laillistaa kaikki päihteet ja kitkeä huumerikollisuutta. Mutta toivon myös että kun näin tehdään niin säännöstellään tiukasti näiden päihteiden käyttöä jotta päihdevammaiset eivät joudu kärsimään meidän hauskuuden kustannuksella.

Olen elämässäni ollut paljon tekemisissä päihdevammaisten kanssa. Kun katson tällaista henkilöä silmiin näen kaiken sen valintojen tyhmyyden ja asennevammaisuuden sekä lukuisten henkilökohtaisten ongelmien takana henkilön joka kärsii siitä että annamme yhteiskuntana liian helpon pakotien.

Henkilökohtaisesti toivon (jos nyt ei tullut selväksi kaikille) kaikkien päihteiden laillistamista mutta myös päihteiden merkittävää rajoittamista ja säännöstelyä. Jos ruvetaan laillistamaan kannabista niin en näe mitään syytä miksei sitten laillisteta samalla kaikkia muitakin. Ei kannabis ole mitenkään merkittävästi mainiompi kuin joku toinen päihde. Kaikissa niissä on hyvät ja huonot puolensa ja eniten merkitsee se kuinka niitä käytetään.

p.s. en juo coca-colaa. en oo oikein limpparipoika.

Vielä sen verran, että kyllähän joka kerta kun joku tappaa itsensä, on syytä olettaa että kyse oli jostain vakavasta asiasta? Ei ihminen tapa itseään ihan pienestä.. Silloin pitäisi tutkia enemmän niitä ympäristötekijöitä kuin sitä, että oliko kaverilla päässä vikaa? Tais mennä jo offtopiciks..

[q]Anselmi, 12.12.2008 12:14:
Ei tarvi olla neropatti että saa keksittyä kuka Anselmi nimimerkin takana on oikeassa elämässä. Tiedät varmasti hyvin että vain täys typerys rupeais täällä kertomaan jos jotain laittomia päihteitä käyttäis.[/q]Mä voin sit ilmottautua täydeksi typerykseksi. Mulle kun ei tuota minkäänlaisia ongelmia ilmottaa tota, vaikka munkaan henkilöllisyys tuskin on mikään salaisuus. Mua ei vaan vittuakaan kiinnosta mitä kukkahattutädit tai kukaan muukaan musta ajattelee, mä tiedän kuitenkin ite parhaiten. Eikä mua myöskään hävetä tippaakaan, miksi pitäisi? Ehkä mä en rupee ilmottaa kerpille mitä ja minä päivänä oon ottanu ettei käy Rosa Meriläisiä, mut muuten mitä väliä?

[q]Jaa että kaikki huumeet laillisiksi? Tähän mulla ei oikeastaan ole enää edes mitään sanottavaa.

Ja Euroopassa ollaan laillistamassa kaikki? Jumankauta, että mä oon eläny tynnyrissä.[/q]
Ei... euroopassa on kannabiksen laillistaminen tulossa pikkuhiljaa. Teoriasssa kaikkien huumeiden laillistaminen veisi rosvoilta rahat pois, mutta käytännössä sitä on hieman vittumaista toteuttaa. Sori että olin epäselvä..

edit: PS. Tämähän ei ollut mun mielipide vaan suoraan tosta Economist -lehden artikkelista.

[q]Riku, 12.12.2008 13:34:
---
Anselmi, 12.12.2008 12:14:
Ei tarvi olla neropatti että saa keksittyä kuka Anselmi nimimerkin takana on oikeassa elämässä. Tiedät varmasti hyvin että vain täys typerys rupeais täällä kertomaan jos jotain laittomia päihteitä käyttäis.
---
Mä voin sit ilmottautua täydeksi typerykseksi.
[/q]
Tuo typerys lausahdus oli ajattelemattomasti multa sanottu. Siis typerys jos haluaa että ei ole
julkista tietoa henkilökohtainen suhde päihteisiin. Valtaosa ihmisistä haluaa että ei ole julkista tietoa koska pelkää esim. että työnantaja saisi tietää tai vastaavaa. Silloin olisi typerys kertoessaan, koska aika helppo on tänne tulla tietoa löytämään halutessaan. Nostan sulle hattua et kerrot noin avoimesti asioista enkä todellakaan pidä typeryksenä.

[q]Anselmi, 12.12.2008 12:47:
Kovasti toivon että jonain päivänä osataan ottaa sveitsiltä mallia ja laillistaa kaikki päihteet ja kitkeä huumerikollisuutta.[/q]

Mistä lähtien kaikki päihteet ovat olleet Sveitsissä laillisia? Entä onko heroiinin jakaminen ongelmakäyttäjille takuuvarma portti kaikkien huumeiden asteittaiseen laillistamiseen?

http://www.drugpolicy.org/global/drugpolicyby/westerneurop/switzerland/

[q]Epailija, 12.12.2008 15:14:
Mistä lähtien kaikki päihteet ovat olleet Sveitsissä laillisia? Entä onko heroiinin jakaminen ongelmakäyttäjille takuuvarma portti kaikkien huumeiden asteittaiseen laillistamiseen?

http://www.drugpolicy.org/global/drugpolicyby/westerneurop/switzerland/
[/q]
Tuolla lauseella tarkoitin enemmänkin sitä että ottaa mallia ennakkoluulottomasta tavasta
lähestyä asiaa, en niinkään suoraan Sveitsin mallin apinointia.

Mitä Sveitsin malliin tulee niin hämärästi muistelisin että jossain vaiheessa pohtivat kaiken laillistamista, mutta en mene takuuseen koska siitä on kovasti kauan kun olen heidän systeemejään tsekannut.

[q]Anselmi, 12.12.2008 15:22:
Tuolla lauseella tarkoitin enemmänkin sitä että ottaa mallia ennakkoluulottomasta tavasta lähestyä asiaa, en niinkään suoraan Sveitsin mallin apinointia.[/q]

Ok.

[q]Mitä Sveitsin malliin tulee niin hämärästi muistelisin että jossain vaiheessa pohtivat kaiken laillistamista, mutta en mene takuuseen koska siitä on kovasti kauan kun olen heidän systeemejään tsekannut.[/q]

Itse muistelin, että äänestivät lopulta ehdotusta vastaan, mutta en pikaisella googletuksella löytänyt tukea muistikuvalle.

[q]tomii, 21.6.2009 19:54:
---
wiwi, 21.6.2009 19:01:
---
Individual, 21.6.2009 18:13:
Osataan sitä muuallakin..

Raumalla liki sata huumerötöstä, osa alaikäisiä

Julkaistu: 21.06.2009 17:43

Viranomaisyhteistyö paljasti Raumanmeren juhannuksen valvonnassa liki sata huumerikosta. Osa kiinnijääneistä oli alaikäisiä, kerrotaan poliisista.

Lähes kaikkia kiinnijääneitä epäillään huumausaineen käyttörikoksesta ja merkittävää osaa myös muusta huumerikoksesta eli myynnistä, välityksestä tai levityksestä.

Kannabista takavarikoitiin kotietsinnät mukaan lukien useita kiloja, amfetamiinia useita kymmeniä grammoja ja muita aineita huomattava määrä.
- ilkka.fi

---

Toivottavasti lööpit nyt sitten huutavat, että HUUMEBILEET RAUMALLA!

---

No siis nehän keskittyy täysin siihen seikkaan, että "KONEMUSIIKKI VETI HUUMEVEIKKOJA PUOLEENSA!!!", koska eiks tuolla ollut se Mecano, jossa soitettiin sitä HUUMEMUSIIKKIA!!!? :)
[/q]

Kyllä, porukkahan olis aina kunnolla ja miltei selvinpäin, mutta siellähän soitettiin tätä KONEMUSIIKKIA, niin ei siis mikään ihme että sieltä tollasia löyty.

Eiks se näin mee vai?

[q]Epailija, 12.12.2008 15:26:
Itse muistelin, että äänestivät lopulta ehdotusta vastaan, mutta en pikaisella googletuksella löytänyt tukea muistikuvalle.
[/q]
Näin itsekin muistelisin. Taisi olla vielä että kaatui todella niukalla erolla. Mutta siitä on tosiaan vuosia kun tuo äänestys oli.

[q]Android, 25.9.2005 14:33:
Ymmärrän kyllä pointin, mutta ne tapaukset jotka itse olen todistanut niin GBL:n käyttö on pikemminkin johtunut tietämättömyydestä eikä mahdollisista juridisista seurauksista mahdollisen kiinnijäämisen osalta. Tämä pätee varsinkin hyvin nuoriin...[/q]Niinno, mä en kyllä ole missään kaduilla käynyt seuraamasssa 16v teinien lakkaörväämistä jos sitä tekevät. Mutta juuri tämän takia se asiallinen ja kiihkoton valistus olisi niin ensiarvoisen tärkeää. Pelkkä huumeet on pahoja-hokema menettää uskottavuutensa viimeistään siinä vaiheessa kun joku kaveripiirissä vetää puoli vuotta aineita ilman mitään ongelmia.

[q]Otan nyt tietoisen riskin saada helvetisti paskaa niskaan ja vastakommentteja, mutta miettiessäni tuota heroiinivertailua tuli vaan mieleen; vaikka heroiinin ja gamman vaikutusmekanismit ovat täysin erilaiset, on niillä myös paljon yhteistä; molemmilla on keskushermostoa lamaava vaikutus. Pulssi ja hengitys hidastuu, lihakset rentoutuvat, reagointikyky hidastuu, balanssi ja motoriset kyvyt heikkenevät jne. Yliannostuksen riski on molemmilla suhteellisen suuri (heroiinilla etenkin suonensisäisesti käytettynä). Molemmat ovat ei-toksisia (esim amfetamiinit ovat huomattavasti myrkyllisempiä kuin opiaatit) ja alkoholi sekä rauhoittavat lääkkeet (bentsodiatsepiinit) ja unilääkkeet voimistavat niiden vaikutusta huomattavasti. Hyvin voimakas psyykkinen ja etenkin fyysinen riippuvuus vieroitusoireineen voi syntyä molempiin. GHB vaan on enemmän "alkoholimainen" ja soveltuu bilettämiseen kun taas heroiini on enemmän "bentsomainen" (otin tietoisesti ylös vertailukohteeksi lailliset vaihtoehdot) eikä ulkomaailma tai ulkoiset ärsykkeet erityisemmin kiinnosta.[/q]No multa et sitä tule saamaan A) koska en väitä tietäväni asiasta tarpeeksi ja B) uskon että puhut ihan faktaa.

[q]Toisaalta alkoholikin ja GHB muistuttavat vaikutuksiltaan toisiaan. Ei ehkä niinkään toksisesti tosin.[/q]Siis pointti juuri onkin, että gamma on subjektiivisilta vaikutuksiltaan ihmisille suurinpiirtein samaa luokkaa kuin kupillinen kahvia tai pullo siideri, josta ei edes ensi alkuun tule esimerkiksi edes mitään krapulaa vaikka sitä kiskoisi enemmänkin. Pitkäaikaista käyttöä seuranneena voisin väittää sen kuitenkin johtavan esimerkiksi vaikeisiin uniongelmiin.

[q]Toki heroiini suonensisäisesti käytettynä on huomattavasti vaarallisempaa kuin GHB:n nauttiminen oraalisti. Tätä en kiistä. Enkä pidä GHB:tä muutenkaan yhtä vaarallisena kuin opiaatit. Silti - joitakin yhtymäkohtia on. Olisi huomattavasti kaukaa haetumpaa verrata gammaa amfetamiiniin. Tiedostan kyllä että pointtisi oli lähinnä se että gammaa ylipäätään on "demonisoitu" eikä itse heroinii vaikutuksiltaan vaan lähinnä sosiaalisena ilmiönä ja kaikkein "pahimpana" vertailukohteena on yhdistetty nimenomaan GHB:hen.
[/q]Jeps, nyt alkaa taas yhteisymmärrys löytyä.

O