Huumeista

Back to päihdekeskustelu O

lähinnä huvittavaa...

[q]ALIEN:
---
CryOniC:
asioilla on omat puolensa...ethän säkään osta juustoa kaupasta vaan siks et sitä on helppo ostaa...ehkä sä haluut itekkin sitä,kuka sitä sulle väkisin työntää...itestään niin paljon kiinni.Jotkut vaan syyttää toisia kun ei ymmärrä kattoa peiliin*justjoo* Ahdasmielistä ajatella kaikki yhdellä tai vain ainoastaan negatiivisella mielellä...kukin tyylillään...huumeet on nii loputon puheen aihe et ihmiset voi lopun elämäänsä käydä kirjottelee tänne mielipiteitään,kuka kuukauden välein,joku vain kerran...loppujen lopuks miks hitossa ees vaivaa päätä moisella jos se ärsyttää..

---


ahdasmielistä? esitin vain yhden esimerkin ja totta helvetissä ostaja haluaa sitä. Ja jos puhun henkilökohtaisesta mielipiteestä niin mä en myisi huumeita nisteille, alkoholia alkoholisteille, enkä edes juustoa niille joille se voisi aiheuttaa ongelmia riippuvaisuuden takia. kässääks neiti? Katson peiliin ja näen ihmisen joka ei ajattele niin itsekkäästi, et hyötyy toisten ongelmista - enkä mä myöskään sano et kaikki tapaukset ovat ongelmia - se oli katsos esimerkki

mut hei tosiaan "kaikki tyylillään" jos sä et näe sitä negatiivisena, et hyödynnät toisten heikkoa tilannetta pahentamalla sitä yhden tai muutaman hauskan illan takia niin ok. ymmärrän, vaikka en katso sitä hyvällä. Jos jotkut maat alkavat sotimaan niin viimeinen asia mitä nille annan on aseet, vaikka tiedän et ne hankkivat ne sit jostain muualta. Mä ainakin pesen käteni siitä ja mielummin yritän auttaa rauhan edistämiseksi (vitun huono ja darrainen esimerkki jep, mut silti...)
[/q]
Oikeessa oot ja arvostan mielipidettäs ja ajatusta!En mä sitä tarkottanut että se jotenki hyvästä on vaan halusin vaan esittää toisenkin puolen asiasta...

[q]ollipoju:
Hmm....pistää kans miettimään et miltä mä mahdan oikeen ihmisten mielest näyttää. Tämmösis kuteis mä sillon olin: http://www.flammabul.com/temp/51.jpg Joo oon kans kuullu et nipsuisnapsuis bailaamises ei oo tunnetta nii paljon...polkkaa vaa nii vimmatusti oikeesti tajuumatta musiikist mitään.Lieneekö totta?En aio ottaa selvää....*hymy*
[/q]

Nipsuissahan se musa vasta hyvältä kuulostaakin...

Minun mielestäni jokainen saa käyttää huumeita jos haluaa, kunhan osaa ottaa vastuun omasta elämästään ja pysyy kohtuudessa. Ei mitään sellaista että pitää ottaa pää sekaisin meininkiä ja myös alaikäisten kohdalla se on riskillisempää.
Itse suhtaudun asiaan täysin avoimin mielin ja suvaitsevaisesti. Olen itse kiinnostunut kokeilemaan mm. pilveä, mutten en kovempaa.

Usva

kyllä nää tiedetään. ei sinänsä mitkään namit tapa ketään mutta fiilarit jotka johtaa muihin juttuihin ova vaarallisia. Toivottavasti suomessa klubi ym toiminta pysyy kohtuuden rajoissa. itsellä kokemusta asioista tarpeeksi.

[q]tobe, 3.6.2005 15:36:
http://www.killsometime.com/Video/video.asp?video=Effects-of-Drugs niiih
[/q]

pyh, mä tanssin kolmen bissen jälkeen vähintäänki tolleen. toi ny ei kertonu kyl mitään :;D

[q]Tanjiz, 4.6.2005 21:08:
Ei siitä vanhempia voi syyttää, ihminen tekee itse omat päätöksensä. Niin, tosiaan, se vapaa tahto on kyl niinku niin hassu juttu*ding*
[/q]

Oma päätös, tottahan toki, mutta viime kädessä vanhempien antamien/antamattomien arvojen sekä sosiaalisten ympyröiden ym. aikaisempien tekijöiden ja kokemusten summa. Eli en niinkään puhuisi vapaasta tahdosta vaan tapakäyttäytymisestä ja lähiympäristön antamista "opeista".

MirC logS

-yks kaveri
-jolla on joku 5 eri lääkettä
-ja koko ajan vaihtuu miltei joku
-hahah
-sanoin että oot lääketehtaiden koe-kaniini
-vitut sillä mikään toimi paljo enää
-kun tollaset tropit :D
-kannabis ja holi toimii
-ja se menee niistä ihan paskaks
-tai sillein vitutti eilenkin kuunnella sitä narinaa
-:D
-"pysähdytään savuille? röökille?"
-"saanko ostaa vielä kaljaa?"
-½!"¤!"¤"½!¤"¤½!%
-prkl!!!
-:D
-mut minkäs sille voi
-ihan kiva heppu selvinpäin
-mut välillä huomaa miten paskana se onkaan :(/
-ja ne lääkkeet vetää sen tosiaan zombien tasolle
-täysin johdateltavissa jne..
-eilen ei meinannu kyllä lähtee autoo tankkaa
-tai siis maksaa bensoja
-mut rankutin vähän aikaa niin meni :P
-kun mulla oli eurolleen massia itelllä vaan
-saa olla tyytyväinen kun ees hommasin sille
- voiskin soittaa onko valvonut
*.:[ is waxing his ass hairs to ]:.:[ turbonegro ass
cobra 15 raggare is a bunch of motherfuckers ]:.:[ 3% of 3m
1s ]:.
-se nokitti suoraan aika vitun isot viivat :P
Wed Sep 21 11:44:28 2005

*känni**eikä**whaat*

joo on ne huumeet kyllä turhia. pikku hiprakka vaan päälle ja sitte loppu ilta ediä niin on paras bailata. essoja jos vetää niin menee vaan ajan taju vituiks eikä okeen tiiä mitään. noin 2h tuntuu 5min. näin olen kavereilta kuullut sanottavan.

[q]jmjm, 10.8.2008 22:49:
Äh. Menin lankaan.
[ähäkutti]
[/q]Saat kiistanalaisen kunnian olla virallinen kaverini.

Vähän ohi postaus, mutta mielenkiintoista on lukea niitä postauksia missä käyttäjät itse ovat kirjoittaneet tuntemuksiaan kaman käytöstä ja niiden seurauksista. Itse nähny saman mitä oikeastaan täällä on kirjoitettu, joillekkin kaman käyttö ja lopettaminen on helppoa... joillekin, no turhan monelle liian vaikeaa ja tuhoaa koko elämänsä siihen sitten (nitkuttaa päivästä toiseen tai tappaa ittensä sillä).

Minusta on aivan turha vääntää kättä mitä mitenkin kirjaimmellisesti vaikuttaa kehoon kun ei siitä mitään selkeetä tutkimusta monen asian suhteen ole, mutta se on kyllä aivan selkeetä et kun näkee ja kuulee miten käyttäjille on sitten pidemmällä aikavälillä käyny. Näistä seikoista päätellen itse olen vahvasti sitä mieltä, että on hyvä että kama on laitonta - missä kamassa ja missä mielessä mikäkin on sallittu keskustelu on ihan jees, mutta toisaalta eihän siitä ole kyse kait kokonaisuutta ajatellen?

Johonkin on vedettävä raja huumavien aineiden kanssa ja itse olen tyytyväinen missä nyt ollaan, alkoholilla tulee riippuvuutta niin kuin kaikilla huumaavilla aineilla mut joskin omasta mielestäni yleinen terveydenhuolto olis aivan ylikuormitettu jos vielä nykyisin kiellossa olevat huumeet olisivat laillisia (joskin pilveä en laske näihin). Tunne pari alkoholistia koko tuttavapiiristä, mutta taas huumeiden kanssa seonneita tunnen sitäkin enemmän vaikka suhteessa näiden käyttäjiä tunnen murto-osan alkoholia vetäviin verrattuna.

Ehkä oma otos on vain sattumaa tai sitten ei, joskin tämä nyt oli vain oma mielipide asiasta enkä nyt halua mitään sotaa sen enempää lietsoa (tämä threadi tuntuu olevan suht herkkä sen suhteen) Joskin jokainen tekee niin, kuin haluaa ja isot propsit niille jotka täällä uskaltaa kertoa omista kokeiluistaan.

[q]Kirtar, 22.12.2005 09:23:
---
ville, 22.12.2005 09:18:
Lisäksi monet on varmasti huomanneet että kännin kasvaessa mitta- ja arvostelukyky heikkenee. Kun kovassa humalassa pitäisi pystyä arvioimaan 2cl juotavaa, tulee parista sentistä helposti 4cl. Tällöin tilanteena on se seuraavan päivän humala.
---
Hahaha kuulostaa vähän liiankin tutulta
[/q]

Sanopa muuta! Teinien kotibileet + pirtu ei ollut paras mahdollinen yhdistelmä.

Tyhmin threadi ever...
Kaikki puhuu mitä tietää, loppujen lopuksi kukaan ei ole varma mistään.
Joku juniori ottaa oppia täältä vielä...

[q]satumetsä, 30.12.2005 15:21:
---
Juhgu, 30.12.2005 15:13:
---
satumetsä, 30.12.2005 15:11:
---
Kaikki mielialalääkkeet voi aiheuttaa sen ser.oireyhtymän jo yksistään, ekstasin käyttö suurentaa riskiä. MAO estäjillä (suomessa ainut moklobemidi) Riski on suurempi kuin ssri-lääkkeillä.
Turhapa asiasta on kiistellä, kun kaikki on vissiin omasta mielestään oikeassa.
---


Ei kyl. Ainoastaan MAO-estäjät aihettavat ekstaasin kanssa (konkreettisen) serotoniinisyndrooman riskin. SSRI-lääkkeet lähinnä estävät ekstaasin toimintaa.

Tosin, jos on mielialalääkityksellä (ts. kärsii masennusoireista) ei ekstaasin käyttö tietenkään ole järin fiksua vaikka lääkitys olisi millainen.

---


Kyl se vissii pitää uskoa (ei usko kuitenkaan) *nauraa*.
Niin ei se essojen käyttö varmaan oo pidemmän päälle kellekkään terveellistä... oli masentunu tai ei...
[/q]Olenko mä vajaa-älyinen enkä tajua, vai oletko sä tosissas?
Vittu sitä ei voi kukaan todellakaan väittää. että ne ei haittaa tekis.
Mut on laitettu jo kerran koneilla käyntiin ihan pelkkien viinan ja naksujen takia, joten tiedän mistä puhun.

[q]John, 30.12.2005 19:53:
---
****, 30.12.2005 14:29:
Tyhmin threadi ever...
Kaikki puhuu mitä tietää, loppujen lopuksi kukaan ei ole varma mistään.
Joku juniori ottaa oppia täältä vielä...

---


Kyllä osa puhuu ihan asiaakin (itse olen erikoistumassa lääkekehittelyyn), mutta tietenkään nassikoiden ei kannata ottaa kaiken täällä lukemansa totuutena, varsinkin kun mutu ja totuus on vaikea erotella toisistaan. Hyvä on muistaa, kuten aikasemminkin sanottiin, että kadulla myytävät päihteet harvoin ovat sitä mitä väitetään. Koti(tai katu)kemistin välineillä kun synteesi harvoin (lukekaa: ei ikinä) onnistuu täydellisesti, ja monesti epätäydellisen synteesin jäännkösenä on aineita jotka ovat itse huumausainetta myrkyllisempiä.

Edit: huumausaineiden yhteisvaikutuksia lääkkeiden kanssa on hyvin vähän tutkittu, plus että epäpuhtaudetkin lisäävät niiden riskiä. Eli jos joku on päättänyt syödä tabletteja, nuuskia pulveria, tai ihan mitä vaan, niin kannattaa edes yrittää minimoida muut riskintekijät.
[/q]Joo, ilmeisesti ne epäpuhtaudet sen haitan tekee, tai luulis ja kun vaikka kuinka sitä
kehuttais, niin hyvin todennäköisesti se paskaa on aina, eli vaara on aina.

[q]Android, 30.12.2005 22:42:
---
****, 30.12.2005 22:40:
Joo, ilmeisesti ne epäpuhtaudet sen haitan tekee, tai luulis ja kun vaikka kuinka sitä
kehuttais, niin hyvin todennäköisesti se paskaa on aina, eli vaara on aina.

---


No onhan puhdaskin MDMA neurotoksinen, että ei se nipsujen vaara pelkästään epäpuhtauksissa piile, vaikka se onkin niiden suurin riskitekijä.
[/q]Joo, mun on paha mennä sanomaan noista, kun myönnän että en tiedä noista sanoista sun muista hev** vi*** :) , mut käytön kokemusta on liikaakin, joten puhun vain siitä. ;)

[q]Elvirith, 30.12.2005 15:57:
Onhan se kyllä ihan hyvä nyrkkisääntö, ettei napsi kiekkoja, syö sitten mitä mielialalääkkeitä tahansa. Naksuissa voi kuitenkin olla melkein mitä vaan, esimerkiksi joistain löydetty dekstrometorfaani on hyvin vaarallinen muutamien ssri-lääkeiden kanssa.
[/q]Mutta jos syö naksui, niin varmasti joutuu syömään masennuslääkeitäkin jossain vaiheessa..
Tosin jos ei syö mielialalääkkeitänsä, voi tappaa itsensä, ja jos syöt nakuja ja lääkkeitä voi tappaa itsensä, eli samaan tuossa taidetaan päätyä..

[q]Juhgu, 31.12.2005 03:36:
---
****, 30.12.2005 22:53:
---
Mutta jos syö naksui, niin varmasti joutuu syömään masennuslääkeitäkin jossain vaiheessa..
---


Ei joudu, jos ei syö niitä liikaa. Kohtuus tuntuu toki monelle olevan ihan liian vaikea käsite.
[/q]Mä tarkoitin tässä noin 2-5 viikonlopussa 2-3 vuotta, niin varmasti tulee eteen tuo masennuslääke. Se on eriasia kuka hyväksyy sen, että tarvitsee lääkkeitä.
Joullakin masennusta on, mutta eivät sitä edes tiedosta, luulee et muuten vaan kaikki on perseellään, eikä pysty tehdä asioilleen mitään. Loppujen lopuksi se päättä luovuttaa ja on narun jatkona... Ja olisi taas tarvittu niitä lääkkeitä, tai mikä åarempaa, lopettaa ne naksun syönnit.. Jotkut ei tiedosta sitä että asia menee liian pitkälle.

[q]toma, 31.12.2005 13:28:
---
****, 31.12.2005 13:25:
Mä tarkoitin tässä noin 2-5 viikonlopussa 2-3 vuotta, niin varmasti tulee eteen tuo masennuslääke. Se on eriasia kuka hyväksyy sen, että tarvitsee lääkkeitä.
Joullakin masennusta on, mutta eivät sitä edes tiedosta, luulee et muuten vaan kaikki on perseellään, eikä pysty tehdä asioilleen mitään. Loppujen lopuksi se päättä luovuttaa ja on narun jatkona... Ja olisi taas tarvittu niitä lääkkeitä, tai mikä åarempaa, lopettaa ne naksun syönnit.. Jotkut ei tiedosta sitä että asia menee liian pitkälle.

---

Ei muuten välttämättä tule. Useimmille ehkä joo tuollaisella suurkulutuksella, mutta poikkeuksiakin kyllä on.

Pointtina tässä ollen se, että nämä asiat ovat yksilöllisiä, ja masentuneisuus varsinkin tuntuisi olevan jonkin latentin taipumuksen laukeamista ennemminkin kuin masentuneisuuden syntymistä täysin tyhjästä. Toki saattaa olla ja usein varmaan onkin niin, että runsas käyttö laukaisee masennuksen, joka muuten ei ehkä olisi koskaan lauennut.
[/q]Joo, masennukseen on yleensä monta syytä: Rahahuolet, seurustelu, kaverit yms..
Noita asioita pystyy kumminkin selvittämään paremmin ja on halua selvittää omia asioitaan, esim. viikolla halu on suurempi, jos ei ole vetänyt vkl nappeja. On tietenkin näitä poikkeuksia, kenen viikkoon ei nuo vaikuta juuri ollenkaan, mutta niitä on harvassa, ja pitemmän ajan päälle, ne rupee vaikuttaamaan senkin viikko touhuihin ja silloin masennuksen vaipuu helpommin.

[q]Android, 25.9.2005 14:33:
Ymmärrän kyllä pointin, mutta ne tapaukset jotka itse olen todistanut niin GBL:n käyttö on pikemminkin johtunut tietämättömyydestä eikä mahdollisista juridisista seurauksista mahdollisen kiinnijäämisen osalta. Tämä pätee varsinkin hyvin nuoriin...[/q]Niinno, mä en kyllä ole missään kaduilla käynyt seuraamasssa 16v teinien lakkaörväämistä jos sitä tekevät. Mutta juuri tämän takia se asiallinen ja kiihkoton valistus olisi niin ensiarvoisen tärkeää. Pelkkä huumeet on pahoja-hokema menettää uskottavuutensa viimeistään siinä vaiheessa kun joku kaveripiirissä vetää puoli vuotta aineita ilman mitään ongelmia.

[q]Otan nyt tietoisen riskin saada helvetisti paskaa niskaan ja vastakommentteja, mutta miettiessäni tuota heroiinivertailua tuli vaan mieleen; vaikka heroiinin ja gamman vaikutusmekanismit ovat täysin erilaiset, on niillä myös paljon yhteistä; molemmilla on keskushermostoa lamaava vaikutus. Pulssi ja hengitys hidastuu, lihakset rentoutuvat, reagointikyky hidastuu, balanssi ja motoriset kyvyt heikkenevät jne. Yliannostuksen riski on molemmilla suhteellisen suuri (heroiinilla etenkin suonensisäisesti käytettynä). Molemmat ovat ei-toksisia (esim amfetamiinit ovat huomattavasti myrkyllisempiä kuin opiaatit) ja alkoholi sekä rauhoittavat lääkkeet (bentsodiatsepiinit) ja unilääkkeet voimistavat niiden vaikutusta huomattavasti. Hyvin voimakas psyykkinen ja etenkin fyysinen riippuvuus vieroitusoireineen voi syntyä molempiin. GHB vaan on enemmän "alkoholimainen" ja soveltuu bilettämiseen kun taas heroiini on enemmän "bentsomainen" (otin tietoisesti ylös vertailukohteeksi lailliset vaihtoehdot) eikä ulkomaailma tai ulkoiset ärsykkeet erityisemmin kiinnosta.[/q]No multa et sitä tule saamaan A) koska en väitä tietäväni asiasta tarpeeksi ja B) uskon että puhut ihan faktaa.

[q]Toisaalta alkoholikin ja GHB muistuttavat vaikutuksiltaan toisiaan. Ei ehkä niinkään toksisesti tosin.[/q]Siis pointti juuri onkin, että gamma on subjektiivisilta vaikutuksiltaan ihmisille suurinpiirtein samaa luokkaa kuin kupillinen kahvia tai pullo siideri, josta ei edes ensi alkuun tule esimerkiksi edes mitään krapulaa vaikka sitä kiskoisi enemmänkin. Pitkäaikaista käyttöä seuranneena voisin väittää sen kuitenkin johtavan esimerkiksi vaikeisiin uniongelmiin.

[q]Toki heroiini suonensisäisesti käytettynä on huomattavasti vaarallisempaa kuin GHB:n nauttiminen oraalisti. Tätä en kiistä. Enkä pidä GHB:tä muutenkaan yhtä vaarallisena kuin opiaatit. Silti - joitakin yhtymäkohtia on. Olisi huomattavasti kaukaa haetumpaa verrata gammaa amfetamiiniin. Tiedostan kyllä että pointtisi oli lähinnä se että gammaa ylipäätään on "demonisoitu" eikä itse heroinii vaikutuksiltaan vaan lähinnä sosiaalisena ilmiönä ja kaikkein "pahimpana" vertailukohteena on yhdistetty nimenomaan GHB:hen.
[/q]Jeps, nyt alkaa taas yhteisymmärrys löytyä.

O