Huumeista

Back to päihdekeskustelu O

[q]
ookko nää kännissä?
[/q]

Joo myönnän, mut pointti on selvänä sama. Ulkokuori vaan kauniimpi ja paremmin ymmärrettävissä...

Oho väärä topicki. eix tääl ollu joku jurriläppää topick kans*nauru*

[q]
Mielestäni suomalainen palveluyhteiskunta on yksilökeskeinen yhteiskunta. Pikkuhiljaa ei ole vain sitä enemmistöä jolta yksilö voi katsoa olevan oikeutettu saamaan etuuksia tuottamatta itse niitä.
Kyllä minusta ihminen saisi valita olevansa yhteiskunnan ulkopuolella, mutta tarviiko silloin saada yhteiskunnan etuja?
[/q]
Ei ole. individualismi on sitä ja Suomi on onneksi keskellä molempia laitoja (vasemmalle suuntautunu) Ilman yhteiskuntaa olisi vain anarkiaa ja luonnollisesti sille ei anneta jalansijaa...
ja kyllä suomessa voi valita saako sossusta rahaa vai ei. Ilman työkkärin lappua kun ei rahaa tipu ilman hyviä perusteluja ja näin se pitääkin olla.

Ihmisyksilön tukeminen on sijoitus tulevaisuuteen. muistakaa että köyhä ei välttämättä ole tyhmä, kirjastot kun vielä ainaki toistasex ku on ilmasii*nauru*

[q]
Tohon äärioikeistolaiseen malliin, että "sulla on nyt kolme mahista saada ittes kuntoon tai sit jätetään mätänee kadulle"-malliin mä en koske pitkällä tikullakaan, se on sen verran oksettava.
[/q]
Sä vedät oikeetä köyttä!
Ääri(ihan sama) on perseestä mutta kommunismin kiroista ei tarvii muistuttaa. sehän on tunnettua tosiasiaa. Ääri-oikeistolaisuus aiheuttaa vaan kastijakoa. yhteisöllisyys on voimaa mutta muitten mukana ei kuitenkaa kannata kaatua

[q]Riku, 4.8.2006 18:12:
---
infiana, 4.8.2006 08:57:
_kilp_
---
Kaikki suvaitsemattomat ihmiset kaasukammioon minä sanon! An eye for an eye just makes the whole world blind.

Mua vituttaa neroja enemmän tän palstan dumarit, jotka kuvittelevat tietävänsä asioista jotain omien ennakkoluulojensa ja varsinkin tunnepohjansa ansiosta. "Musta tuntuu tältä, joten asia on näin, sanoo faktat mitä tahansa!"

Kyllä mä kuuntelen aina mitä vastapuolella on sanottavaa, ja otan sen huomioon omankin mielipiteen muodostamisessa. Mutta noilla typerillä kaasukammio-niskalaukaus-heitoilla ei ainakaan ole mitään arvoa. Jos pystytte heittämään jotain faktaa peliin aiheesta, niin oon helvetin tyytyväinen ja opin samalla jotain. Kuten muutkin. Mutta ton tasonen kirjottaminen ei tee susta neroa eikä tohtoria, se tekee susta idiootin.
[/q]

Ja sun mielestä ei voi keskustella omista mielipiteistä? Jaksat jankuttaa noista sun faktoista, mutta eikö keskustelupalstan tarkoitus ole että kaikki voi kertoa oman mielipiteensä? Näin olemme norbin kanssa tehneet, ja siihen pitäisi meillä olla oikeus. Ja ymmärrän hyvin mitä Norb tarkoitti kun sanoi että ärsyttää se miten jengi tuomitsee pahaksi ihmiseksi yhden postauksen perusteella. Ainakin me ollaan sanottu rehellisesti mitä mieltä aiheesta ollaan, pidätte siitä tai ette. Helppohan se on heittäytyä puolustamaan inhimillisyyttä, ihan kun omat ajatuksenne aina olisivat niin laupiaita.
En mä milloinkaan ole omia mielipiteitäni faktoiksi väittänytkään toisin kuin riku tunnut luulevan, mutta olen kyllä asioista eri mieltä kuin sinä. Koita kunnioittaa sitä ja anna muiden kertoa mielipiteensä, niin hyvässä kuin pahassakin. Kiitos.

Ei se laatu vaan määrä. ihmisistä tulee aineita ajanmittaan se on mun MIELIPIDE asiaan.
eli eri aineiden käyttäjissä on samoja erityispiirteitä. jos jutut on tyyliin
-Arvaa mis olin eilen.
-No?
-parturis...
-aijjaa.
-ja arvaa mitä.
-no?
ihan vitun paukuis!
On aineet ottanu niskalenki ja pitäis miettiä elämää isolla M:llä.
(Ite oon ollu joskus ihan samanlainen...)

Toinen juttu mitä en tajua on et jengi himo jurris rupee moralisoimaan et pilven polttajat on perseestä...
10v viskin juojat on parempia ku viskin juojat ja viinin juojat kaikkein fiksuimpii... jepjep
Kaikki on loppujen lopuksi yhtä jurrissa...
Lihavat valittaa et tupakka maksaa valtiolle hunajaa. jepjep jälleen, monta litraa bensaa auto syöksee savuna ilmään läskin liikuttamiseen, ja ne tilastot... Niitä ku kattoo niin ylipaino on vieläki se suurin synti reippaasti.
Järki käteen!
Pitääks sitä olla niin kaukana toisistään ettei kättelemään tarpeen vaatiessä yllä?

[q]Riku, 4.8.2006 17:10:
---

---
Ja ootko hetkeäkään ajatellut mistä tämä johtuu? Et näköjään. Tuskinpa juuri kukaan tulee aineista riippuvaiseksi, ellei tällä ole jotain erittäin pätevää syytä siihen. Kuten masennusta, itsetunto-ongelmia, vaikea lapsuus jnejnejne. Sun pitäis vittu hyppiä kädet ylhäällä, että sulla on ollu parempi tuuri, eikä vitussakaan vetää mitään niskalaukaus-vertauksia niitä kohtaan, joilla lähtökohdatkin elämään on todennäköisesti olleet paljon sua vaikeammat. Et opi sitä myötätuntoa ja ymmärrystä tai vittu tapa ittes. Teet maailmalle palveluksen either way.
[/q]

Sun suusta ei tuu muuta kuin syyllistämistä ja haukkumista. Kehotukses "vittu tapa ittes. Teet maailmalle palveluksen" ym.. hitleriksi haukkumisesi saa mut oikeesti säälimään sua.. Jeee!! MÄ OPIN,MÄ OPIN myötätuntoa ja ymmärrystä..

Raivostuttavaa, että sinä kuvittelet tyyliin tuntevas mut parin forum kirjotuksen perusteella : "..vertauksia niitä kohtaan, joilla lähtökohdatkin elämään on todennäköisesti olleet paljon sua vaikeammat." - Sä et tiedä mun lähtökohdista mitään, etkä musta..

Ja haluun nyt tehdä viel selväksi etten oikeesti haluis että ketään teloitettaisiin... Mua vaan vituttaa se miten yleistä se nykyään, varsinki näissä piireissä (jostain kumman syystä) on että jengi makaa himassa ja valittaa että elämä on päin vittua ja säälii itseään.

Ja joku vertas tuolla sossupummeilua siihen että käy kunnallisessa terveyshuollossa. Eiköhän mun terveyskeskuskäynnit kuitenkin häviä sille että joku vetää vuokran hinnan ja elämisen sossusta seitsemän vuoden ajan. Veikkaan että puhutaan aika erin kokoisista summista.

[q]Twist, 4.8.2006 10:45:
---
infiana, 4.8.2006 09:17:

Ja uskon että se usein on sairauden aiheuttamaa. Mikä sairaus aiheuttaa huumeriippuvuutta?

---

Ehkä ihmiset tajuaisivat tämän jos joku oma läheinen olisi tai on alkoholisti/riippuvainen, eikä tulis näitä kommentteja : " kaikki pitäs viedä ladon taakse lahdattavaksi."

[/q]

Tänne on tullut parikin "toteamaan" ton tapaista. Niin mun pitää vielä tulla sanomaan jotain.
Totta kai mullakin on läheisiä joilla on pahoja ongelmia, miksi muuten mua edes kiinnoistais koko asia! Musta narkit/Denat eivät ole sairaita vaan itsekeskeisiä mulkkuja jotka ajattelee vain itseään. He eivät välitä mitä tuskaa aiheuttavat lähimmäisilleen! Se on verrattavissa myös niihin idiootteihin, jotka päättävät tehä itsarin hyppäämällä junan alle. Ei kyllä paljon päässä liiku, jos ei yhtään ajattelle sitä junankuljettajaa, joka joutuu nähä kaiken! Vitun itsekeskeistä! Narkkit/alkkarit vetävät myös muut ongelmiinsa ja muut joutuvat kärsimään.

Isäni kuoli viinaan, rip hänelle. Läheinen ystäväni, teiniaikoijen parasystäväni on siinä pisteessä, Että soitan viikoittain hänelle varmistaakseni, että hän on vielä hengissä! Jotenkin en vaan jaksa enää. Toivon että hän "parantuu", mutta sille minä en voi tehä mitään. Mutta en myöskään aijo enää stressata itseeni moisella..

[q]Norb, 3.8.2006 20:45

Ja toisekseen koukahtaneet narkit/alkoholistit, jotka lukuisista katko yrityksistä huolimatta jatkavat yhteiskunnanvaroilla elämistä, niille voitais antaa niskalaukaus tai karkotus johonkin saareen jossa voisivat keskenään flippailla..

[/q]

Mä oon sun kanssa ihan vitun samaa mieltä. Samoin kaikki doku-pultsarit vois pistää kaasukammioon. Ei ne sieltä ojasta enää ylös pääse. Vituttaa tän palstan nerot. Kaikki jotka koittaa puhua laillistamista vastaan on täysiä idiootteja jotka ei tiedä mistään mitään. Antoisia keskusteluja kuositohtorit!

Tää on viimenen möläytys tänne.Tässä "keskustelussa" ei ole mitään järkeä, koska näköjään ajatusmaailmat eivät kohtaa laisinkaan.

Mä en oo jauhanut missään vaiheessa "kannabis piikeistä" Jotenkin huvittavaa, kun "laillisuuden puolustajat" vetävät aina suomen alkoholiongelmat pintaan. Alkoholi on keksitty kauan sitten. Jos se keksittäisiin vasta nyt niin se tuskin olisi laillinen, niin kuin myös kahvi ja tupakka. Alkoholin käyttö on vuosien saatossa vain kehittynyt niin, että jos se kiellettäis niin syntyisi varma kapina!

Täytyy ilmeisesti painottaa (kun kaikki ei osaa lukea rivien välistä) en todellakaan ole huumeita vastaan, vain niiden laillistamista!

Ja toisekseen koukahtaneet narkit/alkoholistit, jotka lukuisista katko yrityksistä huolimatta jatkavat yhteiskunnanvaroilla elämistä, niille voitais antaa niskalaukaus tai karkotus johonkin saareen jossa voisivat keskenään flippailla..

Hyi, että oksetti toi yks teksti : "Jokaiselle heroinistille päivittäinen annos apteekista." Todella kuvottava ajatus..

Jotenkin tekee pahaa, kun porukka suhtautuu noin ruusuisesti huumeisiin. Ja ne pitäis vielä jopa laillistaa. Itse en oo mikään pulmunen, mutta ikinä en laillistusta hyväksyisi..

Jotkut ihmiset eivät vaan pysty pitämään käyttöä pelkkänä viihdekäyttönä. Oli sitten kyseessä mielenterveysongelmat tai ihan vain perusluonne! Miten tälläisen ihmisen voi tunnistaa? Entä ne jutut kun huumeet on laukaiseet piilevät mielenterveyhäiriöt? Tulevatko ne häiriöt muutenkin esiin aikanaan, vaikka ei koskaan kokeilisikaan/käyttäisikään mitään? Joillekin ainoa kynnys kokeiluun on se, että huumeet ovat laittomia. Miten näistä ihmisistä osataan arvioida kuka on piilevä skitso, kuka ei? Musta me ei tarvita enää yhtään pöpiä tänne..

Onko huumeista loppupeleissä tarpeeksi tietoa pitkänajan käytön/viihdekäytön seurauksesta.Itse en lähtisi kokeilemaan..

Mun äiti tykkää kuunnella jeff millssiä samaa aikaan kun siivoo. Äiti taitaakin olla pirinisti :(
Harmittava juttu, että kaikki napit sun muut liitetään heti paukeskeneen, mutta onhan se harmillisen totta, että useat tykkäävät töhnäillä.

[q]Muikku, 26.9.2006 08:01:
Huumeista
Pidä hampaat suussas

http://www.tiede.fi/uutiset/uutinen.php?id=2694
[/q]

Nii, ylläri. Jos ei n00bit tota tiedä ja ihmettelee ku hampaat lohkeilee ajoittain nii voi voi. Kaiken syövytyksen lisäks kannattaa viel purra iha vitusti hampaita yhteen ja jauhaa suuta. Kyl ne siit sit ajan kans putoilee ja lohkeilee.

[q]NextAce, 21.2.2007 20:57:

Mies joka toi gamman suomeen!
[/q]Vittu mikä urpo... Mennä nyt telkkariin selittämään, että gammasta ei ole mitään vaaraa.

[q]Hyzenthlay, 25.3.2007 21:35:
---
Loyal, 25.3.2007 20:23:
Ei se lakka juurikaan syövytä sisäelimiä, mutta varmasti gammaa vaarallisempaa, näin ainakin luulisin.
Olis kiva oikeasti tutkia tuon lakan vaikutusta, koska näitä puhujia ja juttuja on enemmän jo kun kertojia. Itse en usko syövyttämiseen juuri yhtään. En tiedä asiasta sen enempää, mut jotenkin mun pää ajattelee sen niin, että siitä olisi kumminkin enemmän verenkierrollista haittaa, eli veren liuotinpitoisuus nousee tms.

---

Mun tietääkseni lakka syövyttää lähinnä sitä ohutsuolessa olevaa epiteeliä. Tutkimustietoa ko. aineesta ihmiselimistöönhän on todella vähän ihan jo siitä syystä, että on eettisesti arveluttavaa tehdä sillä ihmiskokeita. Eläinkokeisiinkaan en ole törmännyt (jos joku on, niin saa linkittää!). Pitkäaikaisia vaikutuksia ei voi kuin arvailla... Gammassa tietääkseni huono puoli on suuri suolamäärä, joka pääsee elimistöön. Ja molemmissa on tietysti se paljonpuhuttu öveririski.
[/q]Mitä tavaraa toi epiteeli on? Valaskaa vähän ku mulla on tästä ihmisen biologista tiedossa vain sukupuolielimet

[q]Hyzenthlay, 25.3.2007 21:51:
siis pintakerros :)
[/q]Noni, katos ollaanpas sitä viisaita Lisää lakkaa vaan.

[q]Anselmi, 4.4.2007 10:57:
Kaikista mieluiten näen että läheiseni käyttävät fiksusti sitä päihdettä mitä haluavat käyttää.
Koska kaikki päihteet ovat päihteitä. Matka nautintoaineesta myrkyksi ei ole mielettömän pitkä missään päihteessä, ei alkoholissa, ei pirissä, ei missään.
Joten päihteitä en lähde tuomitsemaan enkä puolustelemaan, mutta toivon että joka niitä käyttää, käyttää myös järkeä.
[/q]

sana.

[q]Android, 25.9.2005 14:33:
Ymmärrän kyllä pointin, mutta ne tapaukset jotka itse olen todistanut niin GBL:n käyttö on pikemminkin johtunut tietämättömyydestä eikä mahdollisista juridisista seurauksista mahdollisen kiinnijäämisen osalta. Tämä pätee varsinkin hyvin nuoriin...[/q]Niinno, mä en kyllä ole missään kaduilla käynyt seuraamasssa 16v teinien lakkaörväämistä jos sitä tekevät. Mutta juuri tämän takia se asiallinen ja kiihkoton valistus olisi niin ensiarvoisen tärkeää. Pelkkä huumeet on pahoja-hokema menettää uskottavuutensa viimeistään siinä vaiheessa kun joku kaveripiirissä vetää puoli vuotta aineita ilman mitään ongelmia.

[q]Otan nyt tietoisen riskin saada helvetisti paskaa niskaan ja vastakommentteja, mutta miettiessäni tuota heroiinivertailua tuli vaan mieleen; vaikka heroiinin ja gamman vaikutusmekanismit ovat täysin erilaiset, on niillä myös paljon yhteistä; molemmilla on keskushermostoa lamaava vaikutus. Pulssi ja hengitys hidastuu, lihakset rentoutuvat, reagointikyky hidastuu, balanssi ja motoriset kyvyt heikkenevät jne. Yliannostuksen riski on molemmilla suhteellisen suuri (heroiinilla etenkin suonensisäisesti käytettynä). Molemmat ovat ei-toksisia (esim amfetamiinit ovat huomattavasti myrkyllisempiä kuin opiaatit) ja alkoholi sekä rauhoittavat lääkkeet (bentsodiatsepiinit) ja unilääkkeet voimistavat niiden vaikutusta huomattavasti. Hyvin voimakas psyykkinen ja etenkin fyysinen riippuvuus vieroitusoireineen voi syntyä molempiin. GHB vaan on enemmän "alkoholimainen" ja soveltuu bilettämiseen kun taas heroiini on enemmän "bentsomainen" (otin tietoisesti ylös vertailukohteeksi lailliset vaihtoehdot) eikä ulkomaailma tai ulkoiset ärsykkeet erityisemmin kiinnosta.[/q]No multa et sitä tule saamaan A) koska en väitä tietäväni asiasta tarpeeksi ja B) uskon että puhut ihan faktaa.

[q]Toisaalta alkoholikin ja GHB muistuttavat vaikutuksiltaan toisiaan. Ei ehkä niinkään toksisesti tosin.[/q]Siis pointti juuri onkin, että gamma on subjektiivisilta vaikutuksiltaan ihmisille suurinpiirtein samaa luokkaa kuin kupillinen kahvia tai pullo siideri, josta ei edes ensi alkuun tule esimerkiksi edes mitään krapulaa vaikka sitä kiskoisi enemmänkin. Pitkäaikaista käyttöä seuranneena voisin väittää sen kuitenkin johtavan esimerkiksi vaikeisiin uniongelmiin.

[q]Toki heroiini suonensisäisesti käytettynä on huomattavasti vaarallisempaa kuin GHB:n nauttiminen oraalisti. Tätä en kiistä. Enkä pidä GHB:tä muutenkaan yhtä vaarallisena kuin opiaatit. Silti - joitakin yhtymäkohtia on. Olisi huomattavasti kaukaa haetumpaa verrata gammaa amfetamiiniin. Tiedostan kyllä että pointtisi oli lähinnä se että gammaa ylipäätään on "demonisoitu" eikä itse heroinii vaikutuksiltaan vaan lähinnä sosiaalisena ilmiönä ja kaikkein "pahimpana" vertailukohteena on yhdistetty nimenomaan GHB:hen.
[/q]Jeps, nyt alkaa taas yhteisymmärrys löytyä.

O