Huumeista
[q]Cloud, 30.12.2005 15:25:
---
Herää tietysti kysymys onko ekstaasin käyttö koskaan järkevää?
[/q]
Tai onko ylipäätänsä syömisessä, juomisessa, nauramisessa, itkemisessä, koko maailmassa mitään järkeä :)
[q]John, 27.12.2005 18:39:
m_a, 27.12.2005 18:13:
Mitä jos MDMA:n käyttöä varten kehitettäisiin omat, vaarattomat(heh), sivuvaikutukset yliannostuksia varten? Toisinsanoen, mitä jos kehitystyö olisi rikollisten sijaan viranomaisilla?
---
Kukaan tuskin ostaisi sellaista. Huono vertauskuva, mutta joisitko mielummin pirtua vai lasolia? ;)
[/q]
Niin siis jos aine ilmoittaisi esim mahakivulla liian suuresta määrästä
ja olisi samalla laillisena paaaaljon halvempaa kuin laiton aine, niin miksei ;)
[q]Juhgu, 30.12.2005 15:13:
---
Tosin, jos on mielialalääkityksellä (ts. kärsii masennusoireista) ei ekstaasin käyttö tietenkään ole järin fiksua vaikka lääkitys olisi millainen.
[/q]
[q]Android, 30.12.2005 16:57:
---
No esim syöminen ja juominen ovat fysiologisia tarpeita, niiden vertaaminen ekstaasin käyttöön on aika kaukaahaettua.
Voisi siis kysyä; onko oman mielihyvän saavuttaminen terveyden uhalla järkevää? Nauraminen tai itkeminen ei tiettävästi aiheuta aivovaurioita.
[/q]
Tässä mennään ohi aiheen pahasti, mutta pointtina oli se, että elämä tappaa ja jokainen eläköön sen mun puolesta miten huvittaa, kunhan siitä ei ole kellekään muulle haittaa. Pääasia että kuolee onnellisena.
[q]Android, 30.12.2005 18:38:
---
Eikö huumeidenkäytöstä ikinä voi aiheutua haittaa muille kuin itse käyttäjälle?[/q]
Sanoinko niin?
[q]Jos läheinen ihminen käyttää huumeita sillä tavalla että siitä muodostuu vakava terveysriski (esim MDMA:ta joka viikonloppu) ja sen huomaa myös itse käyttäjässä, pitäisikö silloin sulkea silmänsä ja todeta "omapahan on asiansa" ?
[/q]
Sanoinko niin?
;)
[q]Android, 30.12.2005 19:19:
---
Et. Sanoinko minä että sinä sanoit niin?
[/q]
Et :D
Kohdistit vain kysymyksen minun viestiini, niin oletin niin. En ota asiaan sen enempää kantaa :) Muut jatkakoot
[q]Cloud,
[/q]
on!
[q]Juhgu, 31.12.2005 03:36:
---
****, 30.12.2005 22:53:
---
Mutta jos syö naksui, niin varmasti joutuu syömään masennuslääkeitäkin jossain vaiheessa..
---
Ei joudu, jos ei syö niitä liikaa. Kohtuus tuntuu toki monelle olevan ihan liian vaikea käsite.
[/q]
Nimim. tutuista löytyy niitä jotka syö piristävää tavaraa, siin vaiheens ku on laskut ni ettei tulis masareit ni mitä vitun järkee ees on vetää putkee pääl=riippuvuus--->ei masennus--->"vitun hyvä olo"---->melkeestää masarit----->lisäää piriii
[q]satumetsä, 31.12.2005 05:03:
---
****, 30.12.2005 22:37:
---
satumetsä, 30.12.2005 15:21:
---
Juhgu, 30.12.2005 15:13:
---
satumetsä, 30.12.2005 15:11:
---
Kaikki mielialalääkkeet voi aiheuttaa sen ser.oireyhtymän jo yksistään, ekstasin käyttö suurentaa riskiä. MAO estäjillä (suomessa ainut moklobemidi) Riski on suurempi kuin ssri-lääkkeillä.
Turhapa asiasta on kiistellä, kun kaikki on vissiin omasta mielestään oikeassa.
---
Ei kyl. Ainoastaan MAO-estäjät aihettavat ekstaasin kanssa (konkreettisen) serotoniinisyndrooman riskin. SSRI-lääkkeet lähinnä estävät ekstaasin toimintaa.
Tosin, jos on mielialalääkityksellä (ts. kärsii masennusoireista) ei ekstaasin käyttö tietenkään ole järin fiksua vaikka lääkitys olisi millainen.
---
Kyl se vissii pitää uskoa (ei usko kuitenkaan) *nauraa*.
Niin ei se essojen käyttö varmaan oo pidemmän päälle kellekkään terveellistä... oli masentunu tai ei...
---
Olenko mä vajaa-älyinen enkä tajua, vai oletko sä tosissas?
Vittu sitä ei voi kukaan todellakaan väittää. että ne ei haittaa tekis.
Mut on laitettu jo kerran koneilla käyntiin ihan pelkkien viinan ja naksujen takia, joten tiedän mistä puhun.
Niin aivan. Tiedän tapauksen jossa henkilö on kuollut ssri lääkkeen ja ekstaasin yhteisvaikutuksen aiheuttaman serotoniinioireyhtymän vuoksi. On omituista kuulla, kuinka jon kun mielestä ekstaasi on "melko terveellistä ssri lääkkeiden kanssa". Oikeesti näin yö myöhään ajateltuna alkaa lähes vitut***a.
[/q]
Pari entistä luokka kaveria (ala-asteelta) on jo kuollut näiden takia koska on vedetty OD:T, minkä hel**tin takia tarttee kokeilla jotain sellaista mistä ei ole mitään tietoa tai jo pidemmän ajan käytön takia koituneita haittoja
[q]satumetsä, 31.12.2005 05:26:
JUHGU. Varmaan voitkin kertoa meille kokemuksia sun kohtuullisesta ekstaasin käytöstä, ja siitä kuinka se ei aiheuta sinulle mitään negatiivisia oireita.
Kohtuus... (eiköhän se essojen veto ole epäkohtuullista joka suhteessa...)
Kerropa minulle Kohtuullisesta käytöstä? Onko sun mielestä todella mahdollista käyttää ekstaasia kohtuudella ja olla saamatta aivovaurioita ym...
Ei millään pahalla... Mut mun mielestä kaikki positiivisuus, mitä huumeista etsitään on täyttä Pas*aa. huumeiden käyttäjät löytävät huumeistaan aina jotain positiivista ja ymmärrettävää...
Suoraan sanottuna, en voi itse ymmärtää tollaista käsitystä-kohtuus ( joka ei aiheuta masennusta)
Ei millään pahalla, mut tunnut puolustelevan huumeita aika lailla.
mutta ei siin mitn... olkoot jokainen mitä mieltä on... *sydän*
[/q]
NMPÄ
Musta masennuslääkkeitä ja kuosaamista tulis välttää ei niiden yhteisvaikutuksen takia vaan lähinnä sen takia että jokaisen tulis miettiä jos se paha olo on ihan vain aiheutunut kuosaamisesta. Siinä tapauksessa tulis se kuosaaminen lopettaa ensin ja jos siitä ei apua niin sitten lääkkeet.
[q]mkuisma, 19.11.2005 13:38:
Tsekatkaas tästä:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/4451924.stm
TamiFlu lääkkestä sivuvaikutuksena raportoitu myös hallusinaatiota? Tosin tuo yhteys on nyt kielletty. Silti hauskaa, kun muistaa että Rochen taustalla vaikuttava Donald Rumsfeld on pompotellut FDA:ta ennenkin.
Kuiteskin tosta jutusta näkee taas kerran sen, ettei tommonen sallittu lääkekään ole välttämättä sen terveempää kamaa kuin laittomat päihteet.
[/q]
Hallusinaatioita voi saada myös toisesta, yleisemmästä influenssalääkkeestä, amantadiinista. Se kun paitsi tepsii A-tyypin influenssaviruksiin, myös nostaa aivojen dopamiinitasoja, minkä takia sitä käytetään hoitona myös Parkinsonin tautiin. Turhan runsaat dopamiinimäärät taas voivat johtaa hallusinaatioihin ja muihin psykoosioireisiin.
Onhan noita paljon lääkkeitä, jotka voivat aiheuttaa vakaviakin psyykkisiä oireita, vaikka itse lääke olisi tarkoitettu fyysiseen vaivaan. Esim. eräät malarialääkkeet ovat surullisenkuuluisia tästä.
Käytännössä kaikki apteekissa myytävä tavara aiheuttaa osalle ihmisille vakavia sivuoireita. Esim. Jenkeissä kuolee tuhansia ihmisiä vuodessa parasetamolin yliannostuksiin, syynä mm. se, että pienetkin yliannostukset ovat vaarallisia. Pikkulapsia on joutunut maksansiirtoihin, kun vanhemmat ovat vahingossa antaneet kolminkertaisen annoksen särkylääkettä. Hankala parasetamolia silti on verrata vaarallisuudessa päihteisiin, mutta hyvinkin pienet annokset voivat olla toksisia.
[q]satumetsä, 31.12.2005 14:10:
Mun mielestä itsetutkiskelu Psykedeelisten aineiden avulla ei anna kovin luotettavaa tietoa itsestä ja ympäristöstä.
[/q]
Niin, no psykedeelithän muuttavat havaitsemista joten sitä kautta tieto on ehkä epäluotettavaa, mutta ei se oma pää mitään lähde toisten päästä varastamaan. Eikö minä ole kuitenkin muutaman muun tekijän ja ajatuksieni summa? Mitä epäluotettavaa siinä on että ihminen osaa kiertää omien ajatustensa taakse ja nähdä ne eritavalla kuin ennen, tai sellaisia löytää ajatuksia joita muuten ei olisi tajuntaan siirtynyt?
[q]satumetsä, 8.1.2006 18:29:
---
linnu, 8.1.2006 16:24:
---
satumetsä, 31.12.2005 14:10:
Mun mielestä itsetutkiskelu Psykedeelisten aineiden avulla ei anna kovin luotettavaa tietoa itsestä ja ympäristöstä.
---
Niin, no psykedeelithän muuttavat havaitsemista joten sitä kautta tieto on ehkä epäluotettavaa, mutta ei se oma pää mitään lähde toisten päästä varastamaan. Eikö minä ole kuitenkin muutaman muun tekijän ja ajatuksieni summa? Mitä epäluotettavaa siinä on että ihminen osaa kiertää omien ajatustensa taakse ja nähdä ne eritavalla kuin ennen, tai sellaisia löytää ajatuksia joita muuten ei olisi tajuntaan siirtynyt?
---
Kyse oli siitä, että huumeiden avulla voi päästä korkeampaan tietoisuuteen itsestään. Varmasti joo. Mut mun mielestä se nyt usein on hallusinaatiota tms. eikä aitoa korkeampaa tietoisuutta minästä.
[/q]
Tiedätkö mitä eroa on hallusinaatiolla ja illuusiolla?
Hallusinaatio on henkilökohtainen, illuusio kaikille yhteinen.
[q]satumetsä
Puhuinkohan mä jotain niiden eroista. En tainnut.
---
[/q]
Niin, mutta suhtaudut hallusinaatioihin kuin ne olisivat vain päihteiden luomaa illuusiota. Omasta päästä ne tulee, ne ovat jokaisella henkilökohtaiset. Ne tulevat mielestä, ajatuksista, -minästä, ei noin vain jostain.
Harva luulee ihan normi annoksella psykedeeli x:ää olevansa kuningas joka voi hypätä pilvenpiirtäjän katolta uima-altaaseen vahingoittumattomana. Toki näitäkin tapauksia historiasta löytyy ja varmasti tulee vielä löytymäänkin, mutta se että joillekkin joku aiheuttaa flippauksen ei tarkoita sitä että kaikkien kokemat jutut pitäisi mitätöidä mitättömiksi tarkoituksettomiksi hallusinaatioksi.
http://www.paihdelinkki.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=7199
muistakaahan, oi täydelliset ihmiset:
kiksu lähtee lapsesta lyömällä.
[q]opmdevil, 19.8.2008 12:26:
Vastustan huumeita melko pitkälle siitä syystä että niiden saatavuus Mikkelissä on melko huono.
[/q]
"touché"
:DD
on parasta huumetta kun mittaa anaalista kuumetta
(c) anonyymi lääkintämies parolasta
Elämä on parasta huumetta*joo*
[q]Android, 25.9.2005 14:33:
Ymmärrän kyllä pointin, mutta ne tapaukset jotka itse olen todistanut niin GBL:n käyttö on pikemminkin johtunut tietämättömyydestä eikä mahdollisista juridisista seurauksista mahdollisen kiinnijäämisen osalta. Tämä pätee varsinkin hyvin nuoriin...[/q]Niinno, mä en kyllä ole missään kaduilla käynyt seuraamasssa 16v teinien lakkaörväämistä jos sitä tekevät. Mutta juuri tämän takia se asiallinen ja kiihkoton valistus olisi niin ensiarvoisen tärkeää. Pelkkä huumeet on pahoja-hokema menettää uskottavuutensa viimeistään siinä vaiheessa kun joku kaveripiirissä vetää puoli vuotta aineita ilman mitään ongelmia.
[q]Otan nyt tietoisen riskin saada helvetisti paskaa niskaan ja vastakommentteja, mutta miettiessäni tuota heroiinivertailua tuli vaan mieleen; vaikka heroiinin ja gamman vaikutusmekanismit ovat täysin erilaiset, on niillä myös paljon yhteistä; molemmilla on keskushermostoa lamaava vaikutus. Pulssi ja hengitys hidastuu, lihakset rentoutuvat, reagointikyky hidastuu, balanssi ja motoriset kyvyt heikkenevät jne. Yliannostuksen riski on molemmilla suhteellisen suuri (heroiinilla etenkin suonensisäisesti käytettynä). Molemmat ovat ei-toksisia (esim amfetamiinit ovat huomattavasti myrkyllisempiä kuin opiaatit) ja alkoholi sekä rauhoittavat lääkkeet (bentsodiatsepiinit) ja unilääkkeet voimistavat niiden vaikutusta huomattavasti. Hyvin voimakas psyykkinen ja etenkin fyysinen riippuvuus vieroitusoireineen voi syntyä molempiin. GHB vaan on enemmän "alkoholimainen" ja soveltuu bilettämiseen kun taas heroiini on enemmän "bentsomainen" (otin tietoisesti ylös vertailukohteeksi lailliset vaihtoehdot) eikä ulkomaailma tai ulkoiset ärsykkeet erityisemmin kiinnosta.[/q]No multa et sitä tule saamaan A) koska en väitä tietäväni asiasta tarpeeksi ja B) uskon että puhut ihan faktaa.
[q]Toisaalta alkoholikin ja GHB muistuttavat vaikutuksiltaan toisiaan. Ei ehkä niinkään toksisesti tosin.[/q]Siis pointti juuri onkin, että gamma on subjektiivisilta vaikutuksiltaan ihmisille suurinpiirtein samaa luokkaa kuin kupillinen kahvia tai pullo siideri, josta ei edes ensi alkuun tule esimerkiksi edes mitään krapulaa vaikka sitä kiskoisi enemmänkin. Pitkäaikaista käyttöä seuranneena voisin väittää sen kuitenkin johtavan esimerkiksi vaikeisiin uniongelmiin.
[q]Toki heroiini suonensisäisesti käytettynä on huomattavasti vaarallisempaa kuin GHB:n nauttiminen oraalisti. Tätä en kiistä. Enkä pidä GHB:tä muutenkaan yhtä vaarallisena kuin opiaatit. Silti - joitakin yhtymäkohtia on. Olisi huomattavasti kaukaa haetumpaa verrata gammaa amfetamiiniin. Tiedostan kyllä että pointtisi oli lähinnä se että gammaa ylipäätään on "demonisoitu" eikä itse heroinii vaikutuksiltaan vaan lähinnä sosiaalisena ilmiönä ja kaikkein "pahimpana" vertailukohteena on yhdistetty nimenomaan GHB:hen.
[/q]Jeps, nyt alkaa taas yhteisymmärrys löytyä.