Huumeista

Back to päihdekeskustelu O

[q]phanatic:

Kukaanhan ei määrää kuulumaan tiettyyn uskontoon. Aikuinen ainakin voi Suomessa vapaasti valita mihin uskoo ja mitä oppeja noudattaa.
[/q]

Ei pakota ei, mutta harvapa sitä odottelee lapsen kasvamista siihen ikään, että hän voisi itse jo alkaa päättää mihin uskoo ja mihin ei, suurin osa isketään kristinuskon pihteihin heti alkuunsa. Se vaan ”on tapana”.

[q]JustinSane:
---
phanatic:

Kukaanhan ei määrää kuulumaan tiettyyn uskontoon. Aikuinen ainakin voi Suomessa vapaasti valita mihin uskoo ja mitä oppeja noudattaa.

---

Ei pakota ei, mutta harvapa sitä odottelee lapsen kasvamista siihen ikään, että hän voisi itse jo alkaa päättää mihin uskoo ja mihin ei, suurin osa isketään kristinuskon pihteihin heti alkuunsa. Se vaan ”on tapana”.
[/q]
Isketään kristinuskon pihteihin? Toisaalta vanhemmilla on velvollisuus pitää huolta lapsestaan ja jos vanhempi kokee kristinuskon oikeaksi vaihtoehdoksi eikö hän ole velvollinen myös lapselleen tämän tarjoamaan, kunnes lapsi on valmis itse ottamaan vastuun omista päätöksistään?

[q]serotonot:
---

Isketään kristinuskon pihteihin? Toisaalta vanhemmilla on velvollisuus pitää huolta lapsestaan ja jos vanhempi kokee kristinuskon oikeaksi vaihtoehdoksi eikö hän ole velvollinen myös lapselleen tämän tarjoamaan, kunnes lapsi on valmis itse ottamaan vastuun omista päätöksistään?
[/q]

Millä tavoin kastaminen liittyy huolenpitoon? Ja mikä velvollisuus vanhemmilla ko. toimintaan on? muu kuin kristinuskon itsensä asettama?

(ps. Ollaanko me tosiaan joka asiasta näin eri mieltä, kun tunnutaan aina olevan ”eri puolilla” )

([o] pps. pitäisköhän uskonnoille perustaa ihan oma topiccinsa? kun niitä tunnutaan sivuavan joka tosiessa yhäänkään ”syvällisemmässä” topicissa, enkä ainakaan noin pikaisella haulla sellaista löytänyt [/o] <- olihan niitä siellä sittenkin, vanhahkoja tosin)

[muokattu 1.6.2004 13:24]

[muokattu 1.6.2004 13:27]

[q]JustinSane:
---
serotonot:
---

---

Millä tavoin kastaminen liittyy huolenpitoon? Ja mikä velvollisuus vanhemmilla ko. toimintaan on? muu kuin kristinuskon itsensä asettama?
[/q]
Jos vanhemmat uskovat jumalaan ja siihen että ainoastaan kastettu ihminen voi pelastua, niin eivätkö he silloin pidä huolta lapsestaan kastamalla tämän tunnustamaan sitä uskontoa mitä pitävät oikeana?

[q]JustinSane:
(ps. Ollaanko me tosiaan joka asiasta näin eri mieltä, kun tunnutaan aina olevan ”eri puolilla” )
[/q]
Näköjään. eikös se ole keskustelun rikkaus? Tylsää se ois jos toinen vastais vaan ”joo, ihan totta”

[q]serotonot:
---

Jos vanhemmat uskovat jumalaan ja siihen että ainoastaan kastettu ihminen voi pelastua, niin eivätkö he silloin pidä huolta lapsestaan kastamalla tämän tunnustamaan sitä uskontoa mitä pitävät oikeana?
[/q]

Tälläisessä tapauksessa kyllä tuon ymmärrän, vaikken tuekkaan. Lähinnä puhuin siitä yleisimmästä tilanteesta jossa vanhemmat ovat vain nimellisesti kristittyjä, eivätkä itse oppeihin oikestaan uskokkaan mutta tekevät kaiken kristillisten kaavojen mukaan ihan vain ”koska se on tapana”.
Eli puuttuu rohkeutta / viitseliäisyyttä toimia vastoin niitä kollektiiviseen yhteistajuntaan taottuja mielikuvia ym.

[q]
Näköjään. eikös se ole keskustelun rikkaus? Tylsää se ois jos toinen vastais vaan ”joo, ihan totta”
[/q]

Joo, ihan totta.

[muokattu 1.6.2004 13:44]

[q]tweeek:
sanajaylistys.org

Tossa ihan loistavaa luettavaa. Vaikee uskoa, että on tosissaan väännettyä juttua, eikä trollausta, mutta taitaa se olla :o
Loistavia MP3 saarnoja ja esim. evoluutiojuttua.

:: Nyt kala katseli ympärilleen ja näki puun , jossa oli iso banaaniterttu.
Kala hivuttautui puun juurelle , josta yritti ponnistella puuhun. etuevät eivät olleet kyllin vahvat tarttuakseen puiden oksiin ja saadakseen vedettyä itsensä mehevän banaanitertun viereen. Aikaa kului ja evoluutio ja kovat ponnistukset auttoivat kalan etueviä vahvistumaan niin, että niillä pystyi tarttumaan oksiin. Nyt kala hinasi itseään banaaniterttua kohti. Mutta kalan ruppi hinkkasi karvaista puun kylkeä vasten ponnistuksen aikana. Tätä karvaa tarttui joka puolelle kalaa. Mutta kalan vartalo oli siinä venytyksessä muotoutunut jotenkin uudella tavalla. Ja kalaa alettiin kutsumaan kevytrakenteiseksi reesus apinaksi.

[muokattu 1.6.2004 13:53]
[/q]

Ton on pakko olla jotain läppää, ei tollasta voi kukaan tosissaan kirjoittaa

muokkis.

http://www.sanajaylistys.org/pastori/Evoluutioteoria.DOC <- tuolta löytyy tuo juttu kokonaisuudessaan, päivän parhaat naurut sai kyllä

ja mitä nyt vähän noita sivuja selailin, vaikuttais pelottavasti siltä että nuo ihmiset eivät ole vitsiä nähneetkään

[muokattu 1.6.2004 14:07]

no jo on kumma jos ei osaa pitää hauskaa ilman jotain nappeja.

itse en ole koskaan kokeillut enkä kyllä kokeilekkaan. ainut huume mihin kosken on viina ja tupakka ja niistäkin voisi hommautua eroon jokin päivä.

musa sen fiiliksen nostaa, ei mitkään napit.

[q]
flame:

ainut huume mihin kosken on viina ja tupakka ja niistäkin voisi hommautua eroon jokin päivä.

[/q]

No jo on kumma jos ei osaa pitää hauskaa ilman jotain viinaa tai tupakkaa.

Elämä sen fiiliksen nostaa, ei mitkään viina tai tupakka.

pitäis laillistaa

edit: paitsi multa muutama (3 kpl)

[muokattu 12.7.2004 11:11]

Huumeista en paljoa tiedä, mutta tiedän että niiden käyttämättä jättämisestä ei voi seurata terveys- tai mielenterveysriskejä - mutta niiden käyttämisestä voi. Jos joku haluaa kokeilla niitä täyden järjen tuella, kokeilkoon, se on jokaisen oma valinta, mutta en usko että niiden kokeileminen tai käyttäminen on hyvästä jos on vähänkään epävarma tilanteesta tai jos on vahvojen tunteiden alaisena.

Niin pateettiselta kuin tämä kuulostaakin: nimimerkillä ”onnellisuuden voi saavuttaa myös kokeilematta huumeita”.

*sydän* teille kaikille.

[q]Tres:
Huomaa et noi ei tiedä biologiasta
mitään: banaanit ei kasva puissa
vaan pensaissa
[/q]

Itseasiassa banaani on heinäkasvi :]

[q]jimmbou:
---
Jazmine:
Makuja on monenlaisii

Let the beat control your body....

---

jepjep..oon kyllä huomannu*vink*

[muokattu 2.7.2004 13:45]
[/q]

Don't never stop movin'

Bill Hicks *sydän*

sori, off topic

[q]fanatic:

on muuten kiva lukea aina ku jengi kiistelee asioista täällä ja hirvee valitus tai jotain tai jos kirjotat jonku mielipiteen tänne niin on aivan varma että joku huomaa sen ja päättää rupee päteemään*grr*no jos se on näiden topiccien idea niin siitä vaan*nauru*
[/q]

Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki! Olet sisäistänyt KESKUSTELUfoorumien tarkoituksen.

[q]fanatic:
on muuten kiva lukea aina ku jengi kiistelee asioista täällä ja hirvee valitus tai jotain tai jos kirjotat jonku mielipiteen tänne niin on aivan varma että joku huomaa sen ja päättää rupee päteemään*grr*no jos se on näiden topiccien idea niin siitä vaan*nauru*
[/q]

Mielipide on niin johdateltava ja tunneperäinen asia, että jos oikeasti on jotain mieltä ja mielipide on järkevä, osaa perustella kantansa
Usein kiistely tapahtuu juuri hatarista mielipiteistä tai eriävistä näkökulmista. Faktoista on vaikeampi kiistellä

voihan sitä ehkä joskus jotain jossei liikaa...

Mä kiellän nyt kaikilta mielipiteistä keskustelun tässä topicissa edellisten näytteiden perusteella. Täällä on jo jauhetta niin paljon asiaakin, että ketään ei varmaan enää vittuakaan kiinnosta ihmisten nerokkaat ”huumeet tappaa” ja ”hyvä huumeet!” kommentit.

Ps. Respect my authoritah!

[muokattu 6.7.2004 14:18]

[q]pHaze:
Mä kiellän nyt kaikilta mielipiteistä keskustelun tässä topicissa edellisten näytteiden perusteella. Täällä on jo jauhetta niin paljon asiaakin, että ketään ei varmaan enää vittuakaan kiinnosta ihmisten nerokkaat ”huumeet tappaa” ja ”hyvä huumeet!” kommentit.

Ps. Respect my authoritah!

[muokattu 6.7.2004 14:18]
[/q]

Pää kii, sä oot väärässä mä oon oikeassa!

”I believe with the advent of acid we discovered new way to think and it had to do with piecing together new thoughts of mind. Why is it that people think it\´s so evil? What is it about it that there is scares people so deeply? Because they are afraid that there is more to reality than they have ever confronted. That there are doors that they\´re afraid to go in and they don\´t want us to go in there either because if we go in, there we might learn something that they don\´t know. And that makes us a little out of their control.”

Vetäkää kuinka vedätte, mut mä vedän fiksusti...*hahjust*

Mut eiks se oo jokasen oma asia mitä vetää ja miten vetää.. it's not your problem

Peace!

O