Huumeista
Onko huumeet (ja varsinkin kovat sellaiset) niin "kova" juttu, että on sitten seuraavana päivänä kiva niistää verta?!*täh*
Pari tuttuu on kokenu tän jotenkin kantapään kautta ja vihdoin ne on tajuumassa...
Joku puhui siitä, että onko huumeista tulossa "välttämättömyys" bilettämisen ohessa. Toistaiseks mun silmissä vain Pussy on sellanen kokkari-mesta. Toivottavasti täst ei tuu enemmän mainstreamii. Huumeiden käyttäjät pysykööt omissa (koti)bileissä!
jUSSi:[q]yana4000:
jäbä nussii nyt pilkkua niin ettei ehdi vetää henkeä välillä.
*inhale*
[/q]
Vai pitääkö mun nyt tosiaan selittää toi rautalangasta vääntäen? Mitään ristiriitaista siinä ei ole jos sen tajuaa.
Lisäys: Ehkä mä nyt sit selitän joutuessani ;) Yksilö voi vaikuttaa massoihin asioissa muokkaamalla mielipiteitä, levittämällä tietoa jne. Jolloin yksilöistä koostuvan massan käytöstä saadaan muokattua. Joka johtaa paljon tehokkaampaan tulokseen kuin se, että yksilö vain tyytyy muokkaamaan omaa käytöstään. Se, että massa koostuu yksilöistä, ei kai poista sitä mahdollisuutta että siihen pystyy vaikuttamaan? TJEU: propagandan ja median vaikutus kautta aikojen.
Toivottavasti tuo nyt on tarpeeksi selkeästi ilmaistu, krapulainen pääni on nyt vähän jumissa ;)
[muokattu 16.1.2003 18:38]
Galore:[q]Onko huumeet (ja varsinkin kovat sellaiset) niin "kova" juttu, että on sitten seuraavana päivänä kiva niistää verta?!*täh*
Pari tuttuu on kokenu tän jotenkin kantapään kautta ja vihdoin ne on tajuumassa...
Joku puhui siitä, että onko huumeista tulossa "välttämättömyys" bilettämisen ohessa. Toistaiseks mun silmissä vain Pussy on sellanen kokkari-mesta.
> Pussy "kokkari-mesta"? Oman kokemukseni perusteella Pussyssa huumeiden käyttö taitaa nykyään olla hyvinkin vähäistä, verrattuna pussyn aamukemu aikoihin ja lukemattomiin muihin kemuihin.
Toivottavasti täst ei tuu enemmän mainstreamii. Huumeiden käyttäjät pysykööt omissa (koti)bileissä![/q]
> Mitenköhän huumeiden käyttäjät ovat juuri sinun bilettämistäsi häirinneet? Huumeet ovat aikojen alusta kuuluneet osana Rave -kultturia, ja tuskin tulevat sieltä koskaan häviämään.
-----
Huvittavinta tässä huumekeskustelussa on mielestäni ollut "huumeet on perseestä" -mielipiteitä esittäneiden ihmisten käsitykset huumeiden käytöstä. Yleisin mielikuva näyttää olevan 20kg painavasta luurangosta ruisku käsivarressa, eikä suinkaan hyvin voivasta ihmisestä joka käyttää huumeita samalla tavalla kuin "teppo tavallinen" alkoholia.
Toinen huomio jonka olen tehnyt on, että huumeita vastustavat ihmiset eivät juurikaan miellä alkoholia huumeeksi, päinvastoin.
Itse lähes laajan kirjon erilaisia päihteitä kokeiltuani / käytettyäni voin omalta kohdaltani kertoa, että millään aineella en ole itseäni alkoholia pahempaan kuntoon saattanut.
Toki yliannostuksen riskit ovat kovemmissa päihteissä suuremmat kuin esimerkiksi alkoholissa, mutta ne jotka päihteitä käyttävät "säännöllisesti", yleensä tietätävät mitä tekevät.
Yliannostus yleensä johtuu aineen laadun vaihtelusta, joka olisi helppo korjata esimerkiksi valtion valvomalla valmistuksella ja myynnillä kuten jo aiemmissa posteissa on todettu.
<:/flame>
pHaze:[q]Lisäys: Ehkä mä nyt sit selitän joutuessani ;) Yksilö voi vaikuttaa massoihin asioissa muokkaamalla mielipiteitä, levittämällä tietoa jne. Jolloin yksilöistä koostuvan massan käytöstä saadaan muokattua. Joka johtaa paljon tehokkaampaan tulokseen kuin se, että yksilö vain tyytyy muokkaamaan omaa käytöstään. Se, että massa koostuu yksilöistä, ei kai poista sitä mahdollisuutta että siihen pystyy vaikuttamaan? TJEU: propagandan ja median vaikutus kautta aikojen.
Toivottavasti tuo nyt on tarpeeksi selkeästi ilmaistu, krapulainen pääni on nyt vähän jumissa ;)
[muokattu 16.1.2003 18:38][/q]
on toki selkeää ja meni se perille jo ekalla kerralla. Eihän tässä maailmassa mikään muuttuisi jos yksilö ei voisi vaikuttaa :)
On vähän jäänyt tuo niuhotusvaihde silmään. Kenties liikaa on tullut kuilun, Taediumin ja muiden älyvapaiden kanssa peistä väännettyä. Täytyy varmaan suurentaa kritiikkisiivilän aukkoja
[muokattu 16.1.2003 18:43]
kaaputin:[q]
http://www.guardian.co.uk/international/story/0,3604,869273,00.html
jos siis tilanne on näin niin eipä tässä muuta sanottavaa ole[/q]
Jesus 'healed using cannabis'
LOL!
(edit: itse asiassa ei tätä tarvitse edes sanoa)
[muokattu 22.1.2003 13:42]
[q]siveys:
Kyllä. Vastaisitko nyt vihdoin kysymykseeni?[/q]
Koska parempi on parempi. Aivan vitun yksinkertaista. Jos asiat voivat olla paremmin niin miksi ihmeessä joku ei pyrkisi parantamaan niitä?
[q]Mielestäni tämä kuitenkin on varsin turhaa pohdintaa sillä tosiaan tahto, jota yleensä aika moneen inhimilliseen toimintaan vaaditaan puuttuu. Enemmänkin ehkä kiinnostaisi kuulla niiden ihmisten motiiveja, jotka ovat huumeita tällaisiin tarkoituksiin käyttäneet - Miksi he valitsivat huumeet sen sijaan, että olisivat lähteneet pyrkimään haluttuun lopputulokseen ilman niitä?[/q]
Tämä on paljon mielenkiintoisempi kysymys. Tärkeitä syitä ovat varmaan helppous ja se etteivät monet tiedä muuta keinoa saavuttaa ko. olotiloja - enkä usko että kaikkia tiloja voi muuten saavuttaakaan.
Yksinkertaistettuna asian voi ajatella seuraavasti:
On ihan kivaa. Ottaa jotain päihdettä. On kivempaa.
Mikä tässä on niin käsittämätöntä ettei se tunne olevan ymmärrettävää? *täh*
[q]typ0:
hmm mitä on lakka?
[/q]
Laktoni, eli GBL, GHB:n prekursori.
http://leda.lycaeum.org/?ID=172
[q]Tres:
---
dab:
Tuosta lakkakeskustelusta vielä, että olen sanut pari tyyppiä miettimään kahdesti mitä oikein pistävät suuhunsa kysymällä heiltä joisivatko jotakin mikä sulattaa tavallisen kertakäyttömukin.
---
Ootsä nähny mitä sinappi tekee metallilusikalle,
tai puhdas etanoli sille samalle muovimukille *täh*
[/q]
Totta tuokin. Tavallinen Coca Colakin sulattaa sen saman mukin.
Lähinnä tarkoitin sitä että GHB on huomattavasti vähemmän syövyttävä kuin lakka. Teho tietysti on pienempi, mutta säästyy sentään limakalvot, ja yliannostuksen riski pienenee (vaikka se nyt ei tunnu auttavan kovinkaan paljon, övereiden määrästä päätellen).
[muokattu 28.10.2003 17:16]
[q]dab:
Tuosta lakkakeskustelusta vielä, että olen sanut pari tyyppiä miettimään kahdesti mitä oikein pistävät suuhunsa kysymällä heiltä joisivatko jotakin mikä sulattaa tavallisen kertakäyttömukin.
[/q]
Ootsä nähny mitä sinappi tekee metallilusikalle,
tai puhdas etanoli sille samalle muovimukille *täh*
[q]fallen angel:
Siinä vaiheessa kun joku tulee tarjoamaan limua ja tajuan kysyä että onko tässä jotain muutakin kun tyyppi venaa ihan kympillä että juon, ja vastaa silmät pullollaan että siinä on lakkaa
[/q]
Ei perkele. Mä allekirjoitan tämän suhteen vaavun ja patiksen kommentit. Tuollaisesta toiminnasta pitäisi viedä saunan taakse ja... No, kertoi sentään että siinä on lakkaa, mutta muuten tuollainen aineiden salaa syöttäminen on melkein raiskaukseen verrattavissa oleva toimenpide. Siinä loukataan toisen oikeutta päättää omasta ruumistaan ja vaarannetaan toisen terveys ihan totaalisesti. Lisäksi kokemus saattaa olla hyvin traumaattinen. En usko, että kukaan ottaisi sitä huumorilla.
Itse en ainakaan halua edes kuvitella sitä raivon määrää, jota tuntisin jos minut edes pakolla juotettaisiin känniin - puhumattakaan sitten siitä, että joku livauttaisi nipsun limuuni. Onneksi tämmöisestä ei ole pelkoa ainakaan nykyisessä kaveripiirissäni. En usko, että kyseisestä porukasta löytyy yhtään niin tyhmää ihmistä, että alkaisi salaa taikka väkisin mitään aineita tuputtaa kenellekään.
*Sigh* En ole koskaan odottanut ihmisiltä kauheasti, mutta tuollainen toiminta onnistuu silti olemaan rimanalitus.
Salaa toisille syöttäminen tai yleisestikään muille tyrkyttäminen on ihan sukasta...
Pakkoko sitä on vetää muut siihen samaan paskaan missä itse tallaa.... Kyllähän ne jotka haluavat kokeilla tulevat sitä itse sitten pyytämään.. tarvii väkisin syöttää ..
tai niille ketkä yrittävät lopettaa.. Eikun kamut vaan mollaa ja tyrkyttää lisää..
tässä teille!!!
Ja jos ikinä joku uskaltaisi mun lasiin jotain salaa tyrkätä, olisin valmis listimään saman tien..
Vielä kun sisälläni nyt asustaa pieni immeinen ja se ei vielä ulospäin näy...
tai kuten aikaisemmin tuolla sanottiin joku voi syödä lääkkeitä joihin yhdistettynä tulos on hengenvaarallinen..
[q]skeletor:
Taitaa olla viel tämä Cipramil lääke joka ainaskii essojen (+muiden serotoniinitasoon vaikuttavien) piristeiden kaa aiheuttaa hyvin herkästi kuolemaa!
[/q]
Tähän oikaisu, kyseessä kun on tosiaankin kuolemanvakava asia. Tappava yhdistelmä (johon jossain välissä taisi joku suomessa jo kuollakin?) on MAO-estäjälääkkeet ja essot/muut amfetamiinijohdannaiset. MAO-estäjistä masennuslääkkeenä on käytössä Aurorix ja päihdekäytössä (serotonergisten hallusinogeenien vaikutuksia tehostavana) Perganum Harmala-kasvi sekä AMT (alfa-metyylitryptamiini, hallusinogeeni jolla MAO-estovaikutus).
MAO-estäjät tosiaankin voivat aiheuttaa hengenvaarallisen ruumiinlämmön nousun tai hypertensiivisen kriisin jos samaan aikaan kiskoo amfetamiinia tai johdannaisia (MD**, TMA-2, tavan piri ja monta muuta).
Ylipäätään neuvoisin ihmisiä OTTAMAAN SELVÄÄ aineista joita vetävät. Etenkin lain rajamailla olevien designer-huumeiden, tutkimuskemikaalien, kanssa tulisi olla perkeleen varovainen ja sittenkään ei voi tietää josko juuri SINÄ saat kunnian ensimmäisenä todeta jonkin tappavan yhteisvaikutuksen tms.
Lukekaa infosaitteja, ehkä kattavimpana http://www.erowid.org/ josta löytyy infoa melkeinpä aineesta kuin aineesta. Erowid siis ei ole kieltolakipolitiikan kainalosauvaksi varustettu propagandasivusto vaan douppiharrastajien, -kemistien ym. ylläpitämä sivusto jolta saa TIETOA pelotteluvalheiden sijaan.
Tuossa äsken kerrottuun ylläri, siinä oli lakkaa tapaukseen en voi muuta sanoa kuin että todella kusipäistä toimintaa tarjoajalta... valitettavasti tämmöisten idioottien takia ei koskaan kannata ottaa vastaan tarjottuja avonaisia juomia eikä kääntää selkäänsä omalle lasille.
-SpeedHawk
edit: Serotoniinisalpaaja (ssri, snri) lääkkeistä joihin cipramilkin kuuluu ja essoista senverran että tappavaa yhteisvaikutusta ei ole, mutta serotoniinisalpaajat yleensä vähentävät essojen tehoa ja ssri-kuurilla syöty esso voi saada serotoniinitasot taas syöksykierteeseen.. Kannattaa siis ensin hoitaa päänuppi kuntoon ja sittenkin miettiä kahdesti, haluaako vielä essoja syödä.
[muokattu 28.10.2003 13:16]
[q]toma:
Eli siis mikäli asiat ovat hyvin, miksi lähteä parantamaan niitä?
---
Oletko nyt aivan tosissasi?
[/q]
Kyllä. Vastaisitko nyt vihdoin kysymykseeni?
[q]Tässähän sen itse todistat:
[/q]
Mun mielipiteeni ei kyllä mun käsitykseni mukaan ole myöskään kovin hyvä todiste Ja sitäpaitsi mun mielipiteeni koski vain suurinta osaa väestöstä eikä koko väestöä niinkuin sinun \faktasi\, jonka pyysin todistamaan.
Enivei - Osalla ihmisistä ei ole tarvetta tai halua kokea kuvailtuja tuntemuksia. Siksi heillä ei myöskään ole motivaatiota lähteä edes pyrkimään niihin. Tästä nimenomaisesta syystä en kykene sanomaan kovinkaan paljoa yleisen väestön kykeneväisyydestä ko. asian tiimoilta, sillä jo arvailukin vaatisi huomattavaa empiiristä todistusaineistoa.
Mielestäni tämä kuitenkin on varsin turhaa pohdintaa sillä tosiaan tahto, jota yleensä aika moneen inhimilliseen toimintaan vaaditaan puuttuu. Enemmänkin ehkä kiinnostaisi kuulla niiden ihmisten motiiveja, jotka ovat huumeita tällaisiin tarkoituksiin käyttäneet - Miksi he valitsivat huumeet sen sijaan, että olisivat lähteneet pyrkimään haluttuun lopputulokseen ilman niitä?
kuilu:[q]*plur*Huomasitteko Jussi Ahteen Herbina mainoksessa? En muista jingleä, mut siin oli ainaki 24h ja entistä pidempää raikkautta, ja sit Ahde hyppi sellasis sillikuteis purjehtimaan
[muokattu 28.1.2003 14:11][/q]
ja nyt jussin äiti sovittaa marttyyrinkruunua kutreilleen ja ratsastaa eduskuntaan sympatiaäänillä.
ja imo kuosailu ja viinan imailu sijoittuu fiksuus-typeryys-akselilla aika lailla sievästi samalle viivalle.
Avernian:[q]
"I like to get deep sometimes and think about Einstein
And Carl Jung" "Home made bongs using my engineering degree" jne.
Sauhuttelija siis miettii syvällisiä ja hänellä on tutkintokin ja kaikkea, kun viinanlitkijä vain hilluu kaupungilla ja tappelee, laulun mukaan.[/q]
Sähän nyt luet kuin piru raamattua tota. Mä tulkitsin
ton niin, että insinöörintutkinnonkin ainoo käyttötarkoitus
on enää rakentaa parempia välineitä pilveen pääsemiseen
Ja mikä onkaan pseudosyvällisempää, kuin
pohdiskella kaveripiirissä tötsypäissään suhteellisuusteoriaa.
En tiedä sinun maailmastasi. Minulle pizzan syönti ei ole ikinä ollut syy dissata ihmistä.[/q]
Sä et siis vaan yksinkertasesti tiedä mitä on ns. 'mässyt'
aka 'munchies'
Toi teksti sisältää IMHO niin paljon itseironiaa, että jos
ei kannabikseen liittyvää alakulttuuria tunne, niin saattaahan
se ylpeilyltä vaikuttaa.
Linkittäisitkö faktat tuosta tänne? [/q]
Google kouraan sanon minä, jos nyt ylipäätään
voi olettaa että netistä kaikki tällainen tieto on löydettävissä.
Hakusanat: Federal Bureau of Narcotics Anslinger
palauttivat useita tuloksia, tosin et todennäköisesti pidä
vaikkapa druglibrary.orgia luotettavana tietolähteenä
Viittauksia aiheeseen löytyy toki monien oppilaitostenkin
sivuilta, mutta esim. tietoa Anslingerin sidoksista
mainittuihin teollisuudenhaaroihin en pikavilkaisulla
suoraan löytänyt.
Tuossa nyt kumminkin jotain:
http://www.druglibrary.org/schaffer/hemp/taxact/taxact.htm
Avernian:[q]Aina saa mua valaista. [/q]
No tänhän tietää jokainen joka on vaikkapa 70's showta
katsellut.
Polttelu siis herättää messevän ruokahalun, jopa siinämäärin
että marijuanaa käytetään joissakin tapauksissa lääkkeenä
lisäämään mm. AIDS-potilaiden ruokahalua. (ks. esim.
http://www.aids.org/FactSheets/731-marijuana.html),
ja populaarikulttuurissa näihin mässyihin viitataan usein
(kuten ko. biisissäkin) pizzan kotiintoimituksella.
Vähän niinkuin kellonaikaan '4:20' -viittaaminen ei tarkoita
sinulle yhtään mitään, mutta tuolle alakulttuurille se
on kuin salainen käsimerkki tai silmänisku ;)
Jep.. itekin satuin kuulemaan YLEX:ltä kyseisen galluppi hässykän ja oli kyll mielipiteet aika huumetesti myönteisiä.. tais kaks ihmistä olla jopa hieman vastaan. Hauskin oli joo mummo ja sit yks lande maatilalla töissä, joka lupas tehä kaikki testit mitä etteen tulee: Ei haittaa ollenkaa....tuskinpa sille paljoo tulee testei elämänsä aikana. Tulos kyllä anto hyvänkuvan suomalaisten huumevastaisuudesta..: ryypätä saava vaikka joka päivä, mutta jos vaikka kerran polttelet jotain laitonta kuukaudessa (en tiedä kauan näkyy testeissä eri aineet) niin se on kyllä hirveetä -> olet huumehörhö. Itse en käytä, ole käyttänyt enkä ees kokeillut mitään laitonta, mutta alkoholii sitäkin enemmän*hih*, niin en kuitenkaan oikein ymmärrä ihmisten kovin jyrkkiä asenteita..luulis ihmisten vapaa-ajan olevan yksityistä.. noh, asenteet kullakin. Mitä tulee siihen radio keskusteluun: Sallitko huumetestit ja plaa plaa... itse en oikein olisi mielissäni testeistä..täysin yksityisyyteni loukkaamisen vuoksi.. En ois tehnyt intissä testiä jos ois tarvinnut, mutta kyllä sitten luultavimmin työelämässä joutuis taipuu.. jep..ja sit vois jatkaa tätä työntekoakin
Federal Bureau of Narcotics ja Anslinger
Ensialkuun muutama sitaatti ko. henkilöltä
"There are 100,000 total marijuana smokers in the US, and most are Negroes, Hispanics, Filipinos, and entertainers. Their Satanic music, jazz, and swing, result from marijuana use. This marijuana causes white women to seek sexual relations with Negroes, entertainers, and any others."
"...the primary reason to outlaw marijuana is its effect on the degenerate races."
"Marijuana is an addictive drug which produces in its users insanity, criminality, and death."
"You smoke a joint and you're likely to kill your brother."
"Marijuana is the most violence-causing drug in the history of mankind."
ja sitten linkkejä: (googlesta kaikki)
http://www.heartbone.com/no_thugs/hja.htm
http://www.virus-bs.ch/dbc/vdamurd3.htm
http://www.strath.ac.uk/Departments/History/jmills/s6.htm
http://www.brugerforeningen.dk/bfny.nsf/pagesuk/31B77B46D73518E4C12568C000720B09?OpenDocument&K=Drug%20Policy&S=UK
Morpheus:[q]Klubinipsut on ainakin mun piireissä ja lähipiireissä ollut ja mennyt! en tiedä missä puskassa te olette asuneet mut joskun 1,5 vuotta sitten niitä oli jokaisen taskussa, ja niitä vedettiin paljon! [/q]
kiitti tiedosta
Nimim. Beat around the bushes.
[muokattu 30.1.2003 09:53]