päivän :(
Jyväskylän ainut siedettävä baari, rakas olohuoneeni, bar 68 on sitten suljettu. Baarilla on ollut vuokrasopimus vuoteen 2014 asti, mutta se on savustettu ulos, kun Anttila on ostanut Alumiinitalon tilat. Vituttaa ihan armottomasti, enkä oo ainut.
http://www.ksml.fi/uutiset/keski-suomi/bar-68%3Alta-vietiin-vesi-ja-sähköt(213549).ece
[q]Janisa, 11.12.2008 11:01:
Oon nyt ollu vuorokauden puhumatta ja vielä pari pitäis jaksaa. Mulla on jälleen kerran kurkunpääntulehdus ja äänihuulet pahasti turvonneet. Tällä kertaa lääkäri tosin sano että nyt jos en oikeasti ole puhumatta, niin mulle voi pian jäädä krooninen käheys tai mun äänihuulia joudutaan operoimaan.
Miksi kaikista maailman ihmisistä juuri minä -joka rakastan olla äänessä- pitää olla hiljaa? Tuskasta! Ja vaikeaa!!! Blaah!
[/q]
Hei. Mul oli yks kevät sama juttu, kun oli ihan överi allergiat päällä.
Masentaa... Vitun duunit.
[q]onni3mk, 5.9.2008 03:10:
Uni ei tuu
[/q]
^^ komppaan
Polvi kipeenä kun kolautin sen illalla jotenkin ihmeellisesti, ei sillon tuntunu yhtään pahalta ja ajattelin vaan että pieni kuhmu, nyt aamulla joutu melkein hampaat irvessä kävelemään töihin, kipeetä teki =(
[q]ramsau, 5.9.2008 03:14:
---
onni3mk, 5.9.2008 03:10:
Uni ei tuu
---
^^ komppaan
[/q]
Mitäs keksittäis...
[q]onni3mk, 5.9.2008 03:16:
Mitäs keksittäis...
[/q]
Jaa'a. Tuntuu että kaikki maailman vippaskonstit on kokeiltu. On tää ihme homma, pariin viikkoon varmaan kertaakaan hyvää unta.
[q]ramsau, 5.9.2008 03:20:
Jaa'a. Tuntuu että kaikki maailman vippaskonstit on kokeiltu. On tää ihme homma, pariin viikkoon varmaan kertaakaan hyvää unta.
[/q]
Mä tossa viime viikolla olin unetta koko yön kun vaan päätin etten jaksa yrittää saada unta. Ois täs nytkin kaikkee tekemistä, niin jos ne sit tekis nyt yöllä, kun ei päivällä ehi [size=7]kun pitää nukkua[/size]
Uni ei tuu
Ihan vitun perse päivä tähän mennessä.
lähden kohta viemään meidän koiraa piikille
voi sitä raukkaa, tossa heiluttelee häntäänsä eikä tiedä mitä tuleman pitää... mutta pakko mikä pakko, ei se hölmö enää syö edes mitään ja oksentelee vaan.
marraskuussa olisi 15 vuotta tullut täyteen...
R.I.P. Tiina
[q]sativa, 5.9.2008 13:04:
--clips--
[/q]
Ei tuo kemiallinen uni kyllä houkuttele, liian paljon ennakkoluuloja kyseiseen asiaan. Ennen minulla olikin oikein, ehkä liiankin, hyvät unenlahjat. Tuli nukuttua sikeästi, putkeen ja pitkään. Nykään on hieman toinen ääni kellossa. Lääkärissä kävinkin, tosin pitkän sairastelun johdosta. Jotain kyllä löytykin, mutta ei ihan liippaa ko. aiheen läheltä.
Itse olen yrittänyt monasti reipasta/hidastempoista liikuntaa ennen nukkumaanmenoa, tosin aivan päinvastaisella kokemuksella. Sen jälkeen tuppaa valvomaan vielä sen 2-3h helpostikin. Teetä, yrtejä mitä kiinalaista poppaskonstia milloinkin.
Ei auta.
Ei tässä muuten mitään, mutta tuossa kun nopeasti laskeskelin viimeisen 10 päivän unisaldon ja huonolta näyttää. Noin sellainen 25-35h unta. Ei sillä ihan pärjää. Ja Colorsit ovella o_O
Jos tietenkin pitkän aikaa jatkuu, niin pakkohan sitä on se vimeinenkin oljenkorsi käyttää.
[/q]
Kantsii käydä lääkärissä, jos se ongelma on noin pahaksi äitynyt. Esim. Imovanet sopii mulle ainakin hyvin, puolikas 7,5 mg tabletti todellakin feidaa kaikki turhanpäiväiset ajatukset pois päästä, eikä aamulla ole tuolla annostuksella pökkerö olo. Ymmärtääkseni ja kokemuksesta päätellen ne eivät muodosta myöskään fyysistä riippuvuutta. Uni on hyvää ja monesti olen herännyt omaan naureskeluuni (en tiedä johtuuko tuo Imoista vai erittäin huonosta mielikuvituksesta).
Jos ei respaa halua, niin mua auttaa helvetin rankka fyysinen liikunta ja 1-2 h rentoutumista ennen nukkumaanmenoa. Esimerkiksi tv:n katselua (mieluiten jotain ei-jännittävää, rauhallista, maisemia, haaveita..) - itselläni Madventures toimii todella hyvin. Tai sitten jätän tv:n päälle, tuijottelen kattoa ja kelailen asioita joku 20 minuuttia ja yleensä alkaa siinä ajassa väsyttämään.
Tietokone on ehkä pahin aivojen aktivoija, sen äärellä voisin valvoa vuorokausia haukottelematta.
Oon myös kokeillut Valerianaa ja kamomillateetä, mutta en oikein osaa sanoa auttoivatko ne. Kamomillateetä juon ehkä placebon toivossa. Ehkä jotain muitakin yrttejä voisin suositella..
Tiedän, millaista on kun on huonot unenlahjat... Itselläkin meni ennen reseptin saamista YO-kokeet, ylioppilasjuhlat ja ulkomaanmatkoille lähdöt kaikki ilman unta edeltävänä yönä. Kuluttavinta unettomuus oli ehkä silloin, kun olin siivoamassa 7,5 h päivässä ja herätykset oli niin *tanan aikasin, ettei aina tullut uni. Silloin tuli tirautettua itkutkin muutamana kertana, olen aivan kaoottinen jos en ole saanut unta yrityksestä huolimatta. Tosin se itkeminen auttaa joskus myös - tulee "itkettyä itsensä uneen". Aamulla näky peilistä saattaa vaan olla suhteellisen bulldog.
Mulla auttoi Unikuu-luontaistuote. Mutta mielestäni, jos jokin asia vaikka stressaa kovin niin auttanut mulla.
Itse syön tällä hetkellä Mirtazapin-lääkettä. Se on mulla masennuslääkkeenä mutta tosiaan auttaa myös unettomuuteen, kun otetaan illalla. Itsellä oli aluksi kova väsymys aamusta iltaan mutta nyt kolme kuukautta syötyäni väsymys helpottanut, eikä muita haittavaikutuksia ole ilmennyt. Tosin pitkät yöunet kannattaa nukkua, muuten tuntuu, että uni jää "päälle".
^aika pitkälti sama tilanne, samat fiilikset...kait..
---
onni3mk, 5.9.2008 03:16:
Mitäs keksittäis...
---
[/q]
Onko toi enemmän sellasta, että et saa unta vai heräiletkö useasti yön aikana? Jos se on enemmän sellasta, että heräilet niin silloin kannattaa vaikka harkita ihan mietoa rauhottavaa lääkettä (jos ei luontaistuotteet auta). Mitä enemmän valvot, sitä enemmän se kuluttaa ja altistaa myös sairauksille. Itellä on Sedonium -niminen (valeriaanaa sisältävä) semivahva luontaistuote käytössä, jonka pitäis auttaa sekä ahdistus-/jännitystiloissa, mutta myös noissa uniongelmissa.
Mutta kannattaa kuitenkin käydä lääkärin tai terkan luona juttelemassa, koska jo pelkästään se voi auttaa. Ja tietenkin kannattaa vähän miettiä, että mistä unettomuus vois johtua. Ja voihan se olla, että se menee itestäänkin ohi :)
söin kynteni kipeiks ja huulen kans ;<
[q]Super-Kerttu, 5.9.2008 13:29:
---clips---
sativa, 5.9.2008 13:58:
---clips---
Jutu, 5.9.2008 14:59:
---clips---
[/q]
Siis uni tulee ihan semihyvin pienen pyöriskelyn jälkeen. Parin tunnin päästä herään täysin virkeänä, ilman että on toivoakaan saada unta uudestaan. Yleensä väsymys alkaa tulemaan vasta silloin kun on aika muutenkin aika nousta ylös/mennä töihin.
Jotenkin sitä suhtautuu todella skeptisesti noihin lääkkeillä saavutettavaan unitilaan ja väsymykseen. Pitäisi varmaan tarkemmin puhua asioista lekurin kanssa, mutta itsellä ainakin pelko/jännitys siihen "kemialliseen uneen". Kun en edes päänsärkyynkään mitään tuppaa ottamaan, miksi unettomuuteen. Enemmänkin siis asenteessa vikaa, kuin missään muussa unilääkkeitä kohtaan.
Voisi käydä pyöriskelemässä luontaistuotekaupassa ja esittää myyjälle muutama kiperä kysymys.
Kiitoksia avusta :)
edit: väsyneenä ei quottauksetkaan tunnu onnistuvan..
mun rillit ei tullu tänään vaikka niin odotin
että olen taas kerran jumissa ankeassa vaasassa missaten bileet ihanassa liikkuvassa supsulinnassa jossa niin mieluusti olisin. perseestä kun kaikki kaverit on dublinissa. no pian pääsee taas sinne muutamaksi viikoksi. pieni hetken helpotus.