päivän :(

Back to häröily O

Mulle tuli eilen flunssa. :I *niiskutin niisk*

toi verotuksen nostaminen ei ainakaan motivoi tekemään liikoja töitä..ylemaksuista nyt puhumattakaan ynnä muista pikku seikoista. pahoinvointivaltio*igor*ei vain toimi*igor*

[q]wendy, 8.8.2006 16:48:
---
Ana-5000, 8.8.2006 16:35:
Vitun kissa kusee ihan mihin sattuu. Tästä lähtien aina ku kusi lorahtaa väärään paikkaan, katti saa kylmän suihkun.

---

Onko se Vitun kissa käynyt eläinlääkärissä? Tuon voi aiheuttaa esim virtsatientulehdus tai paha stressi, yleensä kuitenkin hoidettavissa ilman että tarvitsee kärsivää kissaa alkaa kiduttamaan.. Tai sillä se nimenomaan yleensä ei hoidu.. Feliway-haihdutin seinään jos ei ole jo ja ajanvaraus vaikka Felinaan.. Osaavat siellä auttaa kyllä, kokemusta on..
[/q]

Se on nyt tehny tota jo monta kuukautta. En usko että kyseessä on mikään tulehdus, kun se etsii aina joko lattialle pudonneen vaatekappaleen tai sitten riipii jostain itse alas jonkun rätin minkä turmelee.

Stressiä se voi olla, mutta kyllä toi otus saa aika paljon rakkauttaa aina ku se osaa olla. Silti aina kun ollaan pois kotoa esim. töissä tai jossain ni se kusasee johonkin minne ei kuulu. Välillä kyllä kusee ihan hiekkalaatikkoonsa niinku pitääkin. Ei vaan ois nyt ihan rahaa tai mielenkiintoa pistää eläinlääkäriin sitä käymään.

Pakkasöverit.

[q]Väne, 29.5.2005 12:22:
Mun käsittääkseni sulla ei pitäisi olla mitään hätää edes oikeudessa, mikäli toi juttu nyt sinne asti päätyy. Sillä 1) Et itse haastanut riitaa 2) et aloittanut sitä myöskään käyttäytymällä uhkaavasti (ellet laske tähän tota tönäisyä minkä seurauksena tuli nyrkistä.) 3) ja jokaisella on mun tietääkseni oikeus puolustaa itseään kohtuullista voimaa käyttäen.

Anyway, perseestähän toi on eikä sille mitään mahda. Saipahan nahkakuula sitä mitä tilasikin, ikävä kyllä noi tollaset henkilöt harvemmin viisastuu yhtään vaikka saisivatkin kokea kantapään/hampaan kautta mikä on korrektia käytöstä ja mikä ei.

Mun mielestä toimit ihan oikein.
[/q]

Hum joo. Tosiaan, jos tossa tilanteessa jo lähtee sinne pihalle tappelemaan, toi hätävarjeluargumentti taitaa lentää metsään. Ja varsinkin jos itse ensin kajoaa toisen koskemattomuuteen, eli tönäisee, niin syytehän siitä tulee. Ja sitä on hemmetin vaikea sitten oikeudessa puolustella miksi aloitti tönimisen.

Mutta, saas nähdä. Onnea Jonelle prosessiin ja toivottavasti ei tuu tuomiota.

Hätävarjelu sanoo, että jokaisella on oikeus puolustaa itseään perusteltavina pidettyjä voimakeinoja käyttäen jo alkanutta tai äkkipäätä uhkaavaa laitonta hyökkäystä vastaan.

Tossa tilanteessa oikeus tulee ehkä katsomaan, että se syy miksi lähdit ulos selvittämään välejä oli se, että varauduit pahoinpitelemään tuon ihmisen, näin niinkuin siis lain kannalta, etkä tehnyt kaikkea mahdollista välttääkses tappelutilanteen.

Tilasin maanantaina discmaniasta parit kiekot 5e Tiimarin räpsyjen tilalle.
Tänään ne ois tullu postiin ja kova hinku olisi päästä kokeilemaan onko parinkympin lätyllä mitään eroa.

Aamulla sää oli aivan älyttömän jees, nyt sataa kuin esterin p*rseestä.
Prkl.

[q]ninscu, 8.1.2010 23:41:
Pakkasöverit.
[/q]

onneksi asuu etelässä ;)

Jälleen kerran joutuu kirjoittaa:
R.I.P *uuh**hali*

Liian monta kertaa... :(

[q]Nexus__69, 20.6.2006 21:35:
Kelasin aamulla, ettei mikään voi mennä vikaan. Oi kuinka väärässä taas olinkaan.

Tulin juuri äsken töistä ja Leppävaaran asemalla bussista junaan vaihtaessani näin jotain aivan hirvittävää.

Aloitanpa tarinan ihan alusta, niin ne keitä kiinnostaa, ymmärtävät pointin.

Noin puoli vuotta sitten kun sairastelin paljon nielutulehduksia ja flunssaa, joidenka johdosta usein minut passitettiin Jorvin sairaalaan.. Erään kerran siellä törmäsin pariskuntaan, joka oli aivan tuhannen tuiterissa ja nainen aivan raivopäänä riehui ja huusi siellä saaneensa keskenmenon ja haluavansa psykiatriselle osastolle ennenkuin tappaa itsensä joihinkin pillereihin mitä taskussa oli.. Meni hetki, ja nainen sinne taisi päästäkin (tosin oli odotustilassa kai vielä kun itse olin jo päässyt pois). Inhottavaa tietenkin ja monille toki tulee ensimmäisenä mieleen lapsensa menettäneenä, että vedänpäs perseet ja tapan itseni!

Noh, asiaan palatakseni. Sama nainen ja mies olivat tosiaan Leppävaaran asemalla äsken ja ikäväkseni huomasin naisen masun taas kasvaneen. Hyvin vahvassa humalassa olivat jälleen, kuten monina muinakin kertoina kun olen heidät nähnyt.

Tuli aivan saatanan paska fiilis ja pakko sanoa että mietin hiljaa mielessäni, että toivottavasti tuokin lapsi kuolee, ennenkuin pääsee tähän hirvittävään maailmaan noiden hirvittävien vanhempien kanssa.

P.S. Elleivät sitten nopiaan tee jotain elämällensä.
[/q]

Normipäivä Sörnäisissä :(

ystävä lähti parempaan maailmaan.. *sydän* ikävä jää...*uuh*

[q]Freja, 10.12.2007 12:14:
---
UnityF, 10.12.2007 11:44:
Olen aika varma että vasemassa korvassa on ekaa kertaa elämässäni tulehdus Se on kokoajan lukossa ihan kun se korva olis veden alla. Kaippa sitä lääkäriin pitää mennä vai tietääkö joku onko jotain reseptivapaita lääkkeitä olemas?

---
Mulla auttaa duact/atarax. Itelläni tuntuu korvassa tosi usein painetta, ja se johtuu siitä et mun poskiontelot on tukossa, tai jotkut hengitystiet (mitkä lie, en muista :D) kuitenkin.
Mähän en kuitenkaan oo lääkäri, ni en tie et mikä sul on oikeesti, mut tässä vaan mun hoito korvakipuihin.
[/q]

Duact ja Atarax ovat reseptilääkkeitä elikkäs kannattaa Unityn mennä lääkäriin tarkistuttamaan korva. Mulle määrättiin pari vuotta sitten Duactia kun oli ekaa kertaa elämässä korvatulehdus ja oireena juurikin se, että korva oli lukossa koko ajan. Meni kyllä monta viikkoa ennen kuin se korva "aukesi".

Luin bussissa lehteä, kun mun viereen istui mies. Ei aikaakaan, kun se nukahti mua vasten, mikä sinällään oli aika huvittavaa. En raaskinu herättää joten sen ~20 minuutin matkan jännitin vaan sitä kättä jota vasten sen nojas ja lueskelin sitä lehteä. En huomannu siinä vaiheessa mitään omituista, mutta sitte ku jäin pois, ni käden suoristaminen sattukin ihan sikana. Nyt 4 tuntia myöhemmin suoristaminen ja suorana pitäminen tekee tosi kipeää. En mä tajunnu että noin pahasti sitä kättä jännitin :/

Eilen mulla oli myös taikasormet. Olkkarin lamppu pamahti alas sillai, että kierteet jäi lamppuun ja loput hehkulampusta lennähti lattialle. Siinä yhteydessä meni sähköt olkkarista ja keittiöstä, ja koska olen pelokas ja täysi lapanen tollasissa asioissa, jouduin soittamaan ukon kesken työpäivän kotiin pelastamaan mut pakastimen sulamiselta. (Okei, onhan toi nyt aika "*nauru*") Lisäksi pesukoneesta taitaa hajota hihna, piti ainakin eilen tosi epäilyttävää ääntä. Eikä ole edes vanha vielä..

[q]anis, 2.12.2008 14:39:
Siivoaminen on ihan perseestä! Pakko kai se on välillä uhrautua kuitenkin, etenkin kun perjantaina tulee vieras.
[/q]

Sama asia panee vituttamaan tällä hetkellä. Meille tulee perjantaina vieläpä useampi vieras, niin jonkun joutuu ehkä laittamaan viettämään aikaa myös mun huudeille ts. pikkujoulut.

Auto pitää ihan järkyttävää flapflapflap ääntä ja tärisee, moottorissa joku juttu nyt pahasti kusee :(:(
Koko ajomatkan töihin pelkäsin et se oikeesti sanoo sopimuksensa irti ja jättää mut tien varteen x(
Ei olis yhtään ylimäärästä varaa mut kyl tolle nyt jotain on pakko tehä, suoraan töistä mieluiten et ei mee illan suunnitelmat kokonaan persiilleen *toktok*

Jaha, ilmeisesti jonkin nettiostoksen myötä varastettu luottokortin tiedot, josta on nyt vedetty luotto ihan tyhjiin. No, kortti suljettu, rikosilmoitus tehty poliisille ja reklamaatio pankille - onneksi kyse on kuitenkin luottokortista eikä esim. pankkitiedoista, joten olen melko optimistinen että tämä selviää.

Ostoksista päätellen voi myös olla että tekijä voitaisiin hyvinkin saada kiinni, jollei ole ollut erityisen ovela... Tuolla oli mm. WOW-aikaa ostettu ja CDON-tilauskin näytti olevan.

Ai hitto vieköön! Toivottavasti et joudu maksamaan! Mun kortin tiedot on 2 kertaa tänä vuonna jo nyysitty, mutta onneksi pankki huomasi asian.

Vituttaa exän jatkuva haukkuminen. Yhteen hetkeen tuli 30 viestiä päivässä, joissa saan kuulla miten huono isä olen ja miten hän aikoo minut ja vanhempani nolata julkisesti. On kuulemma hänen ainoa tavoite enää. Ja saanut muuta vastaavaa sontaa niskaan ihan koko ajan.

Isojen asioiden läpikäyminen. Ja se jatkuu vielä pitkään.

Poikkeuksellinen kärsivällisyyden totaalimenetys. En jaksais olla kunnon kansalainen yhtään minuuttia, päivää, viikkoa etc.

Haluaisin vaan velttoilla ja pitää hauskaa! [size=8]Mutta leikki ja ilo on tässä maailmassa varattu muille kuin minulle, pitäis mun jo se tietää.[/size]

Huominen duunipäivä varsinkin tuntuu jo valmiiks ihan ylivoimasen:

[q]noena, 5.6.2009 09:22:
Auto pitää ihan järkyttävää flapflapflap ääntä..
[/q]

Hmm.. *täh*

Joo, sori, mulla ei ole hajuakaan mikä se vois olla. (Tai on, mutta mun vaihtoehdossa ääni ei suinkaan johdu autosta.)

[q]wendy, 8.8.2006 17:33:
Sori muille lukijoitte, mutta pakko nyt vielä vastata tähän kun näiden pissajuttujen sysääminen kissan niskoille ottaa vähän aivoon..

---

Yleensä pissavaivat (joita voi olla monenlaisia, ei se välttämättä tarkoita että kissa olisi ummessa) oireilevat usein juuri kuvailemallasi tavalla, myös pitkällä aikavälillä. Kissa pissaa usein nimenomaan johonkin pehmeälle alustalle ja välillä kuitenkin käy myös laatikolla. Miksi se eläin pitää hankkia, jos ei viitsi sitä lääkäriin viedä? Vie nyt edes pissanäyte, halvempaa kun viedä koko kissa (eli steriiili purkki kissan hännän alle kun se pissaa ja mahd pian se eläinlääkärille, siitä näkee kyllä virtsakivet, ph:n, tulehdukset, väkevyyden sun muut). Joka tapauksessa kissa on siisti eläin ja jos se pissailee ympäriinsä sillä on syystä tai toisesta huono olla. Ei sitä ratkaista ainakaan rankaisemalla kissaa.
[/q]

Kai se pitää sit viedä huoltoon. Ei ole oma eläin, vaan tuli naisen sisäänmuuton kylkiäisenä. Mut nyt se on kuulemma "meidän" kissa vaikka mun interaktio k.o. eläimen kanssa rajottuu pääosin siihen että se a) kusee mun vaatteille b) häiritsee mua kun yritän nukkua c) talloo näppistä kun yritän olla koneella.

Onko se muuten täysin poissuljettu vaihtoehto että kissa kuseksii vääriin paikkoihin vaan osoittaakseen mieltään esim. siitä, et ollaan töissä päivisin?

En meinaa millään saada unirytmiä kääntymään takaisin yövuorojen jälkeen :/ Yleensä kääntyy varsin helposti ja nyt ärsyttää, kun kymmenen päivän työputken jälkeen hyvin ansaitut viis vapaata näyttäis menevän kokonaan pelkkään rytminkääntöön.

O