Siivoaminen - tuskaa vai rutiinia?

Back to yleinen keskustelu O

[q]Dunez:
Siivoan/järkkäilen joka päivä. Kaikki on tip top 24h vuorokaudessa. Vaatekaapeista liinavaatekaappiin yms.
[/q]

Tähän pyritään... Eri asia sitten, että onnistuuko ihan aina Siivoaminen on mulle tapa "siivota" samalla vähän päätä/ajatuksia

Turhan harvoin tulee kyl siivottuu... jos tuon imurin omaa huoneesee ajatuksena imuroida mun huone ni se todennäkösesti on siin viel viikonki päästä...voi voi...

Eipä tuu kovin usein siivottua, vasta sitte ku alkaa yöllä yskittää ja nokka vuotaa. Nyt ois taas siivoiuksen paikka ku ei saa oikeen nukuttua yöyskän takia. Viimeks siivosin loppukesällä. Nyt ei oo vaan jaksanu panostaa.

Yllättävän usein sitä nykyään tulee siivottua, useammin kuin aikaisemmin. Käytännössä päivittäin tulee täytettyä ja tyhjättyä astianpesukonetta, siivottua keittiötä ja järjesteltyä tavaroita. Mutta sitten isompien juttujen tekeminen, kuten esimerkiksi lattioiden pesu ja pölyjen pyyhintä, onkin paljon takkuisempaa.

Kotona on paljon kivempi olla kun tavarat ovat järjestyksessä. Mua ainakin liikaa epäjärjestys rupeaa ahdistamaan, ja sitten tulee siivottua lähes huomaamattaan. Siivoaminen on välillä jopa ihan mukavaa: siinä näkee välittömästi työnsä tulokset, ja pää voi ajatella omiaan käsien touhutessa.

hyvä kun sen kerran viikos jaksaa siivoo... joskus kyl saattaa innostuu iha siivoo.. mut hyvi harvoin.. se kerran viikoski tuntuu olevan liikaa.. ku ei ni ei jaksa... tuntuu et ain ois parempaa tekemist, vaik ei vältmät oiska....

En pidä epäsiisteydestä, mutta olen aika laiska siivoamaan. Sitten kun saa inspiksen siivota, niin on tyytyväinen olo puhtaassa ja järjestyksessä olevassa kodissa. Tosin se järjestys ei aina kovin kauaa kestä...

oon ihan tyytyväinen silloin kun päätän aloittaa siivoamisen. tämä tosin tapahtuu hyvin harvoin. :| ehkä joskus, jos asun jonkun naispuolisen hoteissa, se siivouskin alkaa sujumaan.

Tuskaista rutiinia

Hirveet touhuu... siivoon ainoastaa jos kylään tulijat vaativat siivousta... eli siiis ainoastaa ihq pepejen takia

Ei oikein kumpaakaan. Välillä ei innosta siivota yhtään ja välillä taas suhteellisen mielellään siivoaa enemmän kuin olisi tarvis. Nyt kun kämppikset lähtivät viikonlopuksi Saksaan, voisi esimerkiksi imuroida koko kämpän, mopata lattiat, putsata keittiön ja kylpyhuoneen... Mitä vain paitsi tenttiinlukemista!

Tuli tehtyy aamupäivällä siivous...tuskaa/rutiinia

mä olen kauheen sottanen ihminen....tai siis lähinnä jättelen vaatteita mihin sattuu ja koitan siirtää siivoukset aina parilla päivällä eteenpäin. en ilman naista vois sanoa asuvani talossa

Sillon ku soi kunnon polkka nii siivoominenki onnistuu:)

Rutiinia. Mä en siedä sotkuu. Joskus tekis mieli alkaa siivoo kavereidenki luona jos siellä on liian likasta
Yhen kämpän siivoomista suorastaan himoitsen toisinaan..

[q]Shaznay:
Joskus tekis mieli alkaa siivoo kavereidenki luona jos siellä on liian likasta

[/q]
me ei taideta olla kavereita, mutta kovasti tervetuloa!!! =)

on taas päässyt sellaiseen kuntoon koti, että :(
mutku mutku mutku, ku ei siellä ehi oikein ku käydä kääntymässä ja silloin kun on pidempään niin aika menee nukkumiseen, suihkussa käyntiin tms tai sitten ei vaan jaksa millään...

mut kyl mä välil siivoon!
se on yksinasumisen yksi monista hyvistä puolista et siivoo omat sotkunsa sit ku jaksaa eikä tartte koskaan katella kenenkään muun sotkuja (ainakaan silloin kun ei satu seurustelemaan tai kun edellisiltana ei ole ollut kemuja mun luona) toisaalta jos asuis jonku siivousintosen kans niin =)
mut ei. sit se nipottas mun sotkuista jatkuvasti.

Siivoaminen on kiinni mielentilasta. Jos esim. pitäisi tehdä jotain ikävää, kuten koulutöitä joiden deadline on seuraavana päivänä, niin kummasti tulee hirveä hinku siivota
Silloin kun joku toinen nalkuttaa epäsiisteydestä, niin eipä sille silloin jaksa mitään tehdä. Tärkein syy siivoamiseen on nimenomaan se, ettei enää itse yksinkertaisesti kestä sitä paskan määrää (mm. astioita, ruoantähteitä, erilaisia roskia).

Roskia ja muuta pientä sälää kerää päivittäin, imurointi kerran viikossa ja lattianpesu yms. kahden viikon välein
Kissojen hiekka astia ja sen ympärystä tulee siivottua päivittäin

on se äidille rutiinia

yleensä se kyllä mulle on tuskaa, mutta joskus se on ihan hyvä rentoutumismuoto.

Eilen illalla sain itsestäni yllättävän paljon irti ja siivosin kämppäni jälleen priimakuntoon. Tästä heräsikin kysymys, että kuinkas usein klubbarilaiset oikein siivoilevat? Mikä osuus siivouksesta ahdistaa eniten, ja milloin saatte eniten itsestänne irti siihen? Oletteko suurpiirteisiä vai onko paikat saatava aina kiiltämään? Jos ette asu yksin, kuinka jaatte tehtävät? Vai jääkö toinen pahasti sohvaperunaksi?

Itse vielä yksin asuvana siivoan keskimäärin kerran viikossa koko kämpän, ehkä kerran kuussa tuolleen laajamittaisemmin. Oikeastaan mikään osuus ei mua ahdista, mutta se aloittamisen vaikeus toisinaan. huoh.. Joskus auttaa kun palkitsee ittensä sen jälkeen vaikka hyvällä leffalla, herkuilla, drinksulla jne.. Voi hyvillä mielin myöntää ansainneensa sellasen! Siivoilun suhteen olen kyllä aika tarkka ja haluan saada oikeesti näkyvää työtä aikaiseksi, eli tuleepa esim noita hanojakin hinkattua vähän liiaksikin...

Oudoin piirre mussa lienee se, että krapula-aamuina herään usein aikaisin ja silloin tulee pakottava tarve alkaa purkamaan energiaansa(?) siivoamiseen... Tätä en kyllä itsekään jaksa ymmärtää.. *weirdo*

O