Siivoaminen - tuskaa vai rutiinia?

Back to yleinen keskustelu O

[q]MaSari:
Onneks pääsen vähän epästeriilimpään tilaan töihin
[/q]

Katotaan vaan, niin kohta oot siivonnu sielläkin kaiken putspuhtaaks :D

Mullakin on joku himo siivota. Ainakin muitten kodeissa jos ei omassa niin.. :P
Eilen tosin sain taas ihanan puuskan ja imuroinkin oikein...
Jätin täksi päiväksi hyllyn siivoilun, mut nyt ei taas yhtään innostakkaan.
ehkä sitten huomenna. >)

Ja joo, toi tiskaaminen. Kun näkee miten se pino siitä tyhjenee ja saa tiskipöydänki puhtaaksi. ^___^ Voiko kivempaa olla! Suosikki siivous alueeni onkin keittiö.
(olenkohan kertonut tämänkin jo)

mä diggaan kyl siivoilla, mut aina ei jaksa tai ehdi. sit kun on aikaa niin siivoon kyllä. siisteys on pop, mut ei mua ahdista väliaikanen sekasorto sillon tällön..

Tossa isä soitti mulle pari päivää sitten että pistäs vähän paikkoja kuntoon kun tulee vieras. Siinä sitten aloin siirtelemään lehtiä sinne minne ne kuuluu, keittiössä laitoin kaiken järjestykseen, pyyhin pölyt lasipöydiltä, yhtäkkiä löysin itseni imuri kädessä. Vieras vaan sanos että pitäis varmaan useammin tulla kylään ku näkee kerrankin mut siivoovan.

Yleensä kyl toi siivoominen menee aika tuskalla, ihme päivä.

[q]Cera:
Katotaan vaan, niin kohta oot siivonnu sielläkin kaiken putspuhtaaks :D

Mullakin on joku himo siivota. Ainakin muitten kodeissa jos ei omassa niin.. :P
Eilen tosin sain taas ihanan puuskan ja imuroinkin oikein...
Jätin täksi päiväksi hyllyn siivoilun, mut nyt ei taas yhtään innostakkaan.
ehkä sitten huomenna. >)

Ja joo, toi tiskaaminen. Kun näkee miten se pino siitä tyhjenee ja saa tiskipöydänki puhtaaksi. ^___^ Voiko kivempaa olla! Suosikki siivous alueeni onkin keittiö.
(olenkohan kertonut tämänkin jo)
[/q]

Se voi olla kyl että alan sitäkin paikkaa siivoomaan :D Enpä kyl tosin ihmettelis ollenkaan.

Mäki muuten siivoin eilen iltapäivällä, imuroinkin täällä (sitä en oo tehny kahteen viikkoon)! Munki pitäis toi vaatehuone saada katottuu viel ennenku koulu alkaa koska sit me melkeen jo muutetaan ja sieltä on tosi nihkee lähtee ettii mitään..

Niin ja munkin suosikkialueeni siivoomiseen on se keittiö. Mikähän siin vetää puoleensa Tulee vaan niin kiva mieli kun tietää et nyt on taas paikat siistinä. Mutta mä vihaan tiskata :D

Pakkohan sitä on siivota kotona joskus. *joo*Tosin ei ihmeemmin innosta sen jälkeen kun on ollut laivalla siivomassa ja jynssäämässä 12 kertaa viikossa. Töitten jälkeen ei halua riitä enää imurointiin, mutta pakko mikä pakko jos ei halua elää sekasotkussa.

Tuskaa ja rutiinia. Tänään on taas sunnuntai eli siivouspäivä :| ja nurmikkokin pitäis leikata, prkll

siivoaminen on välillä kivaakin, mut ylensä sen tekee rutiininomasesti joka torstai tai perjantai tai lauantai, millon ehtiikään.
Mut kyl se on asunto siivottava kerran viikossa sanon minä, ärsyttää sellai törky ja likaisuus, ei niinkään sekaisuus..

Sa-Int tyyliin kun siivoaa aina päivällisen jälkeen ni kyllä se rutiinilla menee, mutta tuskaa se on kun joka paikka pitäisi kiiltää.

Tiskaus sujuu helposti ja on jopa ihan kivaa, yleensä tiskaan astiat heti aterian jälkeen :)

Sitten taas imurointi, pölyjen pyyhkiminen yms ei suju niin helposti. Tosin tätä threadia lukiessa tuli pieni siivousvimma päälle, katsotaan kuinka kauan kestää :)

- Garo

[q]Zeni-:
Sa-Int tyyliin kun siivoaa aina päivällisen jälkeen ni kyllä se rutiinilla menee, mutta tuskaa se on kun joka paikka pitäisi kiiltää.
[/q]
\"Tupa- ja aluepalvelu toimii!\"

Kyllä siistiä olla pitää..*joo* Tosin kissojen takia joudun hiukka tinkimään, sillä niitä karvoja on aina jokatapauksessa.. Töissäkin olen tunnettu siitä että aina heilun rättikädessä! Vihaan sotkua ja epäjärjestystä..*grr* En mä kuitenkaan mikään fanaatikko ole ton siivouksen suhteen!!

kotona suuresti rasittaa kun siellä on kaksi vanhempaa, jotka on siivousfanaatikkoja. imuroiminen 3 kertaa päivässä on musta liiallista, niinkuin kokoaikanen puunaaminen ja kun ei siivota ni sit kitistään siitä ettei siivota, hullua!! mä siivoon ku tulee sellanen olo...en tykkään et kämppä on kaatopaikka, mut mua ei ainakaan haittaa jos muutama vaatekappale on lattialla! keväisin tulee yleensä siivottua enemmän..silloinkin enemmän muualla kuin kotona. ehkäpä mä olen vaan todella laiska ja oon jäänny pois laskuista kun siivousgeenit oli jaossa..*justjoo*

Taidan olla harvinaislaatuinen mies, kun pidän siivoamisesta...pienikin epäjärjestys asunnossa ahdistaa. Kiva se on kullan kanssa siivoilla

oon tainnut periä äitini siivoushulluuden*nauru* se kun saa imurin käteen ni hullunkiilto silmissä se imuroi kaiken kahteen kertaan ja on 2viikkoa sen jälkeen superonnellinen. Sama mulla...*hihu*

muuten on ihan ok paitsi et imuri pitää aivan tajutonta ääntä ja silitysraudan ottaminen kaapista on jotenkin ylivoimaisen vaikeaa...

En pidä epäsiististä ympäristöstä ja siivoankin ihan mielelläni. Ongelma on vain siinä ettei kämppis hallitse siivoamisen jaloa taitoa ja saankin välillä komennella häntä siivoamaan jälkensä. Toisille se vaan on niin vaikeata.

Olen erittäin siisti ihminen mutta silti siivoaminen on aika syvältä

Ei siivoamisessa mitään, mutta v***** vaatteiden silitys on syvältä ja poikittain.

Hävettävän tuskallista, mutta kyllä se luonnistuu kun tarve vaatii. Pölyistä on kyllä, mutta kaikki tavarat tulee kyllä olla paikoillaan.
Niistä en tykkää, että lojuvat pitkin poikin.

[q]Timce:
Ei siivoamisessa mitään, mutta v***** vaatteiden silitys on syvältä ja poikittain.
[/q]

Kauluspaitojen silitys.

Eilen illalla sain itsestäni yllättävän paljon irti ja siivosin kämppäni jälleen priimakuntoon. Tästä heräsikin kysymys, että kuinkas usein klubbarilaiset oikein siivoilevat? Mikä osuus siivouksesta ahdistaa eniten, ja milloin saatte eniten itsestänne irti siihen? Oletteko suurpiirteisiä vai onko paikat saatava aina kiiltämään? Jos ette asu yksin, kuinka jaatte tehtävät? Vai jääkö toinen pahasti sohvaperunaksi?

Itse vielä yksin asuvana siivoan keskimäärin kerran viikossa koko kämpän, ehkä kerran kuussa tuolleen laajamittaisemmin. Oikeastaan mikään osuus ei mua ahdista, mutta se aloittamisen vaikeus toisinaan. huoh.. Joskus auttaa kun palkitsee ittensä sen jälkeen vaikka hyvällä leffalla, herkuilla, drinksulla jne.. Voi hyvillä mielin myöntää ansainneensa sellasen! Siivoilun suhteen olen kyllä aika tarkka ja haluan saada oikeesti näkyvää työtä aikaiseksi, eli tuleepa esim noita hanojakin hinkattua vähän liiaksikin...

Oudoin piirre mussa lienee se, että krapula-aamuina herään usein aikaisin ja silloin tulee pakottava tarve alkaa purkamaan energiaansa(?) siivoamiseen... Tätä en kyllä itsekään jaksa ymmärtää.. *weirdo*

O