Siivoaminen - tuskaa vai rutiinia?

Back to yleinen keskustelu O

Rutiinia tuskalla.

[q]Wolverine, 4.1.2008 19:12:
vihaan epäsiisteyttä ja vihaan siivoomista. ei mee oikein yks yhteen eli yleensä siivoon aina kaikki pienet hommat pois. sit jossen jaksa siivoo niin masennun koska oon niin saamaton ja saan aikaseks siivoo vasta ku tää näyttää ihan kaatopaikalta.
[/q]
Sama! Mut enemmän kuin siivoamista vihaan epäsiisteyttä. Joten kärsttävä on.

Rutiinit on tuskaa.

Oon kyl huomannut, että usein ylenmääräinen siisteys kertoo siivousintoilijan mielenterveysongelmista. Aika moni tuntemani sekoboltsi on samalla siivoushullu.

Tasapuolisuuden nimissä sanotaan, että yhtälailla sekoboltsien osuus lisääntyy toisessakin kellokäyrän päässä - monet überkaaosihmiset on sekoja nekin.

Oma into (ja hulluus ;) vaihtelee kausittain, kerran viikossa joku pienempi juttu ja kerran kk vähän enemmän.. perusteellista&perinpohjaista siivousta (joita jotkut tuntuu tekevän kerran viikossa) oon tehny ehkä kerran tai pari per kämppä (muuttosiivous)..

-SpeedHawk

Päivittäistä miellyttävää rutiinia nykyään :) On ihanaa asua siistin ihmisen kanssa, kun pyykit löytää tiensä pyykkikoriin, astiat astianpesukoneeseen ja tavarat muutenkin omille paikoilleen. Plus että siivouspäivä on molempien yhteinen riemastuksenaihe :D

Kyllä se miellyttävästä rutiinista meilläkin menee :) Ihan kiva se on nähdä kättensä jälki ihan konkreettisesti ja heti.

[q]mayah, 8.1.2008 11:20:
Päivittäistä miellyttävää rutiinia nykyään :) On ihanaa asua siistin ihmisen kanssa, kun pyykit löytää tiensä pyykkikoriin, astiat astianpesukoneeseen ja tavarat muutenkin omille paikoilleen. Plus että siivouspäivä on molempien yhteinen riemastuksenaihe :D
[/q]

Mii sou zelös! Vaikka kuinka ihanaa yhdessä onkaan, niin kyllä meillä käy niin, että mä noukin perästä sukat ja housut lattialta ja lasit pöydiltä keittiöön tiskattaviksi ja päivittäin käytettävät tavarat (avaimet sun muut) ympäristöstä johonkin koriin siististi. Ja tottuneesti otan sitten vastaan haukut, että miksi siirtelen toisen tavaroita ja aina kaikki on kateissa, kun ne olisi löytyneet niin helposti sieltä sohvan alta, minne ne jätettiinkin.

Toisaalta mä olen kyllä aika totalitäärinen siisteyden suhteen. Kaiken pitää olla just tiptop ja noin 2-3 kertaa viikossa kundin luona oleillessa pyyhitään pölyt, imuroidaan, pestään vessa jne. :) I just love it clean. *sydän*

Siivoaminen on yhtä tuskaa. Yleensä kun keitän kahvia, laitan vanhan suodatinpussin tiskipyödälle koska sen laittaminen suoraan roskikseen on liian vaivalloista. Pizzalaatikot jäävät keittiön nurkaan kunnes ovat todella tiellä. Tiskaan sitten kun loppuu lusikat aamupuurosta, niitä on noin 15, lautasia on yksi ja sen aina huuhtelen ennen käyttöä. En pyyhi pölyjä tai imuroi ellei:

- Lattialla vilistä hämähäkkejä tai muita matoja
- Tulee kipeäksi

Töissä rutiinia, koska olenhan siivooja, mutta kotona yhtä h*lvettiä. Ei vaan kotona luonnistu, ei sitten millään

O