Siivoaminen - tuskaa vai rutiinia?

Back to yleinen keskustelu O

siivoominenhan ei oo kivaa... mutta se mitä sillä saa aikaan on

tohon oli aika vaikee vastata kun noi kaikki "harvemmin" vastaukset oli niin negatiivisia.
[q]
siivoominenhan ei oo kivaa... mutta se mitä sillä saa aikaan on [/q]
totta.
pidän siisteydestä mutten siivoamisesta. joskus tulee siivottua enemmän ja joskus vähemmän.
silitettäviä vaatteita en osta tai ne muutama mitä on niin ryppyyntyy kuitenkin päivän aikana niin mitä niitä silittämäänkään.

jos puhutaan samalla pyykinpesusta, niin se on ihan yhtä tuskaa, etenkin kun pitää käyttää taloyhtiön yhteisiä koneita mitkä sattuvat sijaitsemaan toisen talon alakerrassa.. vuorojen varaaminen, pyykkien vienti ja haku, yhtä helvettiä

Imurointi ihan jees, lattianpesukin ( jos joku retuttaa matot pois )...pyykinpesu ok homma, jos ei tartteis nostaa kuivumaan eikä viikata edellisiä alta pois! Tiskaaminen...tiskikoneelle olis käyttöä!! Eli ei kiitos!!

:DD huomen pitää siivoo huone <3 tai ehkä olis helpompi raivottaa catapillaril toi lattia tyhjäks. pitäs ottaa kuva tost :D

Onnistuu kyllä kunhan ei oo laiskuutta havaittavissa

Siivoaminen olisi ihan jees, jos olisi enemmän aikaa. Tavaroiden järjestely on kivaa. Pyykinpesu on jopa hyvinkin tyydyttävää siinä mielessä, että puhtaat pyykit ovat niin niin... kivoja, tuoksuvia, ihkuja. Imurointi on kyllä syvältä; imurin ääni ja haju lähes etovat. Tiskaaminen ei ole kauheaa tuskaa, mutten siitä kyllä nautikaan juuri. Luuttuaminen... nooh, sitä ei tartte tehdä niin usein. Viemäreiden puhdistaminen on jaiks - sen voi tehdä joku mies, kämppis, iskä... joku, kuka tahansa muu kuin minä.

Nooh, yhteenvetona sanottakoon, että ei se ole tuskaa, muttei rutiiniakaan. Se nyt vaan on siivoamista.

Katoin et: Silpominen - tuskaa vai rutiinia?

Siivoaminen on K-I-V-A-A!

...Se tosiaankin on, ehkä siksi, että siivoan suht harvoin. Olen kylläkin aika järjestelmällinen ihminen ja pidän tavarat järjestyksessä, mutta en kovinkaan usein pyyhi pintoja tai imuroi.
Jostain syystä siivoaminen kotona on välillä yhtä tuskaa, mielummin käyn siivoamassa jonkun toisen kämpän... en tiedä ehkä se ei ole niin tarkkaa puuhaa koska loppujen lopuksi sillä jäljellä ei ole niinkään väliä? *ding**nauru*
Kotona taas sitä siivoaa itselleen ja pyrkii mahdollisimman hyvään lopputulokseen joka taas aiheuttaa jonkun verran hampaanpuristusta.
Pääasiassa siivoaminen on kivaa, ainakin silloin kun se tapahtuu omasta pakosta eikä ympäristön painostuksesta.

Siivoon kun en kestä enää

Onhan se kyllä tuskaakin välistä,mut viime aikoina on alkanut mennä jo aika rutiiniks....tänäänkin tuli pidettyä siivousoperaatio...tiskasin & imuroin
Niin..rutiiniks se kyl varmaan alkaa mennä kun tulee jo tiskattua melkein joka toinen päivä ja imurinkin varressa tulee hillutta pari kertaa viikossa.*hih*
Mut onpahan siistiä

Siivoaminen itse asiassa menee, koska mulla on niin pieni huone että siinä ei voi mennä tuntia kauempaa...

Siivoan silloin tällöin. Imurointi, tavaroiden järjestely ja pölyjen pyyhintä kerran viikossa sekä lattian ja vessan siivous kerran kahessa viikossa olis ihanne, mutta harvemmin niin käy... Olen laiska. Siivoan silloin kun tulee hirveä into. Ku on tarpeeksi paskasta. Roskakaapin ja -sankon siivoan sitten ku ne näyttää likaselta. Petivaatteet puhistelen ja tuuletan parvekkeella kerran kuussa. Niitäki sais puhistella useammin. Tiskaan kerran viikossa tai kahessa. Meillä käytetää kaikki astiat ennen ku tiskataan.

Kevätsiivous meillä tehään keväisin eli kerran vuodessa. :) Silloin pesen jääkaapin, matot, ikkunat, verhot, lattian, vessan sekä seinät jos ne on paskaset. Pyyhin pölyt, imuroin ja järjestelen tavaroita paikoilleen.

Pyykinpesusta saa suorastaan kinastella poikakaverin kanssa: kumpikin haluaa tehä sen. Minä ainaki rakastan sitä touhua. Se on niin kivaa ja rauhottavaa. Mukavaa ku ensin niin paskasista ja pahan hajusista vaatteista tulee yhtäkkiä niin kivoja, puhtaita, suoria ja kovia. :) Taloyhtiön pyykkikone on ihana: se ei maksa mitään. Vaatekaapit mulla on siistissä järjestyksessä vaatteet lapehdittuna.

Siivous menee periaatteessa tasan poikakaverin kans, mutta käytännössä minä teen enemmän. Teen suurimman osan kevätsiivouksesta. Lisäksi huolehin, että joskus ylipäätänsä siivotaan, jaan tehtävät ja että kumpiki tekee osansa. Yleensä pitää ruoskia äijä töihin. Siivous on ihan kivaa. Vielä kivampaa se ois jos ois aktiivisempi siivouskaveri talossa.

Oikeastaan ei kumpaakaan - ei vaan saa aloitettua

Siivoan aina silloin kun pitää eli ei enää nää lattiaa tms.

[q]Blue_Wabbit:
Siivoan aina silloin kun pitää eli ei enää nää lattiaa tms.
[/q]

Mutta taas toisaalta jos on vaikka lattia kokonaan flaikkujen peitossa niin nehän suojaa sitä lattiaa lialta, eli jätä siihen vaan

Mä taidan olla vaan totaalisen epäsiisti.. siivoan about kerran viikossa sen takia ettei nyt rupea ihan tiskit haisemaan sun muuta *nauru*, mutta aina täällä on jotenkin sekasta.. ei vaan jaksa laittaa vaatteita kaappiin samantien tai tiskata heti kun on liannut astioita. Jonakin päivänä palkkaan jonkun opiskelijateinin siivoamaan mun asunnon kerran viikossa, ei tartte ite enää stressata ja sen saa jopa verovähennyksiin..

Jos opettelis olemaan sotkematta, niin ei tarttis siivota.

Tuskaa ja hikeä!!*igor*

Eilen illalla sain itsestäni yllättävän paljon irti ja siivosin kämppäni jälleen priimakuntoon. Tästä heräsikin kysymys, että kuinkas usein klubbarilaiset oikein siivoilevat? Mikä osuus siivouksesta ahdistaa eniten, ja milloin saatte eniten itsestänne irti siihen? Oletteko suurpiirteisiä vai onko paikat saatava aina kiiltämään? Jos ette asu yksin, kuinka jaatte tehtävät? Vai jääkö toinen pahasti sohvaperunaksi?

Itse vielä yksin asuvana siivoan keskimäärin kerran viikossa koko kämpän, ehkä kerran kuussa tuolleen laajamittaisemmin. Oikeastaan mikään osuus ei mua ahdista, mutta se aloittamisen vaikeus toisinaan. huoh.. Joskus auttaa kun palkitsee ittensä sen jälkeen vaikka hyvällä leffalla, herkuilla, drinksulla jne.. Voi hyvillä mielin myöntää ansainneensa sellasen! Siivoilun suhteen olen kyllä aika tarkka ja haluan saada oikeesti näkyvää työtä aikaiseksi, eli tuleepa esim noita hanojakin hinkattua vähän liiaksikin...

Oudoin piirre mussa lienee se, että krapula-aamuina herään usein aikaisin ja silloin tulee pakottava tarve alkaa purkamaan energiaansa(?) siivoamiseen... Tätä en kyllä itsekään jaksa ymmärtää.. *weirdo*

O