Ibizan soitto settiin päässeet Suomalaiset!!

Back to biisit ja remixit O

Kertokaa mulle että onko siitä ollut esim. Suomessa joskus suurempaakin kärhämää että joku dj on saanut soitettavakseen jonkun tuottajan raidan ja mennyt tekemään sille sitten jotain omia ”säätöjä” ilman enempiä lupia kuselemättä siis ja tämä kyseinen artisti on sitten tästä kuultuaan polttanut vähintään ne kuuluisat pelihousunsa? Ihan mielenkiinnosta vain kyselen, ei muuta.

[muokattu 20.7.2004 21:22]

[q]olliS:
Ei se ole pelkkää cupastea, useasti on esim. vokaaleja leikattu pois runsaastikin ja vaihdettu sampleja tms. Editoinnistahan toi kuitenkin vielä menee...
[/q]
cut'npastellahan ne vokaalitkin niistä pois otetaan, kun ei oo kukaan viel kehittäny sellasta maagista vox-o-remover -pluggaria, mil sais ne nätisti pois (ja accapellat talteen) :)

[q]JussiS:
---
olliS:
Ei se ole pelkkää cupastea, useasti on esim. vokaaleja leikattu pois runsaastikin ja vaihdettu sampleja tms. Editoinnistahan toi kuitenkin vielä menee...

---

cut'npastellahan ne vokaalitkin niistä pois otetaan, kun ei oo kukaan viel kehittäny sellasta maagista vox-o-remover -pluggaria, mil sais ne nätisti pois (ja accapellat talteen) :)
[/q]

Tuota, olenkohan mä nyt ymmärtänyt oikein mutta meinasit sä että jostain biiseistä häivytetään esim vokaalit pois ja muu tausta pysyy suht ennallaan. Tahallisilla vaihevirheillähän tuon homman pitäis ainakin onnistua. Eiks Moby ole käyttänyt sitä kikkaa Play-levyllään, missä se on irroittanut joltain vanhoilta blues-levyilta vokaaleja omiin biiseihiin, silloin kun käytettävissä ei ole ollut mitään eri raitoja sen biisin suhteen.
Esim: Find my baby tai Natural blues.
Korjatkaa jos oon väärässä, pliiz.

[q]JussiS:
---
olliS:
Ei se ole pelkkää cupastea, useasti on esim. vokaaleja leikattu pois runsaastikin ja vaihdettu sampleja tms. Editoinnistahan toi kuitenkin vielä menee...

---

cut'npastellahan ne vokaalitkin niistä pois otetaan, kun ei oo kukaan viel kehittäny sellasta maagista vox-o-remover -pluggaria, mil sais ne nätisti pois (ja accapellat talteen) :)
[/q]
Jos ny ruvetaan tolle saivartelulinjalle, niin oikeastaanhan se on pelkkää cut:ia, ethän sä niitä vokaaleita enää mihinkään liitä jos poistat ne kokonaan ;)
mut eiköhän se pointti oo seljenny jo kaikille mitä editointi noin suurin piirtein on :D

[q]olliS:
Nää kommentit onkin aina parhaita.. vähän hymiöitä eikä mitään omaa mielipidettä. Jos olisit lukenut koko viestiketjun alusta alkaen olisit varmaankin tajunnut kiivastukseni aiheen. Mutta eipä siitä sen enempää :)

[muokattu 20.7.2004 21:18]
[/q]

Luin kyllä koko viestiketjun. Eli siis mun mielestä tuo Kunnarin idea soittaa uusia suomalaisia biisejä Ibizalla on erittäin hyvä. Epäilen myös ettei hän halua biiseistä osakunniaa itselleen tracklist postausten myötä. Mihis hän niitä muuten postailee? Ei oo ikinä osunut silmään.. Ja vaikken miestä tunnekaan, niin voisin kuvitella että noinkin useasti Ibizalla keikkailleella miehellä ole enää hirveesti hinkua lähteä leijumaan sillä Klubbarin foorumiin?

[q]Individual:
Tuota, olenkohan mä nyt ymmärtänyt oikein mutta meinasit sä että jostain biiseistä häivytetään esim vokaalit pois ja muu tausta pysyy suht ennallaan. Tahallisilla vaihevirheillähän tuon homman pitäis ainakin onnistua. Eiks Moby ole käyttänyt sitä kikkaa Play-levyllään, missä se on irroittanut joltain vanhoilta blues-levyilta vokaaleja omiin biiseihiin, silloin kun käytettävissä ei ole ollut mitään eri raitoja sen biisin suhteen.
Esim: Find my baby tai Natural blues.
Korjatkaa jos oon väärässä, pliiz.
[/q]

En tiedä Mobysta, mutta toi kikka toimii vain silloin kun äänisignaali on kuivana mukana stereosignaalissa (ja mielellään keskellä). Jos ääneen on isketty kaikua yms stereokikkailua (kuten melkein kaikissa 70-luvun jälkeen tehdyissä biiseissä) niin irroittaminen on hyvin paljon vaikeampaa. Vanhat blues-levyt kuulostavat otolliselta materiaalilta kikan käyttöön, mutta perustrance voi olla jo vaikea pala.

[q]sapeli:
Miks kaikki on niin vaikeeta? Mun mielestä on hienoa jos joku vie Suomea ulkomaille - ja saa siitä mun mielestä itsekin ottaa vähän krediittiä - ja tätä biiisien-muokkaus-juttuakin olis voinu kyllä käsitellä asiallisemminkin...
[/q]

Niin samaa mieltä sun kaa!

Mä voisin sanoo,et otsikossa on yhdyssanavirhe.

[q]anthocyan:
---
sapeli:
Miks kaikki on niin vaikeeta? Mun mielestä on hienoa jos joku vie Suomea ulkomaille - ja saa siitä mun mielestä itsekin ottaa vähän krediittiä - ja tätä biiisien-muokkaus-juttuakin olis voinu kyllä käsitellä asiallisemminkin...

---


Niin samaa mieltä sun kaa!
[/q]

Joskus maailma on ihmisille mustavalkoinen ja toisinaan ihmiset ovat uskomattoman naiiveja. Näin on tässä tapauksessa teidän kahden kohdalla.

[q]Individual:
Tahallisilla vaihevirheillähän tuon homman pitäis ainakin onnistua. Eiks Moby ole käyttänyt sitä kikkaa Play-levyllään, missä se on irroittanut joltain vanhoilta blues-levyilta vokaaleja omiin biiseihiin, silloin kun käytettävissä ei ole ollut mitään eri raitoja sen biisin suhteen.
Esim: Find my baby tai Natural blues.
Korjatkaa jos oon väärässä, pliiz.
[/q]
Menee jo pahasti offtopiciksi, mutta periaatteessa ton vokaaleitten irrotuksen saa tehtyä lyömällä kaksi versiota päällekkäin, toinen alkuperäinen vokaaliversio, toinen instrumentaali jonka vaihe on käännetty 180 astetta. Periaatteessa jos versiot ovat muuten identtisiä, tulee tosta puhdas accapella. Tosiasiassa ei tuu, koska ei ne niin hyvin synkassa oo käytännössä ikinä.

[q]Jone:
---
anthocyan:
---
Niin samaa mieltä sun kaa!
---
Joskus maailma on ihmisille mustavalkoinen ja toisinaan ihmiset ovat uskomattoman naiiveja. Näin on tässä tapauksessa teidän kahden kohdalla.
[/q]

Mitähän tähän sanoisi että ymmärtäisit mun kannan... Tiedän että moni kokee mut naiiviksi (tai tyhmäksi, tilanteesta riippuen), mutta henk. koht. mun mielestä maailma olisi parempi paikka jos olisi enemmän ihmisiä niinkuin minä ja anthocyan. Aina ei tarvi olla katkera ja vastahakoinen ja ilkeä tai pönkittää omanarvontuntoaan olemalla ”fiksu” tai sarkastinen.

Riippumatta siitä onko maailma mustavalkoinen tai ei, mun mielestä on harvoin hyvää syytä olla antamatta kommentteja rakentavaa ja ystävälliseen sävyyn. Muiden mielen pahoittamisesta ei ole kellekään hyötyä, ja pahan mielen vaikutukset leviää - joku potkaisee koiraansa suutuspäissään tai tiuskaisee ystävälleen pahasti...

En voi väittää etteikö olisi ikävää kun muut ei näe maailmaa näin ja sen sijaan ”haukkuvat” naiiveiksi - mutta toisaalta se on ihan sama, en mä aio muuttaa käytöstäni toisten paheksunnan vuoksi.

PLUR!

Kateus vie kalatkin vedestä...

[q]Zwek:
Toinen:
George Hales vs. Miikka Leinonen - Autumn Flash ?
[/q]

Joo, tuo oikeasti on ton niminen, eli se on mun tekemä miksaus George Halesin autumn falls (somatic sense) -biisistä ja mun flashista.

[q]sapeli:
---
Mitähän tähän sanoisi että ymmärtäisit mun kannan... Tiedän että moni kokee mut naiiviksi (tai tyhmäksi, tilanteesta riippuen), mutta henk. koht. mun mielestä maailma olisi parempi paikka jos olisi enemmän ihmisiä niinkuin minä ja anthocyan. Aina ei tarvi olla katkera ja vastahakoinen ja ilkeä tai pönkittää omanarvontuntoaan olemalla ”fiksu” tai sarkastinen.

Riippumatta siitä onko maailma mustavalkoinen tai ei, mun mielestä on harvoin hyvää syytä olla antamatta kommentteja rakentavaa ja ystävälliseen sävyyn. Muiden mielen pahoittamisesta ei ole kellekään hyötyä, ja pahan mielen vaikutukset leviää - joku potkaisee koiraansa suutuspäissään tai tiuskaisee ystävälleen pahasti...

En voi väittää etteikö olisi ikävää kun muut ei näe maailmaa näin ja sen sijaan ”haukkuvat” naiiveiksi - mutta toisaalta se on ihan sama, en mä aio muuttaa käytöstäni toisten paheksunnan vuoksi.

PLUR!
[/q]

Sulla on erittäin hyvä asennemaailma, tykkään.. kumpa kaikki ajattelisivat foorumeihin postaamisesta ja yleensäkin kritiikin ja ”kritiikin” antamisesta samoin, joku järki pitää siinäkin olla.

[q]Individual:
Kateus vie kalatkin vedestä...
[/q]

kateus my ass :)

Myönnän ylilyöntini, mutta postauksesta paistoi vaan kusipäisyys (huonosti muotoiltu ja alustettu postaus, jos ei muuta) läpi, joten oli pakko kommentoida. Pahoittelen tapahtunutta ja Alexin unien menetystä. Ja kiitos faktoista, Alex. En ollut täysin perillä kuvioista.

terveisin katkera, katellinen ja kyyninen paska.

[q]DominikH:
Mä voisin sanoo,et otsikossa on yhdyssanavirhe.
[/q]
Eikä edes ole ainoa virhe.

edit: Sori, tää oli jokseenkin turhaa, mutta tulipahan tehtyä...

[muokattu 21.7.2004 11:23]

[q]Individual

Edit:
Toi Last night a dj saved my life löytyy ainakin Suomalaisesta kirjakaupasta, tai ainakin
nettikaupasta eikä hintakaan ollut mikään hirveä 15,40 tai 17,10 euroa. *
Eli löyty siis kaksikin eri versiota.

[muokattu 20.7.2004 20:13]
[/q]

...Onko tietoa mitä eroa näillä kahdella versiolla on? Kirjakaupan nettikaupassa luki selostus toisen sisällöstä mutta ei toisen..(Kysymys ei liittynyt aiheeseen, mutta ei kai se niin kamalaa oo..Kiinnostaa vaan tämä kirjanen.Vois ola hyvä lahja-idea.)

[q]yuna:
---
Individual

Edit:
Toi Last night a dj saved my life löytyy ainakin Suomalaisesta kirjakaupasta, tai ainakin
nettikaupasta eikä hintakaan ollut mikään hirveä 15,40 tai 17,10 euroa. *
Eli löyty siis kaksikin eri versiota.

[muokattu 20.7.2004 20:13]

---


...Onko tietoa mitä eroa näillä kahdella versiolla on? Kirjakaupan nettikaupassa luki selostus toisen sisällöstä mutta ei toisen..(Kysymys ei liittynyt aiheeseen, mutta ei kai se niin kamalaa oo..Kiinnostaa vaan tämä kirjanen.Vois ola hyvä lahja-idea.)
[/q]

paljo huudetaan nimikirjoitetusta versiosta ;)

[q]rewind:
---
Digital Beat:
sanon suoraan että en edes halua tonne Ibizalle mun biisejä välttämättä.

---


Kerro ihmeessä miksi et?
[/q]

eikö ne soita semmosta Balearic homotrancea ?

Tervehdys kaikille suomalaisille (trance)konemusiikin tekijöille!

Olen keräämässä parhaimpia(uusia) suomalaisia trance-kappaleita joita voisin soittaa omassa setissäni Ibizalla Judgement Sundayssa 25.7 elikkä parin viikon päästä. Mikäli sinulla sattuisi olemaan kappale/remix jonka luulet sopivan settiini niin laita infoa minulle. Ilmoitan Club Colorsin sivuilla su.na 18.7 kaikki ne suomalaiset kappaleet mitä 100% varmuudella soitan Ibizalla.

Kappaleiden tulisi kuitenkin olla täysin viimeisteltyjä sekä julkaisemattomia! Myöskin remixsit tunnetuista clubi-hiteistä otan huomioon. Parhaimmat suomalaiset luovutan myöskin suoraan Judge Julesille joten koskaanhan ei tiedä miten juuri sen oman kappaleen kävisi.. vaikka siitä tulisi seuraava ”Sandstorm” Kappaleita en luovuta mikäli artisti ei niin halua...

Mielelläni siis soitan vaikka koko settini suomalaista konemusiikkia.. kokonaisuudessaan settini kappaleet sekä raportti bileistä on luettavissa Colorsin sivuilta 31.7.

Laita mailia suoraan minulle: alex@clubcolors.net

[muokattu 6.7.2004 22:26]

O