Ibizan soitto settiin päässeet Suomalaiset!!

Back to biisit ja remixit O

[q]alex kunnari:
Tämän siitä saa aina kun yrittää hiemankaan viedä maatamme ulospäin... eli miksi edes näin vaivaa!! Se sit siitä!
[/q]


ei näiden kommenttejen takia kannata masentua*hymy* jos onnistuu viemään suomea ulospäin niin olkoon keinot mitkä hyvänsä*vink* keep going*aplodit**iloinen*

Onhan noita edittejä tehty iät ja ajat, kuten aiemmin on mainittu. Ja ei siinä imo mitään väärää ole jos biisejä editoi itse parhaakseen katsomallaan tavalla. Se mikä merkitsee on se, jos niitä muokkaa hyvin erilaiseksi originaalista. Tällöin imo on hyvä laittaa merkintä [edit] biisin perään.Ollillakin on ihan hyvä pointti mitä hait, mutta kyllä tuo edittien tekeminen on erittäin normaalia. Sasha, PvD, Schultz esimerkisi harrastaa tuota erittäin paljon. Mutta yleensä, miksi edes mainita charteissa tai vastaavissa, että kyseessä on oma edit JOS biisille ei ole rakenteellisesti suuria muutoksia tehty? Ja toki kaikki kunniotus kuuluu alkuperäisen/remiksin tekijälle.

Onhan se hienoa, että herra Kunnari haluaa viedä suomalaista tuotantoa ulkomaille ja näin edistää joidenkin aloittelevien tuottajien uraa..

Mun 2cnt :/

[q]alex kunnari:
Tämän siitä saa aina kun yrittää hiemankaan viedä maatamme ulospäin... eli miksi edes näin vaivaa!! Se sit siitä!
[/q]


Hih, ihan kiva päämäärä tuoda suomalaisia esille, mut topicin otsikko ja heti ensimmäisistä kommenteista forumilla suuttuminen on aavistuksen lapsellista....

Tuskin on ensimmäisestä kommentista kyse kun fleimataan täysin niin täällä kuin Plattarin foorumissa.

Biisien tekijänä olen itse sitä mieltä että on hyvä määritellä biisin perään edit jos siihen on koskettu jotenkin esim juuri miksausvaraa lisäämällä jne. koska voihan olla että DJ tekee biisistä tällöin huonomman/tylsemmän toistuvuuden tai hajonneen rakenteen vuoksi. Tai vastaavasti paremman jos poistaakin siitä turhaa miksausvaraa ;)

sanon suoraan että en edes halua tonne Ibizalle mun biisejä välttämättä.

[q]Digital Beat:
sanon suoraan että en edes halua tonne Ibizalle mun biisejä välttämättä.
[/q]

Jonossahan niitä ollaan sinne ottamassa.

[q]pyhimys:
---
Digital Beat:
sanon suoraan että en edes halua tonne Ibizalle mun biisejä välttämättä.

---


Jonossahan niitä ollaan sinne ottamassa.
[/q]
niin kai sitte. No aiheesta kolmanteen, tuli vaan mieleen että
onkos tuolla Donnel ja Douglasilla tai Joel Kalsilla ollu jotain sillä suunnalla?
Ainaki Australiassa on listoilla ollu D&D

[q]Jone:
Mun pitää selkeästi perehtyä tarkemmin käsitteisiin ja koko asiaan. Palataan asiaan sen jälkeen.
[/q]

Itselle valkeni nuo termit kun luin tuota Last Night A DJ Saved My Life -kirjaa.

Suosittelen lämpimästi jokaiselle joka ei ole lukenut.

[q]d_c:
Itselle valkeni nuo termit kun luin tuota Last Night A DJ Saved My Life -kirjaa.
[/q]

täysin off-topic. sorge. suosittelen mm. em. kirjaa joka ikiselle.

Ilman sarvia ja hampaita vai miten se sanonta kuuluu tää on hieno juttu. Jännä homma vaan, että jotkut ovat kauhean huolissaan siitä onko itse dj omin päin muokannut biisejä. Ainahan tietty saa pohtia ja kysyä mutta eiks se oo itse asianomaisen dj:n ja niiden ihmisten jotka nuo biisit on kyhänny välinen asia.
Eiks tässä nyt kuitenkin tarjoudu hieno tilaisuus saada näille artisteille omaa musiikkiaan kuuluviiin tuonne Ibizalle.
Vai olettekeko te todellakin sitä mieltä että kyseinen dj on halunnut vain ihmisten tarjoavan itselleen tuotantoaan soitettavaksi, että pääsisi itse editoimaan tai whatever niitä ja esittelemään niitä omina näkemyksinään / luomuksinaan bilekansalle Ibizalla tai jopa joillekin merkittäville dj:lle ja täten pönkittämään omaa egoaan.
En usko niin, en tosissaan usko. Mutta eipä silti, en mä tajuu paljoo muutakaan täällä, eli olenko mä taas käsittänyt tapani mukaan kaiken väärin?

Edit:
Toi Last night a dj saved my life löytyy ainakin Suomalaisesta kirjakaupasta, tai ainakin
nettikaupasta eikä hintakaan ollut mikään hirveä 15,40 tai 17,10 euroa. *
Eli löyty siis kaksikin eri versiota.

[muokattu 20.7.2004 20:13]

[q]Juhgu:
---
Jone:
---
...mut tuskin sä kirjoittelet tracklisteihin [artist] - [track] (JussiS edit) kun noin teet? Saahan sitä nyt DJ soitella trackit miten tykkää jos on kerran saanut luvan soitella, mutta biisin luomisesta on turha ruveta IMO ottamaan pienintäkään credittiä ilman aihetta tai sen tuottaneiden henkilöiden lupaa.
---


Itseasiassa jos minä olisin biisintekijä, niin vetäisin isomman herneen nenään jos DJ muokkaisi biisiäni ja soittaisi sitä muka alkuperäisenä versiona.
[/q]

-- Remix / Edit <--> Alkuperäinen !?

[q]Digital Beat:
---
niin kai sitte. No aiheesta kolmanteen, tuli vaan mieleen että
onkos tuolla Donnel ja Douglasilla tai Joel Kalsilla ollu jotain sillä suunnalla?
Ainaki Australiassa on listoilla ollu D&D
[/q]

Jeps, The club is open soi Ibizalla tänäkin kesänä, ainakin brittityttö Zana Millsillä oli jo rotaatiossa viime viikolla :) Kun biisi ei nouse kunnolla pintaan niin se kuplii jatkuvasti ja ei kulu loppuun, toisaalta kiva juttu siis.

Voi viude nää jokku topicit on hauskoja :D..Kaikkihan täällä on niin saatanan isoja artisteja että tuskin ulkomaille enää ”uudestaan!? (Tsihihihih..)” halutaan...

SOri.*poks*


..ainiin ja..onnex olokoon vaan AM :j

[muokattu 20.7.2004 20:22]

[q]olliS:
Excuse me?!

Millä oikeudella sä sörkit muiden tekemiä tuotoksia? Ja miksi? Toi sun selostuksesi miksausvarasta tms. on suoraan sieltä.. en vaan tajua. Haluat ilmeisesti ottaa kaikista biiseistä osakunnian itsellesi ja pääset postaamaan tracklistejä, jossa lukee sun edit.. hyvähyvä

Meni viimeisimmätkin kunnioituksen rippeet sua kohtaan

mä soitan ibizalla, huomaahan kaikki varmasti nyt sen?

[muokattu 19.7.2004 19:34]
[/q]

HUHHUH *nauru**eiei*

[muokattu 20.7.2004 20:33]

Jos se on vuodesta 1995 siellä soittanut niin on sen varmaan joku huomannut.

Taitaa vaikuttaa toi OlliS:n kommentti vähän oudolta nyt kun alex muokkasi sitä viestiään?

[q]Individual:
Jos se on vuodesta 1995 siellä soittanut niin on sen varmaan joku huomannut.
[/q]
Kuis paljon suomessa keskimäärin noteerataan illan ensimmäistä dj:ta? :)

[q]laite:
Taitaa vaikuttaa toi OlliS:n kommentti vähän oudolta nyt kun alex muokkasi sitä viestiään?
[/q]
Näköjään joo alex muokkasi viestiään.. eiköhän hän saanut tästä kuitenkin sen pointin mitä useammat kommentit tarjosivat, joten editoidaan nyt sitten samaan tyylin toi omakin viesti pois.

[q]Juki54:
HUHHUH *nauru**eiei*
[/q] Nää kommentit onkin aina parhaita.. vähän hymiöitä eikä mitään omaa mielipidettä. Jos olisit lukenut koko viestiketjun alusta alkaen olisit varmaankin tajunnut kiivastukseni aiheen. Mutta eipä siitä sen enempää :)

[muokattu 20.7.2004 21:18]

[q]JussiS:
---
Jone:
Ootko sitä mieltä, että Tapsan re-editit on cutpastee?

---

Oon. Johtuu siitä et suurimmaks osaks ne on juur sitä et pidennetään jotain kohtaa, lyhennetään jotain, muokataan breikkiä jne. Selitetään lyhyesti termistöä:
[/q]Ei se ole pelkkää cupastea, useasti on esim. vokaaleja leikattu pois runsaastikin ja vaihdettu sampleja tms. Editoinnistahan toi kuitenkin vielä menee...

Tervehdys kaikille suomalaisille (trance)konemusiikin tekijöille!

Olen keräämässä parhaimpia(uusia) suomalaisia trance-kappaleita joita voisin soittaa omassa setissäni Ibizalla Judgement Sundayssa 25.7 elikkä parin viikon päästä. Mikäli sinulla sattuisi olemaan kappale/remix jonka luulet sopivan settiini niin laita infoa minulle. Ilmoitan Club Colorsin sivuilla su.na 18.7 kaikki ne suomalaiset kappaleet mitä 100% varmuudella soitan Ibizalla.

Kappaleiden tulisi kuitenkin olla täysin viimeisteltyjä sekä julkaisemattomia! Myöskin remixsit tunnetuista clubi-hiteistä otan huomioon. Parhaimmat suomalaiset luovutan myöskin suoraan Judge Julesille joten koskaanhan ei tiedä miten juuri sen oman kappaleen kävisi.. vaikka siitä tulisi seuraava ”Sandstorm” Kappaleita en luovuta mikäli artisti ei niin halua...

Mielelläni siis soitan vaikka koko settini suomalaista konemusiikkia.. kokonaisuudessaan settini kappaleet sekä raportti bileistä on luettavissa Colorsin sivuilta 31.7.

Laita mailia suoraan minulle: alex@clubcolors.net

[muokattu 6.7.2004 22:26]

O