Ibizan soitto settiin päässeet Suomalaiset!!

Back to biisit ja remixit O

Eiks Teosto jaa ihan listasijoitusten perusteeella ne massit, ykköselle eniten periaatteella? Korjatkaa jos olen väärässä...

Moi,

lueskelin tänään saarelta palattuani klubitusta ja yllätyin siitä kuinka paljon tähän asiaan oli otettu kantaa. Osa kommenteista on erittäin hyvää luettavaa, kun taas joissain ei ollut mitään järkeä. Ibizalla tuli seurailtua montaa eri dj.tä ja sen huomasin, että monella oli omia remixejä/editejä kappaleista. Suurin osa soitti yllätykseni vain cd.tä..

Täytyy myöntää, että lauantain ”kokeilu” keikan jälkeen todella moni cd tippui sunnuntain soittosetistä. Syy oli yksinkertaisesti ettei cd.ttein soundi ollut tarpeeksi hyvä, kun kuitenkin välillä myös soitin vinyylejä.. eli niitä mustia kiekkoja jotka ovat ilmeisesti häviävää historiaa... Muutamien kappaleiden aikana soundi meni aivan särölle.. Ibizalla kun soitettaa aika lujalla volyymilla.

Kaikki omat ”edittini” jätin Suomeen eli tein työtä aivan turhaan.. laitan listan niistä kappaleista mitä sunnuntaina soitin ma.na 2.8 vain Colorsin sivuille.

P.S itselleni on aivan sama soitanko suomalaisia vain ulkomaalaisia kappaleita keikoillani jos ne vain ovat hyviä. Se soitanko juuri minä niitä Ibizalla vai esim. PVD ei tietenkään ole verrattavissa millään asteikolla.. Kaikki kuitenkin haluavat suosia tuttuja tai muuten vain oman maansa tuotantoa.. tai ainakin tuoda sitä esille. Tämä oli tällainen kokeilu ja siitä opimme kaikki paljon mitä kannattaa ja ei kannata tehdä jatkossa.

Yst.terv

Alex Kunnari

[q]jokoma:
järkyttävää paskaa.

1. satuin eksymään tänne forumille sattumalta pyöriessäni ja lukaisin jutut läpi.
2. järkyttävää paskaa.
3. ilmeisesti tämäkin forum pitää sisällään enemmistönä (kuten myös plattari) sarkastisia / kateellisia / veemäisiä poustaajia joiden on pakko päteä ”asiantuntemuksellaan” ja ”inside” -tietoudellaan.
4. imo btw imo imo imo hymiö1 hymiö2 ja jotain muuta tosi stailia.
5. kuinka moni teistä on ikinä edes käynyt ibizalla? tai tietää mitä siellä nyt ”oikeasti” soitetaan? tai saisi levynsä jonkun nimekkään dj:n soitettavaksi ominpäin? joo, kalle forssasta hioo timanttiaan 10 vuotta makkarissaan ja sit käy heittämässä sen parhaalle kamulleen judge julesille ibizalle eräänä kauniina iltana ja sitten tulee hitti. joo.
6. minä en ole käynyt ibizalla. minä en osaa tehdä konemusiikkia. minä en tunne ketään dj:tä kotikyläni ulkopuolelta. minä en voi sanoa onko ibiza paska koska en tunne paikkaa.
7. jos joku veisi tekemäni biisin ”ibizalle” (koska ibiza on taivas ja tähdet ja maailmankaikkeus) olisin enemmän kuin tyytyväinen koska itse en siihen pystyisi. jos siellä perässä nyt sitten lukee jorma k hyperbolic edit niin aivan sama.
8. miksi ylipäätään suomalaiset ovat niin veepäitä menestyjille tai niille jotka yrittävät ja uskaltavat? riivaako kun oma kantti ja taidot ei riitä kuin postailuun tällaisille mitättömille pikkuforumeille, jonne ei kukaan enää palaa päästyään järvenpäästä ekaa kertaa steissille. ehkä täällä saa sitten olla se lammikon isoin ankka kun puolet poustaajista on jotain omia nobody-kamuja ja voi heittää läppää tyyliin ”jorggis, tosi makee b2b hei nyt taas sit siellä metsäkorvessa pistetään skrätsäten tangoa heh lol niinku sillon parhaat kekkerit ikinä \'98.” tai ”niinpä timbe, kyllä roland xyz 448732 ja sit riksrakspoks vähän flangeria kun sillon -87 kun old-skool oli vielä ug ja jengi tajus.”
9. melki tympii nauttia ja tykätä trancesta (joo, trance onkin homoille ja paskaa, joo) housesta (sekö konemusaa semmosta tilulilua) ja muusta konemusiikista kun nää alan foorumit ja postaajat vaan jaksaa päteä ja viduilla erinomaisuudellaan. ei konemusiikin kuuntelu tee sinusta yhtään parempaa ihmistä. ei oman kylän sisäpiiri johon saatat kuulua tee sinusta yhtään valmiimpaa ibiza-artistia. ei kateus ja keljuilu johda mihinkään, korkeintaan siihen että karkotatte näiltä saiteilta loputkin apua tarjoavat ja yhtä köyttä vetävät tyypit muualle ja sitten saatte jäädä kaveriporukallanne tänne tyylikkäine avattarienne kanssa ja vertailla kellä on isoin posts-luku.
10. järkyttävää paskaa.
[/q]


Mä en voi lisätä muuta kuin, että täydellinen kirjoitus!!
Oon tässä lueskellut ja ihmetellyt että miten noi jotkut jaksaa jauhaa niin paljon paskaa täällä. Joku yrittää tehdä hyviä tekoja ja kehittää suomen \"klubikulttuuria\" (jos sellaista nyt edes on, kun kaikki näyttää vaan dissaavan koko ajan toisiaan) ja jos on mahdollisuus esimerkiksi esitellä suomalaisia kappaleita ulkomailla, niin siitäkin pitää alkaa valittamaan, vaikka toihan on helvetin hieno homma että joku jaksaa nähdä vaivaa sellaisen asian eteen.
Jatkakaa vaan tota valittamista ja itkemistä täällä jos se antaa teille niin helvetin paljon tyydystä, mutta on toi kyllä välillä jo aika naurettavaa ja ihmetyttää vaan et mikä into ja halu teillä on dissata toisia täällä??

[q]greenie:
Hmm, ei sitten käynyt mielessä, että jotkut noista promoja lähettäneistä eivät ehkä pitäneet siitä, että heidän biisejään editoidaan ilman lupaa?

Toki tuonkin voi jollain tapaa käsittää kateutena, jos oikein haluaa.
[/q]

Jos vaihtoehtoja on kaksi, 1. biisi soi muodossa missä DJ sen voi soittaa tai 2. se lentää ilmaan ja ammutaan haulikolla alas. Kumpaahan sitä biisin tekijä enemmän toivois?

Uskomatonta paskaa taas tässäkin threadissa. Mikä vittu siinä on kun itketään joka asiasta? Suomen klubbailutulevaisuus näyttää tälläsenään heikommalta kuin britti-vedän-5-kuulaa-päivässä -meininki.

Ja 'jokoma' kirjoitti asiaa.

O