Klubituksen kilonpudotus
Kun puhuin tuossa tosta 500-1000 kalorista, niin teen yleensä sillä lailla että jos oon syönyt edellisenä päivänä enemmän niin syön seuraavana päivänä vähemmän. Esim. jos lauantaina oon ollut viihteellä ja sunnuntaina syönyt jonkun 1500 kcal tai yli ja maannut vaan koko päivän, pidän sitä henkisesti oikein kivana juttuna olla maanantai niukilla kaloreilla. Monella lähtee yhden rökylipäivän jälkeen käsistä koko touhu.
Kyllä kroppa ilmoittaa, jos sillä on hätä. Sanoin edellisessä kirjoituksessani, että jos on huono olo niin syö enemmän. Tottakai treenipäivinä (juoksu, tanssi tai/ja sali) tulee väkisinkin syötyä 1000 kcal, koska muuten on paha olo. Täytyy osata vain kuunnella kehoaan.
Itse olen omilla metodeillani laihduttanut jokusen vuosi sitten 12 kiloa, eivätkä ne tulleet takaisin vasta kuin asuessani vuoden Yhdysvalloissa ruokavalion muuttuessa ja liikunnan määrän vähentyessä reippaasti. Toisaalta Suomessa sain ne taas laihdutettua pois, eikä paino ole korkeisiin lukemiin enää noussut. Tarkkailen aina kaloreita, ja tiedän paljonko mun täytyy suunnilleen syödä pysyäkseni tietyssä painossa. Nyt tarkoitus onkin laihtua.
Edit. Ja ei tää mikään ihmedieetti oo :D Silkkaa matikkaa. Ei mun näin tiukasti kuitenkaan tarvis elää, ellen olis elämyshakuinen olutsieppo. No, light-siideriä tosin juon, mutta kyllä mä käyn baarissa pari kertaa viikossa. Enkä halua lopettaa/vähentää alkoholinkulutustani. Jostakin päästä täytyy karsia.
[q]Super-Kerttu, 14.1.2010 17:28:
---
sativa, 14.1.2010 16:18:
tekstiä
---
tekstiä
EDIT: Ainiin, tää on napattu toiselta sivulta:
Drunkorexian sanotaan olevan sellainen, jossa ihminen lakkaa syömästä tai vähentää syömisiään rajusti, jotta voisi juoda alkoholipitoisia juomia enemmän lihomatta
[/q]
Drunkoreksinen :D Jep.
En mä rankalla miinuksella koko viikkoa. Esimerkiksi eilen söin 800 kcal, en urheillut, lähdin baariin ja söin aamulla klo 05 n.300 kcal. Tästä voi laskea, että luultavasti söin ja join enemmän kuin kulutin. Näin käy melkein joka kerta, kun baariin lähtee ja se on hyvä, että välillä menee kalorit ylitse ettei elimistö totu jatkuvaan kalorivajeeseen! Kuten oon monasti jo sanonut, konsti on itselläni hyväksi havaittu, enkä muuta laihdutustapojani tämän vuoksi. Elintapani mulla on muuten hyvät, urheilen aina paljon vaikken laihdutaisikaan.
T. -12 kiloa poissa (vuodesta 2004 lähtien).
Kolme kuukautta skolee takana ja kiloja tuli sinä aikana vähintään yhtä monta. Nyt on ollut pari-kolme viikkoa lomaa ja oon saanut kaikki onneksi kuitenkin pudotettua.
Oon vaan miettinyt, että kun olen aika arka käyttämään rasvaa (yritän ne omega kolmoset jne. kuitenkin saada, ettei aivot tämän enempää tilttailis) ja hiilarit ovat vielä pahempia vihollisia, niin onko siitä mitään haittaa että luultavasti syön liikaa proteiinia? Kalorit kuitenkin pysyy koko ajan reilusti miinuksen puolella kulutukseen nähden. Tavoitteena on siis timmiintyä, urheiltua tulee joku 5-10 tuntia viikossa - lähinnä aerobista, ajattelin kuitenkin ruveta käymään taas sillon tällön salilla vaikken siitä tykkääkään
[q]Freja, 23.1.2010 12:04:
Millä tavalla paastosit (aka mitä laitoit kurkusta alas), kuinka kauan, ja mitkä olivat tulokset? Teettekö sitä säännöllisesti?
[/q]
Tää ei varmaan oo ihan semmonen paasto, mitä sä ajattelit, mut kerrompa kuiteskin. I did it like they do in Middle-East. Siis olin noin neljä viikkoa Ramadanilla. Söin aamulla ennen klo 10 ja illalla klo 19 jälkeen (se oli talvea, olisin periaatteessa voinut syödä jo kello 16 mutta en lähtenyt fuskaamaan). Söin ihan normi ruokaa, mutta kokeilun loppua kohden vatsalaukku oli kutistunut niin paljon, että en olisi varmaan jaksanut syödä esimerkiksi mitään mikroateriaa kokonaan. Turvotus katosi mahasta, ja paino tippu neliä kilua. Olo oli tosi hoikka, mutta välillä myös heikko. Aerobicissä meinas feidata, kun edellisestä ruoasta oli aikaa melkein kymmenen tuntia. Lisäksi oli koko ajan kylmä, tee piti minut lämpimänä. Kai mä olin kärttyisäkin. Kuukautiskiertoon tuli kans häikkää. Toisaalta olin vasta 16-vuotias.
Kiloja tuli kyllä pikkuhiljaa takasin, mutta ihan tyytyväinen kuitenkin olin siihen, että pystyin näyttämään itselleni että pystyn tuohon.
Musta tuntuu, että mulla on yks tietty paino mitä mun elimistö yrittää ylläpitää - en oo kertaakaan onnistunut laihduttamaan alle sen luvun.
Joo'o, mä tein taas perinteiset - urheilin ihan hulluna about viikon, monta tuntia päivässä juoksua, rullaluistelua... Sitten dokasin viikonlopun, sitten tuli flunssa, kaks viikkoa kesti yskä (jolloin en urheillut tietenkään ollenkaan)ja nyt vasta taas skarppi olo. Tänään pelasin sit 2x 60 min tanssipeliä niin, että hikikarpalot virtas ja nyt on kyllä mukavan väsynyt Huomenna vois yrittää alottaa taas oikeasti kevyellä lenkillä ja yrittää ottaa iisisti. En vaan osaa pitää kohtuutta ton urheilun kanssa enkä opi, vaikka oon tehnyt ton saman mokan jo monta kertaa.
[q]siveys, 28.12.2009 05:08:
---
Proteiinista jne.
[/q]
Kiitos vastauksesta, siveys. Toi olikin ihan tarpeellista tietoa - meillä on jo kolmen sukupolven naisilla ollut ongelmia maksan kanssa (kahdella syöpä, kolmas "vain" alkoholisti). Kyllä mua mun maksan kunto siis pikkasen kuitenkin on pistänyt paikka paikoin mietityttämään.
Hitaat hiilarit, hmmmm. Niitä taidan saada lähinnä vihanneksista. Mä en oikein pysty viljatuotteita syömään, lieneekö joku keliakia mutta mä turpoan niistä ja ... muodostan kaasuja Ehkä mä syön sit kasviksia jonkun kilon päivässä ja lorautan oliiviöljyä sekaan. Ja unohdan kananmunien käytön hätämuonana (söin yks ilta sudennälkään seitsemän valkuaista ja 2 keltuaista Kumma ettei menny umppari tukkoon, niinku naapurin pojalla aikanaan.)
Mulla onneks on ton yliopiston salikortti, ni se ei oo kallista. En oo vaan jaksanu siellä punttispuolella käydä, mutta kyllä mä nyt rupeen. En oo ikinä laihtunut/kiinteytynyt niin nopeeta kuin niinä kausina, ku oon korvannut juoksulenkkejä salin pyörään ja laitteisiin
Lisää kysymyksiä:
Luin muuten joskus, että joidenkin ihmisten elimistöt saattavat reagoida makeutettuihin (aspartaami jne.) mehuihin ikäänkuin olisivat sokerillisia ja elimistössä tapahtuu samanlaisia muutoksia kuin sokeria syödessä (veren sokeriarvot nousee?? jne. - en muista tarkkaan) - voiko tämä pitää paikkaansa ja voiko tämä mahdollisesti vaikeuttaa laihduttamista?
Jos mä oon ollut VHH:lla nyt aika kauan, niin koska mun kannattaa alottaa hiilaritankkaus ennen UV:n bailuja? En mielelläni alottas vasta ku samana päivänä, mutta riittääkö se? Ei sais heti väsyä
[q]La Petite, 20.1.2009 14:38:
Brasseihin jäi 5 kiloa ja nyt viel saanu pari turistettua pois.
[/q]
= Brasilialaiseen vahaukseen?
Ehehe.
Joo. Mä en jaksa enää sillain laihduttaa ku ennen (aikoinaan -10 kg, ei oo tullu takasin mutta ei ois haittaa vaikka olisin vieläkin kevyempi, eh). Jäi silloin elämä elämättä kun koko ajan vaan stressas urheiluista, dokailuista, juhlista ja kaikesta tommosesta ja kaikki pyöri niitten kaloreiden ympärillä. Tulos oli toki ihan miellyttävä palkinto siitä.
Kyllä mä siltikin joudun nykyään koko ajan vähän kattoon, että mitä syö. Lihan ja leivän oon jättäny kokonaan poies. Lähinnä mulle on toi naapuri-Makuuni turmiollisin... Alotettiin kyl kaverin kans tänään karkkilakko, et kyl se tästä Kevättä odottelen, että pääsee taas nauttimaan kipakasta ilmasta lenkkipolulla. Pääsishän toki nytkin, jos jaksais! Kamalaa aikaa tää talvi ja vähävaloisuus, ku vois nukkuu vaikka kolmeen joka päivä ja ruokahalu on kasvanu iha hirveesti. Toki se urheilu piristäis. Hmmm.
Tsemppiä kaikille tavoitteisiin pääsyssä
Viis senttiä lähteny pötsistä 1,5 kuukaudessa. Uujea. Toisaalta tää on ollut kyllä kohtuu helppoa, kun ei oo erityisemmin ollut ruoan-/karkinhimoja. Alkoholinkulutusta en oo tosin pystyny vähentämään :D Keskiviikkosin hitsaa kiinni ja perjantaina ei oo muutakaan tekemistä. Salilla oon ruvennu kans käymään, lihastreeniä 2-3 x vkossa ja aerobista vähän enemmän. Odotan vaan niin kovaa, että sulais noi lumet ja pääsis keväiseen metsään juoksemaan! My type of meditation.
Toiset viis senttiä vielä pois, niin rupeen laihduttajan sijaan painonhallitsijaksi.
PS. Jännä juttu, miten rillitkin näyttää ihan erilaisilta päässä kun on kasvot kaventunu. Ei tarvikaan ostaa uusia, jes.
MIe löysin tämän toisesta foorumista je heitän tänne
(Kaiken kunnian tämän dietin keksimisestä otan itselleni)
Tässä dieetti kaikille jotka joutuvat pähkäilemään painonsa kanssa. Dieetti on tiukka ja välillä sitä onkin hankala noudattaa, mutta takaan että tuloksia syntyy.
Aamupala:
2x lihapiirakka mieluiten nakeilla ja runsaalla juustolla
0,5 litraa kokista, ei laittia eikä zeroa
Muroja
Välipala:
Karkkipussi tai suklaalevy, mieluiten molemmat
0,5 litraa kokista
Lounas:
Pizza
0,5 litraa kokista
Välipala:
Mäkkärin iso mansikkapirtelö
2x bicmac
Iltapala:
2x lihapiirakka
0,5 litraa kokista
Yöpala:
Karkkia
Lisäksi karkkia, limsaa ja muita herkkuja saa syödä muulloinkin. Viikonloppuisin olutta mahdollisuuksien mukaan, niistä saa B-vitamiinia.
Dieetti on tosiaan tiukka, mutta tuloksia tosiaan syntyy. Henkilökohtaisesti olen saanut jo kilon verran pois painoa. (siis se alkuperäinen dietin kehittelijä)
Onnea ja menestystä.
Sain vatsataudin muutama päivä ennen aattoa ja nyt on paino tipunnu 3 kg. Onneks nyt jo ruoka alkaa maistua, tosin mitään ei jaksa syödä. Ehkä ihan hyvä :D
ei oo aikasemmin tullu törmättyä tähän threadiin, mutta olin tossa viime vuonna näihin aikoihin 92 kiloa, paino tällä hetkellä 75kg ja pituutta 174. nyt alkaa näyttääkkin jo ihmiseltä. :)
Vituiks meni sano Vatane.. Eli aloitetaanpas uudestaan tämäkin projekti. Keväällä kehitys oli hyvää, mutta kesällä tuli totaalinen stoppi. Nyt olen ottanut uuden tavoitteen ja se kuuluu näin:
Kun täytän 30-vuotta, niin siihen mennessä painon on oltava alle 80 kiloa. Syksyksi on suunniteltu pieni massakuuri ja sitten joulun tienoilla alkaa painon pudotus. Tarkoitus olis laittaa äijän ruumiinrakenne uusiks. Who´s with me?!?
Jaahas.. Nyt pitäis sitten alkaa muuttamaan sanoja teoiksi.. Rantaloma varattu, nyt vaan kroppa siihen kuntoon..
[q]kinderi, 13.1.2010 09:40:
---
kinderi, 10.4.2008 13:04:
Hmm..ei nyt välttämättä ihan hirveesti tarvis painon pudota,joku 3-5kg mahdollisesti,mutta ei yhtään enempää. Kiinteyttä sen sijaan kaivattais reippaasti
Lähtöpaino on siis 60,pituutta löytyy 160cm..
---
Hahha, paino on tässä tipahtanu pari kiloa, eli samoissa ollaan kun oikeestaan "aina"..
Senttejä hävis jossain välissä aika huimasti, mutta edelleenhän sitä kiinteyttä kaivattas ja kunnolla.. Kovasti tuntuu tekosyitä löytyvän ulkoilulle, millon on liikaa pakkasta ja millon huonosti auratut tiet(trust me, vaikka se toiskin lisätehoa, ei lumihangessa kulkeminen aiheuta muuta kun hirveen vitutuksen).
Motivaatiotakin tarvittais siis sillontällön.
Olis aika siistiä jos pääsis joskus YKSIN kävelemään, vois kokeilla sitä hölkkääkin :p
Ylihuomenna on fyssarille aika, josta sitten voi kysellä vinkkejä siihen kuinka sitä ehkä saavuttais sen että olis edes vähän enemmän tyytyväinen itseensä..
[/q]
Jos kiinteytystä haluat, niin suosittelen salille menoa! Juoksu ja kävely ei niinkään kiinteytä..Lähinnä laihduttaa. Reippaasti salille (sinne menoon ei muuten paskakelit vaikuta! *vink*) ja bodaamaan. Se kun on oikeestaan tehokkaimpia tapoja kiinteytyä ja muokata kroppaa sutjakkaammaksi!
[q]kinderi, 13.1.2010 10:21:
Muuten joo, mutta mä en yksinkerasesti pääse. Tekee tiukkaa saada lapsenvahtia jo perushommiin niinkun esim.hammaslääkäriin menoa varten..
[/q]
Aika monelta salilta löytyy nykyisin lapsiparkki ja hoitotäti, jotta äitit ja isit pääsevät treenaamaan!
Pakko taas ottaa itseään niskasta kiinni. Treenausmotivaatio koki pahan notkahduksen Pasifiquen jälkeen, mitä oikeastyaan pelkäsinkin. Herkkuja on taas mennyt aika paljon alas. Ja viime viikon lusmuilin kokonaan salilta. Nyt äkkiä takaisin ruotuun, hullu treeni päälle ja ruokavalio kuntoon..
Tänään siis tiedossa, armotonta raudan alistamista ja salaatin mussutusta!
[q]syriana, 10.4.2008 10:20:
Whot...kerro miten sä oot tohon pystyny, olisko jotain vinkkejä??? p.s vihaan kaikkia liikuntamuotoja:)
[/q]
Pääsääntöisesti laihduttaminen tapahtuu ruokatottumusten muutoksilla. Liikunta vain tukee laihduttamista ja estää esim. lihaksen "surkastumisen" laihdutettaessa.. Eli tarkkailepa syömisiäsi, olisiko siellä syytä laittaa joku asia remonttiin? Turhat nopeat hiilarit esim?
Ja joo, itelläkin olis tarkoitus vähän kiristellä ennen kesää. 4 kiloa pitäis saada pois, treenit on reilassa ja ens viikolla tulee viel ruokaohjelma.. JEE!
[q]Santutar, 7.5.2007 15:03:
Kuulostaa myös mahdolliselta pakaralihaksen kireydeltä (toisin sanoen piriformis-lihaksen jumilta).Juuri tämän pikkuruisen lihaksen välissä kulkee hermoja niin se aiheuttaa ikävää säteilyä alaselkään ja takareisiin. Asiaan auttaa ammattilaisen hieronta.
Tietenkään täyttä varmuutta asiaan ei ole koska ihminen on iso kokonaisuus ja monet pienet asiat vaikuttavat toisiinsa.
[/q]
UUH! Mul on siis kiree pakara! No ei vais.. Pitäis vissii viedä pakara johonkin sit hierottavaksi! Ja pitänee tossa illalla testata taas pari juoksuaskelta, niin tietää, joko helpottaa!
Taidanpa änkeä lusikkani tähänkin soppaan..
Tuo ruokavalion "oikeellisuus" riippuu kai siitä mitä kropaltaan hakee. Sen mitä "tunnen/tiedän" La Petitea klubbarin pohjalta, niin hän hakee lihaksikasta, treenattua kroppaa, jossa lihakset saa näkyä ja rasvaa on mahdollisimman vähän (La Petite, korjaa jos olen väärässä). Tälläisia kroppia on naisilla hyvin harvoin. La Petiten ruokavalio suositus lähenteleekin hyvin paljolti fitness urheilijoiden treeniruokavaliota. Paljon protskua ja erittäin niukasti hiilareita. Ja tämä ruokavalio todellakin toimii..*joo* Rasva palaa ennätys vauhtia ja nesteet häviää!
Itse suosin (jo ihan ärtyneen paksusuoleni takia) vähä hiilihydraattista diettiä, jossa syön päivittäin muutaman palan ruisleipää, mysliä, puuroa tms. Sillä nämä tuotteet pitävät ihan oikeasti vatsani kunnossa. Testattu on! Proteiinia yritän syödä mahdollisimman paljon, muista tuotteista käytän joko normaali rasvaisia tai rasvattomia tuotteita. Kummat koen paremmaksi. Minun kroppa ihanteeni on myös hyvin lähellä tuota fitness tyyppiä ja olenkin saanut tällä ruokavaliolla hyviä tuloksia.
Herkuttelupäivän yritän pitää n. kerran viikossa. Tämän tarkoituksena on pitää aineenvaihdunta vauhdikkaana. Kun kroppa saa välillä kunnolla rasvaa ja hiilareita, se ei mene säästöliekille ja laihtuminen jatkuu..
Ruokavalio kannattaa siis valita sen mukaan, mitä hakee kropaltaan. Mutta tosiaan pääpaino kannattaa pitää proteiinissa, kasviksissa ja hedelmissä a hiilihydraateista kannattaa suosia hitaita hiilareita, eli tummaa leipää, tummaa riisiä jne..Mutta näitäkin kohtuudella..*joo*
Ja tosiaan noita rasvattomia tuotteita kannattaa karsastaa, niissä maku on yleensä tehty lisäämällä sokeria ja sokeri on tosiaan se mikä lihottaa!
[q]pyhimys:
Ennen lenkille lähtöä kannataisi juoda mustaa kahvia, jotta aineenvaihdunta paranisi.[/q]
Tai cofi-tabsei (100kpl 100mg maksaa 3,55) ..ja myydäähän noita jotain rasvanpolttokapseleitakin.
Ja ananasta menee pari purkkia päivässä..mmmm
tosin mä en oo laihduttamassa ;-)