Klubituksen kilonpudotus
[q]josbe, 7.5.2007 15:50:
Mulle tulee tollanen kipu iskias-lihaksen tulehduksesta ja viimeksi se tuli nimenomaan samalla tavalla kuin sulla. Juoksin juoksumatolla, lihakset kipeytyivät jonkin verran ja seuraavalla kerralla, kun yritin juosta, tuntui viiltävää kipua pakaralihaksen ja selkärangan välimaastosta.
Testi: Tuntuuko kipeältä, kun istut (etenkin tavallista alemmas, kuten vessanpöntölle)?
[/q]
Juuh iskias muakin (kai) vaivaa aika-ajoin.. Mut tää ei oo ihan samanlaista kipua..Alas istumaan meneminen ei satu, mut lauantaina ei oikein voinut istua kunnolla ollenkaan, kun koko pehva ja takareidet olivat ihan puuduksissa ja kipeät.. Tänään otin muutaman juoksuaskeleen ja ainakaan heti ei tuntunut kipua.. Tosin oikea pakaralihas on edelleen kipeä ja venyttäminen sattuu..*ding*
[q]Lyylikki, 11.5.2007 10:54:
On ihmisiä, jotka syö suruunsa, murheeseensa, stressiinsä, tylsyyteensä, sairauteensa eli lohduttautuvat syömällä. Tällaiselle ihmiselle (esim. minä) rakastuminen on paras keino laihtua, sitä vaan tapahtuu niin saakutin harvoin
Mut ei se mitään. Kun itsekuri ja motivaatio palaavat Ibizan lomalta, niin sitten...ja sitten sitä helpommin rakastuukin
[/q]
Juuh..Joillakin se on niin päin. Mä kuitenkin surullisena en saa oikeesti palaakaan alas kurkustani. Onnellisena ja rakastuneena, niin mikä onkaan sen ihanampaa kuin syödä hyvää ruokaa kullan kanssa ja käpertyä duunin jälkeen murun kainaloon.. Jätskikulho kadessä..*sydän* Ja maha kasvaa!
Täytyy tulla itsekin tänne toteemaan harvinainen tilanne. Oon todella pitkästä aikaa oikeestaan melko tyytyväinen mun kroppaan! Talvesta on kivasti lähtenyt läskiä pois, vaikkei paino ookkaan tippunut. Ruokavalion uusiminen ja herkkujen karsiminen ja kunnon treeni on tehneet tulosta!
[q]Mellu-, 10.4.2008 12:47:
---
Super-Kerttu, 10.4.2008 10:24:
Liikunta vain tukee laihduttamista ja estää esim. lihaksen "surkastumisen" laihdutettaessa..
---
siis liikuntahan (airobinen) "polttaa" rasvaa.. mutta ko.liikunnan syke-taso ei saa ylittää 130 (muistaakseni) että rasva "palaa",jos menee yli tai ali niin rasva ei "pala" vaan liikunnan vaikutus kohdistuu lihaksiin --> lihakset kasvaa --> paino nousee.. ja tässä vaiheessa kannattaa sitten unohtaa se vaaka ja ottaa mittanauha kauniiseen käteen :)
[/q]
Totta, mut jos haluat läskistä eroon, niin sitten tarvitaan ruokavalion rukkausta. Läski ei valitettavasti muutu lihakseksi, niin kuin monet tuntuu kuvittelevan. Lihasta kasvatetaan ja läski poltetaan pois. Itekin enemmän tuijotan peilikuvaa kuin puntaria, koska treenaan paljon salilla melko raskailla painoilla, niin paino nousee väistämättä. Mut usein ihmiset kuvittelee, et liikunnalla vois jotenkin hyvittää omat mässäilyt. Jos haluat hyllyvän läskin pois, harrasta liikuntaa ja syö oikein..
Se oli mun pointti..
Edit: Kirjoittelin taas ihan omiani..
[q]Hyzenthlay, 30.4.2008 14:22:
Joo, mulla alko putoon hiljalleen vasta sen jälkeen, kun lisäsin liikunnan 6-7 kertaan viikossa tän vähempää en ilmeisesti ainakaan osaa syödä mut positiivista on se, että kun painoa lähtee hitaasti, niin liha säästyy todennäköisesti :)
[/q]
Munkin pitäis lisätä aerobista liikuntaa. Liikun kyl tarpeeksi, mut pääosin se koostuu saliharjoittelusta, et siinä ehkä syy..(toivottavasti ainakin *nauru*)
[q]josbe, 30.4.2008 14:56:
Tai sitten te syotte aina niin kevyesti, ettei kroppa huomaa eroa. ;)
Ja Kerde, kuvasta paatellen sun ei saa enaa laihtua! :)
[/q]
Täl hetkellä n.1650 kaloria päivässä ja tohon ei ole laskettu viel palkkaria ja protskua, et eiköhän ne oo ihan kohillaan.. Syynä ehkä välillä pienet lipsumiset (kuten tuolla odottava munkki *kuolaa*) ja viinakset! *känni*
[q]La Petite, 19.2.2009 09:23:
joo, mut ei tää tällä iällä oo enää mitään herkkua... Kauheen askeettista elämää, kun syö vaan salaattia ja hiki hatussa urheilee, satoi tai paistoi :D
[/q]
Joo huomattu on..Puolet vähemmän saa syödä, puolet enemmän saa urheilla ja silti tulokset ei oo samoja ku nuorempana!
[q]josbe, 19.2.2009 12:41:
Musta taas tuntuu, että tää on enemmän ja enemmän hengenasia nykyään. Olin kolme viikkoa lomalla. Söin ja join mitä sattuu ja ihan törkeen paljon - lopputulos: laihduin 2 kiloa. o_O
Sittemmin oon vähän kattonu, mitä oon syöny. Lopputulos: 1 kilo tullu takaisin. :D
Ei kai täs auta kuin panostaa treenaamiseen ja unohtaa koko syömisen säätely. Ehkä lopputulos on sitten toivottava: samat kilot mutta parempi kroppa. :)
[/q]
Joo, mut käsittääkseni sä kävit aika kovaa salilla ennen reissuu. Ainakin jossain topckissa puhuit, et tulokset salilla kasvo hurjaa vauhtia.. Joten lomalla laihduit, koska et käynyt salilla.. Nyt taas paino nousee, kun menit takas salille ja lihakset on pumpissa. Mäkin laihduin joulun aikaan pari kiloa, vaikka söin vain herkkuja..Mut en käynyt paljoo yhtään salilla. Tosin vaikka laihduin, niin maha muuttu ällöksi löllöksi!
Eli meille käy kuin miehille: Kun treenaa ja syö oikein ja kunnolla, paino nousee. Kun ei treenaa ja syö mitä sattuu, paino laskee!
[q]wiwi, 19.2.2009 13:05:
Onks tässä mystisessä 25:n vuoden rajapyykissä perää? Krapulat mulla ei voi juuri nykyisestä pahentua, mutta kilojen kertymistä odotan mielenkiinnolla. Onko loppuelämä vääjäämätöntä alamäkeä? :(
[/q]
On siinä! Itse koin olevani parhaimmillani just 25 vuotiaana. Nyt kolme vuotta sen jälkeen, niin alaspäin on tultu. Ennen niin siloinen otsa, on nyt täynnä ryppyjä. Aurinkoa ei kauheasti voi enää ottaa, koska viime kesän reissun jälkeen tajusin, kuinka kamalalta mun naama näyttää paljon auringon oton jäljeen. Ei tarvitse edes hymyillä niin ryypyt näkyy silmäkulmissa! HUH! Ja painosta jo kerroinkin..
Eli tervemenoa alamäkeen..*vink*
[q]Jone, 21.1.2009 08:55:
Nyt kun oon lukenut tarpeeksi monta kertaa näitä "rimpula kukkakeppi"-juttuja ja muita vastaavia, niin mun täytyy pyytää "lihaksikkaita ja pinkeitä" vähän miettimään sanojensa asettelua niitä kirjoitellessa. Kauneusihanteita on monenlaisia ja musta on harmillista, että oma näkemys ilmaistaan muodossa, joka käytännössä loukkaa kaikkia omaan vertaisryhmään kuulumattomia.
On mullakin "lihaksikkaista ja pinceistä" näkemykseni ja sen luonteva ilmaiseminen tapahtuisi aika toisella tavalla kuvaavin sanoin. Olisko kiva jos heittelisin sitä teidän naamallenne?
(Teille on muuten edelleen se oma punttistopiccinne. Puhukaa siellä mitä lystäätte.)
[/q]
Pahoittelen mikäli loukkasin jonkun tunteita. Totta, ei hoikkia ja laihoja saa sanoa rimpuloiksi, sen enempää kuin ylipainoisia läskeiksi jne. Huono sanavalinta. Tarkoitin siis todella hoikkia ihmisiä, joilla ei paljoakaan lihasta ole, eivätkä paljoakaan liiku.
[q]Jussi Soro, 13.1.2010 20:24:
---
sativa, 13.1.2010 18:47:
Muakin kiinnostais kuulla tosta "säästöliekistä". Miten nopeeta ja miten pienillä kaloreilla se tosiaan edes tulis?
---
Ei kai tollasta edes ole olemassa?
[/q]
Itse olen käsittänyt, että säästöliekki tarkoittaa sitä, että kun keho kokee energiavajetta, sen perusaineenvaihdunta huononee. Periaatteessa se siis tarkoittaa sitä, että jos olet syönyt terveellisen normaalisti, hyvin toimiva aineenvaihdunta tasapainottaa päivän energiansaannin ja -kulutuksen samaan suhteeseen, kuin se olisi, jos olisit syönyt liian vähän, jolloin aineenvaihduntasi olisi huonontunut.
Tällöin siis on keho kerää helpommin painoa, kun tulee niitä päiviä, jolloin keho huutaa enemmän energiaa, eikä huonontunut aineenvaihdunta kuluta tätä suurempaa (muille normaalia) energiamäärää.
Säästöliekin tieteellinen tutkimus on käsittääkseni kuitenkin aika vauvanaskelissa, ja sen epäillään koostuvan monesta eri osatekijästä.
Aika hyvin nesteitä lähteny tässä parin viikon aikana, kun kaikenlainen "turvotus" on vähentynyt ja kiloja on tippunut ~ 3. Nehän tulee takasin sit lihasmuodossa. (Toivottavasti.) Mut parasta on se fiiwis salin jälkeen, tai ku on just vetänyt uuden pohja-ajan 10 kilometrin lenkille matolla.
14 kuukautta ja 19 kiloa painoa pois.
Joillakin näyttää olevan älyttömän nopeaa tuo laihduttaminen, toisin kuin mulla -_-
hitaasti ja varmasti
Oma ongelma on et painoa pitäis saada lisää.
Mutta tätä ei ainakaan auttanut, että kärsin just aika rankan vatsataudin ja paino putos vielä entisestään 3 kiloa normaalista O.o
Pitänee varmaan vaan syödä enemmän ^^
5 Viikkoa, -10kg.*aplodit*
Onko sulla ollu ärhäkkä vatsatauti vai lopetitko syömisen? :O :D
Kuulostaa hienolta, onnea ^^
[q]pupuTupuna, 16.4.2007 12:31:
---
kilobitti, 16.4.2007 12:15:
---
pyllyjumala, 9.4.2007 14:09:
Mmm, paasto tuli nyt sitten pidettyä[--] Kaksi kiloa lähti onneksi huitsin nevadaan
---
Ihan mielenkiinnosta; pysyykö paastolla lähteneet kilot poissa?
---
Mä tein viime keväänä neljän päivän paaston ja kyllä mulla pysy ne kilot poissa aika pitkäänkin. Mutta mä söinkin sen paaston jälkeen tosi terveellisesti[--]
[/q]
Erinäisissä alan lehdissähän paastot tuomitaan jyrkästi laihdutuskeinona, mutta samoista lehdistä on tullut luettua myös, että on helpompi pysyä laihana, kuin laihduttaa. Ts. jos ihmekonsteilla saa muutaman kilon pois, ne on sitten helpompi pitää poissa, kuin "perinteisin menetelmin" menettää ne samat kilot. Toisaalta paastot ja muut ns. ihmekonstithan aiheuttavat useimmilla painon jojoilua (eli ne kilot siis palaavat heti perus elämäntyyliin palattua), mutta jokainen tyylillään.
[q]KooKie, 18.5.2007 21:56:
*paino nousee*
[/q]
[q]ALIEN, 18.5.2007 21:59:
*paino laskee*
[/q]
No mut hei mahtavaa! Tätä rataa kun jatketaan, niin painetaan kummatkin abaut 75kg, kun tuun takaisin! Mun täytyy vain lihota päälle 22kg ja sun laihtua saman verran. It's a deal!
Glorious America! Täällä "Healthier Choice" -valmisruoissakin oli friteerattua kanaa. :D Mulla keikkui oma paino siinä ihan normaalissa (165/53), mutta veikkaan, että täältä palataan 165/561:nä takaisin. Olen nähkääs perso ruoalle ja hyvyyksille, niin makeille kuin suolaisillekin ja seurakin syö kahta kauheammin. Ainoa pelastus saattaa olla noi aivan mielettömät lenkkeilymaisemat ja aivan ihana aurinkoinen, mutta viileä keli, jotka oikein kutsuvat juoksemaan.
Saas nähdä pitääkö varata lentokoneesta viereinen paikka mun liikakiloille, kun lennän takaisin kotiin.
14 kuukautta ja 19 kiloa painoa pois.
Joillakin näyttää olevan älyttömän nopeaa tuo laihduttaminen, toisin kuin mulla -_-
Noin mun mielestä se kuuluukin laihduttaa. Usein ne kilot tulee aika äkkiä takas, jos nopeasti ne on tiputtanut. Ja kuten thomas totesikin; hitaasti ja varmasti.
Ite kans pyrin pikkuhiljaa laihduttamaan, mutta se tosiaan vaatii elämäntapa muutosta eikä mitään hetkellistä ihmedieettiä. Liikunta ja ruokavalio uusiksi vaan :)
[q]pyhimys:
Ennen lenkille lähtöä kannataisi juoda mustaa kahvia, jotta aineenvaihdunta paranisi.[/q]
Tai cofi-tabsei (100kpl 100mg maksaa 3,55) ..ja myydäähän noita jotain rasvanpolttokapseleitakin.
Ja ananasta menee pari purkkia päivässä..mmmm
tosin mä en oo laihduttamassa ;-)