Klubituksen kilonpudotus

Back to häröily O

[q]Enkeli, 31.3.2007 07:22:
Katoin eilen mittanauhan kanssa, multa on lähteny 4cm lantiosta 2viikossa*iloinen*
Ja muutenkin oon kait saanu painoo vähän putoomaan, ainakin vaatteet taas tähän roikkuu
[/q]

Anteeksi mutta....onko sulta poistettu luuta lantiosta,vai mistä toi lähti? Ite oon yhtä ahne makealle ja epäterveelliselle kun ennenkin, mut vettä/kivennäisvettä tulee juotua enemmän. Tolla 3euron TheraBandilla vois kiristää pärsse- ja reisilihaksia sekä käsiä. Jos jaksas ja viittis...

vähennetään *känni*
lisätään
ja sekaan vähän heraa ja kiekkojen nostelua

[q]vaavu, 1.2.2006 12:14:

Btw, eilen punttiksen jälkeen söin heti treenin päätyttyä yhden pienen (35g) proteiini-hiilari -patukan. Toi patukka lopetti heti saman tien vatsassa kurnineen nälän. Tavallisesti kotiin tullessa on jo niin hirveä nälkä, että voisi syödä vaikka hevosen, mutta ton patukan ansiosta iltapalaksi riitti pelkkä appelsiini.

[/q]

Itse join myös eilisten hikoilujen jälkeen proteiinipitoista palautusjuomaa. Se piti todella pitkään nälän loitolla.
Tuolla aikaisemmin valittelin, että treenailujen jälkeen on koko illan sudennälkä, joten taidanpa ruveta juomaan noita palautusjuomia.

[q]dj upi, 8.4.2007 22:12:
Hihi.. Siin on vaan se et jos juo alkkomahoolia ni sit elimistön energiankulutusmetodit menee jotenki viduralleen ja se läski ei lähde läskistä vaan jostain muualta. En oo sataprosenttisesti selvillä miten homma toimii mut jotenkin noin kuitenkin :D
[/q]

Joo, mäkin olen joskus lukenut, että elimistö menee jotenkin sekaisin dokatessa ja rasvan palaminen lakkaa siinä vaiheessa, kun elimistö alkaa polttaa alkoholia.

[q]kilobitti, 16.4.2007 12:15:
---
pyllyjumala, 9.4.2007 14:09:
Mmm, paasto tuli nyt sitten pidettyä, viisi päivää mun piti sitä pitää, mutta en kestänyt kuin kolme päivää Kaksi kiloa lähti onneksi huitsin nevadaan
---
Ihan mielenkiinnosta; pysyykö paastolla lähteneet kilot poissa?

Mulla paino on noussut talven aikana 2-3kg, mut on ns. varaa*hih*
[/q]

Mä tein viime keväänä neljän päivän paaston ja kyllä mulla pysy ne kilot poissa aika pitkäänkin. Mutta mä söinkin sen paaston jälkeen tosi terveellisesti juuri siksi, että sais pidettyy ne tulokset. Kesällä matkustettiin Kreikkaan ja siellähän tuli sitten herkuteltua oikein kunnolla ja puoltoista kiloa kerääntyi elopainoon lisää. Eli siihen pysyyko ne kilot poissa voi vaikuttaa tosi paljon itse. Varsinainen laihdutuskeino se ei ole, mutta sen jälkeen on helppo alkaa syödä terveellisemmin kuin aiemmin.

[q]Dinsku, 17.4.2007 23:56:
---
La Petite, 17.4.2007 08:54:
IMO paasto on elimistön puhdistusta varten.
Mulla painonhallinta onnistuu parhaiten harrastamalla liikuntaa ja rajoittamalla ruokavaliosta sokeri, valkoset jauhot yms. nopeat hiilarit.
Ruokavalion voi sit koostaa vihanneksista, marjoista, proteiineista ja hyvistä rasvoista. Rasvaton ruokavalio ei ole se oikea tapa laihduttaa.

Mitkää kitudietit, tyyliin "olen syönyt tänään vain yhden porkkanan" ei todellakaan kannata, koska ne sekoittaa kropan ja aiheuttaa pahoja puutostiloja keholle.

---

TODELLAKIN!! Kuunnelkaa asiasta tietäviltä!!
[/q]

Paasto on nimen omaan elimistön puhdistusta varten, mutta monilla se voi auttaa siirtymään uudenlaisiin ruokailutottumuksiin ja elämäntyyliin. Se siis voi motivoida syömään terveellisemmin ja harrastamaan enemmän liikuntaa keventyneen olemuksen myötä.
Kun aikaisemmin sanoin, että paaston jälkeen söin terveellisesti, ei se tosellakaan tarkoittanut mitään kituuttamista vaan nimen omaan terveellisyyttä. Kituuttaminenhan on hyvin kaukana terveellisyydestä.

[q]Charlotte, 19.4.2007 12:32:
Paaston tarkoituksena on puhdistaa kroppaa ja se ei ole tarkoitettu laihduttamiseen. Se on kuitenkin hyvä startti ennen laihdutuksen aloitusta. Nopeasti tippuneet kilot ja vähentynyt ruokahalu motivoi jatkamaan terveellisiä ruokailutottumuksia ja kuntoilua. On kuitenkin myös hyvä muistaa, ettei paasto sovi kaikille. Paastoon ei kannata ryhtyä ellei ole tosissaan muuttamassa esim.ruokailu tottumuksia paaston jälkeen. Jos ei tottumuuksia muuta paastosta voi olla jopa haittaa siten, että kilot kertyvät vielä herkemmin takaisin.
[/q]

Juuri näin.

[q]Super-Kerttu, 19.4.2007 14:26:
Tää topicki masentaa..ite oon ihan laiskistunut ja lysähtänyt..*igor*

Hmm..Miten sais itseään tai niskasta kiinni..?
[/q]

Kyllä se motivaatio aina jossain vaiheessa palaa, usko pois. *hali*Ja sulla ei ole kuule ulkoisesti mitään hätää. Moni tyttö näilläkin sivustoilla olisi enemmän kuin tyytyväinen, jos omistaisi yhtä timmin kropan kuin sinulla. Sitä on vaan itseään kohtaan aina se pahin kriitikko.

[q]sativa, 27.12.2009 22:51:
Oon vaan miettinyt, että kun olen aika arka käyttämään rasvaa (yritän ne omega kolmoset jne. kuitenkin saada, ettei aivot tämän enempää tilttailis) ja hiilarit ovat vielä pahempia vihollisia, niin onko siitä mitään haittaa että luultavasti syön liikaa proteiinia? Kalorit kuitenkin pysyy koko ajan reilusti miinuksen puolella kulutukseen nähden. Tavoitteena on siis timmiintyä, urheiltua tulee joku 5-10 tuntia viikossa - lähinnä aerobista, ajattelin kuitenkin ruveta käymään taas sillon tällön salilla vaikken siitä tykkääkään
[/q]
Ruokavalion runsas proteiinipitoisuus aiheuttaa sen, että maksa kuormittuu hieman normaalia enemmän, jonka seurauksena sen syöpäalttiuden on todettu hieman kasvavan. Suurempi syöpäalttius siis tarkoittaa sitä, että kehon toiminnan sivutuotteena tapahtuvissa mutaatioissa syntyy suuremmalla todennäköisyydellä jossakin vaiheessa niin paljon pahalaatuisia syöpäsoluja, että immuunipuolustus ei kykene tappamaan niitä riittävän nopeasti ja syöpä pääsee levittäytymään.

Kyse on kuitenkin vain todennäköisyyksistä ja pääroolia näyttelee sattuma. Muutama karsinogeneettiseksi havaittu elämäntapavalinta ei vielä nosta syöpäriskiä paljoa, mutta voivat kuitenkin kohottaa elämänlaatua merkittävästi. Jos siis proteiinipitoisen ruokavalion noudattaminen on sinulle helpompaa ja nautinnollisempaa kuin tasapainoisemman ruokavalion ylläpitäminen niin en sinuna huolehtisi asiasta.

Jos kyseiset valinnat eivät kuitenkaan lähde elämänlaadun parantamisesta niin suosittelen niiden hiilihydraattien nauttimista joko pienissä määrin kerralla tai hitaasti imeytyvässä muodossa. Hiilihydraatit ovat ymmärrykseni mukaan pahaksi elimistölle ja haitaksi painonhallinnalle vain silloin kun niitä esiintyy siten, että niistä imeytyy sokeria vereen paljon lyhyessä ajassa. Oikein käytettynä ne ovat ymmärrykseni mukaan energialähteinä kehoa vähemmän rasittavia kuin proteiinit tai rasvat.

Rasvojen suhteen keskeisintä on pyrkiä ylläpitämään hyvä tasapaino omega-3 ja omega-6 rasvahappojen välillä. Jos ruokavaliosi rasvapitoisuus on muuten vähäinen niin suosittelen, että katsot siis myös omega-6 rasvahappojen saannin perään sen sijaan, että huolehtisit pelkästään omega-3 rasvahappojen saannista. Ymmärrykseni mukaan myös rasvasta saatava energia on keholle vähemmän kuormittavaa kuin proteiinista saatava, joten erehtyisin mieluummin syömään pikkuisen tarvittavaa enemmän hyviä rasvoja ja jättämään proteiinit hieman vähemmälle.

Kiinteytymisen kannalta keskeisintä on todennäköisesti kuitenkin ruokailujen ajankohdat. Hyvänä nyrkkisääntönä voisi pitää, että syöt mahdollisimman usein ja mahdollisimman monipuolisia aterioita. Tällä tavoin elimistöllä on koko ajan tarvittavasti aineksia kaikkeen, eikä sen tarvitse tehdä kuluttavaa aineiden toiseksi muuttamista tai varastoimista. Jos haluaa hifistellä niin liikunnan yhteydessä voi lisätä vähän hiilihydraattien määrää ja ennen nukkumaanmenoa voi nauttia hitaasti imeytyviä proteiineja.

Ja jos et tykkää salilla käymisestä niin suosittelen, että etsit netistä muita tapoja ylläpitää lihaskuntoa kotikonstein. Säädettävät käsipainot ja jumppamatto eivät maksa juuri mitään verrattuna salikortteihin ja niiden kanssa voi mennä vaikkapa kaverille pitämään yhteistä kuntopiitiä niin säilyy rytmi paremmin.

Viime syksynä 2 kuukaudessa järkyttävät 7 kiloa lisää massaa e-pillereiden ansiosta Ei enää ikinä niitä! Ja kyllä on ollu kilot tiukassa, huhuh! En ole eläissäni painanu niin paljon, kuin reilu 6 kk sitten. Nyt vähitellen alkaa olla kaikki nuo kilot karistettuna pois ja normaalimitat alkaa olla saavutettuna... hiljaa hyvä tulee
Kamalaa katsoa valokuvia syksyltä, naama turvonnut, näytin ihan Snorlaxilta Vielä en kuitenkaan ole ihan tyytyväinen, jos pari kiloa lisää sais vielä kadotettua.

Harmittaa, että oon sairastellut alkuvuoden aikana sen verran paljon, että liikkuminen on pakosta jäänyt normaalia vähemmälle, eli osa painon putoamisesta on luultavasti lihasta :( Talvella tuli heitettyä yhdet todella komeat pannut jäällä ja sen seurauksena oikeassa polvessa on vieläkin jotain häikkää, haittaa pikkuisen juoksemista. Toivottavasti ei jää ikuiseksi vaivaksi.

Eiköhän meikäläinenkin aloita (taas) pitämään silmällä kaloreita, kunhan tuo vuosi vaihtuu. En usko että mitään suuria muutoksia ruokavalioon tai liikuntamäärään saan aikaiseksi, mutta uskon että se jo auttaa kun tiedostaa paremmin mitä suuhunsa pistää. Ehkä sitten tulee valittua niistä mässyistäkin se ihan yhtä hyvä mutta esim. vähemmän rasvainen/sokerinen vaihtoehto.

[q]Tiinuliinu81, 29.7.2009 15:22:

No enpä juuri. En syö lainkaan esimerkiksi karkkia, suklaata tmv, toisinaan sipsejä.

Mutta syön todella epäsäännöllisesti. Enkä lainkaan aamupalaa, koska aamulla ei maistu, niin töissä menen suoraan sitten ruokikselle, missä syön normaalin aterian eli pääruuan, salaatin ja lasin maitoa. Kotona en syö illalla juuri mitään, ehkä leivän tai kaksi ja jogurtin. Todella vähän kyllä vihanneksia ja kasviksia, joita en juurikaan kotiin osta..
[/q]

Ei tullu luettua aiempia viestejä läpi joten voi olla et tulee toistoa mutta..

Nyt kyllä homman nimi tuntuis olevan se ettet syö tarpeeksi ja tarpeeksi usein joten aineenvaihdunta menee säästöliekille.

Aamupala syötävä ehdottomasti! Alota vaikka siitä. Päivän tärkein ateria.
Vaihtoehtoja on lukematon määrä. Sekin on vain tottumiskysymys ettei maistu.

Sit esim kolmen tunnin välein syöt pieniä määriä. Hiilareitten kanssa tarkkana ja illalla ei muuta kuin vettä ja vaikka rahka plus jotain kalkkunaleikkelettä ja vihanneksia.

Mut liikunnan merkitystä lienee turha ottaa sen enempää esille?

Elämä oli tosi staattista koko talven ja herkut maistuivat. Koitti kevät ja alkoi ahdistaa, kun työhousujen ylin nappi ei enää mennyt suosiolla kiinni ja tuntui että kävellessä reidet hankaavat toisiaan vastan. Päätin ryhdistäytyä ja tein ruokaremontin (vaihdoin sokerimurot kuitupuuroon ja karkit hedelmiin ja marjoihin, söin paljon vähärasvaista kalaa jne.) sekä lisäsin liikuntaa: venyttelyä, kävelyä, pyöräilyä, jumppaa. Kävin jopa kerran uimassa. Puputin päivittäin kromitabletin ja lipitin yrttiteetä. Yritin positiivista psyykkaustakin ja luin kahdesti päivässä ääneen itselleni kirjoittamani motivaatiokirjeen. Yritin olla maltillinen ja tähdätä pysyviin elämäntapamuutoksiin, mutta paskat.

Vyötärönympärys kapeni hieman ja vaaka näyttää 1,1kg vähemmän nyt kun turvotus lähti, mutta edelleen tekee joka päivä mieli tuplajuustopitsaa ja suklaata ja sipsejä. Liikunnasta en oo oppinut nauttimaan vähääkään. Toivotuista ulkoisista tuloksista huolimatta tuntuu, ettei jaksa enää kiinnostaa koko kevätkilonpudotus. En nuku yhtään paremmin enkä ole yhtään energisempi, toisin kuin toivoin että kävisi jos elelisin terveellisemmin. Näissä asioissa tuntuu tosi vaikealta valita isompi palkinto myöhemmin ennemmin kuin pieni palkinto välittömästi. Omituista sinänsä, koska muuten elämässä ei ole samaa ongelmaa.

Noh, ehkä myöhemmin sitten taas.. Jos nyt otan työn alle muut elämänlaatua heikentävät seikat..

Mulla on lähteny nyt parissa kuussa 5 kg pois. Lähti sillä perinteisellä liikunnan lisäämisellä (pyöräily, melonta, spinning) ja ruokavalion tarkkailulla (vehnäjauhot, turhat sokerit ja rasvat pois, tuoreita vihanneksia, marjoja ja hedelmiä, kokojyväviljaa, vettä = vegen dieetti).

Mitään ns. roskaruokaa en oo ikinä syöny, mut kulutus on ollu silti liian pientä suhteessa saatuun kalorimäärään. Vielä kun häipyis toiset 5 kg, alettais olee siinä painossa ja koossa mihin tahtoisin. Voi olla ettei tää toinen periodi oo ihan yhtä iisi, koska silloin mennään jo painoindeksiin 19 ja haluaisin olla myös muuta kuin nahkaa, luuta ja jämäselluliittia. :D

Toisaalta taas kiinteytymistäkään on vaikea havaita, jos kaikki treenin jäljet peittää rasva. Saas nyt nähdä minkälaisiin tuloksiin pääsee, en oo aiemmin elämässäni pahemmin joutunu painoa tarkkailemaan. Överiksi en kuitenkaan aio vetää, koska alipainon raja on tiedossa ja sinne asti ei mennä.

Jaahas.. Kai se on taas se aika vuodesta.. Viime keväänä tipahti 7 kg (ja kyllä, ne ovat tulleet takaisin korkoineen), nyt olis tavoitteena 10 kg:n pudotus. Tarkoituksena pudottaa siis "terveitä" kiloja, ei nestettä ja ajan jaksona tammi - toukokuu. Viime kerralla tein paljon lihaskuntoa, nyt ajattelin kokeilla pääpainoisesti aerobista harjoittelua.. Saas nährä mite käy?

[q]Epicuros, 10.4.2008 11:00:
Kuun vaihteessa oli 101kg. Vappuun mennessä tavoite saada puntari näyttämään 90kg.
[/q]

wappuna oli viel about 91-92, mut tänä aamulla tärähti 89kg.
Syönyt roskaruokaa ihan satunnaisesti, mut liikkunut paljon.

UGH tänä "keväänä" tässä onkin sitten isompi homma tämän painon kanssa. työkiireistä ja rahatilanteesta johtuen lopetin erään liikuntakeskuksen asiakkuuden ja sen jälkeen on tullut painoa pysyvästi 2-3 kiloa lisää. oli vielä se pari kiloa tavotteena jo aiemmin pudottaa mutta tulikin sen sijaan pari lisää. Voi vittu mikä homma tässä. onneksi taas kohta pääsee salille, mutta eihän se ole sanottu ja tehty että se paino alkaa putoamaan. pitääkin ruokapolitiikka pitää tosi tiukkana sitten.

Nykyäänkään en syö läheskään sitä määrää mitä päivittäin pitäisi (edes tällä energiankulutustasolla), mutta ei paino ainakaan tippumaan päin ole. viinaakaan en tällä hetkellä tuhottomasti ole juonut, joten kyllä se liikunta pitää kiireen vilkkaa saada aloitettua taas ja sali nyt vaan on paras muoto mulle.

ei kyllä tee mieli oleilla bikineissä yhtään, enkä uusiakaan halua ostaa, joten täytyy kai toivoa ettei tule ylikuuma kesä

onnistuhan sitä taas perinteiset kolmen kilon kevennykset kesäks tekeen. Alkaa vaan mun syömistottumuksilla vaatiin 4-5 tunnin lenkkiä/viikko, joten en tiedä kuinka kauan tätä jaksaa

Kuhan alkais toi vakituinen työsuhde...niin sais GoGo jäsenyyden.

Sitten vielä pitäis löytää motivoija..

Jess! Mahdun mun housuihin, joista oli turha unelmoida tossa kolmisen kuukautta sitten. Hihi, jalkoja on siis saatu timmimmäks vihdoinkin. Vaikea sanoa kuinka monta kiloa esim. ois tippunut, koska en edelleenkään omista vaakaa. Mut siistiikö!

O