Klubituksen kilonpudotus

Back to häröily O

[q]Anu, 1.1.2008 21:07:
Samma här! 5 kiloa kevyempänä kevääseen... Näkyy kiireinen työtahti, flunssa, joulun herkuttelu (kirottu suklaa, jota tytön elimistö huutaa talvella!) ja yleinen urheilumotivaation puute kivana makkarana vyötäröllä!

Kadonneen vyötärön metsästys julistetaan alkaneeksi!
[/q]

samma här ja just noi syyt:/ talven flunssien takia tuli 5 kiloo noin vaan ja nyt on aivan tajuttoman vaikeeta saada ne pois, vaik välillä teenkin jotain*nyyh* mut onneks aurinko alkaa kohta tulla esiin niin ehkä se piristää...toivottavasti....!

Taas mukana, niin kuin joka kevät. Viime keväänä pudotin 81kg -> 73kg. Nyt on painoa 78kg, ja jos sais pudotettua tonne 73kg taas niin olis hyvä. Pitää taas aloittaa aamu -ja normilenkit treenien lisäks. Ei tule olemaan helppoa kun nyt ei ole lenkkikavereita. Mutta tavote on maaliskuun loppuun olis paino 73.x kg.

Jahas, nyt sit uskaltautu käymään vaa'alla loman jälkeen ja kaks kiloa olis joulun aikaan tullut lisää. Hitto, on tää ihanaa kun on sellaset geenit, että ei tarvi kun vilkasta suklaata, niin tulee kilo ja sen jälkeen kun syöt sitä tulee se toinen.*grr* Noh, mut ei voi mitään, on vaan tyydyttävä kohtaloonsa.*hmph* Nuo joulukilot nyt eka pois ja sen jälkeen se 5 lisää.*joo* Noi kun sais ennen reissua pois, olis ihan mahtavaa. Reissun jälkeen en yhtään pistäis pahitteeks vaikka lähtis muutama kilo lisää.*hymy*

3,5-4 kg, ni sit oon siinä, jolloin oon luvannut vaieta lihavuudestani.
Saiskohan ton tiputettua lyllertelemällä kevään aikana vai pitäiskö keksiä jotakin kuluttavampaa, mut samalla hintaluokalla. Ehdotuksia halpaan kuluttavaan liikuntaan?

Mul ois nyt aikaa vihdoin aukasta se pilates-paketti ja kokeilla yks satsi sitä. Miks se on nii hemmetin vaikeeta alottaa? Kyllä se siitä sitten lähtisi, mutta miks se ensimmäinen askel on nii samperin hankala!?

Viidessä viikossa paino on pudonnut 7kg. Nyt vakiopaino on +-89,5kg ja 82kg olisi tavoite.

Kehittelin oman ruokavalion joka sisältää:

Ruoka:

Tattaripuuro
Tuoreet hedelmät, kasvikset ja sienet (ja tölkkipavut)
Naudanliha (filee tai paistijauheliha)
Soijavalmisteet kuten tofu ja soijarouhe (lihan sijaan usein)
Raejuusto
Kaikki keitot (lounasta varten ystävien kanssa)
Salmiakki

Juoma:

Vesi
Kahvi&tee
Sokerittomat juomat
Olut

Sushia olen syönyt kyllä pari kertaa, kuten myös intialaista (sis. riisiä). Keittojen yhteydessä tarjottava leipä on jäänyt väliin.

Tuo dieetti ei perustu mihinkään tieteelliseen tai olemassa olevaan ratkaisuun. Lähinnä se on johtanut siihen, että valmistan käytännössä jokaisen aterian itse. Oluen ja kovan salmiakin halusin pitää mukana "mukavuussyistä".

Liikuntaa on tullut nyt harrastettua 3-4krt viikossa. Uusin innostus on juoksu jota vihasin aikaisemmin. Töölönlahti 3 kertaa ympäri on ollut mielekäs, sisätiloissa taas n. 30-45 min. ovaalilla. Salilla tulee tehtyä vähän mitä sattuu, vatsoja sekä hartioita ehkä eniten.

Kun tavoite on saavutettu, sallin taas herkuttelun mutta tällä kertaa tarkkailen painoa vaa'n kanssa. Vaikka sanotaan, että peili on paras indikaattori, niin oma sekä lähipiirin silmä tottuvat nopeasti kuihtumiseen tai lihoamiseen. (Jos muistatte miten aina sukulaistantat päivittelivät pituuskasvua lapsena, mutta itse ei ollut mielestään kasvanut mitenkään huomattavasti).

Teenpä tämän käänteisenä.. 186cm / 65kg yritän nostaa painon tohon 75 kiloon *hih*. Jone voi laardit lähettää tänne nummelaan.

$ Onneksi olkoon! Toi on todella hyvin pudotettu!!!

Ite sain vuodessa lähtemään 18kg pysyvästi pois. Hyvä alku, mutta matkaa on yhä toinen mokoma

Vähän sama kuin Sativalla, kuntoilin hurjana huhti-toukokuun, toukokuun lopulla sitten lenkillä tuntui oikeassa nilkassa helvetillistä kipua ja nyt ei kärsi vetää lenkkiä kun nilkka ärtyy aivan infernaaliseksi.

Pitänee hommata tukiside tai ryhtyä pyöräilemään tjsp :S
Pyöräily iskis meikään kuin miljoona korkkaria, mutta kunnollinen pyörä pitäisi saada. Maantiepyörä (eli sellainen ohutrenkainen, pukinsarvet) alle ja kilometriä läjään vetämällä pitkin kylää ympäröiviä teitä. Kaveri mussuttaa ettei kannata, ei sillä voi niinQ ajaa kaupungilla katukivetysten yli (ikäänkuin ajelisin sellaisella keskustassa...)

Tuo nilkka nyt on juilinut jo vähäC vuosia mutta nyt se sitten iski.

[q]Super-Kerttu, 10.4.2008 10:24:
---
syriana, 10.4.2008 10:20:

Whot...kerro miten sä oot tohon pystyny, olisko jotain vinkkejä??? p.s vihaan kaikkia liikuntamuotoja:)

---

Pääsääntöisesti laihduttaminen tapahtuu ruokatottumusten muutoksilla. Liikunta vain tukee laihduttamista ja estää esim. lihaksen "surkastumisen" laihdutettaessa.. Eli tarkkailepa syömisiäsi, olisiko siellä syytä laittaa joku asia remonttiin? Turhat nopeat hiilarit esim?
[/q]

osui ja uppos :) mun syömistottumukset on tällä hetkellä kyllä aika pohjalukemissa samoin itsekuri, joten niistä on varmaan ihan hyvä aloittaa.

[q]Jutu, 10.4.2008 15:42:
---
Mellu-, 10.4.2008 11:36:

Turhaa sä ennen kesää sitä tiputat ku kesällä kuitenkin tulee vedettyä maggaraa, lihhoo ja kaliaa

Mulle ainakin sanottiin, että paras "tahti" on tää PPP eli pystyy puhumaan puuskuttamatta. Joo-o, itekin pitäs tehä "jotain" mut ee paljo yksin nappais lähtee mitään lenkkiä vetämään tai muuta vastaavaa. Joku joukkuelaji olis kiva, mutta mistähän mä sitten repäsen sellasen joukkueen mikä olis mun tasoa :/
[/q]

Kesäl on katos se koulu -> n.5h urheiluu per päivä + omat reenit + opistoruokailu eiköhä meitsiki kiinteydy tossa tahdissa :D

Mut hej, sähä voisit alottaa vaikka lenttiksen ;) eiks jeh? mut voisit lähtee mun kans lenggeileen kesäl ? semmosta hirasta lenkkivä parina päivänä vkossa jookos jyty?

[q]Super-Kerttu, 10.4.2008 12:50:
---
Mellu-, 10.4.2008 12:47:
---
Super-Kerttu, 10.4.2008 10:24:

Totta, mut jos haluat läskistä eroon, niin sitten tarvitaan ruokavalion rukkausta. Läski ei valitettavasti muutu rasvaksi, niinkuin monet tuntuu kuvittelevan. Lihasta kasvatetaan ja läski poltetaan pois. Itekin enemmän tuijotan peilikuvaa kuin puntaria, koska treenaan paljon salilla melko raskailla painoilla, niin paino nousee väistämättä. Mut usein ihmiset kuvittelee, et liikunnalla vois jotenkin hyvittää omat mässäilyt. Jos haluat hyllyvän läskin pois, harrasta liikuntaa ja syö oikein..

Se oli mun pointti..
[/q]

Juu, ihan totta.. pitää myös syödä oikein Koska kyllähän se laardi näkyy --> peilin tuijottelu OK IMO,olet siis oikeassa tässä *piis*.Itsekkin reenaan puntilla parina päivänä viikossa raskailla painoilla ja teen hidasta ja nopeaa voimaa vuoropäivinä :) lisänä sitten joka päivä lenttisreenit 2-3h kerralla. Liikun paljon mutta syön todella yksipuolisesti (lue:huonosti) ja siksi vissiin päässyt vähän pulskistumaan.. toisaalta yhtenä syynä on tää mesta missä asun ja huonosti varustettu keittiö :( (tahtoo OMAN keittiön)

Pitäs kyllä itelleen kans "tilata" ravintoterapeutilta TAAS uus ravinto-ohjelma.. se kyl repii pelihoususa ku kuulee miten huonosti oon TAAS syöny :D Viimeks se piti mulle kunnon huutoraivarit

[q]La Petite, 10.4.2008 13:02:
Nää väittelyt siitä millä syketasolla rasva palaa parhaiten on kyllä IMO jo kohtuu aikansa eläneitä... Tottahan se palavan rasvan prosentuaalinen osuus on matalalla sykkeellä suurempi kokonaiskulutuksen määrästä, mutta ei pidä unohtaa että rankempi liikunta kuluttaa myös huomattavasti enemmän kaloreita.
[/q]

Näinhän se menee.

Suuremmalla sykkeellä treenatessa prosentuaalisesti rasvan kulutus vähenee kokonaiskulutuksesta, mutta mitä korkeammalla sykkeellä treenaa, niin sitä suurempi on rasvan kulutuksen määrä kilokaloreissa. Eli mielestäni on turha tuijottaa sykemittarin lukemia siinä mielessä, että haluaa tarkkailla poltetun rasvan määrää. Ei ole väliä, vaikka treenaisikin korkeammilla sykealueilla. Sykealueita on syytä tarkkailla silloin, kun halutaan tarkemmin määrittää, millä tavalla kuntoa olisi syytä parantaa. Eli tarvitaanko lisää peruskuntoa, vauhtikestävyyttä vai maksimi hapenottokykyä.

Hakusessa kadonnut rytmi saleiluun.
Nyt si ku vihdoin ois taas aikaa kaikenmaailman menoilta yms, ni tulee juhannus.
Mun on pakko mennä maanantaina.
Pari kertaa kun kävis, ni pääsis helposti siihen rytmiin taas. Vaikeinta on se "alottaminen".

(ja nyt ku kirjotin sen tänne, mun todellakin on pakko mennä.)

Noin nelisen kiloa tippunut muutamassa kuukaudessa. Lääkkeenä liikunnan lisäys aerobiselle sektorille ja hiilareiden asteittainen vähennys. Välillä tuntuu, että ei meinaa oikein palautua kun ei saa tarpeeksi hiilareita. Sit kuitenkin yllättävän hyvin lenkki kulkee jne.

Nyt painoa 81,5kg ja pituutta 182cm. Vielä puolitoista kiloa pois, niin avot!

[q]Hyzenthlay, 28.4.2008 21:09:
5 viikkoa ollu dieetillä ja reilu kilo pudonnut :D oon aika sankari. Viel kun toisen sais pois..
[/q]

Vaikuttaa hyvin pitkälti mun dietiltä! Tosin mulla on toi painokäyrä vaan ylöspäin, vaikka kuinka mussutan vaan kanaa ja raejuustoa. Alan varmaan kohta jo kotkottaa! KOT KOT! Mut joo mulla olis se 2-3 kiloo tavotteena, huonosti tosin mennyt!

[q]Super-Kerttu, 30.4.2008 12:02:
---
Hyzenthlay, 28.4.2008 21:09:
5 viikkoa ollu dieetillä ja reilu kilo pudonnut :D oon aika sankari. Viel kun toisen sais pois..

---

Vaikuttaa hyvin pitkälti mun dietiltä! Tosin mulla on toi painokäyrä vaan ylöspäin, vaikka kuinka mussutan vaan kanaa ja raejuustoa. Alan varmaan kohta jo kotkottaa! KOT KOT! Mut joo mulla olis se 2-3 kiloo tavotteena, huonosti tosin mennyt!
[/q]

Joo, mulla alko putoon hiljalleen vasta sen jälkeen, kun lisäsin liikunnan 6-7 kertaan viikossa tän vähempää en ilmeisesti ainakaan osaa syödä mut positiivista on se, että kun painoa lähtee hitaasti, niin liha säästyy todennäköisesti :)

[q]Super-Kerttu, 30.4.2008 14:24:
---
Hyzenthlay, 30.4.2008 14:22:

Joo, mulla alko putoon hiljalleen vasta sen jälkeen, kun lisäsin liikunnan 6-7 kertaan viikossa tän vähempää en ilmeisesti ainakaan osaa syödä mut positiivista on se, että kun painoa lähtee hitaasti, niin liha säästyy todennäköisesti :)

---

Munkin pitäis lisätä aerobista liikuntaa. Liikun kyl tarpeeksi, mut pääosin se koostuu saliharjoittelusta, et siinä ehkä syy..(toivottavasti ainakin *nauru*)
[/q]
Tai sitten te syotte aina niin kevyesti, ettei kroppa huomaa eroa. ;)

Ja Kerde, kuvasta paatellen sun ei saa enaa laihtua! :)

hahahahhahahhhAHAHHAHAHHA, kuolin nauruun. (ja luultavasti joskus johonkin sydänperäseen sairauteen) Mä en vaan NIIN kestä laihdutuskuureja. Kunhan ei muodottomaksi kasva, niin kaik on hyvin. Tai joudu ostamaan vaatteita Lainapeitteeltä.

No ei...Kai sitä aina voisi katsoa, mitä suuhunsa laittaa ja liikkua muutenkin kuin ratikkaan ja ratikasta pois.

Kyllä mä ehkä ton yhden kevätkilon pystyn pudottamaan..

O