Klubituksen kilonpudotus

Back to häröily O

Alko tuossa huhtikuussa uusi duuni ja hyvä palkka, ja sehän alkaa näkymään vyötäröllä.
3kg tullu 3kk aikana, ai saatana ><

Jos ei ala jotain liikuntaa hommaa niin tässähän omaa kohta "kaljamahan".
Kaverit aina raahaamassa pizzalle yms :S
Olutta ei tule kitattua sentään.

[q]Sallakat, 12.6.2008 14:29:
UGH tänä "keväänä" tässä onkin sitten isompi homma tämän painon kanssa. työkiireistä ja rahatilanteesta johtuen lopetin erään liikuntakeskuksen asiakkuuden ja sen jälkeen on tullut painoa pysyvästi 2-3 kiloa lisää. oli vielä se pari kiloa tavotteena jo aiemmin pudottaa mutta tulikin sen sijaan pari lisää. Voi vittu mikä homma tässä. onneksi taas kohta pääsee salille, mutta eihän se ole sanottu ja tehty että se paino alkaa putoamaan. pitääkin ruokapolitiikka pitää tosi tiukkana sitten.

Nykyäänkään en syö läheskään sitä määrää mitä päivittäin pitäisi (edes tällä energiankulutustasolla), mutta ei paino ainakaan tippumaan päin ole. viinaakaan en tällä hetkellä tuhottomasti ole juonut, joten kyllä se liikunta pitää kiireen vilkkaa saada aloitettua taas ja sali nyt vaan on paras muoto mulle.

ei kyllä tee mieli oleilla bikineissä yhtään, enkä uusiakaan halua ostaa, joten täytyy kai toivoa ettei tule ylikuuma kesä
[/q]

kannattaa syödä tasapainoisesti, 3tunnin välein pieniä aterioita.
elimistösi voi olla säästöliekillä nyt.

tiukennusvaihe vielä kesken ja tässä vaiheessa 95kg -> 89kg.. tavoitteena vetää tosi tiukka 85kg ja sit voi taas aloittaa massakauden uudestaan.

[q]niomic, 28.12.2009 15:54:
---
Yallu, 28.12.2009 15:07:
Jaahas.. Kai se on taas se aika vuodesta.. Viime keväänä tipahti 7 kg (ja kyllä, ne ovat tulleet takaisin korkoineen), nyt olis tavoitteena 10 kg:n pudotus. Tarkoituksena pudottaa siis "terveitä" kiloja, ei nestettä ja ajan jaksona tammi - toukokuu. Viime kerralla tein paljon lihaskuntoa, nyt ajattelin kokeilla pääpainoisesti aerobista harjoittelua.. Saas nährä mite käy?

---

Suosittelisin kyllä et jatkat lihaskuntoa + intervallitreeniä puhtaan aerobisen linjan sijaan. Pudotusta nyt ei ehkä tule yhtä paljon, mutta kelle se pudotus nyt onkaan se juttu? Onko väliä vaikka painat toukokuussa vaan 5kg vähemmän, mut lihaskunto selkeesti parempi ja muutenkin timmimmässä kunnossa verrattuna -10kg ja maratoonarimeininki ;)
[/q]
Intervallia tulee väkisinkin, sabaa 2-3krt/vko ja tammikuussa alkaa futiksen halli reenit. Eli nyt olis tarjolla intervallia 4-5krt/vko, kun viime keväänä oli puntti 3krt/vko + 2 intervalli. Noihin tietty lenkit päälle (jos jaksaa *pepsodent*).

Salin jätän suosiolla pienemmälle, ihan vaan aikataulullisista syistä. Siellä kun pitäis käydä vähintään se 3 krt/vko, että saa kaikki ryhmät tehtyä ja nyt kun on tullut sitouduttua noihin muihin lajeihin niin aika loppuu.. Varsinkin kun minimotoilun hallikausi alkaa myös tammikuussa ..

edit.
Tärkeimpänä tässä hommassa on taas tuo ruokavalion täydellinen remontointi, se kun on päässyt tässä vuoden edetessä "vähän" lipsumaan ja on näemmä huipentunut tässä vuoden lopussa..

Tällä hetkellä 188cm/88kg ja tarkoitus olisi pudottaa 8kg reilussa parissa kuukaudessa HIIT:llä ja säätämällä ruokailuja. Aloin käymään tuossa 5kk sitten enemmän tai vähemmän säännöllisesti salilla ja paino on noussut jotain 5kg siitä, varmaankin sen takia että aloin syömään enemmän. Jotain minimaalista lihasten kasvua saattaa olla havaittavissa mutta suurin osa on tullut läskinä vyötärölle. Penkkimaksimi on tosin noussut jostain 55-60 kilosta 80-85 kiloon. Tämän vuoden loppuun mennessä olisi tarkoitus saada sen verran lihasta että se 100 kiloa nousisi ja itse painaisin vielä 80kg. Vuoden 2007 loppuun mennessä 120 kiloa penkistä ja itse vielä kireät 80kg

[q]sativa, 19.1.2010 23:08:
Vois vähentää alkoholinkulutusta puolella, käydä vaan kerran viikossa juhlimassa.
[/q]

Kerran viikossa on musta tosi usein. Jännä, miten ihmiset kokee asioita eri tavoin. :)

Mutjoo, kyllähän alkoholista saa hyvin kaloreita ja pöhötystä (plus mahdollisesta oheismättösafkasta kans), itelle ois liikaa jos kävisin säännöllisesti viikottain juopiskelemassa. Bileissähän voi toki käydä, vaikka ei joisikaan, mikäs sen parempaa. Viime aikoina itseltäkin tosiaan lipsunut tuonne juopiskelun puolelle liian usein, ei ihan joka viikko sentään mutta useammin kuin yleensä. Syytän kaamosta. Ja elämäntilannetta. Elämme myös epävakaita taloudellisia aikoja jne. Ja uusvuoskin oli.

*kädetpestypahastapoishymijö*

P.S. Mää haluisin painoo lissää, aka enemmän aikaa ja voimia reenaamiseen. Löysyyttä voisin pudotella, mut en kiloja, jotka on huvenneet jo uhkaavasti. Voisin perustaa siis Klubituksen löysyydenpudotus -topikin.

Missäs on Klubituksen kilonlisäys topic :(

Nonni, nyt olis pikkasen ehkä jopa mainitsemisen arvoista pudotusta takana.

Tossa pari kuukautta sitten vaaka näytti stygeimmillään 103kg. Nyt se näyttää parhaimmillaan 94kg. Realistisesti ajatellen pudotus lienee n. 7 kiloa tähän mennessä.

Oon ihan tyytyväinen siihen miten muutos näkyy ja tuntuu, mutta en ehkä supertyytyväinen siihen miten toi on käytännössä tapahtunut.

Tähän painokeskusteluun pari sanaa. Ei ole järkevää tuijottaa pelkästään niitä vaa`an lukemia, koska ne eivät kerro mitään muuta kuin ihmisen massan. Itsestäänselvyyksiä varmaan monelle, mutta lihas painaa enemmän kuin rasvakudos, joten tosi hyvässä kondiksessakin oleva ihminen voi olla ylipainoinen. Muutenkin painoindeksi on hyvin puutteellinen mittari: se ei (em. seikan lisäksi) ota huomioon ihmisten eroavaa ruumiinrakennetta.

Tuntuu, että varsinkin naisilla on usein taipumusta ottaa hirveitä paineita painostaan tai pienistäkin muutoksista siinä. Mun mielestä sen huomaa kyllä muutenkin, jos lihoo tai laihtuu merkittävästi - miksi panikoida jostain parista kilosta, jos ainoa mistä sen huomaa, on vaaka? IMO ihmisen ei edes tarvitsisi tietää painoaan, jos on ok olo.

Tietenkin, jos on tavoitteena pudottaa ylipainoa, on hyvä asettaa järkevä tavoite ja seurata sen toteutumista. Kannattaa kuitenkin tähdätä sellaiseen kokonaisvaltaiseen elämäntapamuutokseen, jota ei hylkää kun tavoitepaino on saavutettu.

Oon miettiny asiaa monesti kun esim. töissä kuuntelee kahvipöytäkeskusteluja. Ei sen painon pitäisi olla itseisarvo.

Tuli vaan mieleen tuosta Koleran viimeisimmästä postauksesta, vaikka tuskin oli ihan kuolemanvakavissaan kirjoitettu. :D

[q]wiwi, 4.2.2009 16:14:
IMO ihmisen ei edes tarvitsisi tietää painoaan, jos on ok olo.

[/q]
Oon muuten tästä täysin samaa mieltä, mutta jos ei yhtään katso välillä mitä painaa ja shoppailee vielä hyvin satunnaisesti hyvin eri merkkien vaatteita, ei välttämättä tule huomanneeksi lipsuneensa vuosien mittaan ylipainon puolelle. Nimim. en omistanut vaakaa moneen vuoteen ja yhtäkkiä painoin +8 kiloa, joka ei ole enää vaan ihan pieni muutos. En suostu sanoo olleeni läski, mutta samaa tahtia jatkaen olisin sitä kohta ollut. Siinä vaiheessa kun vaaka ensimmäistä kertaa elämässä näytti uutta kymppilukua, oli pakko pysähtyä miettimään vähän syömisiä vaikka olossa ei ollutkaan mitään vikaa. Tulos: napostelukierre poikki ja pari kiloa alas. Tästä syystä oon ottanut tavaksi välillä katsoa sitä vaakaakin, koska farkut venyy ja pikku hiljaa tulleeseen vatsamakkaraan tottuu..

[q]niomic, 4.2.2009 16:29:
Congrats, voitko aukaista tätä loppua hieman?
[/q]

Joo, voin. Käytännössä mun painoni on pudonnut melko radikaalisti mitenkään erityisesti yrittämättä sen johdosta, että ilmassa on ollut aikamoinen kasa stressiä sekä työ- että parisuhdepuolella. Niinpä olen elänyt käytännössä yhdellä kevyellä aterialla päivässä useimpina päivinä ja vetänyt sen lisäksi aivan saatanasti kofeiinia ja nikotiinia elimistööni. Valvotut yöt auttavat varmaan myös painon putoamiseen kun niitä on tarpeeksi.

En siis oo niinkään pudottanut painoa vaan kuihtunut käsiin. Lopputulos on kuitenkin käytännössä sama, joten en ole tosta suunnattoman pahoillani. En vaan suosittele sitä muille tapana pudottaa painoa, koska se on raskasta elimistölle ja... no, aika perseestä muutenkin.

(PS. Joo, osaan nauraa asialle ihan oikeasti.)

Mehh, vaaka flippas ja ei o mitään rekkojen punnitusmestaakaan lähellä, jossa vois "projektin" alkupainon punnita. Painoa on ns. vitusti liikaa (en mahdu tohon taulukolle edes) ja vitutus nousi niihin sfääreihin, että roudasin kuntopyörän partsilta ineen ja ilmoittauduin samalla firman Kickboxing-fightclubiin (aloittelijakurssille) jotta sais homman "isolle".

Sopivaa motivaatiota loi myös duunikuvioiden muuttuminen, kun pääsi vaihtamaan talon sisällä duunia. Joululahjaksi firmalta saatu Suunto T3C-sykemittarikin pääsee käyttöön. Pc Pod pitäis varmaan hommata seurantaan tosin.

Katotaan miten tässä pystyy parin ekan treenikerran jälkeen kävelemään.

[q]niomic, 4.2.2009 17:45:
Toi voi kyllä pompahtaa jonkin verran takaisin, varsinkin jos rytmi ja elämä muutenkin tasoittuvat. Kuvailemasi painonpudotus ei tosiaan ole kovinkaan tervettä tavoitteen saavuttamiseen tai muutenkaan, mutta sen varmasti (ja näköjään) ymmärrät itsekin. Mikäli tuota on jatkunut pidempään (pari kuukautta), suosittelisin kyllä toimimaan terveyden puolesta pikimmiten. Eipä siinä, nää asiat on monesti niin paljon helpommin sanottuja kuin tehtyjä. Haluan kuitenkin sanoa, jos sillä nyt olisi edes pientä vaikutusta parempaan :)

Toivottavasti elämä vähän tasoittuu ja löytyy terveellisempi rytmi missä uusi kevyempi paino pysyy ja ehkä siitä voi sitten jatkaa pudotusta järkevällä tavalla vielä alemmas :)
[/q]

Joo, no worries.

Terveyden kanssa perseily on nimenomaan juuri sitä. Vaikka mulla onkin nyt jo taas ihan normaaleja näläntunteita, niin toivon kyllä että ne jäisivät tälle tasolle, jolla ne nyt ovat. Aikaisemmin mun piti vetää naamaani aika massiivisia settejä safkaa hyvinkin usein (...ja jokaisen kerran jälkeen väsytti aivan perhanasti), jotta näläntunne pysyi poissa tai heikkona. Nyt oon ihan mukavan kylläinen ja energinen jo pienemmänkin ruokailun jälkeen ja se on musta mukavaa.

7kg lähtenyt kahdessa kuukaudessa. En oo muuttanut elämäntapojani juuri muuten kuin lopettanut alkoholin käytön kokonaan. Baarissa oon silti käynyt, toisinaan tanssimassa, toisinaan juottamassa kavereille viinaa. Jospa tää paino alkais tätä tahtia tippua, vuodessa kuitenkin lihonut sen 15kg.

jeps. kohtuukireää lihaa ois hakusessa täällä osotteessa. tavoite pitäs saavuttaa ruokavaliolla jolla tiputin viime keväänä 6kg pois 3viikossa ja 3x viikossa kuntosali + säkin mätkintää päälle. lisäksi satunnaisia lenkkejä ja toivottavasti saisin ny uintikaverin muutamalle kerralle myös.

Tavoite nyt 93kg -> 85kg ja ennen pacifique pitäs olla.

Tarkotus vetää kevääl dieetti.. tarkotuksena kiristää 5kg 3kk:ssa..

Keinot: kalorit ekas kuukaudes 2500:aan.. seuraavat 2kk mennään 2000:lla.. ateriat vähintään 3 tunnin välein.. varmistetaan proteiinin saanti... tokas kuukaudes otan aamulenkit käyttöön... jota olis tarkotus jatkaa kolmanteen kuukauteen kans.. noin 40- 50 minuuttii reipasta kävelyy... syke 110-120... salitreenin jälkeen aina 20 minuuttia polkemista.. ja treeniä tosiaan normi 4krt/vko... mahdollisesti dieetin aikana vielä kerta viikkoon bodypumppia... kyllä rasva rupeaa tirisemään.. !!!

[q]remotion, 18.6.2008 12:27:

[/q]
Toi on kyl varmaan syy siihen, miks musta ei koskaan tuu todella silakkavartista neitokaista: kuka KERKEE syödä kolmen tunnin välein? Itsellä on ainaki sellai fiilis et tota varten tarttis laittaa kello herättämään jotta muistaisi syödä, ja silti ei mitään takeita siitä et ehtis, tai edes kiinnostais pysähtyä mätöstämään jotain. Hyvä ku 2x päivässä saa tankattua ja silti tuntuu et koko ajan on ruoka-aika Plus et siihen jatkuvaan syömiseen, kuten myös pitkiin ruokailuväleihin tottuu, ja voi luoja sitä sit joka estäisi mua saamasta ruokaa kolmen tunnin välein, jos siihen olisin tottunut

[q]KooKie, 8.12.2008 18:09:
---
Amarie, 8.12.2008 15:21:
7kg lähtenyt kahdessa kuukaudessa. En oo muuttanut elämäntapojani juuri muuten kuin lopettanut alkoholin käytön kokonaan. Baarissa oon silti käynyt, toisinaan tanssimassa, toisinaan juottamassa kavereille viinaa. Jospa tää paino alkais tätä tahtia tippua, vuodessa kuitenkin lihonut sen 15kg.

---

Mulla myös lähti seitsemän kiloa kahdessa kuukaudessa nimenomaan alkoholin käyttölakon ansiosta vuonna 2006. Tosin olinkin selkeästi pyylevöitynyt, ja sitä tiputusvaraa oli 61 kilosta. Ajattelin pitää taas tipattoman tammikuun ja humalattoman helmikuun, tarkoituksena puhdistaa hieman elimistöä tämän fuksisyksyn jälkeen, kiloja tuskin lähtee yhtä reippaasti, kun alkupaino on siinä 56.5 kilossa.
[/q]
Mulla on viimeset kaks vuotta mennyt tosi viinaisasti, niin tota ylimääräistä kyllä on kertynyt. Toi ylimääräinen kyllä lähtee helposti, mutta mitä lähemmäs normaalipainoa menee, sitä hitaammin ainakin mulla paino tippuu. Ajattelin kattoa mitä käy painolle, jos oon vuoden juomatta, enkä kauheasti muuta muita elämäntapoja (lähinnä siksi en muuta, koska oon niin laiska ja tykkään elämäntavoistani).

[q]Pätkis, 8.12.2008 18:18:
---
remotion, 18.6.2008 12:27:

---

Toi on kyl varmaan syy siihen, miks musta ei koskaan tuu todella silakkavartista neitokaista: kuka KERKEE syödä kolmen tunnin välein? Itsellä on ainaki sellai fiilis et tota varten tarttis laittaa kello herättämään jotta muistaisi syödä, ja silti ei mitään takeita siitä et ehtis, tai edes kiinnostais pysähtyä mätöstämään jotain. Hyvä ku 2x päivässä saa tankattua ja silti tuntuu et koko ajan on ruoka-aika Plus et siihen jatkuvaan syömiseen, kuten myös pitkiin ruokailuväleihin tottuu, ja voi luoja sitä sit joka estäisi mua saamasta ruokaa kolmen tunnin välein, jos siihen olisin tottunut
[/q]

Ja tässäkin kannattaa pitää järki kädessä, että mitä ohjetta seurailee. Juuri joku terveydenhuoltoalan ammattilainen/laihdutustyyppi oli sitä mieltä, että ihmiselle riittää, kun syö 3 ateriaa päivässä. Hänen mukaansa aikuinen ihminen selviää päivästä ihan hyvin ilman välipaloja. Myös ruuansulatuselimistön pitäisi myös antaa levätäkin välillä.

Kun tämän jutun näin, niin saatoin lopettaa ne turhat & ylimääräiset välipalat, kun paremmalta itsestä tuntuu, kun syö säännöllisesti, mutta ei niin saakelin usein.

[q]Pätkis, 8.12.2008 18:18:
Toi on kyl varmaan syy siihen, miks musta ei koskaan tuu todella silakkavartista neitokaista: kuka KERKEE syödä kolmen tunnin välein?
[/q]

o/ No, meitä on niin moneen junaan :D Mun mielestä 3h on aika sopiva väli syödä, mut toisaalta ihmiset reagoi tollaseen "paastoon" (puol päivää syömättä) aika eri lailla. Myös ateriat on pieniä, kun syö usein. Mulla laskee verensokeri ton 3h jälkeen kun lehmän häntä, mikä tietty johtaa siihen et pitää ruokkia itseensä usein.

toi kerkeeminenkin on aika suhteellista. Töissä ei mukamas kerkee syömään ennen kello yhtä, mut itse syön lähes aina protskupatukkaa aamupäivällä ennen lounasta :)

O