Klubituksen kilonpudotus
odottelen muuten erittäin innolla, että pääsen lenkille ostan mp3-soittimen, niin lenkillekkin tulee vähän lisää virikettä. Myös ton uimisen vois ottaa aerobiseksi, ainoa vaan, etten osaa tekniikkaa yhtään
[q]iris:
Ihan nyt vain sivuhuomautuksena, että hedelmissä ja salaateissa ja sun muissa kasviksissa on nimenomaan hiilihydraatteja.
Ei varmaan kannata mennä liiallisuuksiin minkään Atkinsin perässä, kun ihan järkeä käyttämällä laihtuu, eikä tarvitse ryhtyä yhtä energiaryhmää vihaamaan.
Rasvassa nyt kumminkin silti on kaksi kertaa enemmän energiaa grammaa kohti kuin hiilihydraateissa sanoi Jennifer Aniston mitä tahansa.
Kyllä sitten itkettää, kun kaikki se rasvaisen ruuan kolesteroli on suonien seinämissä.
t: 3 tuntia sepelvaltimotautiluennolla[/q]
Ozie tossa alempana vastasikin jo. En mä nyt sentään tarkottanu ettei niis oo yhtään hiilareita.
Perhana mulla toi lihotus ei onnistu sit millään..Paino ollu vuodesta 2001 aika tarkalleen sama. Mut mä en haluu läskiä lisää vaan massaa.
Mä taidan kanssa ilmoittautua mukaan klubituksen painonvartioihin. Eli pituus n. 178 cm ja paino n. 80 kg. Ja taidan laittaa tavoitteeksi 72 kg.
Tulen varmastikin panostamaan liikkumiseen, olen ollut lukukauden linnoittautunut koneen ääreen, joten liikkuminen entiselle urheilijalle on selkeä ratkaisu.
Ruoan kanssa en taida pystyä enää kauheasti painoa pudottamaan, mutta syömistäni voisin kyllä vielä järkeistää.
ollaan sillä viime vuonna alotetul kuuril vieläki...eli mitään ei tule tapahtumaan.
Sais tota masua vähän pois ni ei ahistais niin paljon housut ja sohval röhnöttäminen.
Jos jaksais tos lämpimämmil säillä ees kävellä kouluu joka päivä ni olis jo hyvä.
[q]JussiS:
---
kilobitti:
pituutta on n. 181, ja paino lienee n. 65-66kg (ei o omaa vaakaa) eikä tarkoitus ole ainakaan laihduttaa*hymy* Painoindeksi on 66:lla laskettuna 20,1.
painoindeksi
---
WTF 25,5???
En mä kyl todellakaan noin läski oo.
[/q]
Toi painoindeksi lakkaa olemasta hyvä mittari
siinä vaiheessa jos sulla on vähänkään
lihasmassaa. Lihakset painaa enemmän
kuin läski.
[q]alien:
---
kilobitti:
tosta löytyy aika hyviä neuvoja->
lisäravinteet
---
eli vitusti lisäravinteita
[/q]
viittasin lähinnä noihin jotka oli tarkoitettu hevosille*vink*
vittu... kirjotin varmaan kuinka pitkän tekstin ja painoin palauta-nappia..
Tänä vuonna mennyt paremmin kuin viime.
Paino jumahtanut tuohon 58-59kg:n välille, hieman on tuo valkoinen lihas kiinteytynyt.
Ruokailutottumuksia pikkuhiljaa muuttanut, ruoka-ajoille kun ei niin paljoa voi kun tekee vuorotyötä. Mutten suutukaan itselleni, jos syön mässyä/pikaruokaa. Kohtuus kaikessa.
Salilla käymistä en vieläkään ole saanut aloitettua, joten olen aloittanut swannis-kampanjan jonka aikana kävelen töihin ja yritän muutenkin ulkoilla enemmän.
Hiljalleen etenee tämä projekti.
Ja lähtöpaino oli 69-70kg ja pituutta tytöllä on sellaiset 170cm.
noni, kilot lähti(5), itseasias yks enemmän ku piti, mut tähän vois stopata nyt! bikinikausi here i come!
[q]JussiS:
painoindeksi
---
WTF 25,5???
En mä kyl todellakaan noin läski oo.
[/q]
bmi-kaava on simppeli;
paino / (pituus metreinä toiseen)
tsekkaa sillä.
hyvin edistyy uskoisin :) :) :)
[q]ville, 11.1.2006 15:52:
Ongelma tässä ajattelussa on, että paljon "epämiellyttäviä" asioita voi tapahtua elimistössä ja silti susta tuntuu hetken aikaa täysin hyvältä. Siten pelkkä "musta tuntuu hyvältä, syön näin jatkossa" ei välttämättä toimi pidemmän päälle kovin hyvin. Ongelmat voi ilmestyä vasta todella monien vuosien päästä.
[/q]
Jep. Itse olen hyvä esimerkki em. tilanteesta. En ole koskaan pitänyt maidosta ihan sellaisenaan, eli olen nauttinut maitotaloustuotteeni aina jotenkin prosessoidussa muodossa, ts. juustona, jogurttina, murojen kanssa jne. Valitettavasti tällaisella ruokavaliolla on todella vaikea saada riittävästi kalkkia vuorokaudessa, ellei asiaan kiinnitä erityistä huomiota. Vähäisen maidonsaannin lisäksi mulla oli useitakin muita riskitekijöitä, jotka edesauttavat osteoporoosia. Vaikka tämän kaiken jopa tiedostin, en siltikään osannut ottaa asiaa riittävän vakavasti.
Nyt syksyllä tuli kauneus&terveys -messuilla vastaan mahdollisuus mitata luuntiheys. Tulos oli surullinen mutta ei yllättävä: luumassani tiheys on alentunut selvästi ikäiseni tasosta. Suomeksi sanottuna: jos jo nyt luuni ovat näin huokoiset, on erittäin todennäköistä, että tulen sairastumaan osteoporoosiin jossakin vaiheessa.
No, omassa tapauksessani uskon kyllä, että kalsiumia pitäisi saada se 800-1200mg päivässä. Mutta entäs jos olisinkin sitä mieltä, että tämä suositus on ihan huuhaata, ja että kyllä minä itse paremmin tiedän mikä minulle sopii? Ilman mittausta voisin jatkaa samanlaista menoa seuraavat 10 vuotta, ja eräänä päivänä huomata, että luuni ovat kuin vanhalla mummolla.
Noin yleisestikin asiaan liittyen. Aika harva meidän ikäisemme loppujen lopuksi tiedostaa asiaa, mutta osteoporoosista povataan tulevan seuraava kansallistauti suomalaisten naisten keskuudessa. Riskitekijöitä ovat ainakin
1) maidon juomattomuus (tai muuten liian vähäinen kalkin saanti)
2) alhainen paino, hennot luut, sairastettu anoreksia lisää riskiä reilusti
3) harvat kuukautiset, vähäinen estrogeeni (liian vähäinen rasvakudos saattaa olla osatekijä)
4) täristävän liikunnan harrastamattomuus (pyöräilyä ei lasketa)
5) geneettinen alttius (mutta tätä ei useinkaan itse voi tietää)
Eikä osteoporoosi tarkoita pelkästään sitä, että luut murtuvat helpommin. Osteoporoosi on pahimmillaan todella paljon elämänlaatua alentava ja kivulias tauti.
Loppukaneettina: vaikka en yleisestikään kannata minkään ravintoaineen päiväsaannin laskemista, voi kalkin kohdalla tehdä poikkeuksen. Se 800-1200mg päivässä on nimittäin aika paljon - ja se pitää saada joka päivä, elämän loppuun asti. Kannattaa siis jokaisen omalla kohdallaan huvikseen laskea, kuinka paljon päivittäinen ruokavalio sisältää kalkkia, ja tehdä korjaavia toimia tarpeen mukaan.
noniiiiin nyt on 2kk kulunut low carb high protein "diettiä" +punttista takana
tulos:
-9kg
- vyötärö -2 tuumaa
- housut roikkuu
- ja on energinen olo- väsymys poissa
- parempi olo muutenkin.. esim ei niin helposti puuskuta.. ja erilaiset hengitysongelmat kadonnut
- nukun paremmin..
taidampa jatkaa
siis idis oli se et en rupee mitää atkinssii vetää vaan jätän pois leivä (jauhot), pastat, riisit.. ja potut
syön paljon kasviksia ja lihaa/kanaa/kalaa ja kohtuudella rypsärii
vitamiinit, heraproteiin, l-glutamiini ja l-karnitiini ollut tukena
mutta noi l- alkuiset on lähinnä sit urheilua varten
suosittelen
No niin, viikko edellisestä viestistä - vastineen aika:
[q]William-78:
A: Sinusta syväanalyysin tekemiseen ei tarvinnut käyttää aikaa, sillä kerroit itse aikaisemmin aikovasi lahduttaa ainoastaan kokista vähentämällä, sekä olenhan saanut lukea jo vähintään kymmeneen kertaan kunka vieroksut kaikkea
mahollista liikuntaa.
[/q]
...ja tämähän ei pidä edes paikkaansa. Jos oikeasti haluat väittää mun kirjoittaneen vieroksuvani kaikkea mahdollista liikuntaa, niin varmaan voit sitten siteerata jostain kohtaa, jossa sanon niin. Kokiskohta taas on jopa mahdollinen, mutta olen hyvin skeptinen senkin suhteen, olenko oikeasti väittänyt laihduttavani ainoastaan sen juomista vähentämällä. Näytäthän siis tämänkin kohdan toteen siteerauksella?
[q]William-78:
B: Jos katsoo kohtaa A, voi todeta että tuollainen kaveri jos kuka saattaisi tarvita hieman apua diettinsä läpi saamiseksi, edes tietoa ruokavalioista.
[/q]
Jos katsot vastausta kohtaan A, niin kohta B ei enää olekaan validi. Siinäkin tapauksessa, että kohdassa A esittämäsi väitteet pitäisivät paikkansa en neuvojasi ruokavalioista kaipaisi. Mulla ei ole mitään mielenkiintoa ruveta syömään sellaista sontaa, jota kovasti hehkutatte tuolla toisessa topicissa. Ruoka on juttu, josta pidän ja josta nauttimisesta en aio luopua.
[q]William-78:
C: Koko ajan painotat loistavaa itsetuntoasi, miksi siis niin kamalasti ottaa aina hampaasta kuin palstalle jossa tarkoituksena on kevyempi elämä, eksyy joku joka on ajatellut samansuuntaisesti jo huomattavasti aikaisemmin kuin sinä.
[/q]
Say what? Koska en nyt ymmärrä tämän kohdan C relevanttiutta ja viitteitä, niin selität varmaan? Puhutko nyt siitä, että sinä olet ajatellut jo mua aikaisemmin niinkuin kirjoitin ensimmäisessä viestissäni tähän threadiin ja siksi sulla on omasta mielestäsi oikeus tulla tekemään tästä threadistä Herra Teininimerkin 'vittu et oon täyttä lihasta' ja 'annan kyl ohjeita miten teistäkin voi tulla melkein yhtä hyviä kuin minä'-thread? ...ja miten toi kaikki liittyy mun itsetuntooni? Jos itsetuntoni on terve, niin mua ei sais hatuttaa sun edellämainitun kaltainen toimintasi?
[q]William-78:
D: tuo koivunvitsa kuulostaa hyvältä, mutta mitä suotta sinä rasitat hartioitasi, kun minä voin hoitaa selkäsaunan puolestasi?
[/q]
Joo, tehdään vaikka niin. Mä kun en oikeasti ole väkivaltainen jätkä edes itseäni kohtaan. Voin jättää rusikoimiset suosiolla sun kaltaisille luonnevikaisille spedeille.
[q]William-78:
E: Edelleen olen sitä mieltä ettei kannata avata topiikkia jossa on näin paljon asiota joita vieroksut ja vihaat.
[/q]
Tässä topicissa ei ole käsitelty vielä ensimmäistäkään asiaa, jota mä vihaan. Vieroksumiani asioita täällä on mahdollisesti käsitelty, mutta toisin kuin sinä mä en vieroksu keskustelua vieroksumistani asioista. Itseasiassa koen keskustelun näistä asioista verrattain mielenkiintoiseksi.
[q]William-78:
F: Jos masturboin, ajattelen mielummin vaikka äitiäni kuin sinun kaltaista puolikarvaista pumpulituppoa.
[/q]
Miten mä nyt yllättäen liityn sun masturboimiseesi?
[q]William-78:
G: Miehen piti laihduttaa ja nyt ei enää kiinnosta? no se nyt ei ollut uutta.
[/q]
Kävin tossa vaa'alla eilen. Painoni on pudonnut lähtöpainosta 4,5kg ja lihasmassa lisääntynyt. Vieläkö kykenyt vetämään 4,5kg riistapaskat? Jos kykenet ja niiden aikana lihaksesi samalla kasvavat, niin lupaan ostaa sulle Alkosta valitsemasi pullon vähäkalorista alkoholijuomaa.
[q]William-78:
H: Kun painotat lopussa henkisen pääoman kehitystä kysymys, että jone kulta, onko paras paikka kehittää itseään henkisesti kirjoittaa täyttä offtopic paskaa koko ajan aivan väärälle palstalle? Laihduttamisessa ei ole mitään henkistä. Sinun henkinen kehityksesi ei ole kyllä nyt löytänyt aivan oikeaa satamaa? Avaa itellesi uusi topic - jonen elämän viisaudet.
[/q]
Itseasiassa pitäis näköjään perustaa Jonen yhdys sana topic lappeen Rannasta.
Miten kummassa sä katsot voivasi kääntää tän asian nyt niin, että mä olen täällä kirjoittelemassa jotain elämänviisauksia ja neuvomassa muita kun voin siteerata helposti viittätoista kohtaa tässä topicissa, jossa sä ohjeistat ihmisiä eri asioista?
Mitä tulee henkisen pääoman kehittämiseen, niin täysin offtopic asioista keskustelu ei ainakaan tee mitään damagea sille. Silti on pakko myöntää, että olet aivan oikeassa siinä mielessä, että tämä keskustelumme on kehittävää vain toiselle meistä - sinulle. Mä en opi mitä uusia verbaalisia tai älyllisiä jippoja siitä, että keskustelen sellaisen henkilön kanssa, jonka keskustelutaidot ja järjenjuoksu vastaavat omiani kymmenen vuoden takaa.
[q]William-78:
I: Kirjoita jälleen pitkä litanja siitä kuinka elämänarvosi ovat erillaiset, joiden vuoksi haluat laihtua, mutta et suinkaan kuitenkaan laihtua, sillä syöt kuin sika ja makaat himassa mielummin, kyllä tollaset nörtit on nähty.
[/q]
Tämä nähty nörtti on viimeisen viikon aikana editoinut neljät bilekuvasarjat, julkaissut niistä kahdet, duunannut Proteuksen webbisaittia ja saanut sen julkaistua, tehnyt flyerin, julisteen, lehti-ilmoituksen ja vippiflabat eräisiin heinäkuun bileisiin ja muuta sen sellaista. Tämä kaikki vaikka olen ollut kuumeessa puolet viikosta ja käynyt samalla 8 tuntia päivässä duunissa.
Mitäs muita hyödyttävää sä oot saanut aikaiseksi?
[q]William-78:
Ootko duunissakin viellä koffilla nostelemassa tyhjiä pulloja kipperiin?
[/q]
Itseasiassa mä olen töissä maanrakennusfirmassa duunaamassa hiihtosiltaa; duuni, joka on käytännössä 8 tuntia hyötyliikuntaa, josta vieläpä maksetaan päälle. Vieläkö näyttää siltä, että mä jotenkin vieroksun tai pelkään fyysistä suorittamista?
Oliko toi sun viittauksesi muuten olevinaan joku terävä pisto kylkiluiden välistä? Mainitsemissasi hommissa en ole edes koskaan ollut, mutta pitäiskö mun nyt jotenkin hävetä sitä, että oon ollut Koffilla duunissa keräilijänä? Kerrotko missä kohtaa on sen jutun häpeäfaktori? CV:ni (valitettavasti en ole päivittänyt tota sitten vuoden 2001) on muuten osoitteessa http://www.flammabul.com/jounivaananen/cv.html ja jos et löydä sieltä mitään sellaista, joka omasta mielestäsi on oivaa nälvintämatskua, niin mä voin kyllä kertoa lopunkin työhistoriani varastoduuneineen, huvimajojen rakentamisineen ja parkkihallin kassalla pyörimisineen.
[q]William-78:
ps, senkun kirjoitat mitä paskaa haluat, olen jo nähnyt sut luonnossa, ja tulen varmasti viellä näkemään.....erona että seuraavalla kerralla täytyy tulla moikkaamaan!
[/q]
Olet nähnyt mut IRL? Niin on muuten moni muukin. Mä en ole sua huomannut, joten mitähän tämä kertoo meistä kahdesta? Oliko toi pätkä nyt muuten kirjoitettu siihen sävyyn, että mun pitäisi sun mielestäsi nyt ruveta katselemaan olkani ylitse pimeillä kujilla, koska mistä tahansa nurkan takaa saattaa pongahtaa esiin Hra. Teininimimerkki testoilemaan? Jos näin, niin onnea vaan.
Mitä taas tulee mahdolliseen bileissä kohtaamiseen, niin mä olen tapahtumissa usein enemmän tai vähemmän töissä. Jos ehdoin tahdoin haluat häiritä henkilökuntaa, niin ole hyvä. Jos olen vapaalla, niin valitsen juttukumppanini ihan itse, kiitos vain.
[q]William-78:
Haista sinä jone poju vittu! *släp*
Sinä saat oman osasi ihan luonnossa....*pahis*
[/q]
Ihanaa. Tollanen haista vittu- / äitis oli-linja sopii ala-asteen välitunneille ja sielläkin siihen yleensä ryhdyttiin siinä vaiheessa kun äly loppui kesken. Yhä edelleen: IRL valitsen juttuseurani ihan itse. Voithan sä seuraasi tyrkyttää, mutta jos se ei mua nappaa, niin minkäs teet?
[q]William-78:
Jep, sorry....mutta jos yksi SPEDE aina vain vittuilee, joskus alkaa hermot mennä....*justjoo*
[/q]
Äiti, äiti! Setä kiusaa ja en osaa sanoa mitään fiksua takaisin.*lohduttel*
[muokattu 26.6.2004 11:48]
180cm 90kg enkä ole lihava. Tarkoitus olisi saada lisää painoa yläkroppaan
Tietty vaatii kauheasti treeniä että paikat pysyis kunnos. Ei mee kauankaa ku hienot lihakset alkaa näyttää hyytelöltä treenien puutteessa.. Hitto kun päässy keskivartalo vähä väsähtää ja nyt pitää hikoilla nii perkeleesti sitte, ku olis paljo pienemmällä vaivalla pystyny pysyy kuosissa. Mut kyl se pyykkilauta viel tulee takas
jep jep, kohta alkaa meikäläiselläki himotreenaaminen ja terveet elämäntavat kuhan vaa suomeen ja kouluun pääsee ni homma tasottuu, nykyään tulee syötyy nii epämääräsesti jne. että ei ihme että lisäkiloja tullut samoin tuo olusen lipittäminen.. nooh.. eiköhä tää tästä..
tavotteena 70kg ennen kesäkuun alkua. lähtöpaino: 78kg ..tästä o hyvä alottaa
[q]Remotion, 4.1.2006 00:15:
tän kuun aikana tulee paino tipahtaa tonne 82 tietämille...
nyt about 85-86.5
[/q]
hyvin on lenkit tepsiny, nyt 84kg.
Tänään taas ulos juoksemaan.
En varsinaisesti itse käsittele tätä kevätkilonpudotuksena, koska hain pysyviä tuloksia, enkä aio tätä toistaa joka kevät :) Anyway, muutin ruokavalioni tammikuussa ihan totaalisesti tarkoituksena pudottaa painoa semmonen about 7kg. Tarkoittaen sitä, että a) järkeistin makroravinnetasapainon pyrkien prot. 30%, hiilih. 40%, rasvat 30% -jakoon ja b) tiputin kalorit tuonne 1500-2000kcal päivittäiselle tasolle.
Onnistui hyvin, ja reilussa parissa kuukaudessa olin tiputtanut yli 10kg, jonka jälkeen lopetin kaloreiden vahtaamisen ja ruokapäiväkirjan pidon, tosin tietenkin jatkaen terveellisemmin syömistä. Siellä -10kg:n paremmalla puolella on pysytty. Mainittakoon vielä se, että tammikuussa en tiennyt ravintoasioista sitten yhtään mitään, vaan opiskelin aihetta samalla kun touhusin :)
Painon putoaminen oikeastaan oli aika vähäinen hyöty muihin asioihin verrattuna mitä ruokavalion muutoksella saavutin. Päällimmäisenä vireystaso ja pirteys, jotka ovat joltain ihan toiselta planeetalta aikaisempaan verrattuna. Aamulla tämän huomaa selkeimmin; nykyisin nukun keskimäärin 5-6 tunnin öitä ja herään pirteänä (ilman herätyskelloakin), kun aiemmin oli vaikeuksia päästä ylös sängystä ja liikkeelle vaikka yöunet olivat keskimäärin ainakin pari tuntia pidemmät.
Suosittelenkin lämpimästi että uudistaa ruokavalionsa heti kertaheitolla eikä millään "pikkuhiljaa" mentaliteetilla. Voi olla aluksi vaikeaa, mutta tuloksia tulee nopeammin ja positiiviset vaikutukset huomaa varmasti selkeämmin. Kaikkein tärkeintä on kuitenkin, että teet ruokavaliomuutoksesta pysyvän. Syö siis terveellisesti, mutta niin että pidät ruuasta mitä syöt. Näin saavutettu painonpudotus on pysyvä. Minä kun todennäköisesti en tule toista kertaa enää elämässäni laihduttamaan :)
[q]pyhimys:
Ennen lenkille lähtöä kannataisi juoda mustaa kahvia, jotta aineenvaihdunta paranisi.[/q]
Tai cofi-tabsei (100kpl 100mg maksaa 3,55) ..ja myydäähän noita jotain rasvanpolttokapseleitakin.
Ja ananasta menee pari purkkia päivässä..mmmm
tosin mä en oo laihduttamassa ;-)