Klubituksen kilonpudotus
10kg varissu sitten lokakuun. Jos sitä yrittäis välillä toiseen suuntaan ja harjottaa aktiivisesti liikuntaa ni pysyy nättinä :)
[q]W:
Jossain vanhasta Fitness lehdestä luin äskettäin mielenkiintoisen artikkelin erillaisista rasvaprosentin mittaus keinoista...eri keinoilla saaduissa tuloksissa oli sellaiset 15% heittoa. Korkein prosentti tuli muistaakseni sellaisessa "allasmittauksessa" ja toisiksi korkein magneettikuvauksessa...alhaisin tuli sellaisella sähkömittarilla... Hienoa keskitietä näytti pihtimittaus.
Häiskän prossa heitti siis tuossa testissä kaikkea about n.10-n.20% välillä...kuvissa näytti ihan perus jannulta, eli ei ollu armoton sixpack
[/q]
Kerran testannu sähkölaitetta ja sain 4,5% vaik olin aika "tuhdissa" kunnossa. Oikee tulos olis ehkä ollu jossain 15%>
[q]W:
---
Free Rider:
Yhaa! Onneks rasva-% ei ollut testissä sen enempää kuin 7.2
...
Häiskän prossa heitti siis tuossa testissä kaikkea about n.10-n.20% välillä...kuvissa näytti ihan perus jannulta, eli ei ollu armoton sixpack
[/q]
Mut eihän mulla edes ole vielä pakista kuvaa täällä =D
[q]Ozie:
---
W:
Kerran testannu sähkölaitetta ja sain 4,5% vaik olin aika "tuhdissa" kunnossa. Oikee tulos olis ehkä ollu jossain 15%>
[/q]
Eikös niis sähköllä mitattavissa rasvaprosenteissa ole aika tiukat ohjeet siitä miten "käyttäydytään" muutaman pv ennen testiä. Eli siis kaikki ruokailut ja liikunnat pitää olla ohjeen mukaiset jotta se antaa oikean tuloksen.
Ja sitten taas erosta pihtimittauksen voi sanoo sen että kun pihdeil mitataan niin se antaa vaan hyvän "yleiskuvan" kehon rasvasta koska mittausta tapahtuu kuitenkin aika harvosita kohdista ja täten voi ylimääräinen rasvakerros vaikka vatsan alueella vaikuttaa nostavasti prosenttiin.
Sähköllä mitatessa taas mitataan koko kehon rasvaprosentti, eikä vaan niitä määrättyjä kohtia.
Paljohan näistä on puheita puolesta ja vastaan mutta kun oikeen tehdään noi kummatkin testit niin toleranssi on kyllä jotain ihan muuta kuin 10-20%
[q]Free Rider:
Eikös niis sähköllä mitattavissa rasvaprosenteissa ole aika tiukat ohjeet siitä miten "käyttäydytään" muutaman pv ennen testiä. Eli siis kaikki ruokailut ja liikunnat pitää olla ohjeen mukaiset jotta se antaa oikean tuloksen.
Ja sitten taas erosta pihtimittauksen voi sanoo sen että kun pihdeil mitataan niin se antaa vaan hyvän "yleiskuvan" kehon rasvasta koska mittausta tapahtuu kuitenkin aika harvosita kohdista ja täten voi ylimääräinen rasvakerros vaikka vatsan alueella vaikuttaa nostavasti prosenttiin.
Sähköllä mitatessa taas mitataan koko kehon rasvaprosentti, eikä vaan niitä määrättyjä kohtia.
Paljohan näistä on puheita puolesta ja vastaan mutta kun oikeen tehdään noi kummatkin testit niin toleranssi on kyllä jotain ihan muuta kuin 10-20%
[/q]
Joo no se nyt oli vaan jossain ku ne yritti myydä sitä ja sitä sai siin testata. Rupes vaan lähinnä naurattaa. En oo sen jälkeen uskaltanu mitata Pitäis kyl varmaan mitata pihdeillä joku päivä....
Juu sehän ois just paras jos pääsee tekeen kummatkin testit.
Eli sähköö ja pihtejä, saa tarkan tiedon siit %:sta ja sit sähköl mitatessa viel kaikkee muuta hyödyllistä kuten :
painoindeksit,pv keskikulutuksen levossa, kehon vesipitoisuuden, läskistä vapaan massan ja puhtaan rasvan määrän yms yms...
Kyl jos näit jaksaa parin kk välein iteltään testailla nii saa jo ihan kivasti sellasta kuntokäyrää tehtyä.. Taitaa olla kyl vähän väärä forum näille jutuille mut olkoon =D
Mä painoin lokakuussa 6kg enemmän kuin nyt *sydän*
Kiitoksia vaan uudelle harrastukselle.
Lähtisköhän vielä toiset kuus kesään mennessä
Voishan tuossa kilon tai kaksi pudottaa, elopaino about 140kg+ tällähetkellä :]
taas se alkaa! ostinm tänää farkut mitkä sain myyjän avul just kiinni. koht aion mahtuu niihin sillai kunnol. (tosin farkutki venyy.)
[q]W:
Pyh, peetä kaikki...klubituksen kevätkilonlisäys se vasta on poikaa! *jiihaa**nauru*
[/q]
Joo otetaaks kisa, kumpi tiputtaa enemmän kiloja:D
[q]Christinah:
Mä en voi ymmärtää miksi näissä keskusteluissa ravaa oikeasti normaalipainoisia/hoikkia ihmisiä valittamassa "liikakiloistaan" ja jauhamassa laihduttamisesta.
[/q]
Pakko kysyä, että miksei saisi näyttää siltä miltä haluaa? kyllä mun mielestä normaalipainoisellakin ihmisellä on oikeus laihduttaa ja puhua siitä.
[q]Cride:
---
[Nuclear]:
Noi über vähärasvaset juustot on ku vessapaperia leivän päälle laittais.
---
Suurin osa on mut ihme ja kumma Polar 5 on jopa makua. Kannattaa testata *sydän*
Ja aika hyvä on kans sellanen Turunmaan tyyppinen kevytjuusto, jossa 5 % rasvaa.
[/q]
Toi Turunmaa on muuten oikeesti hyvää! Yllätyin tosissaan kun maistoin sitä, ei ollut läheskään niin kumista kuin kevytjuustot yleensä. Polar on liian vahvaa mun makuun :/
[q]GoA, 6.1.2006 21:13:
Matalahiilarinen ruokavalio.
-2 dl kaurahiutaleita ja maitoa päälle. Vitamiineja riittävästi.
[/q]
Tossa määrässä kaurahiutaleita on 12,6 g kuitua, jos oletetaan, että 1 dl hiutaleita painaa 35 g, ja kuitua on 18%. Muuten toi sun kuvailema ruokavalio ei sisällä kuitua paljon ollenkaan (kasviksissa on vähän, mutta ei mitenkään hirveästi). Eli aika paljon tolla ruokavaliolla jäät alle 30 g päivittäisen suosituksen.
Hyvää kuitua ilman turhaa energiaa saa esim. leseistä. Kaupassa myytävissä vehnäleseissä on tosi paljon kuitua (taisi olla jopa 55%), mutta ne maistuvat jo aika sahajauholle. Ruisleseet sen sijaan on sekä hyvänmakuisia että terveellisiä, tosin niissä on vähän vähemmän kuitua ja enemmän energiaa suhteessa.
Lopahti tuossa taas jotenkin tuo treenaus. Ja siitä syystä huono fiilis kun en pääse tavoitetta kohti.
Kiloja ei tarvitse edelleenkään lähteä pois. Olen kiitollinen siitä että voin syödä melko huoletta mitä haluan ja aineenvaihdunta huolehtii ettei pääse liikaa ylimääräistä kertymään. Mutta mahan seutu on jotenkin pahasti päässyt villiintymään kevään aikana, mikä on erittäin uuttaa ja pelottavaa tälläisen ikuisen hoikkiksen mielestä. Noh mutta siitä ei voi syyttää kuin itseään ja suurta mässyhimoa
Ja se on mielenkiintoista miten tuossa vuosi sitten tarkoituksella, suurella vaivalla ja monipuolisella ruualla lisätyt kilot tuntuivat kertyvän vain vatsan seutuville..
Noh mutta, lihaskunto treeni alkoi taas tänään, ei helppo ohjelma tiedossa mut pakko on tehdä töitä ja yrittää rakentaa kunnon lihasta kroppaan että tää tyttö pysyisi kasassa ..
*sisulla siitä selviää*
Paino on viime syksystä tippunut ihan mukavasti, silleen tasaisen hitaasti ja ihmeempiä tekemättä. Suurimpana syynä varmaan pikkuhiljaa tapahtuva ruokavalion muutos. Kulta opettaa mua syömään terveellisesti, eikä anna herkutella joka päivä
Ja siihen tottuu, ei tee enää koko ajan mieli jotain herkkuja. Itse asiassa aika harvoin enää. Ja tietenkin on apua varmaan tuosta salilla ja uimassa käymisestäkin, jonka hiljattain aloitin.
2-3kg joutais vielä pois ja ois kiva olla vähän kiinteemmässä kunnossakin taas vaihteeksi Mut pikkuhiljaa. En oo nimittäin koskaan osannu tai edes halunnu laihduttaa tosissani, ei vaan ole itsekuria.
Urheilusta kuitenkin tykkään... lähteminen vaan on aina vaikeeta. Siksi on pakko ostaa aina etukäteen lippuja millon minnekin, jotka on vain tietyn ajan voimassa. Sit tulee paremmin lähdettyä, kun muuten rahat menis hukkaan... Ja olevinaanhan ei oo ikinä aikaa... no nyt oon sitä jostain etsinyt.
Mulla näkyy lihominen heti naamassa, äiti muistaa huomautella, kun näytän joltain pullasorsalta, posket pullottaa Mut muistaa se nytkin sanoo et oot laihtunu, naamas ei oo niin pullee
[q]vaavu, 9.1.2006 14:32:
---
hardikaveri, 9.1.2006 14:14:
erittäin tärkeetä on muuten huolehtia kuitujen saannista.. jos ei viljasta niin sit kasviksista
---
Missä kasviksissa (jos siis viljakasveja ei oteta huomioon) on paljon kuitua?
Kuitua olisi kuitenkin hyvä saada se 30g päivässä. Jos tätä määrää ei aio hankkia viljasta, voi tarvittavan määrän saanti pelkkien kasvisten avulla olla aika vaikeaa.
IMHO hiilihydraattihössötys on lyönyt jossain määrin yli siinä vaiheessa, kun hiilareiden pelossa aletaan leikata kaikkia viljakasveja pois ruokavaliosta. Mä olenkin itselleni ottanut sen ohjenuoran, että hiilareiden vähentämisen sijaan syö hyvälaatuisia hiilareita. Eli ruisleipää sen sijaan, että jättää leivän kokonaan pois. (Ei me kaupasta enää ostetakaan muuta kuin rukiista leipää.)
Liiallisella hiilaripanttauksella saa vain huonosti toimivan ruoansulatuksen.
[/q]
Ainakin oheisesta linkistä löytyy jonkinnäköistä listausta runsaskuituisesta ruokavaliosta:
http://www.fineli.fi/specdiet.php?specdiet=highfibr&lang=fi
[q]Jussi Soro, 13.1.2010 20:24:
---
sativa, 13.1.2010 18:47:
---
Mun mielestä on ihan ok laihduttaa syömällä tyyliin vain 500-1000 kaloria päivässä, jos vaan mieli ja kroppa jaksavat, ja vitamiinit, hivenaineet ja proteiinit huolehtii. Urheilla voi vielä päälle. Jos joku päivä on paha olo, niin sitten syö enemmän. Viikonloppuna voi käydä hyvällä omatunnolla vaikka baarissakin, ja on muuten mukava olo kun on viikolla pysynyt ruodussa.
---
Jokainen toki laihduttaa niin kuin haluaa ja eri ihmiset vaatii eri energiamäärän jotta jaksavat. Dieettaamisessa ja laihduttamisessa yleensäkin on hyvä pitää ns. terve järkikin mukana. Jos aloitat suoraan huipputarkan hifistelydieetin, on sen noudattaminen käytännössä mahdotonta, tai ainakin huomattavasti vaikeampaa kuin dieetti jossa koitat välttää turhia rasvoja ja hiilareita. Samoin jos esim päätät olla täysin ilman karkkia, on ensimmäisestä lipsahduksesta dieettisi mennyt jo pilalle. Jos taas päätät etukäteen, että voit yhtenä päivänä viikossa syödä tietyn määrän karkkia, pysyt paremmin dieetissäsi.
[/q]
Ylimatalakalorisista dieteistä vielä sen verran, että todella matalilla kaloreilla (varsinkin jos laiminlyödään proteiinin saanti) elimistö hankkii energiaa helposti hajoittamalla elimistön omaa lihaksistoa ja pienentynyt lihasmassa tarkoittaa myös pienentynyttä kulutusta ja siten elimistön perusaineenvaihdunta pienenee. Tällaisissa "superdieeteissä" käy helposti niin että kaikki laihdutettu tuleekorkojen kanssa takaisin. Fiksua on laihduttaa lihasvassaa vaalien (eli siis treeniä ja riittävää proteiininsaantia :)
500-1000 kcal ei kyllä kuulosta kauheen terveeltä liikkuvalle ihmiselle, urheilevalle vielä vähemmän.. Mut kukin vetää niinku parhaaks näkee ja kokee.
On tippunu joulukuusta melkein 7 kiloo ilman mitään laihduttamista... En vaan oo jaksanu ajatella koko asiaa ja paino on pudonnu
[q]pyhimys:
Ennen lenkille lähtöä kannataisi juoda mustaa kahvia, jotta aineenvaihdunta paranisi.[/q]
Tai cofi-tabsei (100kpl 100mg maksaa 3,55) ..ja myydäähän noita jotain rasvanpolttokapseleitakin.
Ja ananasta menee pari purkkia päivässä..mmmm
tosin mä en oo laihduttamassa ;-)