Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
Mahtaako Jenkeistä ostetut elektroniikkalaitteet toimia Suomessa? (Eri verkkojännitteet tms?)
[q]Jiimo, 22.3.2006 16:08:
---
Steven Hoaks, 22.3.2006 14:43:
Eli uudelleen asennettu winamp näyttää kaikki videot ylösalaisin Kovien etsintöjen jälkeen (niin varmaan *justjoo*) en löytänyt mitään buttonii jolla sais sen takas oikeinpäin...
Kuka osais opastaa *uuh*?
---
Vahva veikkaus on, että codeccien uudelleenasennus auttaa. Itelläkin oli tuo vika aikoja sitten ja silloin tais ratketa noin.
[/q]
No voi hemmetti Codekkeja en kyl lähe vaihtamaan, kun sotken ne kuitenkin jotenkin. No kai sitä joutuu käyttää tota realplayeriä jos kukaan ei osaa jeesaa
[q]Amma, 1.3.2006 16:00:
Mitä erikoista on vuorisuolassa (verrattuna mihin lie tavallisiin, mahdollisesti yleisemmin käytettyihin versioihin)?
[/q]
"Suoloissa on eroja
Suolan maussa on paljon eroja. Kuten puhuttaessa viineistä tai oliiviöljyistä, löytyy myös suolasta erilaisia ja erinäköisiä laatuja. Siksipä eri suolat sopivatkin erilaisiin ruokiin.
Merisuola nostetaan meren syvyydestä ja veden annetaan haihtua suurissa altaissa. Jäljelle jää kirkasta ja selkeää suolaa. Merisuola sopii parhaiten merenherkkujen maustamiseen. Merisuola on hyvä valinta laitettaessa katkarapuja, merirapuja, piikkikampelaa tai maistuvaa kalapataa. Välimeren puhtaasta ja kirkkaasta merivedestä syntyvät kauneimmat hiutaleet perinteisen haihdutusmenetelmän avulla.
Vuorisuola louhitaan vanhoista suolajuonteista maan uumenista. Sitä louhitaan suurina kappaleina vuoren sisältä, jopa 800 metrin syvyydessä sijaitsevista suolakaivoksista. Vuorisuola on puhtainta mahdollista luonnonmukaista suolaa. Maku on mieto ja sopii siksi parhaiten miedoille ruuille, esimerkiksi vihanneksiin. Vuorisuola sopii erinomaisesti maustamaan esimerkiksi kesän ensimmäisiä vihanneksia."
Lähde: http://enetti.com/artikkelit/ruoka/suola_maussa_on_eroja
[q]ezzy, 18.1.2006 20:48:
tossa hintaluokassa kannattaa kyllä ostaa jo järkkäriä, ei mitään wannabe-järkkäriä...
[/q]
Ehdota jotain kivaa sitten
Jonka vois ostaa osamaksulla.
http://www.netanttila.com/webapp/commerce/command/Tuote?prmenbr=1444&prrfnbr=29217540&shop=20&click=112&cgrfnbr=1364
http://www.netanttila.com/webapp/commerce/command/Tuote?prmenbr=1444&prrfnbr=31154394&shop=20&click=112&cgrfnbr=1356
Nyt kaikki kuvaaja hörhöt
Kummassa on parempi hinta&laatu suhde ja kannattaako mun tollasta ostaa?
Vähän huonoja ja hyviä puolia kummaltakin voisin kaivata kans.
[q]Mark Hamilton, 10.1.2006 21:02:
Siis kaikiin mun postauksiin pitää qutata vaikka että joo.
[/q]
[q]Lost-Soul, 12.1.2006 23:47:
Onko nuo portaat ja se kumilenksu edes saman moottorin takana? Luulisi jotenkin että tekniikka millä liukuportaat tehdään on pitkälti sama, mutta kuitenkin noissa "nopeuksissa" on eroja hyvinkin paljon. Osassa se kuminauha menee nopeempaa, osassa samaa tahtia ja lopuiisa hitaampaa.
[/q]
Tosiaan useimmissa rullaportaissa se menee samalla nopeudella. Minä veikkaan että ne on saman moottorin takana. Ja onko se sitten hitaampi tai nopeempi riippuu varmaan ihan kiilautumisesta. Kumilenksu kulkee nopeemmin kun portaat ovat esim vähän "ahtaana" ja taas hitaammin kun lenkin reunassa on jotain limasta smäidää... Oliskohan tässä logiikkaa? Kun nimittäin portaat jumittuu niin pysähtyy molemmat samaan aikaan. Jos olis eri moottorien takana niin joskus näkis että vain jompi kumpi toimii... Hihna tai portaat.
[q]hyperventilaatio, 20.9.2005 16:42:
Ainakin itse kun perjantaina siihen soitin, niin sieltä vastattiin että "poliisi". Se siis siitä.
[/q]
No poliisi sitä ei kuitenkaan hoida. Vaan hälytyskeskus... Ehkä ne näkee että se on siirretty numerosta 10022 ja sen takia vastaa silloin "poliisi" nimityksellä
[q]sapeli, 31.8.2005 17:00:
No vaikuttaisko se asiaan et sun varpaankynnet kasvaa paljon paksumpina kuin sormenkynnet, eli tavallaan ne kasvaa yhtä monta grammaa viikossa tjsp, mutta pituutta vähemmän?
[/q]
Kyl niissä on paljon huomattavampi ero kasvussa... En usko että se johtuis tosta.
[q]kanttarelli, 31.8.2005 14:54:
-clip-
[/q]
http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=43769
http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=38888
http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=43711
Tässä olis kolme linkkiä missä puhutaan tanssimisesta ja sen ihanuudesta... Mutta ei ole kyl suoranaisesti samanlaista kun sinä etsit. Ainakaan itse en löytäny.
[q]kanttarelli, 31.8.2005 14:46:
-clip-
[/q]
Vähän turhan laaja keskustelun aihe jota en millään voisi sulloa alle A4:sen kokoiselle alueelle... Nyt kun oon vielä kaiken lisäks flunssassa ja yritän leikata varpaankynsiäni niin en jaksais paneutua siihen Joskus vielä vastaan kun on vähän vähemmän muita asioita päässä.
[q]sapeli, 13.8.2005 13:40:
Hahaa - mutta jos sade tulee suoraan alas niin kastut enemmän kävellessäsi tai juostessasi varjon kanssa kuin jos olisit paikallasi Kävelet putoavia pisaroita "päin"
[/q]
Tästä voimme siis päätellä että kannattaa seistä sateenvarjon kanssa ja odottaa kunnes sade loppuu eikä juosta tai kävellä.
*aplodit**jiihaa* VOITIN *jiihaa**aplodit*
[q]hyperventilaatio, 23.9.2005 15:10:
6 §
Lahkeiden vaihtaminen on merkkinä siitä, että on oltu sukupuoliyhteydessä toisen oppilaitoksen opiskelijan kanssa. Tällöin vaihdetaan päittäin suikaleet haalarin lahkeista. Sateenkaarilahkeet siis kertovat vonkauksen onnistuneen useamman kerran.
[/q]
[q]Hasse L.Hoff, 12.8.2005 16:36:
Ensimmäisellä
[/q]
Perustelut?
[q]Hasse L.Hoff, 12.8.2005 16:18:
Idea varmaan oli että altistut 1000molekyylille/sec. jollain juokseminen kannattaa...
[/q]
Mutta kun juoksen niin tuo vesimolekyylimäärä per sec kasvaa joten sillä ei ole mitään merkitystä...
Onko sillä mitään väliä juoksetko vai käveletkö esim paksun sumun läpi? Ihan yhtämonta vesimolekyyliähän suhun sillä matkalla tarttuu.
[q]Hasse L.Hoff, 12.8.2005 16:13:
Tästä me molemmat ollaan vissiin samaa mieltä
[/q]
[q]phanatic, 12.8.2005 06:39:
Ei mene. Juoksemalla osut ihan yhtä moneen sadepisaraan, tosin useampi niistä osuu etupuolellesi.
Kannattaa muuten myös kokeilla, kastutko vähemmän jos uit oikein nopeasti uima-altaan päästä päähän, verrattuna hitaaseen polskutteluun.
[/q]
Samaa mieltä olen
Miks mun läppäri elää ihan omaa elämäänsä vaik oon sille tosi kiltti?
Mistäköhän löytyy sivu jolle voit uploadaa esim jonkun videon että voit jakaa sen kaverille tai itse ladata se toiselle koneelle. Yksi tälläinen sivusto oli jolle pystyit heittää gigan tietoo ja se säilyi siellä viikon. Mutta kun en muista sitä saamarin osoitetta. Kuka olis niin kiva ja löytäis mulle sellaisen
[q]Ana-5000, 11.7.2005 21:06:
Helsinki on laaja käsite. Kyllä jostain kontulasta tai muusta ghettolähiöstä löytyy halpiksiakin, mut jos haluut yhtään paremmalla paikalla (lue: sporan/metron/radanvarrella) ni sit saa jo maksaaki. Kontulakin taitaa lukeutua tohon hintatasoon, ainakin rauhallisempi puoli siitä.
[/q]
Taas jäit alakynteen. Aivan malmin vieressä on tämä nykyinen kämppä Taidankin jäädä siihen.