Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]Ana-5000, 11.7.2005 20:12:
---
Stefu Hoaks, 11.7.2005 19:11:
En kai mä nyt yli 400e maksa 50neliöisestä kämpästä jossa ei ole edes saunaa

---

PK-seudulla maksat. Sellanen 25-30 neliöö maksaa keskimäärin 450-550 euroa kuussa, plus vesi ja sähkö.
[/q]

Heh... Nyt oot väärässä. Kyl toi mun edellinen mainitsema kämppä on helsingissä Se oli vaan hyvä löytö... 60neliöö 2 huonetta, oma piha, 530e

[q]Mark Hamilton, 1.7.2005 22:00:
Miksi joulupukki ei ole neekeri?
[/q]

Eikös siinä yhdessä leffassa Whoopi Goldberg (se musta näyttelijä joka on nunnia ja konnia leffassa pääosassa) ole joulupukkina. Siinähän opetuksena oli että pukki ei määräydy rodun tai sukupuolen mukaan Joten sehän voi olla vaikka marssilainen

Toinen tyhmä kysymys perään.

Uskaltaako Pioneerin mikseri kanavan pestä? Siis tietysti sillai että se on juotettu irti piiristä ja siinä on pelkkä mekaaninen osa. Eikös se olisi perjaatteessa sama asia kuin sakset pesis. Pesu, huolellinen kuivaus ja rasvaus. Kanavassahan on vain muutama liikkuva osa. Olen korjannut monet mikserit huolellisesti mutta tälläistä radikaali puhdistus tapaa en ole uskaltanut vielä käyttää. Muuten ei tuota kanavaa oikeen pysty täydellisesti puhdistamaan
Lähetin ensin pienen tekstiviesti kyselyn dj ystävilleni, mutta tuli melko tasapeli mielipiteistä. Joten päätin viedä asian tänne.

Onko kukaan nähnyt kun kissat pureskelevat kynsiään? Olen hoitanut 12kissaa enkä ole ikinä nähnyt vastaavaa, kun nykyinen Niitti kattini rupes naksuttelemaan kynsiä klo3 yöllä. Onko katti niin erikoinen vai onko tämä ihan normaalia?

[q]Texx, 26.4.2005 15:54:
Miks klubbaris toiset nickit on punasia, toiset tollasia sinisiä, ja jotkut valkosia ? Tälle on varmaan ihan hyvä selitys, mut enmävaankeksi.
[/q]

Voi sua

Miten saa sen jonkun eston, ettei puhelinmyyjät soittele? Tulee nimittäin puheluita lähes päivittäin ja alkaa vituttaa.

PayPal asiaa

Mulla on tili ja siellä mun visa kortti rekisteröitynä ja "Verified" linkitetty myös koko tili Ebay sivulle niin onnistuu ostot sun muut helpommin... Noh tossa eilen ostin ensimmäistä kertaa tavaraa briteistä ja tänään kyselin että paljon mahtais kestää ja niinpoispäin. Ilmoittivat että lasku on tilassa "pending" minulla taas heti seuraavalla sekunnilla luki kaikissa papruissa PayPalilla "complited", mutta toisaalta visassa kun katoin pankkitunnareilla ei näy jälkeäkään mistään maksuista?

Pitääkö mun siis itse siirtää jollakin tavalla rahaa PayPaliin ja se sitten siirtää eteenpäin vai osaako se laskuttaa mun visaa automaattisesti, mutta siihen menee joitakin päiviä ja sen takia ei näy vielä laskussa?

Onko kellään kokemuksia?

Minulla on videotykki ja vahvistimena toimii DVD soitin. Ongelma on kuitenkin että tykissä ja vahvistimessa on rajallinen määrä sisääntuloja. Piuhoja tulee kuitenkin tietokoneesta, dvd:stä, pleikkarista, Wii:stä ja digi boxista ja aina saa vaihdella piuhoja sisään ja ulos joka on raivostuttavaa.

Tälläinen kapine auttais mua suunnattomasti ainakin äänen kanssa johon sais kolmesta yhden. Mutta mites kuvan kanssa? Kun tarvitsen perjaatteessa jakajat kolmeen S-video piuhaan. Enkös voi tökkäistä S-video piuhan vaikka ykkös kohdan komponenttiin vihreeseen ja siitä sitten vihreästä tulis yksittäinen S-videon jatko? Eikös johto ja plugi ole S-videossa sama kuin joku RGB johdoista? Samalla tavalla sitten toinen s-video toiseen kohtaan vaikkapa punaiseen ja kolmas johto kolmanteen siniseen? Eikös se toimis noin vai olenko mä ihan ulkona?
http://www.polarpanda.com/store/images/3in1ComponentSeletor1_1_L.jpg

[q]Sjel, 4.10.2007 10:56:
Afaik ei tule toimimaan, koska YPbPr kaapelissa jokainen väri kulkee omaa kaapeliaan pitkin, kun taas svideossa menee kaksi signaalia (kirkkaus ja värit erikseen) ja komposiitissa kaikki tavara menee yhtä kaapelia pitkin. Eli teoriassa saattaisit nähdä esim pelkästään vihreät värit.

tarvitset signaalimuuntimen tuohon väliin, esim svideo to YPbPr muuntajan.

..osasinpas taas selittää hankalasti
[/q]

Perkele tässä mä oon repiny tukkaa että toimiiko toi vai ei ja sit löyty tommonen
Tää ainakin skulaa just niinku pitää Problem solved!
http://www.polarpanda.com/store/images/AV_component_selector1_2_L.jpg

[q]Foxmagon, 10.2.2007 16:46:
Onko olemassa hammastahnaa joka ei maistu hammastahnalta? Nykyiset rupeaa etomaan aivan helvetisti, tiedä sitten että miksi :p
[/q]

Salutem hammastahna, mitä saa apteekista, ei ainakaan sisällä makuaineita. Apteekkiin vaan kyselemään. Maksavat tosin enemmän kuin perustahnat.

[q]%, 21.7.2008 16:02:
Tommonen pistorasia olis kyllä hieno, mistä noita saa ja onko niissä samassa ylijännitesuoja?
[/q]

Mulla on ton tyylinen mutta hiukan erillainen. En muista mallia ja kauppaa mistä omani ostin.

http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=41669431

Emmä tiä, siks mää kysynki...

[q]hemuz-, 18.3.2007 10:49:
---
Anselmi, 18.3.2007 10:47:
Mistä tietää et mihin mennä äänestämään?

---

Lipukkeen päälisivulla näkee ainaki.
[/q]
Mutta mistä tietää jos ei ole lipuketta? (Postimies Pate on voihkinut mun lipukkeen. Pate yrittää näemmä viedä mun kansalaisoikeudet)

[q]Aki A., 1.3.2006 02:16:
Mikä kaupunki?

Oon jo varmaan tunnin paininut ton kanssa enkä keksi millään, jäi häiritsemään :)
[/q]

Taisin löytää aika hyvän ehdokkaan...

Italian Palermo

Jos googlettaa kuvahaulla tota kaupunkia niin ainakin noi saaret näyttää hyvin samantyyppiseltä.

[q]Miraakkeli, 1.3.2006 14:20:
---
Aki A., 1.3.2006 02:16:
Mikä kaupunki?

Oon jo varmaan tunnin paininut ton kanssa enkä keksi millään, jäi häiritsemään :)

---

Mun veikkaus menee jonnekin Skotlannin suuntaan. Mihin tää liittyy?
[/q]

Mä rupesin todenteolla kiinostuu tästä Ja nyt ollaan työkavereiden kanssa mietitty asiaa.

Britteinsaarilla ei kyl taida olla ton näköisiä "vuoria" ja sen on kuitenkin pakko olla rannikkokaupunki. Aluksi tuli mieleen joku indonesian kaupunki mutta rakennukset näyttää kyllä vahvasti eurooppalaisilta. Melkein pakko olla Italiaa tai Ranskaa... Pitää hakeejoku euroopan kartta ja tutkii vähän enemmän asiaa

Mä lähden ainakin italiaa tarkistamaan ensin...

[o]Trapani[/o]

KErtokaa nyt heti

Hemmetti miten tosta The Sorrow pomosta pääsee eteenpäin Metal Gear Solid 3 härpäkässä Menee Kohta hermo kun jo kolme kertaa yrittäny eikä vieläkään onnistu Heitän kohta pleikkarin ikkunasta
*släp**grr**dissaa**antihali**eikä**poks**eiei**nyyh*
*toktok**kissatappelu**senkin**nyyh**justjoo**whaat**igor*

Onnistuuko esim. valkoisten housujen värjäys vaikkapa punaisiksi? Millä tavalla? Kotikonsteja?

[q]Jutu, 7.9.2007 19:52:
Mitä käy jos ei suorita oppivelvollisuutta loppuun? Tuleeks sakkoj vai heitetääks vaan tylysti vankilaan? :D Oon ehkä hiukan tyhmä, mutta tuli vaan tossa mieleen yks päivä kun radiossa jotain höpistiin siitä.
[/q]

Laki sanoo:

"Oppivelvollisuus päättyy, kun perusopetuksen oppimäärä on suoritettu tai kun oppivelvollisuuden alkamisesta on kulunut 10 vuotta."

"Oppivelvollisen huoltajan on huolehdittava siitä, että oppivelvollisuus tulee suoritettua. (13.6.2003/477)"

"Jos oppivelvollinen ei osallistu tämän lain mukaisesti järjestettyyn opetukseen, oppivelvollisen asuinkunnan tulee valvoa oppivelvollisen edistymistä."

"Oppilaan tulee osallistua perusopetukseen, jollei hänelle ole erityisestä syystä tilapäisesti myönnetty vapautusta."

"Jos oppilaan huoltaja laiminlyö velvollisuutensa valvoa oppivelvollisuuden täyttämistä, hänet on tuomittava oppivelvollisen valvonnan laiminlyönnistä sakkoon."

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1998/19980628

Eli jos oikein ymmärsin, niin ton mukaan se velvollisuus loppuu 17-vuotiaana, oli sitten käynyt koulun tai ei.

Kun avaan oman vanhan ja väsyneen Pioneer 500 mikserin ja vähän korjailen sitä niin aina toimenpiteen jälkeen jää muutama ylimääräinen ruuvi ja muu epämääräinen osa
Kun olen korjannut muiden laitteita ja miksereitä niin kaikki osat löytää paikalleen... Miksi juuri oma mikseri synnyttää jatkuvasti uusia osia ja silti toimii täydellisesti?

[q]susanna*, 20.9.2005 13:58:
Miksei siis esim 10022 toimi näppäinlukko päällä?*ding*
[/q]

Ja 10022 meinataan poistaa kohta kokonaan... Ja eihän se nykyäänkään mene enää poliisille... Se numero toimii vielä, mutta se yhdistetään suoraan hälytyskeskukseen.

O