Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
[q]LooPy, 22.9.2006 18:49:
GE Moneylta 50 k€ ilman takausta.
Pitäis olla ihan jees, ja luulis riittävän hetkeksi aikaa.
[/q]
[q]Oliwer, 22.9.2006 19:57:
Jos kulutusluottoa etsit niin kyllähän pankitkin niitä tarjoilee. Jos taas mietit esim. asuntolainaa, kannattaa sitä kysyä useammasta pankista, eroja on.
Muutama kulutusluoton tarjoaja:
Nordeasta Joustoluottoa 25.000e asti:
http://www.nordea.fi/sitemod/default/index.aspx?pid=701394
Extralainaa 15.000e asti: http://www.extralaina.fi/Application/User/Framework/index.asp
[/q]
Joo kyse oli nimenomaan asuntolainasta eikä ihan perus käyttöluotosta. Sellanen 150k pitäis ehkä ottaa... Mutta ajattelin että mistä voi niitä tiedustella ja laskea korkoja ennen kun menee pankkiin. Sillä joudun ottaa vapaata töistä jos aijon johonkin pankkiin ehtiä
[q]ezzy, 31.8.2006 18:29:
---
Steven Hoaks, 31.8.2006 17:34:
Mistäköhän kannattais ettii halpaa videotykkiä? Kannattaako niitäkin saksasta tilaille (niinkuin mitä tahansa muuta) vai löytyykö jotain halpaa vaihtoehtoa täältäkin?
---
videotykki.fi myy aika halvalla. Millaseen käyttöön ja minkä hintasta oot kattomassa?
[/q]
Ihan telkkarin katteluun ja pleikan pelaamiseen. Meiltä läks meidän vanha tykki ja mä luulin että pärjään ihan hyvin ilman mutta nyt parin viikon jälkeen rupee tulee tärinät kun ei voi katella seinältä uutisia HDTV tykkiä en välttis tarvi, joten alle tonnin tykkiä haen kuitenkin
Mistäköhän kannattais ettii halpaa videotykkiä? Kannattaako niitäkin saksasta tilaille (niinkuin mitä tahansa muuta) vai löytyykö jotain halpaa vaihtoehtoa täältäkin?
[q]mayah, 31.8.2006 12:53:
Mun vaatekaappi kärtsää ihan hirveelle. Siis sellaselle vanhalle komerolle. Ideoita miten sen hajun sais pois?
Oon nyt koittanu näitä "odour control imee hajun pois"-ratkasuita, mut eivätpähän tunnu mitään imevän, sekä niitä perinteisiä pyöreän mallisia hajuste-juttuja jotka voi läimästä tarran kanssa seinään ja joista voi siis säädellä sitä tuoksun määrää sekä hajuste-kukkien-terälehti pussukoita.
NI MITÄ MÄ TEEN. Ku alkaa vaatteisiinkin jo tarttuu se ällötys.
[/q]
Ota se spurgu sieltä kaapista pois
[q]andi--, 24.8.2006 21:45:
---
Steven Hoaks, 24.8.2006 16:53:
Mistä kaupasta löytyis hyllystä "2CR5" paristo
---
Kannattaa kokeilla jotain fotoliikettä.
[/q]
Löyty jo kun ajettiin tänään jumbon ohi... Eka liike mihin kävelin sisään
[q]mikke, 19.8.2006 17:50:
miks hitossa noissa kauppojen yms. säilytyslokeroissa pitää olla se panttisysteemi ? Mä en käsitä, mitä hyötyä siitä on, sen kyllä ymmärrän että esim ostoskärryissä se on hyvä että ihmiset palauttaa niitä paremmin paikoilleen. Mutta että säilytylokeroissa ? Ja sit ei tietenkään koskaan ole niitä sopivia kolikoita mukana
[/q]
Sitten joku neropää laittaa yks päivä kaikki kaapit kiinni ja syö avaimet Olisko sitten kiva vai HÄH MITÄ HÄH VASTAA (*lmao*)
[q]Lauruska, 19.8.2006 20:03:
---
Avernian, 19.8.2006 19:59:
---
Lauruska, 18.8.2006 18:01:
Miksi aina se josta kiinnostuu, ei kiinnostu takas. Ja sitkun joku kiinnostuu musta, niin mä en kiinnostu siitä.
---
Koska oot valinnu huonosti ?
---
Miksi sitten valitsen aina huonosti?
[/q]
Koska oot nainen ja naiset aina rakastuu renttuihin
[q]satumetsä, 17.8.2006 20:53:
---
Steven Hoaks, 17.8.2006 20:50:
Kun lähdin Ranskan reissuun tein sopimuksen Kannelmäen kiinteistön kanssa että maksan vuokran heti kun palaan maanantaina. Sanoivat että asia on ok. Kun tulen takaisin minut oli haastettu käräjille. Syyte peruutettiin mutta minulta meni äsken lukemani kirjeen mukaan luottotiedot ja tästä syystä minulla tulee olemaan kohta HYVIN HYVIN paljon ongelmia... Tekis mieli mennä ton paperin kanssa niiden luokse ja syöttää se niille vitun konttorirotille *släp*
Mutta toivoisisin ehkä jotain muita neuvoja. Voiko kiinteistö tehdä asialle jotain koska vika oli kuitenkin heidän. Voinko heittää heille jonkun syytteen tapahtuneesta Jotain? Mitä vain? Tää ei saa jäädä tähän!
---
Onko sulla olemassa kirjallinen sopimus tästä vuokranmaksu asiasta? Siis siitä että maksat sen kun palaat reissusta?
[/q]
Ei Suullinen sopimus tehtiin... Jos mulla olis kirjallinen sopimus kädessä olisin haastanut noi heti sopimuksen rikosta Tai jotain
Kertokaas jotain kivoja Animaatioita/piirrettyjä
Oon kipeenä ja tekis mieli kattoo jotain mieltä kohentavaa
The Simpsons, Futurama, Looney Tones, Tom & Jerry... Näiden kaikki jaksot mulla on joten jotain muita kivoja
[q]Amokk, 8.6.2006 21:05:
---
Steven Hoaks, 8.6.2006 19:03:
No tuo ranskaan pääseminen on melko suunniteltu jo, mutta mites sitten takas suomeen? Joudunko sitten ostaa taas tukholmassa normaali hintaisen reitti matkan joka maksaa liikaa vai voiko niihin punaisille lähdöille jotenkin luikerrella sisään? Onnistuuko tälläinen?
---
Tsori, piti käydä lifettämässä. :)
Takaisin pääset varaamalla risteilyn Sto-Tku-Sto @ http://vikingline.se/. TAI lentämällä Pariisista Frankfurtin/Riikan/tms kautta Pirkkalaan. TAI ostamalla lentolipun suoraan kotio.
[/q]
Arvaa osaanko sanaakaan ruotsia Voitko heittää yhtään tarkempaa linkkiä
[q]Amokk, 8.6.2006 17:46:
---
Steven Hoaks, 8.6.2006 17:42:
No enpä ole koskaan tosiaan ollu ruotsinlaivalla Soitin Viiking Linelle ja ne sano ettei laivasta saa poistua jos kyseessä on punainen lähtö risteily... Ja että me ei päästä laivaan Onko miehille kans 20v ikäraja? Vai mikä? Viikonloppuisin siis?
---
Lakkaa soittelemasta niille :D
Pitäisköhän tää neuvomisjuttu hoitaa vaikka irkitse?
[/q]
Kyl ne sano että punaisella lähdöllä eli "miniristeilyllä" ei saa poistua laivasta Sillon rikkoo risteilyn sääntöjä kuulemma. Ja sano että sillon pitää vaan ostaa reitti matka, joka maksaa kolme kertaa enemmän, mutta kyseessä kuitenkin sama laiva ja sama matka...
SIIS MITÄ VITUN JÄRKEE TOSSA OIKEEN ON?!?!?! Mä en tajuu näitä sääntöjä yhtään
Eli suomeksi: Jos matkaat sinne ja takaisin niin maksat 12e/2 henkilöä, MUTTA jos matkustat VAI sinne niin maksat 36e/1 henkilö??? Eihän tossa ole mitään järkee *toktok*
[q]Amokk, 8.6.2006 17:19:
---
Steven Hoaks, 8.6.2006 17:11:
---
Etkö oo koskaan ollut ruotsinlaivalla? :) Kyllä se laiva Tukholmassa stoppaa, eikä kukaan kysele kuka sieltä poistuu.
Ikärajoista Vikinline sanoo seuraavaa:
"Pariskunnat (avioparit, avoparit ja kihlaparit); toisen on täytettävä ikärajavaatimukset ja toisen on oltava vähintään 18-vuotias."
[/q]
No enpä ole koskaan tosiaan ollu ruotsinlaivalla Soitin Viiking Linelle ja ne sano ettei laivasta saa poistua jos kyseessä on punainen lähtö risteily... Ja että me ei päästä laivaan Onko miehille kans 20v ikäraja? Vai mikä? Viikonloppuisin siis?
[q]pirpeli, 8.6.2006 16:40:
---
Amokk, 8.6.2006 16:38:
:D Tällä kaikella vaivalla ja häsällä sä olisit jo ostanut ne vähän kalliimmat liput.
---
No just meinasin sanoo, että Stefu ois jo siellä, jos se ei ois veivannu. Harvoin nimittäin pääsee superhelpolla JA superhalvalla.
[/q]
Kyse on nyt vaan siitä että jos ei halvalla pääse niin sitten ei päästä mihinkään Niin joko on pakko löytyy halpa versio tai sitten jäädä kotiin... Mielummin etin viikon matkaa ja lähden kun luovutan ja jään koko loman ajaks kotiin....
[q]Amokk, 8.6.2006 16:38:
---
Steven Hoaks, 8.6.2006 16:36:
*sählinkiä*
---
:D Tällä kaikella vaivalla ja häsällä sä olisit jo ostanut ne vähän kalliimmat liput.
[/q]
Ja sitäpaitsi Alena ei edes pääse tolle matkalle... Vitun viikkari *senkin**släp* Perjantai aamuvuoroille ikäraja on 20v? Mikä järki tossa ikärajassa nyt on? Eikö voi 18vuotias matkustella miten lystää
[q]Amokk, 8.6.2006 16:25:
---
Steven Hoaks, 8.6.2006 16:21:
---
Amokk, 8.6.2006 16:03:
Vikingin punaisella lähdöllä
---
12e hytti? Just viikkarille soitin ja ne sano että maksaa 36e per nuppi kansipaikalta? Säästöhytti jossa ei oo edes vessaa olis 30jotain vielä päälle Miten noin halvalla pääsee?
---
Niin punaisella lähdöllä, jos sattuu oikealle päivälle osumaan
edit: Huomasin juuri että käytän Vikingiä useammin kuin junaa ja linja-autoa :D
[/q]
Katos vaan No löyty kyl suht halpa lähtö mutta se on pe aamulla lähtevä ja on mestoilla illalla Niin se meinaa että meidän pitää löytää joku mesta jossa nukkuu yks yö ruotsissa Kellään kivoja kavereita ruotsiss?
[q]Steven Hoaks, 8.6.2006 16:21:
---
Amokk, 8.6.2006 16:03:
Tää on joskus tehty. :)
Turusta Tukholmaan Vikingin punaisella lähdöllä, 12e hytti kun varaa risteilyn mutta hyppää Ruotsissa paatista pois.
Terminaalin edesta Cityterminaaliin Flygbussarnan kyydillä (30 SEK), ja sieltä Skavstaan samalla firmalla (130 SEK).
---
12e hytti? Just viikkarille soitin ja ne sano että maksaa 36e per nuppi kansipaikalta? Säästöhytti jossa ei oo edes vessaa olis 30jotain vielä päälle Miten noin halvalla pääsee?
[/q]
Eli pelkkä laiva kyyti kansipaikalla jossa pitää olla sitten yön yli jossain nurkassa hytisemässä yön yli tulee maksaa jo edes takas pelkästään 144e
[q]mayah, 8.6.2006 14:25:
---
Tontsis, 8.6.2006 14:19:
Joo mäkin vähän ihmettelin, että miten paljon halvemmalla sinne pitäisi lentää. Ei se Pariisikaan nyt kuitenkaan ihan naapurissa ole :)
---
Tätä samaista asiaa eilen (vai koskas se nyt oli) hämmästelin sanomalaatikossa. Jos junalippu (meno-paluu) Helsinki-Turku maksaa jonku 50 euroa ja edestakainen lento Rovaniemelle jonku 150 euroa, niin onhan se nyt selvä asia, ettei sitä Pariisiin voi ilmaiseksi päästä. Selvästikään Stefu ei oo matkustellu kauheesti jos 200 Pariisiin ja takas on paljon :)
[/q]
Mä en ole matkustanut ikinä missään
3kertaa oon käynyt virossa ja vain kaksi kertaa niistä maissa joten
[q]Fyraett, 8.6.2006 12:13:
---
Steven Hoaks, 8.6.2006 11:32:
Nonni.... Mun Ranskan matkan metsästäminen jatkuu... Löysin kivan halvan lennon "Stockholm S. Skavsta" nimisestä mestasta.
Sieltä Pariisiin kahdelta henkilöltä edestakainen matka maksaa enää 222e... '
Lähtö olis la 24.06 klo18.20 Miten siis pääsen helpoiten sinne tuota ajankohtaa ennen? Helsingistä laivalla? vai kenties ensin turkuun ja sitten laivalla? Ja mites sitten ruotsissa tolle kyseiselle lentokentälle? Ideoita?
Nyt meinaa olla jo melkoinen kiire tän kanssa joten pliis jeesatkaa, kun mä en ole ikinä matkustanu missään niin en osaa hakee noita juttuja
---
SAS
Lähtö: 23.6.2006 Paluu: 30.6.2006
2 henkilöä: Helsinki - Pariisi (meno/paluu): 585.24 EUR = 292,62/henkilö
Tohon 222e (henkilö?) lisäät junalipun turkuun 25e, viikkari kansipaikka 25e ja stokiksest sen 20e viel dösään jotta pääsee lentokentälle = 292e + pakolliset matkakulut (ruoka yms)
Joten aikamoinen vaiva kalliimmal..
Tosin, seikkaileminen avartaa :)
edit: typo
[/q]
Löysin aikaa sitten 410e maksavat liput suoralla lennolla pariisiin kahdelle ihmiselle... Mutta haluun vielä halvemmalla... Kai sitä alle 400e luulis pääsevän muutama maa alaspäin euroopassa En voi uskoo että olis näin kallista
Tossa tuli esille vähän aikaa sitten minulle tuntematon käsite "Äkkilähdöt" siis lentomatkoihin liittyen... Mitäs tämä tarkoittaa? Miten niitä voi seurata/tarkistaa? Mistä kannattaa lähteä etsimään?
Haluttais käydä tyttön kanssa pariisissa loppu kuukaudesta, mutta halvin mahdollinen lento maksaa reilu 500e Kai niitä halvempiakin tapoja päästä sinne on? Vai onko? Heittäkää kaikki mahdolliset vaihtoehdot pliis
[q]Exlex, 12.6.2006 17:49:
---
Steven Hoaks, 12.6.2006 17:37:
Paljos maksaa 10kpl DVD-RW levyjä? Sellanen normi paketti hinta?
---
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/26264
[/q]
Tänks