Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
[q]ezzy, 17.8.2009 13:16:
---
wiwi, 17.8.2009 13:13:
---
veee, 17.8.2009 13:00:
Miten tapahtuu kuvien linkittäminen tänne niin, että näkyviin ei tule linkki vaan se kuva?
---
Laitat kuvan osoitteen ja sen ympärille noi -tagit.
---
toi ei toimi läheskään aina. Eikä anqqa o jaksanu viel korjata
[/q]
Aa, okei. Mul on toiminu aina mut en oo kyllä paljon kuvia postaillu. Mut mikä ero meijän ohjeissa oli?
[q]wiwi, 17.8.2009 13:13:
---
veee, 17.8.2009 13:00:
Miten tapahtuu kuvien linkittäminen tänne niin, että näkyviin ei tule linkki vaan se kuva?
---
[/q]
toi ei toimi läheskään aina. Eikä anqqa o jaksanu viel korjata
[q]veee, 17.8.2009 13:00:
[/q]
[code]
Moi, tässä kuvani
[/code]
vikaan mun kirjoittaman sijasta
[q]veee, 17.8.2009 13:00:
[/q]
[q]Amma, 20.9.2009 13:36:
Kuulostaako jonkun muun mielestä oudolta se, ettei lääkäri voi pistää rokotetta, koska ei osaa pistotekniikoita (hoitajien heiniä kuulemma)? Jotenkin mulla ois sellanen lähtökohta, että lääkärinkin pitäisi kyetä suorittamaan toimenpide, koska rokotteet ois niinku aika perusjuttu. Vai?
[/q]
Kuulostaa. Todella oudolta.
[q]Jone, 17.8.2009 11:10:
Miksi myynti-ilmoitusthreadeissä on usein "Mikä on tiukka hinta? Ota muhun yhteyttä tavalla X"-postauksia?
[/q]
Mun mielestä kysyjä yrittää antaa sellasen "tässä on kuule sulle tavaralle hyvä ostaja, jos myyt kaverihintaan niin laita viestiä"-mielikuvan. Ei noista oikein saa selvää onko ne tosissaan liikkeellä vai kokeileeko vaan kepillä jäätä. Ärrrrsyttävää.
Tuli mieleen kun nyt katellu noita MM-kisoja: Onko naisilla jossain yleisurheilulajissa parempi ennätys kuin miehillä?
[q]Euphoria, 11.5.2007 11:55:
---
Steven Hoaks, 11.5.2007 11:38:
huonekalujen uudelleen järjestelyn takia kone on liian kaukana tykistä eikä enää onnistu sama
---
Virhe! Aina ensin laitetaan laitteet ja vasta sitten mietitään mahtuuko huonekalut sinne..*tirsk*
[/q]
Totta
Seuraavan kerran pitää miettiä tarkemmin
Miksi myynti-ilmoitusthreadeissä on usein "Mikä on tiukka hinta? Ota muhun yhteyttä tavalla X"-postauksia?
Eikö sen mun perhana luulis olevan selvää, että:
A) Jos myyjä on ilmoittanut jollekin jutulle hinnan, niin lähtökohtaisesti siinä ei ole ilmaa ellei myyjä ole epätoivoisessa rahantarpeessa
B) Jos myyjä on ilmoittanut yhteystietonsa niin potentiaalinen ostaja ottaa yhteyttä
Argh. Onneksi tää on "kysy tyhmiä"-thread ja voin tulla aina halutessani kummastelemaan tänne ties mitä.
[q]Mande, 23.9.2005 15:02:
Jos korkeakoulussa vaihtaa haalareitten puntit tms. keskenään, mitä se tarkoittaa?
eli mitkä nää säännöt on?
[/q]
http://myy.helia.fi/~talko/kulttuuri_haalari.html
6 §
Lahkeiden vaihtaminen on merkkinä siitä, että on oltu sukupuoliyhteydessä toisen oppilaitoksen opiskelijan kanssa. Tällöin vaihdetaan päittäin suikaleet haalarin lahkeista. Sateenkaarilahkeet siis kertovat vonkauksen onnistuneen useamman kerran.
[q]Euphoria, 11.5.2007 11:31:
---
Steven Hoaks, 11.5.2007 11:16:
Kun katson elokuvia tietokoneelta niin niihin saa helposti laitettua tekstityksen kunhan hakee semmoisen tiedoston netistä, mutta jos haluan polttaa leffan DVD:lle ja katsoa tykiltä sohvalla niin miten siihen saa siirrettyä sen tekstitys tiedoston niin että DVD sen löytäisi ja osaisi lukea?
---
Vedät johdot tietokoneesta tykkiin ja katot samalla tavalla, ku nyt.. Niitä mihinkää levylle kannata polttaa!
[/q]
Mulla oli noin viimeksi, mutta nyt huonekalujen uudelleen järjestelyn takia kone on liian kaukana tykistä eikä enää onnistu sama
Eikö tekstitystä siis saa DVD:lle poltettua?
[q]mayah, 11.5.2007 11:18:
---
Steven Hoaks, 11.5.2007 11:16:
Kun katson elokuvia tietokoneelta niin niihin saa helposti laitettua tekstityksen kunhan hakee semmoisen tiedoston netistä, mutta jos haluan polttaa leffan DVD:lle ja katsoa tykiltä sohvalla niin miten siihen saa siirrettyä sen tekstitys tiedoston niin että DVD sen löytäisi ja osaisi lukea?
---
Silleen, et ostais sen leffan kaupasta.
[/q]
Älä näsäviisastele
Kuulostaako jonkun muun mielestä oudolta se, ettei lääkäri voi pistää rokotetta, koska ei osaa pistotekniikoita (hoitajien heiniä kuulemma)? Jotenkin mulla ois sellanen lähtökohta, että lääkärinkin pitäisi kyetä suorittamaan toimenpide, koska rokotteet ois niinku aika perusjuttu. Vai?
Onko suomessa mahdollista tehdä yhden kandidaatin tutkinnon päälle useampia maisterin tutkintoja eri teteenaloilta? Oon vähän tipahtanut yliopistomaailmasta enkä tiedä miten tää tutkinnonuudistus muuttaa tilannetta, eikä googlekaan oiken osannut hirveän nopeasti vastata mun kysymykseeni..
Eli siis jos olen tehnyt yhden maisterin tutkinnon niin voinko sen pohjalta hakea suoraan johonkin eri tieteenalan maisteriohjelmaan, kunhan vain perustelen maisteriohjelman vetäjille, että mulla on riittävät pohjatiedot? Vai pitääkö meillä suomessa olla saman alan kandi pohjalla ennen maisteriohjelmaan hakeutumista?
[q]jokke32, 16.8.2009 16:16:
Miks ruoan pitää olla niin törkeen kallista, vaikka niiden raaka-aineet halpenee koko ajan...
[/q]
Työ maksaa?
[q]adix, 12.1.2010 04:18:
---
wiwi, 11.1.2010 21:19:
---
Yallu, 11.1.2010 16:15:
---
Jammailija, 10.1.2010 11:55:
---
Nää läppärit molemmat kuitenkin hengaa täs sohvan nojal lähes vierekkäin.
---
Älä sitten anna olla hirveän kauan siinä sohvan nojalla, ellei se alusta satu olemaan kova ja tasainen. Nuo läppärit kun ei kestä noita pehmeitä alustoja, sillä ilman sisäänotto sijaitsee yleensä pohjassa ja jos sen menet tukkimaan, voit olla varma että ennemmin tai myöhemmin jokin komponentti kärähtää..
---
NO VOI HELVETTI.
Nimim. Reilut kaksi vuotta läppärin kanssa sohvalla hengannut.
Samalla voisin kysyä että onko normaalia että läppäri muuttuu käytössä tulikuumaksi vai liittyykö se jotenkin tohon edellä mainittuun?
Jos en enää kirjoittele tänne niin oon varmaan räjähtänyt ja palanut yhdessä läheisimmän ystäväni kanssa. :´(
---
Kyllä se aika kuumaksi menee vaikka ei peitäkkään tuuletusaukkoja.
[/q]
Mulla ainakin kuumenee niin pirusti, jos paljon käyttää raskaita ohjelmia tai raskaita sivustoja.
Ostin tälläisen Biltemasta.
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?tuote=23798&sivu=23798.htm&ryhmaid=125
Laadusta en tiä, mut on se ny jonkun verran auttanut.. koneen tuuletin ei ainakaan huuda samalla tavalla kuin ennen.
[q]Bio, 16.8.2009 16:12:
---
kindertin, 16.8.2009 16:01:
Miks siskonmakkarapötköjen pitää olla niin limasia?
---
Vastaan kysymyksellä: Miks yleensäkään niitä tehdään?
[/q]
Ne on hyviä...
[q]wiwi, 11.1.2010 21:19:
Samalla voisin kysyä että onko normaalia että läppäri muuttuu käytössä tulikuumaksi vai liittyykö se jotenkin tohon edellä mainittuun?
[/q]
Varsinkin läppäreissä prosessori(e)n ja jäähyn välillä olevan pii- tai hopeatahnan määrä on naurettavan pieni. Mikäli kone muuttuu käytössä tulikuumaksi, tuulettimet huutavat hoosiannaa ja kone tuntuu pätkivän tai jopa sammuvan, kone pitäisi avata (Läppärit olis hyvä avata muutenkin parin kuukauden välein) ja imuroida kaikki pöly- ja nukkapaska jäähdytinrivoista, tuulettimista ja ilmanottoaukoista jne pois ja siinä samalla tosiaan vaihtaa tahnat..
Ja jos ei usko handlaavansa operaatiota, ni voin tehdä kyl puolesta. Maksukäytäntönä omatunto ja tietyissä tapauksissa luontovisa.
Miks siskonmakkarapötköjen pitää olla niin limasia?