Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
mikähän on se laji, jossa pompitaan ympäri kaupunkia ja kiipeillään talojen seiniä ja kattoja..?*täh*
http://www.maranellosales.com/store/
Maybe? Katselin tuolta potkupukua, vauva vaan puuttuu =D
Edit. Oho ei siellä ollutkaan Mallu-logoa. Mut toi:
http://www.maxiview2000.com/clothing/imgs/tc003.jpg
Edit 2. Team nakkisormi
http://www.maxiview2000.com/
Mikä on helpoin tapa "varmuuskopio" dvd elokuvasta?
Ei se ainakaan yksinkertaiselta puuhalta näytä...*hmph*
en saa avatarta näkyviin*ding*
[q]Xer, 4.9.2007 21:22:
Joku joskus esitti väittämän, että naispuoliset venäläiset nimet päättyvät aina a:han, enkä ole vielä löytänyt tätä väittämää kumoavaa nimeä.
Nyt siis kysynkin teiltä, klubbarin tietoviisaat, tulisiko mieleenne perinteisiä venäläisiä naisten nimiä jotka päättyvät muuhun kuin a:han?
[/q]
Aiemmin mainittujen lisäksi, Ruf ja Ninel.
Lyhyesti ja ytimekkäästi:
Mikä on tulisin chililajike?
edit: typopopopopå
Jos oletetaan että ihminen juoksee hitaammin kuin mitä sadepisarat putoavat, niin juostessahan niille pisaroille on enemmän pinta-alaa mihin osua - ihminen on toisin sanoen isompi "maali". Eipä sillä, en jaksa uskoa että sillä niin suuri merkitys olisi, ottaen huomioon sen tosiseikan että siellä sateessa tulee kulutettua vain 20%-30% siitä ajasta juostessa.
edit: ja tätähän siis ihmiset ovatkin jo sanoneet, mutta nyt näin ihan selkokielellä
[q]Ana-5000, 13.8.2005 08:34:
---
Funktion, 13.8.2005 01:12:
---
phanatic, 12.8.2005 06:39:
---
Lost-Soul, 12.8.2005 05:09:
Käytännössähän asia menee niin, että juoksemalla ei kastu niinpaljoa. Syy on hyvinkin yksinkertainen, juoksemalla olet nopeammin perilla (sateen suojassa), jonka takia kastut vähemmän.
---
Ei mene. Juoksemalla osut ihan yhtä moneen sadepisaraan, tosin useampi niistä osuu etupuolellesi.
Kannattaa muuten myös kokeilla, kastutko vähemmän jos uit oikein nopeasti uima-altaan päästä päähän, verrattuna hitaaseen polskutteluun.
---
Otetaanpa oletus että sulla on sadan metrin matka kuljettavana (ja apuvälineitä, auto, ratikka, bussi tms. ei saa käyttää *vink*) ja alkaa sataa.. Jos sä juokset sen matkan, sä kastut, mutta jos sä kävelet, sä varmasti kastut enemmän..
Johtopäätöksenä sille elämän realiteetille että kun sä juokset, pääset nopeammin siitä sateesta pois, kun taas jos kävelet, olet luultavasti kolme kertaa kauemmin siinä sateessa ja täten keräät kolme kertaa enemmän pisaroita...
Täten mä asian käsittäisin, korjatkaa nyt joku tieteellisillä faktoilla tai muilla konkreettisilla todisteilla...
---
Sateen kastelemisen ainoa apuvälineettömässä kulussa merkittävä tekijä on sateessa kuljettu matka, ei matkan nopeus, sillä pisaroiden määrä ilmassa jokaisena hetkenä on suunnilleen vakio - tässä mielessä on aivan sama juoksetko vai käveletkö, sillä nopeusero näillä kahdella on kuitenkin kastumisen suhteen mitätön. Kuljet silti saman pisaramäärän läpi. Tietenkin jos nopeus muuttuu dramaattisesti, esim. jäät kulkemaan askeleen minuutissa, kastut enemmän.
Kyse oli kuitenkin kävelemisen ja juoksemisen eroista.
[/q]
Tuon perusteella voitaisiin olettaa että sade siis roikkuu paikallaan ilmassa?
Mutta: Oletetaan että suhun osuu sekunnissa x-määrä pisaroita, käytetään vaikka lukua 100. Jos kävellen sun matka kestää 10sek, suhun siis osuu 1000 pisaraa, mutta jos taas juosten sun matkasi kestää 3sek suhun osuu 300pisaraa, jolloin, voidaan päätellä jotain, eikö totta?
Tietenkin jos matka on vaikka 6km jossain kohtaa tullaan siihen tilanteeseen että sä olet jo niin märkä, riippumatta siitä juoksetko vai käveletkö, että yksinkertaisesti ei ole enää mahdollista kastua enempää...
[q]mekaanikko, 12.8.2005 16:27:
---
No eikäs. Jos sade roikkuisi ilmassa paikoillaan, osuisi samalla matkalla täsmälleen yhtä moneen sadepisaraan riippumatta liikkumisnopeudesta. Mutta kun se sade koko ajan valuu myös alaspäin.
[/q]
No, tutkimusta missä todettiin päinvastaista, lainattiin joitakin vuosia sitten mm. HS:n tiedesivuilla. Muusta en tiedä :)
Homma tosin ei pätenyt todella rankalla sateella.
[q]Lost-Soul, 12.8.2005 15:48:
---
Juostessa osuu yhtämoneen sadepisaraan, kuin kävellessä, mutta kävellessä altistuu sateelle pidempää, jolloin kastuu enemmän.
[/q]
Ei. Jos altistut molemmissa tapauksissa vaikka 100 000 pisaralle, niin miksi ne kastelisivat enemmän jos ne osuvat sinuun pidemmän ajan kuluessa? Jos ammun sinua vesipyssyllä joko kaksi kertaa nopeasti peräkkäin, tai sitten kaksi kertaa minuutin välein, niin kastutko enemmän tuolla jälkimmäisellä tavalla?
"Jos uin altaan päästä päähän nopeasti tai hitaasti, altistun yhtä monen vesimolekyylin kosketukselle, mutta hitaasti uidessa altistun vesimolekyyleille kauemmin, jolloin kastun enemmän"?
[q]Lost-Soul, 12.8.2005 05:09:
Käytännössähän asia menee niin, että juoksemalla ei kastu niinpaljoa. Syy on hyvinkin yksinkertainen, juoksemalla olet nopeammin perilla (sateen suojassa), jonka takia kastut vähemmän.
[/q]
Ei mene. Juoksemalla osut ihan yhtä moneen sadepisaraan, tosin useampi niistä osuu etupuolellesi.
Kannattaa muuten myös kokeilla, kastutko vähemmän jos uit oikein nopeasti uima-altaan päästä päähän, verrattuna hitaaseen polskutteluun.
Osaiskohan joku viisaampi kertoa mistä mä saisin ostettua Ferrari -paidan Marlboron logolla varustettuna? Ajattelin äijälle hankkia kun se on niin kauan sitä himoinnut, mutta ei oo vielä tullut vastaan. Ei ees Kiinasta löytynyt kun kaverit kävi siellä :o
[q]mark hamilton, 26.8.2007 03:26:
Lähinnä mitä netistä lukee niin ne aina syyttää valtiota yms. työttömyydestä valittaa työvoimakoulutuksista että ne on pilipalikursseja ja työharjoitelu on orjatyötä yms. Syylistävät työnantajia jne
[/q]
En tiedä paljon kukakin saa rahaa harjottelusta. Siis että vaihteleeko summa (kuinka paljon) eri ihmisillä. Kyllä työttömiä varmaan ärsyttää tehdä kuusi tuntia päivässä "ilmaiseksi" töitä vai oliko se seitsemän tuntia. Tosi moneen paikkaan otetaan innolla harjoittelijoita ja sanotaan, että työntekijä tuli kyllä tosi tarpeeseen. Että varmaan ihmetyttää, että työpaikassa on periaatteessa ollut pulaa työntekijöistä ja sitten sinne ei palkata ketään mutta harjoittelija kyllä kelpaa.
Mä kun olin harjoittelussa, niin siellä työpaikalla oli pula työntekijöistä. Eli ne ei olis periaatteessa tullut mitenkään toimeen ilman mua ja toista harjoittelijaa. Siellä kyseisessä paikassa on aina harjoittelijoita. Mä sain siitä harjoittelusta rahaa muistaakseni 300-400 euroa kuussa. En ole ihan varma summasta, koska en muista sitä enää mutta noilla paikkeilla se oli.
Mutta mä en ainakaan valittanut siitä, koska mä menin ihan vapaaehtoisesti harjotteluun, eikä kukaan sinne mua pakottanut tai painostanu. Ja saahan sen rahan lisäksi esim. asumistukea ja voi mennä myös sossuun, jos rahat ei riitä. Mulle kyllä kelpas sillon ne rahat oikein hyvin, eikä ollu valittamista. Eli ymmärrän työttömiä mutta toisaalta ymmärrän kyllä senkin, että se valittaminen ärsyttää. Palkkakaan ei esim. mun tulevalla alalla kovinkaan iso ole, että ihan hyvin sain rahaa ja oikein hyvin se mulle riitti. Ei valittamista.
[q]Amma, 8.8.2005 09:31:
Kastuuko enemmän, jos kävelee vai juoksee sateessa?
[/q]
Urban legends tms teki tosta tutkimuksen ja jos juoksee niin kastuu enemmän...
[q]spinkick, 6.8.2005 12:08:
Uunisaareen ilmeisesti tän sivun mukaan on myynnissä vielä lippuja, jotka myydään
Kompassiaukion rannasta, siis mitä.
Kompassiaukion tiedän, sehän on se steissin keskusta, mutta ranta???
Googlettelin tossa hetken ilman tulosta, jeesatkaa.
Kiitos!
[/q]
ei ei ei...
komapassinaukion ranta on kaivopuiston rannassa
vai onks se jo Ullista... no any way,
se ei ole steissillä... :)
[edit:]
Siis tarkalleenottaen se on siinä
uunisaaren toisella puolella...
[q]Happolääkäri, 6.8.2005 02:46:
"Minne sitten sijoittuu jatravartid-kansa?"
Helvettiin.
[/q]
= Shakiran pylly
[q]Happolääkäri, 6.8.2005 02:49:
---
Shakiran pyllyyn.
---
Shakiran pyllyyn mahtuu koko maailma.
[/q]
Se myös näyttää siltä että siellä olisi jo yksi.
[q]
Shakiran pyllyyn.
[/q]
Shakiran pyllyyn mahtuu koko maailma.
[q]xcft, 5.8.2005 23:26:
Mitä eroa on b2b ja vs keikoilla
[/q]
b2b on vähän ninkuin yhteistyötä
(eli kumpikaan ei rohkene yksin dekkien taakse)
vs on vähän niinku battle
(soitetaan joukahainen suonsilmään)
[pieni]Ai ei vai *ding*[/pieni]
[q]Veivi, 6.8.2005 02:49:
---
xcft, 6.8.2005 02:48:
---
Veivi, 6.8.2005 02:47:
---
xcft, 6.8.2005 02:43:
---
Happolääkäri, 6.8.2005 02:42:
---
xcft, 6.8.2005 01:27:
Mikä idea on maailmankaikkeudessa?
----------
Mikä on se "tila", mihin maailmankaikkeus on syntynyt?
---
Maailmankaikkeuden idea on 42
Maailmankaikkeus on syntynyt "väli" nimiseen tilaan. Sen pohjalla ovat alas-kvarkit ja ylhäällä ovat tietenkin ylös-kvarkit.
---
Minne sitten sijoittuu jatravartid-kansa?
---
Shakiran pyllyyn.
---
Perverssi
---
En tunnusta *Enkeli*
[/q]
Se on oikein se