Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]ezzy, 31.3.2009 17:01:
---
[Siru], 30.3.2009 21:56:
---

hmm.. no hö, mä odotin et joku kävis siivoamassa ne :D

---

Toivoit, että sarjiksissa olis naisillaki jotain käyttöä?
[/q]

Eiks naisilla muka ole sarjiksessa käyttöä? Mä kun luulin, että niiden funktio on pukeutua mustaan, avokaulaiseen skordariin, ammuskella laserpyssyllä ja olla äidin ohella fanboynörttien läheisimmät naiskontaktit.

Ei koske Love & Rocketsia, Bitchy Bitchiä ja muita hyviä mutta harvalukuisia julkaisuja, joista myös henkisen yläasteiän ohittanut lukija pystyy nauttimaan.

[q]trustus, 19.9.2007 13:05:
syömässä istuu neljä ihmistä, muut syövät ja yksi puhuu. Puhuja on puhunut, yksi katsoo häntä ei sano mitään ja kaks muuta jatkavat syömistä niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Puhuja on hetken hiljaa ja rupee jälleen puhumaan, mitä puhuja ajattelee hiljaisuuden välissä..?
[/q]

Ei mitään erityistä. Ajatukset laukkaa.

[q]dominikh, 3.9.2005 19:51:
Teknareissa on yleensä se ohuempi johto mikä isketään mikseriin kiinni, ilmeisesti maadoitus. Mitä käytännön tarkoitusta tuolla on(muutakuin se maadoitus), ja mitä se estää, onko se välttämätön etc. ?

nimim. tietämätön82
[/q]

maadoitus juu. Ja kannattaa pitää kiinni, taitaa humista kamat ilman tuota. Muutakin rätinää tms saattaa ymmärtääkseni ilmetä, en o tosin testannut :)

Muutenkin hyvä, että audiokamat ovat samassa potentiaalissa, niin ei humise jne. eli sim samassa maadoitetussa pistorasiassa. Myös tietokone.

[q]astaroth, 28.8.2005 21:50:
- kuka oli ensimmäinen ihminen, joka lehmän nähdessään ajatteli: "minäpä puristan noista roikkuvista systeemeistä ja juon mitä ikinä sieltä tulee ulos"?
[/q]

Varmaan se joka oli juonu äitinsä tissistä lapsena ja mietti että lehmäthän tuottaa maitoa niin paljon että riittää muidenkin kuin vauvojen tarpeisiin?

[q]- kuka oli ensimmäinen ihminen, joka sanoi: "katos tota kanaa tossa - mä aion syyä ensimmäisen jutun, mitä siitä ulos tulee"? [/q]

En tiedä mut se joka venas sen kanankakan perässä tulevaa munaa sai hyvän aterian.

Mikä hitto on pysäytysvirhenäyttö???

[q]Freja, 5.5.2009 03:51:
Miksikä niitä unia kutsuttiin, jossa herätessään näkee esim lepakon leijuvan katossa tai susien tuijottavan sängyn vierellä, mutta samalla tiedostaa niiden olevan unia muttei silti saa niitä pois silmistään/mielestään?
[/q]

Valveunta tarkoitat?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Valveuni

Noin yleisesti

Kumpi lehti olikaa pikkasen huuhaahan taipuva: "Tieteen kuvalehti" vai " Tiede"...???
Nettisivujen perusteel ainaki toi "tieteen kuvalehti" ku alkaa heti tarjoomaan jotain turhaa
ÄO-testii.. Mut varmistusta haetaan... : )

[q]Mande, 26.8.2005 10:43:
Saako amkssa opiskelija-alennusta koulumatkoista?
(vai joudunko tosiaan maksaan n70/kk siitä lipusa)
[/q]

Oon treel amk:ssa ja saan opiskelija hintasen linkkulipun*joo* 33/kk muistaakseni

tarkemmin tuolta tietoo:
http://www.tampere.fi/tkl/hinnat.html
http://www.tampere.fi/tkl/opiskelija.html

miten must tuntuu et tost yläpuolelta puuttuu viestejä?

Edit : ja viel ihan hyvää läppääkin

[q]Hasse L.Hoff, 25.8.2005 12:01:
---
Ja eikös äärimmäiseen kysymykseen ole jo vastaus: cogito ergo sum.[/q]

En nyt oo ihan varma mitä tarkoitat äärimmäisellä kysymyksellä, mutta cogito-argumentillakin on heikkoutensa. Quottaan nyt suoraan Wikipediasta, koska tää on sen verran kimurantti aihe että epäilen hieman omaa kykyäni selostaa juttua kunnolla käyttämättä siihen kohtuuttomasti aikaa ja eforttia (kun mun sen sijaan että hengailen Klubbarissa jauhamassa paskaa pitäis tehdä kuvitusta huomenna kiinni menevään lehteen):

There have been a numner of criticisms of the cogito. The first of the two under scrutiny here concerns the nature of the step from "I am thinking" to "I exist". The contention is that this is a syllogistic inference, for it appears to require the extra premise: "Whatever has the property of thinking, exists", and that extra premise must surely have been rejected at an earlier stage of the doubt.

It could be argued that "Whatever has the property of thinking, exists" is self-evident, and thus not subject to the method of doubt. This is because it is true that any premise of the form: "Whatever has the property F, exists", but within the method of doubt, only the property of thinking is indubitably a property of the meditator. - -

Perhaps a more relevant contention is whether the 'I' to which Descartes refer is justified. - - The main objection, as presented by Georg Lichtenberg, is that rather than supposing an entity that is thinking, Descartes should have just said: "there is some thinking going on". That is, whatever the force of the cogito, Descartes draws too much from it; the existence of a thinking thing, the reference of the "I", is more than the cogito can justify.

- -

other arguments have been advanced by Williams. He claims, for example, that what we are dealing with when we talk of thought, or when we say "I am thinking", is something conceivable from a third-person perspective; namely objective "thought-events" in the former case, and an objective thinker in the latter. The obvious problem is that, through introspection, or our experience of consciousness, we have no way of moving to conclude the existence of any third-personal fact, verification of which would require a thought necessarily impossible being, as Descartes is, bound to the evidence of his own consciousness alone.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cogito

Mitä ihmettä meinaa nuo "tää on ommattu sille ja sille" jutut, siis mä en vaa tajua et "tää on sulle ihkupoksuni" siis HÄH

[q]kumimuumi, 23.8.2005 18:22:
mitä tapahtuu, koska en ole vielä ajanut ajokokeen toista vaihetta.
[/q]

Mulla on käsitys, että jos saat ekan vaiheen jälkeen kaks ylinopeussakkoa, voi poliisi evätä sun kortinsaannin tokan vaiheen jälkeen. Tai siis niillä on syy olla myöntämättä sulle korttia. Voi tietysti olla, että ne antaa siltikin, eikä sulla ole hätää

Edit: Ja kaks sakkoa ykkös- ja kakkosvaiheen välissä on se raja

[q]dominikh, 23.8.2005 18:24:
---
dominikh, 23.8.2005 18:17:
Jos mä näen tuolin, niin onko se tuoli siinä oikeesti olemassa, vai onko se vain joku mielikuva mikä tulee jostain ajatuksista että "tuollainen voisi olla tuossa oleva tuoli" jolloin joku muu näkee sen erilaisena?

---
Muttatuota, jos ei ole mahdollisuutta koskettaa, tai ottaa ylipäätään mitään kontaktia siihen.
[/q]

Niin, että oletko sä oikeasti läsnä tässä maailmassa, vaiko sittenkin kuollut (tai jossain liemessä makaava zombi) jonka pään sisällä elämäsi vain pistetään pyörimään, jotta voit sitten katsella sitä aikasi kuluksi? Jos sä olet, se tuolikin varmaan on (yhtälailla vähän tai paljon tosi). Mutta jos sä syystä tai toisesta näetkin harhoja, sille on varmaan hyvä syy... ja siinä vaiheessa sun ongelma tuskin enää on vain se yksi tuoli.

Epäilen, että jos se tuoli siinä on, muut näkevät sen joka tapauksessa hieman eri tavoin riippuen heittääkö silmät miinusta, plussaa vai molempia..

Jos mä näen tuolin, niin onko se tuoli siinä oikeesti olemassa, vai onko se vain joku mielikuva mikä tulee jostain ajatuksista että "tuollainen voisi olla tuossa oleva tuoli" jolloin joku muu näkee sen erilaisena?

Epox 8RGA+ ddr audio vga lan firewire emolevy socket-a kantaisille Amd Athlon, Athlon XP ja Duron -prosessoreille. Täysin integroitu all-in-one emolevykokonaisuus - mukana lähes kaikki. Väylänopeus maks. 333MHz (FSB), myös 200/266MHz. Uusia Nvidia Nforce2 IGP piirisarja. Kolme 184-pinnistä DDR PC3200 -muistipaikkaa, tukee maks. 3GB muistia. Kuusi 32-bittistä PCI-korttipaikkaa ja yksi nopea 8X AGP-korttipaikka. Neljä USB 2.0-porttia ja kaksi vielä optiona. Integroitu Nvidia 10/100-verkkokortti. Integroitu nopea Nvidia Nforce2 Geforce 4MX näytönohjain. Integroitu Realtek ALC650 6-kanavainen full-duplex ääni, yhdessä NForce Dolby level purulla. Kaksi DMA133-väylää, tukee maks. neljää EIDE-laitetta. Integroitu 10/100-verkkokortti. Firewire-liitäntä. Standardi ATX-emolevy, fyysinen koko 305mm x 245mm. Täydellinen paketti - mukana ohjekirja, ajuri-cd, levyasema- ja dma133-kaapeli.

Mä oon varmaan nyt tosi tyhmä kun ei leikkaa, mutta jos mulla on ^tommonen emo. Niin mistä tiiä minkä hertsistä keskusmuistia se syö? Siinä on nyt kiinni 256meganen DDR400 muistikampa, mutta söiskö se esim 466, 500 tai vaikka 533MHz muistia?

[q]UnityF, 19.8.2005 10:50:
Hmm.. Ystäväni harkitsee muuttoa SAVONLINNAAN...

Nyt kysymys kuuluukin, onko Savonlinassa mitään bileitä tai lähettyvillä?
[/q]

Jos siellä ei ole bileitä niin järkätään sinne bileet ;)

[q]
Tai millasia baareja siellä on ym ym..

[/q]

Senhän saa vain ja ainoastaan selville silleen, että
menee ko. paikkaan ottamaan selvää millaisia
baareja siellä on ja sitten järkää "parhaimpaan/siisteinpään"
paikkaa bileet.. :D

Sitten ihan toisenlaiseen kysymysryppääseen:
- Jos havaitsee saaneensa viallisen elämän, niin mihin sen voi palauttaa?
- Vaiko palautuksen yhteydessä vaatia viallisen elämän vaihtoa kunnolliseen tai saako uudesta edes alennusta?
- Saako vuosimallin 1978-kehoon vaihdon yhteydessä mahdollisesti päivitetyn version elämästä? Ajattelin et jos vaihtaisin vaikka vuosimalliin 1988 jos varallisuuteni antaa myöten.
- Jos edellä mainitut toimintamallit eivät käy päinsä, niin haluisko joku vaihtaa omansa mun kanssani? Nyt lähtis ilman välirahaa.

[q]kanttarelli, 18.8.2005 19:45:
Joo, no, ei tässä missään rippaus mielessä oltu liikenteessä.
Tiedän vain, että jossain on hänen musaa täällä, niitä ilmaisia minä olisin halunnut näin ensialkuun halunnut löytää.
Täytyy etsiskellä.
[/q]

Aika moni tunnetummista dj:stä on poistanut miksauksensa
netistä tämän vuoden alkupuolella Teosto-riskin takia,
joten netissä noita ei välttämättä ole enää lainkaan.

Edit, mutta milla ei näköjään kuulu heihin,
http://klubitus.org/forum_alue.php?id=24;o=aloittaja;sivu=37

Tuosta löytyy.

[q]Freja, 30.3.2009 14:18:
Mikä määrä kuivaa soijarouhetta vastaa 500g jauhelihaa?
[/q]

Pitää muistaa, että sitä puolta kiloa jauhelihaa harvemmin syödään raakana vaan se paistetaan pannulla ja se kutistuu paistettaessa. Niinpä valmista tuotetta ei enää olekaan sitä puolta kiloa.

Itse olen pitänyt nyrkkisääntönä, että kun reseptissä lukee 400 tai 500 g jauhelihaa, heitän kuumalle pannulle 1 1/2 dl kuivaa soijarouhetta ja n. 3 dl vettä. Vesi imeytyy siitä soijarouheeseen reippaasti, loput haihtuu ja sit eikun maustamaan. Tietysti jos on tekemässä vegeversiota jostain jauhelihakeitosta, kuiva rouhe lisätään kiehumaan kattilaan siinä vaiheessa, kun sipulit ym. kasvispalat on kuullotettu ja keitinliemi lisätty.

(monissa soijarouheresepteissä kehotetaan liottamaan rouhetta jossain erillisessä kulhossa ennen sen lisäämistä ruokaan. Jos ruokaan pitää joka tapauksessa kuullottaa esim. sipulia tai keittää kaikki aineksia keitoksi, erillinen liotus on täysin turhaa ajanhukkaa. Soija imee paremmin makuja itseensä, mitä aiemmin se laitetaan muiden ainesten sekaan.)

O