Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

Mistä Helsingistä tai suht läheltä voisi saada lainaksi päiväksi (tai pariksi viikoksi) silinterin (mieluiten tummansinisen) noin kokoa 58?

---

---

En kyllä suosittele soijatuotteita, en ollenkaan. Paree pitää ne kaukana ruokavaliostaan. Sen sijaan kookoskermasta saa viilin/jogurtin tyyppistä itse hapattamalla (tämä kylläkin aikasta protskuton, mutta rahkan korvaajana muuten toimii). Banaanipannari taas on näppärä ja nopea protskukuningatar ja kovin herkullinen sellainen. Lsäksi suosittelen kurkkuvoileipiä kurkun ollessa oikeasti itse "leipä", täytteeksi mitä vain (lohta ja kananmunaa salaatilla, leikkeleitä ja tomaattia, tonnikalaa ja suolakurkkua ym.).

x3!
---

En jaksanut kelata kaikkia sivuja läpi joten kysyn et mites noi protskujauheet ? Niitähän voi sekotella käytännössä katseon mihin vaan
---

Lähes kaikissa protskujauheissa on maitoproteiinia. Luontaistuotekaupoista löytyy riisi- ja hamppuproteiinia jos tahtoo tyystin vältellä maitoa. Niiden maku on kuitenkin suhteellisen tiukka, mutta peitettävissä kyllä jos käyttää mielikuvitusta.

jos tarvit protskujauheita, kurkkaa Fitness tukusta. Siellä on joka lähtöön noita.

noita pikavalikossa olevia linkkejä ei varmaan saa järjestettyä mitenkään mieluisaan järjestykseen? vaan ne menee ihan sattumanvaraiseen järjestykseen? :>

[q]xcft, 10.9.2007 10:12:
---
Miinapiina, 10.9.2007 09:59:
pikkuinen rinsessani oli sit tanaan paattanyt kayda mamman koneella, ja nyt on nappis ihan sekaisin

tahan oli joku nappainyhdistelma milla sen sen palautettuu normaaliks, tietaaks kukaan..
(tai et mista asetuksista sen sai palautettuu)

---
Alt+Shift? Jos siis vaihtunut näppäimistön kieli suomi -> englanti.
[/q]
Englannin ja muut ylimääräiset kielet voi muuten poistaa Control Panel > Regional and Language Setttings > Languages > Details... kohdasta, jottei jatkossa enää pääse käymään näin. Jättää siis vain suomen sinne.

Edit: vastasin väärään viestiin, Miinapiinalle tämä.

En kyllä suosittele soijatuotteita, en ollenkaan. Paree pitää ne kaukana ruokavaliostaan. Sen sijaan kookoskermasta saa viilin/jogurtin tyyppistä itse hapattamalla (tämä kylläkin aikasta protskuton, mutta rahkan korvaajana muuten toimii). Banaanipannari taas on näppärä ja nopea protskukuningatar ja kovin herkullinen sellainen. Lsäksi suosittelen kurkkuvoileipiä kurkun ollessa oikeasti itse "leipä", täytteeksi mitä vain (lohta ja kananmunaa salaatilla, leikkeleitä ja tomaattia, tonnikalaa ja suolakurkkua ym.).

x3!

En jaksanut kelata kaikkia sivuja läpi joten kysyn et mites noi protskujauheet ? Niitähän voi sekotella käytännössä katseon mihin vaan

Lähes kaikissa protskujauheissa on maitoproteiinia. Luontaistuotekaupoista löytyy riisi- ja hamppuproteiinia jos tahtoo tyystin vältellä maitoa. Niiden maku on kuitenkin suhteellisen tiukka, mutta peitettävissä kyllä jos käyttää mielikuvitusta.

---

---

---
En voi syödä maitotuotteita, joten olisko jollain antaa hyvä vinkki, millä korvais rahkan? Ois tarve siis sellaselle hyvälle nopeelle välipalalle, mistä saa hyvin kuitenkin protskua. Oon kuitenkin ihan hukas ku en tiedä mikä olis rahkaan verrattava.
---

Eikös pähkinät ole aika hyviä tuollaiseen?
---

Mitenkähän mulla on tääkin mennyt ohi.. Hmh.
Mut joo, pähkinöissä liikaa rasvaa, siis että ei ole yhtä helppo protskun tarpeeseen (ainakaan mulla), en osaa syyä niitä vaa kourallista.

Soijavalmisteitakin tsekkailin mut en oikee niistäkää mitn löytäny, ja pehmeetä tofua ostin mut en oo uskaltanu maistaa viel, eh.

Mut näyttää siltä että uskaltaisinkin pikkuhiljaa koklaa rahkaakin, joten päätän etsinnät toistaiseksi. :)
---

x3!

paljonkos sensationeissa oli ihmisiä

[q]ezzy, 23.8.2005 16:05:
parkkisakoista tulee yleensä parissa viikossa, ne on todella tarkkoja.
[/q]

Niin mäkin oletin. Mut toi parkkisakko on tullu jo melkein kuukaus sitten eikä mitään muistutusta oo tullu. Mietin täs et maksanko ollenkaan.

Jatko kysymyksenä voisin esittää, et miks ylinopeussakoissa ei oo eräpäivää?

---
En voi syödä maitotuotteita, joten olisko jollain antaa hyvä vinkki, millä korvais rahkan? Ois tarve siis sellaselle hyvälle nopeelle välipalalle, mistä saa hyvin kuitenkin protskua. Oon kuitenkin ihan hukas ku en tiedä mikä olis rahkaan verrattava.
---

Eikös pähkinät ole aika hyviä tuollaiseen?

Mitenkähän mulla on tääkin mennyt ohi.. Hmh.
Mut joo, pähkinöissä liikaa rasvaa, siis että ei ole yhtä helppo protskun tarpeeseen (ainakaan mulla), en osaa syyä niitä vaa kourallista.

Soijavalmisteitakin tsekkailin mut en oikee niistäkää mitn löytäny, ja pehmeetä tofua ostin mut en oo uskaltanu maistaa viel, eh.

Mut näyttää siltä että uskaltaisinkin pikkuhiljaa koklaa rahkaakin, joten päätän etsinnät toistaiseksi. :)

x3!

[q]mayah, 27.7.2005 08:38:

---
aapee, 27.7.2005 07:25:
* Jos pikaliima kiinnittää mitä vain, miksei se kiinnity tuubin sisälle?

---

Siksi, koska kovettuakseen se vaatii happea, jota se ei tuubin sisällä saa. Toisin kuin taas esimerkiksi tuubin suulla, josta löydät aina avatessasi kökön kuivunutta liimaa.
[/q]
Tuota noin.

Pikaliimoista yleisimmät (syanoakrylaattiliimat) kovettuvat ilmassa olevan veden takia. Yleisliimatyypit yleensä kovettuvat liiman liuottimen haihtuessa ilmaan.

Pikaliima kiinnittää periaatteessa mitä materiaalia vain, mutta rajoittava tekijä on sauman paksuus, yli 0,5mm sauma pysyy pikaliimalla huonosti kiinni, lisäksi lämpimät ja kosteat olot haurastuttavat pikaliimasaumaa.

Ah tätä tunnetta, kun pääsin piiiiitkästä aikaa pätemään

[q]Foxmagon, 2.2.2006 10:40:
Haluisko joku mitenkään kertoa mulle, että mihin helevettiin kaikki pinnit katoaa?
---
Sama juttu ponnareiden kanssa.
[/q]
Ja sama juttu sukkien (? - vaikka niitä miljoonat onkin) ja kaikenlaisten asusteiden, esim. korujen, kanssa. Aina hukassa juuri se, jota tarvitsee. Weirdo.

[q]:Derano, 25.7.2005 12:21:
Joku voisikin vastata kysymykseen, kuinka ruuan ravintosisältö lasketaan.
[/q]

Hyvä kysymys. Tuntuu meinaan olevan melkoista arpomista valmistajallakin tuo. Itse kun työni puolesta lätkin noita ravintosisältöjä tuotepakkauksiin niin mitenkään tavatonta ei ole että vasta kolmas tai neljäs toimitettu versio on oikea. Tällaisia maileja esimerkiksi tulee asikkaalta:

Saimme nimittäin tänään analyysitulokset, jossa kävi ilmi, että xxxxxxxx ja mitä ilmeisimmin myös tämä xxxxxxx sisältää erittäin runsaasti xxxxxxx. Emme tule siis lisäämään xxxxxxxx xxxxxxxx, kun niitä on riittävästi jo raaka-ainneessa tuotteessa.

Eli eivät edes itse tiedä mitä niiden tuote sisältää ennen kuin se on analysoitu laboratoriossa! Hyvä meininki.

edit: Periaatteessahan tuotteen ravintosisältö voidaan siis laskea ihan raaka-aineiden perusteella, mutta käytännössä näyttäis siltä että ne lasketut tulokset eivät täysin vastaa analyysituloksia, tai sitten toinen vaihtoehto on että tuotteen koostumusta justeerataan aika viimeiseen asti kun ne luvut tosiaan muuttuvat usein monta kertaa ennen kuin saadaan ne lopulliset.

Ediitti: Kyl mä oikeestikin haluisin tietää.. se on näitä ikuisia "jäi vaivaamaan"-mietelmiä ja kysymyksiä...

[q]violet_angel, 21.8.2007 17:41:
Lähinnä meinasin, et eikö niitten työttömien kannattais mielummin tehdä asialle jotain muuta kuin valittaa... *vink**hymy* Ei työ maailmasta lopu...
[/q]

Ikävä kyllä aina ei saa työtä, jolla elättää itsensä. Niin kai sillä puretaan pahaa oloa, kun sanotaan, että huonosti menee. Ja senki takia valittavat, kun aina ne ei niitä töitä löydä.

[q]violet_angel, 21.8.2007 17:29:
Mitä apua valittamisesta ja ruikuttamisesta on???
[/q]

No mistäs minä tiedän. Tuskin auttaa sekään yhtään sen enempää, että pitää turpansa aina tukossa.

[q]Lene, 17.7.2005 16:39:
Kun ihmiset ottaa kuvan itsestään peilin kautta niin meinaako se, että
d) joku muu syy, mikä?
[/q]

Käyttöliittymä. Ajastimen ja ständin virittely on hankalaa ja aikaavievää varsinkin ku koko ajan joutuu juoksee ständin takana kattoo mimmonen kuva tuli. Helpompaa on vaan keikistellä ja näpsytellä siinä peilin edessä ja kattoo miten kävi. Tavoite ei kuitenkaan taida olla mikään täydellinen taidekuva vaan jotain muuta.

[q]c) se on joku trendi[/q]

"Ku noi muutki ni mä myös"...

ja ei, en oo ottanu yhtään peilikuvaa, enkä oo mirc-galleriassa, arvailen vaan.

[q]Annakins, 11.8.2007 23:07:

Mä en ainakaan ole maksanut mitään niistä puheluista, jotka on soitettu ulkomailta mun kännyyn kun oon ollu Suomessa.
[/q]

No hyvä homma, jos siitä ei laskua tule En tosiaan tiedä enkä tajua noista jutuista mitään.

[q]Annakins, 11.8.2007 22:44:

Siis että joku soittaa sulle, suomalaiseen numeroon Puolasta? Puhelun vastaanottaminen ei maksa mitään. Jos itse olisit Puolassa ja sun suomalaiseen kännykkään soitettais joku, niin maksaisit operaattorin taksan Suomesta Puolaan.

Jos tarkotat vastapuhelua, niin riippunee operaattorista.

Tekstareiden vastaanottaminen ei maksa mitään, lähettäminen ulkomaille riippuu sekin operaattorista.
[/q]

Niin just, että joku soittaa mulle Puolasta tänne. Nooh täytyy toivoa, ettei luukusta tipahda mitään isoa laskua.

[q]Ana-5000, 11.7.2005 20:12:
PK-seudulla maksat. Sellanen 25-30 neliöö maksaa keskimäärin 450-550 euroa kuussa, plus vesi ja sähkö.
[/q]
..ja Tampereella noin 100e vähemmän.
Itse maksan Tampereen keskustassa 450e/29m2
Tarkoitus on syksymmällä muuttaa pieneen kaksioon,
jonka saanee keskustan alueelta max. 500e, kun vaan
jaksaa etsiä :)

edit: lisättäköön tähän turhahkoon postiin vielä, että
toi mun kämppäni on aavistuksen ylihintainen.
:P

aloin tässä miettimään.. vaikuttaaks ilman lämpötila siihen et miten ääni kantautuu pidemmälle? tai yleensäkin sen laatuun..?

O