Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]Karvinen, 25.10.2005 14:03:
Mihin lentävät ilmapallot menee ku ne päästää vapaaks? lenteleeks ne vaa jollai tietyllä korkeudella ympäriinsä ja poksahtaa jossain vaiheessa vai nouseeko ne koko ajan vaa ylemmäs ja ylemmäs kunnes ne tyhjenee ? vai häh *täh*
[/q]

Joku voi nyt korjata mut mun käsittääkseni ne ylös noustessaan suurenee koska ulkoinen paine pienenee ilman ohetessa, ja lopulta ne poksahtaa samalla tavalla kuin ne poksahtaisi jos ne puhallettaisiin liian täyteen.

edit: damn kun olin hidas

Ajattelinpa tuossa aikani kuluksi kaivaa romppukasasta vanhan fasttracker 2.08:n ja kokeilla vääntää pitkästä aikaa jotain. En vain saanut sitä XP:ssä toimimaan. Onko joku saanut vai eikö toi toimi ollenkaan XP:ssä?
Olen kyllä kuullut joskus aikoinaan ettei toi trackeri toimi nt-pohjasessa mutta onko xp:kin nt-pohjainen?

[q]ezzy, 21.9.2005 13:27:
---
Mark Hamilton, 20.9.2005 15:56:
2. Miksi nimiä Seppo, Uro, Lauri jne käytetään haukkumaniminä?

---

häh? en mä kyllä o ketään kuullut sanottavan "sepoksi", ku mokailee tms. Raimoksi kyllä vt. "Raimoilua". Mikä on uro?
[/q]

Nice Avatar !!!

Mr Oizo !!

[q]Sphyxia, 21.9.2005 12:33:
Tekeekö läppärin monitorille pahaa, jos sen on pakko pysyä suorassa auringonvalossa aamusta iltaan? Tavalliselle tietokonemonitorille ei taida tapahtua paljon mitään (?).
[/q]

Ei missään nimessä suositella LCD tai TFT-näyttöä pidettäväksi suorassa auringonvalossa. Eli jos kaipaat pitkäikäisyyttä niin et pidä.

[q]Freja, 22.9.2005 11:33:
Kuulin että Vaasas PaNee ei enää ole.
Onko/oliko se siis rempassa? Ja mikä on sitten uusi nimi? Ja onko se parempi ku ennen?
[/q]
SuperStereo se kuulemma nykyään on. Muuta en osaa sanoa ku en oo käyny

Miksi ihminen kuuntelee musiikkia? olisi mukava kulla tälle jokin hyvä perustelu. Pelkkä: "se kuulostaa hyvältä" ei mielestäni riitä.

[q]Mark, 11.10.2007 14:26:
Miten sais tietyn osan muistista pään sisällä pyyhittyy pysyvästi?
[/q]

Jos haluat heikentää motorista muistia, niin hommaa Huntingtonin tauti.

Jos haluat heikentää selvästi episodimuistia, niin hommaa tapaturmasta aivovamma tai sairastu johonkin rappeuttavaan tautiin kuten alzheimeriin.

Episodimuistia voit koittaa heikentää myös nauttimalla runsaasti liuottimia, alkoa sekä muita huumaavia aineita.

Yksi tapa on hankkia orgaaninen muistinmenetys. Sen voi hommata sairaudella tai vaikka tarpeeksi vaurioittavalla iskulla päähän.

Auttakaa mua ku en tajua mitään noista ip numeroista. Siis en yhtään mitään. Olen siis jotenkin luullut, että jos esim. tänne postaa kaksi eri henkilöä ja heidän viesteissään näkyy sama ip, niin he ovat lähettäneet nämä viestit samalta koneelta tms.

Miten vitussa siis joillain tyypeillä jossain (täällä) voi lukea sama ip ku mulla viesteissään?

Onko joku siis murtautunut mun kotiin esim. kesäkuussa kirjoittamaan viestin, koska en todellakaan tunne sellaista, sellaisia henkilöitä, eikä täällä ole käynyt ketään sellaisia vieraita kesäkuussa, eikä muulloinkaan.

Vai olenko mä nyt tajunnut ihan väärin noi ip jutut. Varmaan olen, koska kappas, en ole ainut...

Auttakaa ja selittäkää joku kiltti. En uskalla mennä nukkuu. Neito pulassa.

1. Miksi Madwave nimi on Madwave? Mistä nimi on keksitty?

2. Miksi nimiä Seppo, Uro, Lauri jne käytetään haukkumaniminä?

Miksi ns. lemmikki/söpöeläinkategoriaan luokitellut eläimet herättävät ihmisissä niin suuria sympatioita?

Vrt. Teemu Mäen "kissantappo" ja "Pelastakaa paviaanit"-liike. Samat ihmiset, jotka kohkasivat siitä, ettei VIATTOMIA eläimiä saa tappaa, menivät lounastunnilla aivan rauhassa syömään VIATONTA possua/lehmää/you name it. VIATON korostettuna siksi, ettei nyt ole tarkoitus keskustella eläinten oikeuksista yleensä, vaan siitä, miksi toiset eläimet luokitellaan "ihmismäisiksi" (kissat, koirat jne.) ja toiset vain "tuotantoeläimiksi", vaikka todellisuudessa eroa ei biologisessa mielessä ole.

Miten olisitte reagoineet, jos Teemu Mäki olisi tappanut kissan ja syönyt sen jälkeenpäin? Jos Paviaanit olisivat olleet lehmälauma jossain kotieläinpuistossa? Miksi koiran/apinan syöminen joissakin Aasian maissa tuntuu niin pahalle?

[q]onni3mk, 20.9.2005 01:27:
Häh? Nii mut siis..tässä olikin kyse, et kumman muodon valitsee, kun sanoo "mä asun..." ja mä sanon kyl et mun mutsi asuu Ruskeasannalla. [/q]
Tossa lähinnä kusee se että toi kuulostaa siltä että mutsis ois jonkun henkilön luona asumassa eikä paikkakunnassa. Kässäätkö?
Ruskeasannalla on vihreät saappaat.
Ruskeasannassa on kivoja ihmisiä*plur*

[q]sapeli, 20.9.2005 01:20:
---
onni3mk, 20.9.2005 01:13:
Joku kielinero vois nyt kertoa, että mistä johtuvat päätteet esim. Korsossa ja Malmilla? Siis miksei se ole Malmissa tai Korsolla? Tai Espoossa, Espoolla? Minä asun Vantaalla, miksei Vantaassa? Mikä kielijuttu tässä on takana? Siis joku muukin kuin vain tapa...

---

No semmoisen kaavan tuossa huomaan että ainoastaan niihin paikannimiin tulee -ssa missä on s:kirjain.
[/q]

Ruskeasannassa, Ruskeasannalla

Edit: Kouvolassa, Kouvolalla

[q]Optik, 19.9.2005 18:06:
Saamieni tietojen mukaan tässä tapauksessa eivät tämänhetkiset kuluttajansuojalait päde millään tavalla. Valmistajien EULA-sopimuksessa lukee heidän varaavan oikeuden kieltää kaikki sitoumukset ja velvoitteet 18 käyttövuoden jälkeen, ja jo sitäkin aiemmin jos vain on suinkin mahdollista, heti tuotteen valmistusprosessin päätyttyä.
[/q]

No mutta kuka helvetti sitä pientä pränttiä nyt lukee? Taas tunnen oloni huijatuksi.

18 käyttövuoteen asti mulle toimitettu tuote oli ihan speksien mukainen eli suhteellisen normisti anaalista. Tää on taas näitä juttuja kun heti takuun päätyttyä tuote laukeaa käsiin ja valmistaja kieltää vastuun.

[q]Optik, 19.9.2005 18:06:
Tottahan toki miestä pitää auttaa ylämäessä

Tätä kyseistä after-market osien asennusta varten korkeakoulutetaan nykyisin ns. Liha-mekaanikkoja, joista myös plastiikkakirurgi-titteliä käytetään tavallisen kaduntallaajan näkökulmasta.

Kyseiset henkilöt voivat tarkastaa kohteen kunnon ja antaa arvionsa tehtävän remontin kustannuksista.. Nämä kustannukset ovat täysin yksilökohtaisia, joten tarkkaa arviota en voi antaa. Kaikki riippuu siitä, tarvitaanko ainoastaan niinsanottu pintamaalaus, vai tarvitseeko liha-mekaanikon aukaista kuoret vaihtaakseen tai kunnostaakseen huonoiksi havaitsemansa osat.. Perstuntumalla voisin kuitenkin arvioida kustannuksien kohoavan sadoista euroista useisiin tuhansiin.

Huomauttaisin kuitenkin että kyseiset liha-mekaanikot kykenevät ainoastaan korjaamaan rakenteellisia vikoja/puutteellisuuksia. Softwaren ollessa kyseessä hekään eivät voi muuta kuin nostaa kätensä pystyyn, koska heillä ei ole käytettävissään tarpeellisia kehitys-ympäristöjä eikä sourcekoodia ohjelmistopäivityksiin eikä firmware upgreidaukseen. Ihmiskunta on valitettavasti siltä osin speksattu "Proprietary ClosedSource":ksi, johon ei kuolevaisilla ole oikeutta reverse-engineerata... valitettavasti..
[/q]

Kyllä nyt taitaa olla niin etteivät lihamekaanikotkaan voi mua auttaa, koska peiliin katsomalla olen itseasiassa varsin hyvässä lihassa - jopa niin hyvässä että tosta kyljestä vois vähän sipaista poiskin osamaksuksi softapuolen fiksailuun mikäli se olisi mahdollista. Säälittävän paskaa koodia sitä onkin saanut 7X-malleihin ympätä messiin.

Alan näiden vastausten jälkeen epäilemään, että kusessa ollaan. Voihan nääs.

[q]Samu, 19.9.2005 17:46:
- Kierrätyskeskukseen, josta se välitetään vielä vähäosaisemmille.
[/q]

Epäilen vahvasti ettei se kelpaa ns. vähäosaisemmillekkaan ainakaan tällaisenaan, vaan se tuodaan uuden käyttöönoton jälkeen takaisin bumerangina "paskan möitte"-huutomyrskyn kanssa. Minua ei kuitenkaan liene voida enää pitää vastuullisena tästä jos olen jo hankkinut jostain uuden korvaavan tuotteen itselleni, koska silloin palauttaminen kierrätykseen tuojalle menee hieman haastavaksi?

- Jos olet hindu tai buddhalainen ja jos oot kuitenkin skulannu noin niinku öbaut kunnolla. Toimitusaika vaan saattaa mennä ns. "ehtoopuolelle"
[/q]

Valitettavasti en edusta kumpaakaan mainitsemistasi uskontokunnista - enkä oikein mitään muutakaan muuten kuin nimillisesti. Olen itseasiassa spektikko. Epäilen että tämä henkisyyden puute on myös valmistusvirhe.

- Suurin osa 197x komponenteista ei istu millään 198x sarjan elämiin. -70 luvun mallit on enempi tai vähempi hätäsesti tehty. Helpommalla pääsee kun vaihtaa koko järjestelmän, jos nykyinen systeemi on mätä. Säästyt yhteensopivuusongelmilta.
[/q]

Itseasiassa epäilinkin jotain tällaista, koska oman 78-mallini sulauttaminen 8X-mallisen kanssa päättyi suuriin komplikaatioihin vaikka olin toiveikas mallien yhteensopivuuden suhteen suhteellisen pienen numeraalisen tyyppimerkintäeron johdosta. Viittauksesi 7X-mallien huonoon tuotantolaatuun lienee totisinta totta ja lohtua tullee koittaa etsiä siitä että ne tulevat kuitenkin pääsääntöisesti perkeleen hyvännäköisissä kuorissa. Tässä onkin seuraava epäkohta - kuka nyt vaihtaisi 7X-vuosikertamallin ulkoasun 8X-malliin? En minä ainakaan, siinä sahattais taas silmään kuluttajaa.

- Entäs ilman välilihaa?
[/q]

Ei oo niin nokonuukaa miten deali saadaan kokoon kuhan saadaan. Olisitko mahdollisesti kiinnostunut vaihtamaan? Mua kyl huimaa korkeilla paikoilla.

[q]Optik, 19.9.2005 17:18:
Sori, pakko tuottaa pettymys. Kaikkiin kysymyksiisi löytämäni vastaukset olivat varustettuna negatiivisella tuloksella. Kyseisillä tuotteilla ei ole takuuta, eikä vaihto- tai palautusoikeutta.

Tuotteiden valmistajat eivät kuulemma ole vastuussa mahdollisista valmistusvioista missään tapauksessa, vaan kyseiset viat jäävät omistajan päänvaivaksi tuotteen loppukäyttöiäksi. Täten tuotteen omistajan tulee vain purra hammasta ja hyväksyä mahdolliset viat perus-designin ulkoisina speksauksen epätarkkuuksina.

Tietenkin on mahdollista korjata ja muokata mahdollisia pahimpia epäkohtia käyttäen hyväksi ns. after-market osia, mutta ne tuppaavat olemaan tavalliselle kuluttajalle niin maan helvetin kalliita.
[/q]

Mutta eikö toi nyt oo kaikkien mahdollisten kuluttajasuojalakien vastaista ottaen huomioon senkin, että kyseessä on kuitenkin vähintäänkin merkittävä tuote joka on jokapäiväisesti kaikkien meidän käytössä ja siedettävänä?

Luonnollisesti myönnän että olen itse liikkeellä asiani kanssa hieman jälkijättöisesti (...ja siksi saattaa olla että tuotteen takuuaika on umpeutunut jo viimeistään 80-luvulla) - multa on tosiaan kulunut yli 27 vuotta ennenkuin havaitsin että saamassani elämässä on mitä ilmeisimmin merkittävä valmistusvirhe. Puolustuksekseni mainitsen kuitenkin sen, että ko. elämä on käyttäytynyt kuluttajaa harhaanjohtavalla tavalla ja antanut satunnaisesti jopa vuosien jaksoissa ymmärtää olevansa parempilaatuinen kuin mihin minulla olisi edes varaa. Hieman ahneena miehenä en siis ole jo tämän spekseistä poikkeavuuden havaitessani ryhtynyt aikaisemmin tuotetta palauttamaan vaikka eittämättä tämän perusteella oli jo vakavasti syytä arvella ettei kaikki ole kohdallaan.

Lähiaikoina elämäni huonolaatuisuus ja viallisuus on kuitenkin tullut yhä konkreettisemmaksi - se aiheuttaa jo epätoivottuja neste- ja limavuotojakin kehoni yläosassa. Koen ne äärimmäisen sopimattomiksi ja hankaliksi.

Kertoisitko lisää mainitsemistasi after market-osista? Epäilen vahvasti että ne ovat varallisuuteni ulkopuolella, mutta mikäli niistä olisi apua, niin saattaisin olla valmis yrittämään niiden hankkimista itselleni varkaudella, petoksella tai muulla vääryydellä rangaistuksen uhallakin.

Miten saan lääkkeistä jäävän paskan jälkimaun pois?

Syöminen ei auta, tai sit ilmeisesti pitäisi vetää jotain erikoissafkaa..

[q]sapeli, 7.9.2005 01:33:
Miksi, oi miksi, joskus jonkun profiilissa on kuvan paikalla pelkkä kuvan urli, mutta kun sen copy/pasteat samaan ikkunaan niin sen jälkeen kuva näkyy kuvana?
[/q]

Http-Referer blokkausta varmaan pelissä. Jollain palvelimella on estetty kuvien käyttö muilla kuin palvelimen omilla sivuilla. Esimerkkinä voi vaikka kokeilla miltä klubituksen kuvat näyttävät platinum.ac:n viesteissä

[q]Jutu, 4.9.2005 18:05:
Kysyin eräältä ravintola-alan työntekijältä mitä eroa on tummalla ja vaalealla rommilla, ja hän vastasi, että se ero liittyy jotenkin valmistustapaan. Itse en oo juonut vaaleaa rommia ollenkaan, ja suurin osa ihmisistä sanoo sen olevan tummaa rommia parempaa.
Miten nämä sitten eroaa toisistaan, ja mistä se värin/maun ero tulee?
[/q]

Se väri tulee niistä puutynnyreistä joissa rommi kypsytetään.
Se on siis kirkasta kun se laitetaan tynnyriin, ja väri käy
sitä tummemmaksi mitä pidempään rommi on kypsynyt.

Mitä makuun tulee, niin hankala selittää käsitteillä jollet
itse huomaa makutestissä eroa kypsemmän ja täyteläisemmän
värillisen, ja makeamman kirkkaan rommin välillä.

Itse nautin rommikolani mieluiten Havana Clubin 7-vuotiaalla,
vanhemmissa rommeissa on jo vähän liikaa luonnetta
(kirjaimellisesti astian makua *nauru*) ja nuoremmat ovat
pikkasen liian makean oloisia omaan makuuni.

Miks "kaikki" kuuntelee heviä?

mitä mielikuvitus ei pysty käsitellä?

[muokattu 1.4.2004 22:11]

O