Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
[q]caitlin:
mikä on kiksu?
[/q]
ennen ns. kikkeli trance, eli radio/MTV dance/trance. Nykyään perus nimitys koko trance genrelle.
(kunnes joku seuraavassa postissa toisin väittää)...*hymy*
[q]Lene:
Jos saa virussähköpostia itseltään niin tarkoittaako, että omassa koneessa on virus vai miten tää homma ny menikään? *täh*
[/q]
Tarkoittaa vain, että mato on käyttänyt osoitettasi viestin lähettäjänä, oikea lähetysosoite löytyy mailin headereista. Mato ei välttämättä ole todellakaan sinun koneellasi.
[q]Njah:
Jos se juttu alkaa isolla kirjaimella ja loppuu pisteeseen ja osaat lukea sen ja kans tajuut sen mut se kuulostaa överijutult niin jätätkö sen siihen?mieti sitä joka suunnast samaan aikaan ni pääset jyvälle mikä vaan kasvaa ja kasvaa,onhan se joidenki mieli nii mekanisminen et jos iskee oikeaan kohtaan,oikees tilantees ni sitä voi hallita kuka vaan,kyl tähän kaaos tarvitaan et tää sotku selvii ja yritetään ens kerralla uudestaan koska jengi tajuu sekä muistaa kaiken eri tavalla jos ei ota selvää kokonaisuudesta vaan uskoo sen minkä muutki uskoo eikä enempää tai vähempää,toivottavasti kaikki ois loppupelien jälkeen kiinni siit et mihin uskoo,jos tuntuuki silt et oiski huijattu ni se oli siit kii ettet uskonu.tajusitsä mitään?
[/q]
Tuosta en kyllä voi väittää saaneeni hirveästi selvää. Foorumeilla keskustelua auttaa huomattavasti jo peruskieliopin osaaminen ja käyttäminen. Itse varmasti ymmärrät pointtisi tuolta tekstistä ja ehkä ihmiset, jotka sinut tuntevat, mutta itse en löydä tuosta mitään tarttumapintaa.
Miksei asioita voi laittaa tietoisesti pois mielestä?
[q]Njah:
tajusitsä mitään?
[/q]
Tajusin.
Mut sitä mä en tajua miks sä teet asioista
noin monimutkasia, ku suurin osa parhaista
älynväläyksistä on varsin yksinkertaisia *täh*
Tollaset sekavat ajatushirviöt ei mun kokemusten
perusteella kerro ymmärryksen saavuttamisesta
vaan pikemminkin sen hukkaamisen peittelystä.
[q]Njah:
onko näin että hullut tietää kaiken yhtenä kokonaisuutena eikä osaa repii siit mitää kaavoja mut me tiietään vaan semmosii pieniä kaavoja siitä kokonaisuudesta mitä me toisillemme jaetaan ja luullaan että ollaan viisaita ja tutkitaan lisää
[/q]
Tähän voin ainakin varmuudella vastata: ei.
Muutenhan olis vaan yhdenlaisia hulluja.
[q]Njah:
vaan...?
[/q]
Meillä on monenlaisia mielisairaita, joille joku osa
todellisuudesta ilmenee eri tavalla kuin
suurimmalle osalle muista ihmisistä.
Jollekin skitsofreenikolle maailma näyttäytyy
aivan erilaisena kuin vaikkapa hysteerikolle.
[q]Njah:
menee tylsäks ku kaikelle löytyy joku kaava tai tieteellinen selitys,uskotko rakkauteen vai uskotko että sekin on VAIN kemiallinen reaktio?
[/q]
Miten niin vai? Uskon rakkauteen ja uskon sen olevan vain kemiallinen reaktio. Ei rakkaus kokemuksena mihinkään muutu, vaikka ei yrittäisikään mystifioida sen syntytapaa. Vai vaikuttaako kukka vähemmän värikkäältä sinusta, vaikka tiedätkin(?) värin olevan vain sähkömagneettista säteilyä?
[q]
sanoit että voima ilman kontrollia ei ole mitään,mutta onko sielu ilman persoonaa/egoa mitään?
[/q]
Mikä sielu?
[q]
me ollaan luotu jotain ja sitähän pitää kehittää nii pitkälle ku mahollista ja sitä ei voi pysäyttää ja se pakottaa tekemään valinnan ja toinen pakottaa johonki joka pakottaa johonki jne toinen taas täynnä valintoja,
[/q]
Miten niin ollaan luotu? Miksi pitää, miksi pakottaa, miksi olisi valintoja? Entä jos asiat vain etenevät niin kuin ne etenevät? Entä jos ei ole muuta pakottavaa tekijää kuin se, että kaikki mikä tapahtuu, tapahtuu? Entä jos kyse ei ole kehityksestä, vaan pelkästään tapahtumisesta (kehityshän viittaa muutosta parempaan, eikä siksi ole mitenkään yksikäsitteinen idea)?
[q]
mut se vaatii sitä luottamista/uskomista et pärjää,suurin osahan näkee vain sen mitä näytetään eikä tajua sitä mitä se yrittää kokonaisuudessaan sanoa..
[/q]
Klassinen kun osoitetaan sormella kuuta, niin idiootti katsoo sormea-tilanne? Silloin kuuluu vain yrittää vääntää rautalangasta.
[q]
heihei jätkä ymmärti ihan väärin ton aistijutun
-tiivistettynä: niitten ei kai enää tarvii keskittyy muuhunku aisteihin ja itse OLEMISEEN minkätakia me täällä ollaan
-kaavana: sellasta paskaa mitä kukaa ei jaksa lukea,se juttu on lainaus merkkien välissä,yleensä ison alkukirjaimen ja pisteen eikä kahden sanan enkä tarkottanu sitä mitä väitit mun tarkottaneen
[/q]
Jos ymmärsin sen väärin, niin yllä oleva teksti ei kyllä yhtään selventänyt asiaa sen suhteen, että miten se olisi pitänyt ymmärtää. Päin vastoin.
[q]Lene:
Miksi just silloin, kun kaipaisi juttuseuraa niin kaikki on poissa tms.?
[/q]
Tunnet vääriä ihmisiä
Saaks osallistua.
[q]Njah:
eetteriteoriasta [/q]
Eetteriteoriahan oli suosiossa 1800-luvun
lopulla, kun luultiin että valo voi edetä vaan
aineessa. Eli eetteri oli vain yritys selittää
valon etenemistä avaruudessa, ennenkuin
keksittiin että valo voi edetä myös tyhjiössä.
[q]Njah:
matrixista[/q]
Ai se leffa?
Epälooginen keitos (mikä helvetin älynväläys
on pumpata energiaa ihmisistä jos aurinko
on blokattu Milläs niitä ihmisiä sitten
ravitaan *ding*) joka kierrättää parisataa
vuotta vanhoja ideoita,eikä edes omaperäisesti.
Vai puhutsä nyt Tzolkinista
[q]Njah:
,entäs täriseeks ilma?[/q]
Ainakin se värähtelee,
muuten säkään tuskin kuulisit mitään.
miks mä olen koko ajan sähköinen aina kun kosken melkein mihin tahansa, tulee sähköisku... kai mä oon vaan aika varautunut
[q]a:
---
Violette:
Vääristä suomennoksista muuten tuli mieleen... miksi telkkariohjelmien ja leffojen tekstittäjiksi otetaan mitä tahansa pellejä, jotka eivät osaa hommaansa???
---
a) palkka, b) deadline, c) oikoluku. akateemisesta taustasta huolimatta ku broadcastingpellet ei erityisemmin nauti yhdenkään mukavista puolista.
[/q]
Juuh.. ihmetyttää vaan, kun saman firman kääntäjien töiden jäljissä on niinkin paljon eroja. Joku tekee sujuvan ja toimivan käännöksen, joku taas saattaa vaikkapa käyttää ihan kummallista suomen kieltä. No, siinäpä on minulle ainakin ei näin-esimerkkiä ;)
[q]Njah:
okei,pakko vähän lainata teijän tietoisuutta etten kelais liian pitkälle tai ainakaa väärään suuntaan,kiitän,kun se alkaa ni sitä ei voi pysäyttää mut suuntaa voi säätää,tai toivon niin*piis*
[/q]
jos me ei kommunikoitais
ni yhtä hyvin voitais olla vaikka
kiviä.
Usein on bileissä askarruttanut seuraava mielestäni kummallinen asia: Kun miesten vessaan jonotetaan, jonottaa suurin osa ilmeisesti koppiin pöntölle, koska nk.kusilaarit on usein ellei ihan tyhjiä, niin ainakin erittäin vajaalla käytöllä. Niin minkä ihmeen takia ei jonon perältä ne jotka pystyvät ja onnistuvat kusemaan laariin, ei sais koppi-jonoa ohittaa, jos viemäri paikkoja on VAPAANA? Usein kuulee perään huutelua, kun kohteliaastikin ilmaisee aikeensa, ja suunnistaa koppi-jonon ohi laarille! Kertokaa viisaammat, pitääkö kaikkien seistä (tyhmänä ) jonossa vaikka tilaa (laareilla) olis?*täh*
[q]alien:
---
anqqa:
miten valtiot voi olla niin käsittämättömiä summia velkaa toisilleen, muttei kumminkaan mikään valtio oo niin paljon velkoojana että noi velat nollaantuis - eli koko maapallo on velkaa, mutta kenelle?
---
...meille!
[/q]
PITSKULAISILLE TIETENKIN !
[q]ella_:
miksi allergia iskee mulla lähes pelkästään silmiin eikä niinkään muualle. miksei se vois olla vaikka nuhana?
[/q]
Niinno... kumpaa itsekukin pitää pienempänä pahana; sitä, että silmät verestää vai sitä, että nenänpielet verestää
[q]Karvinen:
nukkuuks hämähäkit?
[/q]
NYT NUKKUU
[q]Avernian:
---
tulppaani:
Nenä ja keuhkot ovat tukkoisia 24/7/365.
---
Mikä allergia on ympärivuotinen?!
[/q]
No pölyallergia tietysti. Lisäksi allergikot (ja kaiketi muutkin) saattavat kärsiä kroonisesta nuhasta, vaikka itse allergian aiheuttajia ei varsinaisesti olisikaan ilmassa.
[q]BlueWind:
Niinno... kumpaa itsekukin pitää pienempänä pahana; sitä, että silmät verestää vai sitä, että nenänpielet verestää
[/q]
nenä ei kutise 24/7
Miten Freehandissä saa yhdistettyä eri vektoreita yhdeksi muodoksi? Grouppaaminen ei siis riitä, vaan pitäisi saada vektoreiden sillisalaatista tehtyä yksi oikeasti ehyt iso vektori?
Oon viimeisen parin vuoden aikana taas pullamössöillyt liikaa Photarilla ja siitä tarttuneen layer-ajattelun pohjalta oon nyt tehnyt muutamat logot, jotka koostuvat päällekkäisistä vektoreista ehyiden muotojen sijaan ja apua otetaan vastaan kiitoksella.
[muokattu 19.4.2004 22:29]