Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
Kannattaa vaan suoraan kysellä toiselta mikä tuntuu parhaalta, niin oppii nopsaa nuolemaan hyvin. *Vink* Tosi entäs sitten kun toinen ei enään keksi parannettavaa?
[q]kilobitti:
Miksi hyvin usein ollessani juuri nukahtamisen rajalla (tai käynyt sen toisella puolella) potkaisen sanantarkasti tyhjää, eli hätkähdän tai potkaisen voimakkaasti? Usein kuvittelen samalla hetkellä kaatuvani ja laittavani jalan eteen...
[/q]
mulle käy kans tollast, johtuu just kai siitä et ei oikein tiedä et onko hereil vai ei ja näkee valveunia tms
[q]¦):
Miksi ihminen muistaa paljon enemmän juuri niitä ikäviä muistoja sekä noloja ja muutenkin vaikeita muistoja kuin taas niitä ilosia ja mukavia niin vähän?[/q]
Oon miettinyt tätä ihan samaa jo kauan, enkä vieläkään oo keksinyt vastausta! Elämä olis paaaaljon helpompaa ku muistais vaan kaikki kivat jutut ja tapahtumat...*hymy*
Mut ei, aina ne inhottavat asiat jää paljon selvemmin mieleen*dissaa*
[q]Anne:
Saako äitipuolen pistää kilon paloiksi, kun se on niin v*tun tyhmä?!!?!?!!!
[/q]
Saa. Mut pollarit saattaa suuttua.
[q]lillu:
Miks kaikki hyvä lihottaa
[/q]
Ei lihota.
[q]tarzan:
Itseasiassa mä oon kehittäny ovelan juonen tähän.... Sanon olevani raskaana koska sillonhan niillä paikoilla saa kans istua*juonittel*
[/q]
hehe Mä voisin sanoa, et mä teen susta kohta invalidin, jos et pidä sitä rumaa turpaasi kiinni!!
[muokattu 28.2.2004 04:28]
[q]poro:
Miks kaikki muijat haluu lähtee opiskelemaan psykkaa yliopistoon?
[/q]
Siks koska psykka on mielenkiintoista*hih*
Miksi ihmiset toistavat samoja virheitä uudestaan ja uudestaan eivätkä tajua niitä itse, vaikka kaikki muut tajuavat?
Miksi onnistun tappamaan keskustelun niin usein?
Tulkitaanko se, mitä itse kutsun rennoksi läpänheitoksi, tiukkapipoisena tenttaamisena?
Mitä ovat yksiriviset vastaukset?
[q]ella_:
miksi on aina nälkä?
[/q]
syöt liian vähän.
[q]andi--:
---
tiipi:
miksi itseäkin rupee haukotuttaa, kun näkee jonkun toisen haukottelevan?
---
Siis toi on kyl ihan sairasta... ei tartte ku jonku puhua haukottelemisesta niin mua alkaa jo haukotuttamaan! Ja sillon varsinki jos joku haukottelee... outoo
[/q]
Hups. Taisin juuri haukoitella
[q]Blues:
Minkä takia aivotärähdyksen jälkeen tulee yleensä hyvin paha olo ja oksettaa?
[/q]
Olettaisin, että siitä syystä, koska tällä tavoin keho pyrkii viestimään, että kaikki ei ole kunnossa. Se on se mekanismi, miten keho toimii kyseisessä tilanteessa. Vrt. kun sokerit on alhaalla, niin ihmisellä on nälkä. Ei kai siihen sen kummampaa liity.
Tosi joku asiansa osaava voi liittää tähän tarkemman fysiologisen kuvauksen.
Miks laivoilla ei ole pallomerta vaahtosammutinta isokokoisimmille ihmisille?*uuh*
[q]Blue_Wabbit:
Ku kerran kännykästä lähtee sitä maagista säteilyä, joka aiheuttais aivoilla jotain syöpää tjps. niin jos puhuu hf:llä nii auheuttaako se sitten miehille kivessyöpää ja naisille... onkohan silleki syövälle joku nimi? evt
[/q]
Ei siinä säteilyssä mitään maagista ole, se on ihan vaan tietyn taajuuksista sähkomagneettista aaltoliikettä. Jos oletetaan, että puhuttaessa luuriin - pitäen puhelinta korvalla - syntyisi esimerkiksi aivokasvaimia, niin se ei tarkoita sitä, että pidettäessä puhelinta missäpäin tahansa kehoa, sinne syntyisi kasvaimia. Ihmisen eri osat reagoivat erilailla sähkömagneettiseen säteilyyn, jonka takia myöskään seuraukset eivät ole yhteneväisiä.
Näin arkipäiväisesti yksinkertaistettuna: Mikäli joku heittää sua vaikka golfpallolla rintaan, on siitä koituvat seuraukset oletettavasti lievempiä, kuin jos hän olisi heittänyt sua sillä pallolla esimerkiksi silmään.
Jos aihe kiinnostaa, niin netistä löytyy aika kattavasti infoa aiheesta :)
Kysyiköhän tätä joku jo..
Miksei sitä huomaa, sitä hetkeä, kun nukahtaa.
:D
[q]Mirzilla:
mut miks mul ei sit oo koskaan nälkä??
[/q]
Usein mullakaan ei ole nälkä mutta kello sanoo että syö niin mä syön.
[q]Hyzenthlay:
ja terveiset muuten unicafelle naureskelin tänään, kun lihapullia sai ottaa hurjat 6kpl, kun yhden pullan halkaisija oli n 2cm. Milläs se vatsa sitten täytetään? no puolella kilolla riisiä ja pullaleivällä tietenkin!
[/q]
[avautuu]
Tuon on niin totta. jo pienestä pitäen on opetettu syömään paljon hiilaripitoista ruokaa. Ja sitten koulussa on juuri kuvailemasi ongelma. Ratkaisuksi jää sitten ottaa edes vähän extrasafkaa lautaselle ja proteiinidrinkki välipalaksi kouluun. Kotona sitten tankataankin niitä aamulla ja illalla kunnolla. Mutta pitäishän se nyt ymmärtää että ei sitä kasva ilman proteiineja ja niitä ei ole tarkoitus litkiä maidon muodossa litran purkissa. Ja extra maitokin muuten nykyään maksaa meidän ruokalassa. Kohta pitää otttaa jo tonnikalapurkki kouluun jotta saisi ateriasta se vaaditut 30-40 g proteiinia.
[/avautuu]
[q]Daimi:
....
[/q]
Jahas, mun pakkotoisto kaveri pääs pätemään. Kuitenkin asia oli pelkkää faktaa, propsit siitä. :)
Ja tosiaan noista rasvoista sen verran niin tämä nykyajan omasta mielestäni kohtuu perseestä olevat vain 0,001 % rasvaa tuotteet jolla kalastetaan asiakkaita ostamaan terveellistä tuotetta samalla kun tuotteessa on sokeria enemmän kuin laki sallii. sitten mussutetaan terveellistä ruokaa ihmetellään kun vyötärö pullistuu. Ihminen tarvitsee rasvaa ravinnoksi.
Kuten daimi tuolla mainitsi makroravinnesuhteen 30/40/30 (p/h/r), pitäisi rasvaa saada jopa 30 % kokonaiskalorimäärästä. Tietenkään tuota ei ole tarkoitus ottaa mussuttamalla sitä kiloa sipsiä ja pari levyä suklaata masuun vaan ottamalla nuo juuri hyvistä öljyistä kuten daimikin jo mainisti. Eli Kylmäpuristettua rypsäriä/oliiviäljyä suoraan kurkusta alas. Tietenkin kohtuullisia määriä, voitte helposti lasken paljon tuosta saa energiaa.
Ja sen verran lisää tuohon syömiseen liittyen niin joillakin on tapana mussuttaa hirveä määrä hiilareita iltaisin. ei hyvä. Suurin osa hiilaripitoisesta ruuasta ennen nukkumaanmenoa kertyy rasvaksi koska ihminen ei kerkeä käyttämään hyväksi sen ravinteita. Siksi noin 3-4 tuntiin ENNEN nukkumaanmeno vain proteiinia ja rasvaa kehoon, jo tämä voi auttaa painonhallinnassa.
Sitten avaudutaan ihan offtopicista eli näistä salilla kävijöistä jotka käyvät siellä vain sen takia että voisivat sanoa kuntoilevansa. heidän kuntoilunsa on siis sitä että poljetaan vähän aikaan kuntopyörää, niin kuitenkin ettei vaan pääse hiki tulemaan ja samalla luetaan jotain lehteä. sitten pari toistoa aivan liian kevyillä painoilla jottei pääsisis rasittumaan liikaa koska muutenhan lihakset kasvaisivat kamaliksi könteiksi hetkessä. Tehdään näitä 500 toiston sarjoja jotta kiinteydyttäisiin... Ja triedoksi että tuollaisesta ei ole sitten hevon vitun hyötyä. Perehtykääs iihen treenaamiseen edes vähän ettette turhaan väännä siellä salilla ihmetellen että miksi kehitystä ei tapahtdu.
Ja sen verran vielä että ikävä kyllä noita lihaksia ei pääse kasvamaan vahingossa. Ruokavalion täytyy olla kokoajan +-kaloreilla, paljon lepoa, kovaa treeniä, oiekanlaista syömistä ja siltikin noita lihaksia tulee hitaasti.
Tossa vähän tekstiä näin aamuttuimaan, kommentoida saa tietenkin vapaasti. typoja ja vääriä olettamuksia/sekavaa tekstiä saattaa olla virkeystilasta johtuen. yrittäkää kestää.
EDIT: Tosiaan mielummin nauttikaa vielä kylmäpuristettua rypsäriä kuin oliiviöljyä, rypsärissä on parempi omega3/6 rasvahappokoostumus. Mutta tämä menee jo hifistelyn puolelle. Myös kuumentaminen tekee hallaa näille tuotteille joten mielellään ei sitten rankalla kädellä käytetä näitä paistamiseen.
[muokattu 10.2.2004 07:06]
[q]Chatte:
---
Lene:
Miksi ihmiset ihmettelee, jos juon siideriä/ teen drinkin keskellä viikkoa ilman, että on menossa ulos?
---
Ehkäpä siksi, kun joillain toisilla ei ole tapana tehdä niin. - Tyhmään kysymykseen tyhmä vastaus. Vai oliko se niin , ettei tyhmiä kysymyksiä ole olemassa...
[/q]
Puhdas mielipide/tottumuskysymys. Itsekin joskus pitkän ja rankan työpäivän päätteeksi saatan ottaa oluen ellen tee itselleni pienen viskipaukun. Yleisin taitaa kuitenkin olla lasillinen viiniä.
Minkä takia jotkut ihmiset sanovat joitain asioita tarkoittamatta niitä tai tarkoittamalla ne ihan toisinpäin?
Miksei voi osata sanoa suoraan ja tarkoittaa sitä mitä sanoo?
[q]Elvirith:
Minulla oli aamulla spermaa hiuksissa, pääsenkö vielä taivaaseen?
[/q]
Pääset jos annat jollekin isokenkäiselle siellä ylhäällä hyvän suihinoton.