SINKKULUUKKU
---
Miksi sä oletat, että tämä salassa pidettävä kauheus olisi sen kumppaniaan arvostavan ja tämän parasta ajattelevan ihmisen tekosia?
(Onko mulla jäänyt jotain teidän kilometripostauksistanne lukematta?)
---
Tässä on nyt puitu Kalliossa olevaa hehtaarimainosta: ''Oletko naimisissa? Elvytä intohimosi salasuhteella!''. Eli salasuhteen pitämistä oman kumppanin takana ja siitä vaikenemista / valehtelemista. Got the point? Keskustelu on toki lähtenyt lapasesta, kuten yleensäkin, mutta pointtina siis se, että henkilö a. tekee jonkin henkilö b.:lle epämukavan teon, jonka jälkeen henkilö a. vaikenee asiasta tai valehtelee siitä henkilö b:lle.
Saattaahan olla, että se mainos vetoaa juuri niihin kumppaniaan vähemmän arvostaviin yksilöihin.. Otaksun, että niitäkin tyyppejä löytyy, elleivät ole urbaani legenda, jotka ovat suhteessa vaikka eivät arvosta kumppaniaan tai ajattele tämän parasta.
Muihin kilometripostauksien herättämiin laajempiin ajatuksenpuolikkaisiin palailen hieman tuonnempana.. :)
[q]Cjet, 19.6.2006 10:00:
---
Sinkkukesä luojan kiitos, niin ei oo kukaan aina nii odottamas kotiin kaulimen kans. Loma Loma Looooma! *plur**jiihaa*
[/q]
Heheehee... oon niitä sellaisia olemassa jotka pyörii mukana, bileissä kuin bileissä :) Klubitus täynnä sellaisia )))
[q]KooKie, 1.3.2009 13:05:
Siksi sä oletkin voittaja tai toisten teorioiden mukaan häviäjä, mutta nro. uno kuitenkin!
[/q]
Mä en tykkää olla uuno :(. Mut mä oon edelleen vahvasti sitä mieltä, että naiset vaan ei ymmärrä parastaan!
[q]siveys, 1.3.2009 12:37:
Toi ensimmäinen on kovin vaikeata selvittää koneellisesti kun tietokoneet ei vielä valitettavasti osaa hirveän hyvin tulkita ihmisten kieltä (eikä kaikista poistumisista ja palaamisista varmaan edes luukussa kailoteta) ;) Eli sen joutunevat henkilöt itse tunnustamaan.
[/q]
Voin avittaa sen verran, että mä en ole oikeastaan poistunut tästä luukusta missään vaiheessa :D.
Mä oon nyt kurkkimassa väärän luukun puolella, mutta pitipähän vaan todeta, että ilmeisesti meidän suhteen toimivuuden salaisuus on se, että ollaan päästy yhteisymmärrykseen tästä nimiasiasta - nimet oli mielessä jo ennen kuin edes varsinaisesti alettiin suunnitella lapsen hankkimista Kannattaa siis valita sellainen kumppani, jonka kanssa on yhteneväinen nimimaku!
Ja siveys, kaikella rakkaudella, ei tällaisilla hetkillä yleensä ruveta filosofioimaan liikoja.
Useimmat ihmiset eivät tosiaan ole oppineet kyseisessä tilanteessa näin tekemään, eikä se spontaanien toimintamallien muutos tapahdu tilauksesta silmänräpäyksessä, vaikka ihminen itse kokisikin, että haluaisi muutoksen toimintamalleissaan nähdä. Ja aika harva taitaa edes jaksaa haluta.
Oma tarkoitukseni oli aloittaa keskustelua asiasta yleisemmällä tasolla sellaisten ihmisten kanssa, jotka ovat siihen tällä hetkellä kykeneviä.
[q]Tunteet saa tulla just niin kuin on tullakseen. Ei ihmisen tarvi olla niin yli-ihminen, että pystyisi aina tarkastelemaan kaikkea omassa elämässään tapahtuvaa ikään kuin objektiivisesti ulkopuolelta.[/q]
Tämä on sinun mielipiteesi ja saat toki sekä elää sen mukaan että arvioida muita sen mukaan. Itselleni sillä kuinka paljon haluan antaa tunteitteni ohjata elämääni on selkeästi rajat. Ne rajat eivät ole selkeitä ja pysyviä, mutta ne kyllä ovat hyvin vahvasti olemassa. Se mihin rajansa vetää on tässä yhteiskunnassa hyvin pitkälle jokaisen oma valinta.
Tunteet ja toiminta eivät ole täysin sidoksissa toisiinsa, mutta niillä on hyvin vahva yhteys. Se yhteys on havaintojeni mukaan huomattavasti vahvempi kuin suurin osa rationaalisuutta ihannoivan länsimaailmamme asukeista haluaa itselleen myöntää. Antaessaan itsensä vajota synkkiin tunnelmiin pidemmiksi ajoiksi avaa samalla huomaamattaa oven persoonan, arvomaailman ja sitä kautta vahvasti myös toiminnan muutoksille, joita ohjaa pelko, viha, katkeruus ja merkityksettömyys.
Miten sinä itse olet esimerkiksi muuttunut suruprosessiesi myötä? Ovatko ne tuoneet elämääsi aikaisempaa enemmän rakkautta, suvaitsevaisuutta, väkivallattomuutta ja myötätuntoa?
Oletko kenties joskus elämässäsi kohdannut suruprosessin, joka on vienyt ihmistä mielestäsi huonompaan suuntaan?
[q]Kyllä vaikeet asiat ja tunteet on imho hyvä käydä läpi niin kuin ne on tullakseen. Ymmärrän kyllä, mitä ajat takaa, mutta h-hetkellä harva ihminen pystyy irtautumaan vaikeista tunteista, eikä se välttämättä olisi kovinkaan hyväksikään prosessin etenemisen kannalta.[/q]
Minkä prosessin etenemisen kannalta?
Meistä jokaisen suru- ja kasvuprosessit ovat ymmärtääkseni täysin yksilöllisiä ja niiden kulkuun voi vaikuttaa tietoisesti. Niitä ei voi valita vapaasti, mutta niitä voi ohjailla ajatuksellisten työkalujen ja muiden ihmisten johdatuksen kautta.
Ero on yleensä suuren muutoksen aikaa, sillä iso osa elämän tutuista oletuksista revitään väkivalloin irti ja syntyy paljon tilaa, joka korvaantuu vähitellen uusilla asioilla. Persoonan muutosten on tällöin mahdollista tapahtua huomattavasti nopeammin kuin normaalin henkisen kehitysprosessin kontekstissa.
Minusta tuntuu siltä, että tekisin väärin sekä itseäni että läheisiäni kohtaan jos en eron hetkellä pyrkisi parhaani mukaan täyttämään syntynyttä tyhjiötä hyveillä ja rakkaudella. Ja jos parhaani olisi kovin vähän niin miettisin kyllä kahdesti sitä mihin suuntaan haluan elämääni myös pidemmällä tähtäimellä ohjailla.
Mutta se olen toki vain minä. Olen jo pitkä tovi sitten päästänyt irti siitä ajatuksesta, että muiden ihmisten olisi hyvä elää elämäänsä kuten minä elän omaani. Onneksi se ei kuitenkaan estä minua jakamasta kokemuksiani sillä ajatuksella, että joskus joku saattaa löytää niistä jotakin, joka sopii juuri hänen maailmaansa ja tekee siitä onnellisempaa :)
Tässä muuten lyhyt aiheeseen liittyvä klippi, jossa joku hemmo on sitä mieltä, että ihmisen olisi hyvä kiinnittää päivittäin vähintään yhtä paljon huomiota henkisten hyveiden ruokkimiseen kuin mitä me käytämme fyysisten ruumidiemme ruokkimiseen:
Kuinka pitkäksi ajaksi te lopetatte eron hetkellä ruoan syömisen?
[q]Dementation, 1.3.2009 06:48:
Montako kertaa kukin yllämainituista on poistunut ja palannut luukusta/luukkuun noiden postausten aikana?
Minkälainen prosentti nuo viestimäärät ovat ko. henkilöiden kokonaispostausmäärästä?
Missä ajassa nuo viestit on kirjoitettu? Eli ensimmäisen ja viimeisen sinkkuluukkuviestin päivämäärien erotus kiinnostaa.
[/q]
Toi ensimmäinen on kovin vaikeata selvittää koneellisesti kun tietokoneet ei vielä valitettavasti osaa hirveän hyvin tulkita ihmisten kieltä (eikä kaikista poistumisista ja palaamisista varmaan edes luukussa kailoteta) ;) Eli sen joutunevat henkilöt itse tunnustamaan.
Kaksi jälkimmäistä voin kyllä jossain vaiheessa repiä irti tuosta 16900 viestin kasasta :)
Voi olla että mulla alkaa olla toivoa ulospääsyyn täältä.. vähän kyllä pelottaa..iiks! Ajatuskin ihan pelottaa.. =)
yana4000:[q]no ei se sit kauaa kestänyt? [/q]
Ei, loppui heti alkuunsa..ei vaan tuntunut oikealta. Parempi ennemmin kuin myöhemmin..
No niin, se siitä sitten. Taas täällä (ihan niin kuin olisin kunnolla täältä kadonnutkaan..), mutta parempi näin. Kuitenkin.. vaikka olo tällä hetkellä onkin melkoisen surku
Vähän aikaa sitten oli mahdollisuus siirtyä vihdoin ja viimein pois täältä, ja oikeastaan jo käväisinkin, mutta silloin tuntui ihan siltä kun olisin jotenkin kahlittu ja rupesi vaan ahdistamaan.. Ja nyt taas sinkkuus tuntuu harvinaisen tylsältä.. ääääähh!!
[q]siveys, 1.3.2009 06:44:
Sen siitä kai saa kun tulee sinkkuluukkubileistä kotiin selvinpäin:
Eri kirjoittajia yhteensä 1229, keskimääräinen postausten määrä 12,7.
01 hallucinogen (464)
02 Epailija (322)
03 domi (240)
04 KooKie (211)
05 Lyylikki (183)
06 siveys (180)
07 -xx- (173)
08 ezzy (173)
09 WiljamiDzay (171)
10 larzizi (165)
11 Avernian (153)
12 sapeli (150)
13 Syder (146)
14 Jutu (140)
15 Janisa (138)
16 Fyraett (133)
17 Dementation (131)
18 Freja (128)
19 Zeratul (128)
20 [Nuclear] (119)
Onko jotain erityistä mitä haluaisitte tietää? ;)
[/q]
Mä oon selkeästi jonkinlainen julkkis :D
ps. antakaa ees säälistä (tytöt) :(
[q]drifter, 21.9.2009 03:06:
---
Takyon, 20.9.2009 23:29:
http://imgs.xkcd.com/comics/frustration.png
Näin se vaan on :/
---
Tossa tilanteessa pitää kutsua kaveri tai pari auttamaan.
[/q]
No mite nii, mä ainaki leikkaisin saksilla *thih*
Cee:[q]ai mitä? voiko ihastuminen olla molemmin puolista *täh*
emmä vaan oo huomannu semmosta *uuh*[/q]
hmm.. jollain tasolla olen vähän samaa mieltä.. tai no joo, ei pidä menettää toivoaan..siis yleisellä tasolla =)
[q]siveys, 20.9.2009 11:03:
---
Nex, 20.9.2009 00:31:
Tulipa ihana mielikuva tuosta sun kertomuksesta <3_<3
---
Ummmh.. "Ihana" ei kyl oo ihan ensimmäinen sana mitä mä käyttäisin siitä, että kaksi vanhaa tätiä maanittelee ujoa hottista pikkupoikaa kanssaan hissiin :D
[/q]
En mä niist täteist haaveillu ku siit pojast. Hölmö. n___n
Syder:[q]Elämän tilaisuuksia tulee ja menee, koskaan ei ole ketään joka olisi "paras", aina löytyy joku parempi ja jollekin löytyy aina parempi kuin itse olet. Ei kannata ressata liikaa. *iloinen*[/q]
Todella toivon että löytyy joku jota pitäisin oikeasti parempana kun..hmm..jotain muuta.
Mun pitää varmaan joskus lähteä lihatiski-baariin pokailemaan poikia että täältä päästään
Pan:[q]Tää on kyllä kunnnon ikuisuus topicci. se jatkuu ja jatkuu ja ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ........
[muokattu 11.11.2002 14:03][/q]
Sinkkuus on kyllä aikamoinen ikuisuuspulma.. tai ei välttämättä mikään pulma tai ongelma läheskään kaikille.. itse voisin kyllä mielelläni siirtyä jo pois täältä.. vaan eipä kai sitä etsimällä löydä, pelastusta sinkkuuteen siis =D tosin ei ehkä etsimättäkään. On se niin hankalaa..
On se kyl oikeesti niin hankalaa, kun ei pidä olla liian innokas muttei sit kuitenkaan täysin passiivinen. Mut kai sitä pitäs vaan olla oma itsensä.. (ja sekö muka sit auttaa.. ) sinkkuelämä ei kyl todellisuudessa oo niin vauhdikasta kun saman nimisessä sarjassa, ainakaan mun kohdalla.. *huoh*
Kohta se ois taas se aika vuodesta kun tekee mieli käpertyy jonkun kainaloon kylmältä ilmalta pakoon...
[size=7]Ennakoinko? En suinkaan :D[/size]
[q]siveys, 1.3.2009 06:44:
Sen siitä kai saa kun tulee sinkkuluukkubileistä kotiin selvinpäin:
Eri kirjoittajia yhteensä 1229, keskimääräinen postausten määrä 12,7.
01 hallucinogen (464)
02 Epailija (322)
03 domi (240)
04 KooKie (211)
05 Lyylikki (183)
06 siveys (180)
07 -xx- (173)
08 ezzy (173)
09 WiljamiDzay (171)
10 larzizi (165)
11 Avernian (153)
12 sapeli (150)
13 Syder (146)
14 Jutu (140)
15 Janisa (138)
16 Fyraett (133)
17 Dementation (131)
18 Freja (128)
19 Zeratul (128)
20 [Nuclear] (119)
Onko jotain erityistä mitä haluaisitte tietää? ;)
[/q]
Voisko tuolta boldaa ne, jotka ei tällä hetkellä oo sinkkuja? Tai itse asiassahan ne sinkut sieltä ehkä pitäis boldaa. No emmä tiiä. Ihan sama
Voi mitenkä onkaan sunnuntai taas.