SINKKULUUKKU
[q]Soina, 28.10.2009 22:57:
Aiheesta kukkaruukkuun, onko teidän mielestä vaikeampi löytää ja ylläpitää oikeesti toimivaa parisuhdetta, jos ei kotoaan ole mallia moiseen saanut? Tai onko siitä ollut mitään apua, jos on saanut? Omien vanhempieni suhteesta olen onnistunut oppimaan lähinnä sen, etten ikinä ainakaan lisäänny luonnehäiriöisen kanssa, that´s it.
nimim. avioerolapsi toisessa polvessa
[/q]
En minä tiedä, kai tästä tutkimuksia on tehty, mutta eipähän näyt mun parisuhteet kovin hääppöisiltä, vaikka vanhemmat ovatkin yhteisiä nurkkia luutunneet yli 40-vuotta.
[q]equalizer, 30.10.2009 11:47:
miks seurustelevat kaverit koittaa aina suaki saada löytämään joku..ite en ainakaan seukkaile niin kauan kun teen vuorotöitä
[/q]
Miks vuorotyö olis este seurustelulle?
[q]Soina, 28.10.2009 22:57:
Aiheesta kukkaruukkuun, onko teidän mielestä vaikeampi löytää ja ylläpitää oikeesti toimivaa parisuhdetta, jos ei kotoaan ole mallia moiseen saanut? Tai onko siitä ollut mitään apua, jos on saanut? Omien vanhempieni suhteesta olen onnistunut oppimaan lähinnä sen, etten ikinä ainakaan lisäänny luonnehäiriöisen kanssa, that´s it.
nimim. avioerolapsi toisessa polvessa
[/q]
Mulle on vanhemmat aika pitkälti opettaneet ajattelemaan omilla aivoilla. Parisuhteisiin en ole oikeastaan mitään poiminut vanhemmiltani (tietoisesti ainakaan). Aika pitkälti omien vaistojen varassa menty aina ja pyrkinyt pitämään avointa ja rehellistä linjaa ja olemaan oma itseni ja rehellinen myös itselleni. Peruskliseitä, mutta jos ei tunne itseään, miten voi odottaa toisen pääsevän pääsi sisään ja jos et pidä itsestäsi, niin sekin näkyy ulospäin.
Omat porukat peittelivät pitkään kun suhde meni kaivoon ja vasta muutama vuosi sitten kuulin ongelmista joita oli yli 20 vuotta sitten. Erosivat, kun pääsin yläasteelta.
Mutsi on aina ollut tukena kaikessa ja sen kanssa tulee oltua aktiivisesti yhteydessä. Faijan kanssa mennyt yleensä sukset ristiin kersana, nykyään en pahemmin edes pidä yhteyttä enää.
Jotain jäänyt lapsuudesta sentään käteen ja se on etten ikinä nähnyt vanhempiani kännissä, vaikka joskus tissuttelivatkin ja laivalta toivat kivanvärisiä viinapulloja joskus. Itselle jäänyt alkoholista sen jäljiltä aika tarpeettoman aineen kuva, joten en ole harrastanut moista ollenkaan.
On seurustelu kivaa siinä missä sinkkuilukin
Mä lähen niiiin menee täältä ^____________^
[q]terraluna, 27.1.2009 08:27:
-->
[/q]
whaaaaat???
Siistii. Kuka on se onnellinen? (Ei tartte kaikille kertoo, mutta kuiskaa mulle vähäsen *hih*)
[q]ezzy, 15.12.2009 19:45:
---
aada, 15.12.2009 19:35:
Mikä idea muuten, että sinkut keskustelee keskenään ja antaa toisilleen neuvoja, eikös se ole vähän kuin sokea neuvoisi sokeaa?
Ehkä pitäisi perustaa sinkuille joku Tohtori vastaa kysymyspalsta tms, jossa tohtorina toimivat seurustelevat kanssasisaremme?
---
Sinkutkin ovat joskus seurustelleet, toiset ainakin. :P Paistaa se aurinko risukasaankin.
[/q]
amen
[q]sativa, 15.12.2009 23:20:
---
Jos ei sielunkumppania löydy, niin vanhempana voi rima madaltua.
[/q]
Rimaa madaltamalla tapaa ainakin uusia ihmisiä, se ei ole koskaan huono asia imho :)
[q]Epailija, 18.10.2006 15:35:
---
Dacey, 17.10.2006 22:30:
tein tuossa taannoin itselleni harvinaisen selväks et en ajattele mitää seurustelu/deittailu juttuja ennenko saan oman elämäni kuntoon. Vielä hetki sitten kaikki näytti hyvältä mut nyt ei enää näytä ja nyt iski semmonen masennus tj
ei joku lähtis mun kaa kävelylle tuonne ulos??
---
-"Moi, elämäni ei ole kunnossa ja olen masentunut. Lähdetkö kanssani kävelylle?"
-"Um. Let me think..."
:D
[/q]
Dude, needy and desperate spells S-E-X :D
[q]nuance, 26.9.2005 22:54:
---
mayah, 26.9.2005 22:47:
---
nuance, 26.9.2005 22:45:
nojoo. täytyy kyl myöntää et on vähän filmi poikki perjantailta
---
Palautellaanko mieliin vai yritetäänkö unohtaa?
---
Ei palautella ainakaan näin julkisesti, vaik kyl muistan aika elävästi purreeni Maria tisusta.
[/q]
Nyt alko kiinnostamaan :D
[q]siveys, 20.10.2009 10:24:
---
kindertin, 17.10.2009 11:48:
...
Psykoterapeutti Ritva Salmisen mielipiteitä tilanteesta, jossa mies on pettänyt.
...
-"Molempien tulisi ymmärtää, että suhde ei ole ollut jostain syystä tyydyttävä. Siihen on tullut tila, joka on täyttynyt uudella ihmisellä."
---
Olenko mä jotenkin hirveän pessimistinen kun mä kuvittelen, että sellaisen suhteen löytäminen, joka tyydyttäisi osapuolten kaikki tarpeet hautaan saakka on jotenkin aika epärealistinen toive?
Onhan se tietysti aika paljon kiinni siitä kuinka paljon on itseään valmis muuttumaan ja tarpeistaan valmis luopumaan. Ehkä kyse onkin siis vain siitä, että mä olen huono mukautumaan, muuttumaan ja luopumaan?
Mutta olisiko kolikon toinen puoli kenties se, että suurimmassa osassa parisuhteita kommunikaatio pelaa niin huonosti, että se on vaan helpompi muuttua, mukautua ja luopua itse tarpeistaan kaikkien tarvekonfliktien edessä, kuin edes yrittää keskustella kumppanin kanssa siitä olisiko olemassa jokin toinen reitti tarpeiden tyydyttämiseen? Ehkä omalla kohdallani onkin vain tällä osin vähän liian suuret luulot itsestäni ja liian suuret odotukset tulevalle kumppanilleni? ;)
[/q]
Mä oon kyl aika pitkälti sun linjoilla. Suhteet on vaan kompromisseja täys, aina pitää muuttua tai muuttaa jotain, jotta hommat kolahtaa astetta eteenpäin.
Itselle tuli rajat vastaan (yksinkertaisesti vaan liikaa asioita, jotka eivät kolahtaneet paikoilleen 2v aikana) ja nyt sitä ollaan sit sinkkuna.
Mä lähen niiiin menee täältä ^____________^
sentään jotkut..
[q]Jone, 12.11.2009 08:50:
Olen moneen otteeseen törmännyt siihen, että joidenkin naisten mielestä ajatus koti-isistä on erittäin luotaantyöntävä. Asetelma, jossa mies tuo leivän pöytään ja nainen hoitaa perheen ja talouden on kivikautinen, mutta edelleen yleisesti hyväksytty. Asetelma, jossa nainen tuo leivän pöytään ja mies hoitaa perheen ja talouden tuntuu aiheuttavan huvitusta ja sääliä monissa.
[/q]
Tuo tuntuu olevan aika yleinen ajatusmalli, myös näin naisen näkökulmasta. Uraa tekevää naista katsotaan kieroon ja kai se on joku epävarmuusasia miehelle jos nainen tienaa enemmän. Aluksi se on hauskaa, naureskellaan että onpas siistiä kun on oma "sugar mama" ja muutaman kuukauden jälkeen se alkaa sitten vaivata.
Mulle on ihan sama mitä toinen tienaa ja mitä tekee työkseen, tuun toimeen omillani eikä mua haittaa jos joskus joudun jossain maksamaan enemmän jos toisella on pienemmät tulot. Mutta jostain syystä sille toiselle osapuolelle se sitten yhtäkkiä onkin ongelma ja alkaa itku siitä että "en mä halua sun rahoillas elää" ja "sä varmaan jätät mut kun mä en tienaa tarpeeks" tms.
En mä tiedä kuinka sekään toimisi jos molemmat olisi jotain hirveitä uratykkejä eikä ikinä kotona.
Mäkin oon täällä vielä, hihuuuuu!
Ei tulis mieleenkään lähtee täältä menemään. Viime aikaiset tapahtumat ovat vahvistaneet sen että en ole valmis mihinkään vakavaan suhteeseen vielä, jollei nyt satu törmäämään johonkin täydelliseen daamiin. Luulin tavanneeni sellaisen mutta totuus paljastui toisenlaiseksi.
[q]Miltzu, 12.11.2009 16:39:
Tuo tuntuu olevan aika yleinen ajatusmalli, myös näin naisen näkökulmasta. Uraa tekevää naista katsotaan kieroon ja kai se on joku epävarmuusasia miehelle jos nainen tienaa enemmän. Aluksi se on hauskaa, naureskellaan että onpas siistiä kun on oma "sugar mama" ja muutaman kuukauden jälkeen se alkaa sitten vaivata.
Mulle on ihan sama mitä toinen tienaa ja mitä tekee työkseen, tuun toimeen omillani eikä mua haittaa jos joskus joudun jossain maksamaan enemmän jos toisella on pienemmät tulot. Mutta jostain syystä sille toiselle osapuolelle se sitten yhtäkkiä onkin ongelma ja alkaa itku siitä että "en mä halua sun rahoillas elää" ja "sä varmaan jätät mut kun mä en tienaa tarpeeks" tms.
En mä tiedä kuinka sekään toimisi jos molemmat olisi jotain hirveitä uratykkejä eikä ikinä kotona.
[/q]
Ihan miten päin tahansa aseteltuna toi on musta suht hanurista.
Henkilökohtaisesti en ole penniäkään kiinnostunut siitä kumpi tienaa enemmän ja kumpi vähemmän kunhan yhdessä pärjäilis niillä tienesteillä eteenpäin.
Lokit sitten toki erikseen. Ne ei ole kivoja toreilla eikä seurustelukumppaneina.
[q]Heli, 27.1.2009 14:24: nonni ja sitte vaa keräilemään itteensä et saa joskus tän pään kuntoon. . .
[/q]
siit on hyvä alottaa...
*sydän*
[q]siveys, 26.1.2009 13:59:
---
[Siru], 26.1.2009 12:00:
en minä tiedä :D sellasen käsityksen sain
---
Mistä IHMEESTÄ sä sait tällaisen käsityksen?
[/q]
luuletko että muistan enää?
[q][Siru], 27.1.2009 16:05:
[/q]
.....
[size=2]turkulaiset.. hmph..[/size]
[q]siveys, 27.1.2009 16:15:
---
[Siru], 27.1.2009 16:05:
---