SINKKULUUKKU
[q]Lyylikki, 30.12.2008 13:01:
Tietäsipä vaan mikä mulla on mielessä, niin eipähän pitäisi sellaista etäisyyttä...
[/q]
Umm.. Tota.. Eh.. .. Kulta.. .. *köh* .. Tarkottaako tää.. *err* .. Että tänä iltana.. *gulp* Sun päätä ei taas.. Särkisi?
[q]Freja, 16.1.2009 17:49:
Mulla taas on se ongelma, et baarista en oo _ikinä_ löytäny järkevää juttuseuraa. Jos jonkun kiinnostavan kundin satun näkeen ja alottaan juttelun, ni se yleensä kaatuu siihen et mua ei si loppujen lopuks kiinnostakaan, koska kundi o nii humalassa/heti ehdottelemassa jotain tyhmää (eli seksiä :D).[/q]
Siis sehän on ravintolaillan paras tarjous, kumminkin se on niin jurris et nukahtaa vaan ku pääsette sänkyyn ja sit aamulla ku krapulassaan heräätte ja panettaa niin duunailette ku kanit konsanaan. Sen jälkeen se jurrinen juntti paljastuukin aivan ihastuttavaks persoonaks selvinpäin ja pian oottekin etuovi.com:ista kattelemassa jo asuntoa ja elämä kukoistaa! Älä missaa elämäsi tilaisuutta!
[q]typo, 30.12.2008 08:44:
Luukkuun poing.
.pi.
[/q]
höh :(
[q]Freja, 18.3.2009 14:55:
kirjoitus
[/q]
Oon tosta asiasta ihan samoilla linjoilla sun kanssasi, joten se kirjattakoon mainituksi. ^_^
Oon vaan tullut olleeksi parissa seurustelusuhteessa, joissa 0,7 sekunnissa katsetta muiden kuin oman kumppanin suuntaan oli se merkittävä 0,2 sek liikaa ja josta sitten rangaistiin milloin milläkin tavalla. Ei se musta oikein tervettä ollut koskaan, mutta kummasti sitä alistuu hyväksymään kaikenlaista. Alistuminenhan toki on mun ihan oma mokani kyllä - ei olis pitänyt.
[q]Takyon, 16.1.2009 18:34:
---
Freja, 16.1.2009 17:49:
heti ehdottelemassa jotain tyhmää (eli seksiä :D)
---
Why [size=20]Oh WHY?!?[/size]
Miks naiset on just tollasia? Miks seksin pitää olla tyhmää? :D
[/q]
Saanks mä korjaa tätä sellaseks et "Seksiä ensinäkemällä"? Ku sitä mä tässä sillee hain. Ku mä en vaa oo sellane tyttö. :D
[q][Nuclear], 16.1.2009 18:21:
Siis sehän on ravintolaillan paras tarjous, kumminkin se on niin jurris et nukahtaa vaan ku pääsette sänkyyn ja sit aamulla ku krapulassaan heräätte ja panettaa niin duunailette ku kanit konsanaan. Sen jälkeen se jurrinen juntti paljastuukin aivan ihastuttavaks persoonaks selvinpäin ja pian oottekin etuovi.com:ista kattelemassa jo asuntoa ja elämä kukoistaa! Älä missaa elämäsi tilaisuutta!
[/q]
Pyh! Muhun ei vaa tee hyvää ensivaikutelmaa kundi, joka o iha ympäripäissään. Joten se siitä :D
[q]Takyon, 16.1.2009 18:34:
---
Freja, 16.1.2009 17:49:
heti ehdottelemassa jotain tyhmää (eli seksiä :D)
---
Why [size=20]Oh WHY?!?[/size]
Miks naiset on just tollasia? Miks seksin pitää olla tyhmää? :D
[/q]
Tyhmä seksi=Huono seksi.. Hyvä seksi=Timce seksiä.
11kk
kohta voi juhlia sinkkuuden vuosipäivää!
Yksi sinkkuilija liittyy joukkoon. Tai oon kyllä ollut jo pidemmän aikaa... Viimeisen puolen vuoden aikana oon todennu, että miehet on:
- epäluotettavia
- vaikeita
- epäluotettavia
- outoja
- sanoinko jo epäluotettavia?
Mutta olikohan tää nyt kenellekään mitään uutta tietoa? No, on niitä kunnollisiakin kai jossain. Tietäisinpä vaan, että missä! Jos joku kunnollinen miespuolinen immeinen tulee vastaan, hän joko ei halua sitoutua tai asuu vähintään toisella puolella Suomea.
Kaiken lisäksi iski vielä kamala sunnuntai-illan hellyydenkipeys. Voi kurjuus:( Kiitos, olen avautunut!
[q]siveys, 24.5.2009 16:35:
.. on se elämä kyllä niin saatanan vaikeeta tolla naamalla..
:D
[/q]
Älä nyt saatana. Jos naamaraja riittää siihen et varteenotettava vaihtoehto lähestyy joskus nii sitähän saattaa vahingossa uskotella itelleen et moista tapahtuis useemminki ku kerran kolmessa vuodessa. Ja jos vika ei omalla kohalla oo naamassa vaan korvien välissä nii ei se asiaa yhtään helpommaks tee, et naura vaan. :´(
[q]sts, 24.5.2009 17:10:
Ehkä ne löi vetoa siitä ootsä hetero vai et.
[/q]
Sinällään ihan hyvä läppä, ku tilanteessa jossa se ekaks tuli juttelee satuin olee kahestaan täysin vaaleenpunaseen sonnustautuneen polttarisankarin kanssa. Mut ei tossa nyt oikeesti mitään järkee ois ollu, voisinhan olla kiinnostunu kummastaki sukupuolesta, tai kokeilunhalunen vaikka pääsäntösesti homo, et mitä se ois muka todistanu vaikka ois samaan sänkyyn päätyny. Kaiken lisäks tollasen asian selvittämisestä saatu hyöty on aika olematon jos ei oikeesti tyyppi kiinnosta.
[q]2la, 24.5.2009 19:46:
Ehkä jos oisit pitänyt suus kiinni ja hymyillyt vaan?
[/q]
Vähän kyl tuntuu ettei ois tuottanu yhtään sen parempaa tulosta. ;D
[q]mini_mi, 7.8.2009 05:57:
Jos kokee olevansa ja elävänsä ulkopuolisena muista ihmisistä niin ei muiden neuvoilla ole mitään merkitystä/vaikutusta. ;D
[/q]
Ja sinä siis koet näin? Mielenkiintoista. Onko tämä mielestäsi henkilökohtaisten valintojesi seurausta, vääjäämätön elämäsi tapahtumien lopputulos vaiko vain seuraus sellaisesta universaalista totuudesta, että kaikki ihmiset ovat ulkopuolisia muista ihmisistä?
[q]Tässä keskustelussa on nyt kuitenkin vaikuttanut siltä, että pelkästään ei ole selitetty asioiden merkityssisältöä vaan on annettu asioille sellaisia merkityssisältöjä, joita niillä ei lähtökohtaisesti tai yleisesti ottaen ole. Parisuhteen merkitys on laajennettu kattamaan myös ystävyyssuhde.
[/q]
Minä en nyt taida vieläkään oikein ymmärtää, että mitkä ne keskeisimmät parisuhteen edellytykset sinun mielestäsi ovat.. Minulle parisuhteen määritelmäksi riittää yksinkertaisesti se, että kaksi ihmistä kokevat olevansa parisuhteessa keskenään. Tämä on mielestäni käytännössä se ainoa yhdistävä tekijä, jonka olen löytänyt kaikista niistä erilaisista parisuhteista, joihin olen elämäni aikana törmännyt. Mielestäni en voi mennä kahdelle parisuhteessa olevansa kokevalle ihmiselle sanomaan, että "Ette te OIKEASTI ole parisuhteessa kun ette enää harrasta seksiä, ettekä enää edes rakasta toisianne!". Koetko sinä siis voivasi näin tehdä ja mitkä ovat ne perusteet, joita sinä tätä valintaa tehdessäsi käytät?
[q]Mielestäni asioilla, käsitteillä on olemassa vakiintuneita merkityssisältöjä. Vaikka ihmisten näkemykset voivat hienovaraisesti erota toisistaan, en pitäisi hyvänä asiana sitä, että tieten tahtoen itse luo asioille uusia merkityksiä.
[/q]
Minä taas uskon, että käsitteet kehittyvät kulttuurin ja maailman mukana. En minä tieten tahtoen ole mielestäni yrittänyt poistaa parisuhteen käsitteestä jotain keskinäisen ikuisen rakkauden tai hamaan hautaan saakka kukoistavan seksuaalisuuden vaatimuksia - näiden jääminen parisuhteen määritelmän ulkopuolelle mielestäni ollut ihan luonnollinen käsitteellinen evoluutio kun on tarkkaillut ympärillään olevia parisuhteita ja niiden moninaisuutta.
[q]Uskoisin, että määrityksien ja käsitteiden yksinkertaisina pitäminen vain edistää ihmisten välistä ymmärrystä ja vuorovaikutusta.[/q]
Tämä kyllä pitäisi varmasti paikkaansa jos olisi jokin tapa varmistaa, että ihmiset mieltävät nämä käsitteet samalla tavalla yksinkertaisina. Yleensähän tähän tarkoitukseen käytetään esimerkiksi sanakirjaa, mutta mielestäni käsitteen "parisuhde" sanakirjamääritys: "Parisuhde tarkoittaa kiintymykseen ja seksuaalisuuteen perustuvaa kahdenvälistä suhdetta." eroaa aika vahvasti siitä miten kyseistä käsitettä käytetään nykypäivänä arkielämän ilmiöiden kuvaamiseen ja täten se eroaa myös siitä millaisia ajatuksia kyseinen sana muille viestii.
[q]Suuremmalla todennäköisyydellä tunteet aiheuttavat enemmän kommunikaatio-ongelmia ihmisten välillä kuin tiettyjen käsitteiden sisältö.
[/q]
Mä olen ollut huomaavinani, että sä olet muulloinkin puhunut siitä kuinka tunteet vaikuttavat paljon asioihin, mutta mä en ole oikein vielä saanut kuvaa siitä miten koet tämän käytännössä ilmenevän? Viittaatko nyt vain siihen, että suutuspäissään ihmiset sanovat ja tekevät vähän mitä sattuu vai yleisemminkin siihen, että tunteet ohjaisivat vahvasti kommunikaatiota tai ajattelua? En siis ole välttämättä mitenkään eri mieltä asioista, mutta koska tämän asian voi käsittää niin monella erilaisella tavalla niin ajattelin kysäistä josko osaisit vähän selventää minulle ajatuksiasi tämän asian tiimoilta.
[q]niomic, 24.5.2009 19:56:
Onks mitenkään mahdollista, ettet vaikuttanu tarpeeks kiinnostuneelta? Jos se oli jo noin aktiivinen ja äijä just ja just jaksaa kiinnostuu sen verran et oot jotenkin mukana keskustelussa, ni rajansa naisillakin. You know, ehkä se luuli et "he's just not that into me"...
[/q]
Meinasin suoralta kädeltä vastata et ei, mut jos nyt yrittää objektiivisesti aatella asiaa nii vastausta tähän ei voi tietää kukaan muu ku tilanteen toinen osapuoli.
[q]Juhgu, 11.11.2007 22:08:
Voi Mikko, luulin että et koskaan kysyisi. Mutta pelkään että se johtaa meidän kahden välillä pitkään ja rivoon seksisuhteeseen.
[/q]
Juhana, pelimies (kuten minä) käyttää tilaisuuden hyväkseen. Meillähän on jo yksi rivo ja pitkä seksisuhde ollut, muistan sen ikuisesti rakastellessani sinua, ja sinulla tuttu *igor*-ilme naamalla. Ai että!
[q]Freja
Saanks mä korjaa tätä sellaseks et "Seksiä ensinäkemällä"? Ku sitä mä tässä sillee hain. Ku mä en vaa oo sellane tyttö. :D
[/q]
<3
Oikeesti! :)
[q]infiana, 15.2.2009 16:28:
Joo, sama homma, ja sit teen niin paljon töitä etten edes treffeille ehdi... Ja vielä enemmän hankaloittaa se ettei voi halia ekoilla deiteillä ;)
[/q]
Kai sitä nyt voi halia vaikka tuntemattomia kadulla jos halipula vaivaa... Siis tietty pitää kysyä vastapuolelta, että onko ok, mutta anyway...
[q]niomic, 24.5.2009 20:24:
---
2la, 24.5.2009 20:17:
Ok, niin kai. En oo koskaan nähnyt mr. Zeratulia naisenmetsästyspuuhissa niin en tiedä onko perusnegistelyvaihde silloinkin silmässä. :D / :(
---
En ole minäkään, mut tokkopa siinä nyt ihan dramaattista muutosta tapahtuu :G[/q]
Tuskin kukaan on nähny mua metsästämässä naisia koska en sattumoisin vaan harrasta moista. (Lisää tähän mielikuva lannevaatteeseen sonnustautuneesta Zeratulista keihäs toisessa ja saalisverkko toisessa kädessä ;) )
[q]Doriana, 17.7.2009 00:04:
Hei mä haluun kanssa postimyyntimiehen, semmosen joka siivoo eikä kuolaa tyynyille ja tuo ruusuja ja.. Mitenniin epärealistista? :)
[/q]
Eipö kovin pahat vaatimukset.
En kuolaa, siivoankin jos sille tuulelle satun, auringonkukat > ruusut.
Toisaalta ei kiinnosta seurustelut yhtään
[q]Lyylikki, 25.5.2009 09:24:
No on sillä väliä, jos tyyppi on kauheessa jurrissa ja yrittää ensin lämppää juurikin tätä varattua kaveria ja sen jälkeen kyselee pussailusta multa. Me naiset halutaan tuntea olevamme jotenkin erityisiä *hih*[/q]
No nii, tässähän tuliki sit vaikka mitä tietoo jota selkeesti yritit aluks pimittää meiltä, sinä senkin kelmi! Onhan se nyt hiukka eri asia et heittona vaan sanoo "ajan kuluks" ku tossa tilanteessa taas sen voi jo ottaa vakavissaan. Ja tuskin kenenkään haavena on olla se toisiks paras.
[q]Ja en tossa jälkimmäsessä tapauksessa näe huonona sitä, että selvitetään omat mahkut, mutta ihan kiva olisi, jos vaikka aloittaisi tervehtimällä ja pohjustamalla kysymystään esim. tyyliin "Moi, mä olen Mikko ja mua kiinnostaisi, että mahtaisko mulla olla mitään mahdollisuuksia sun suhteen." eikä niin, että huojuu hetken aikaa 10 m päässä, jonka jälkeen töksäyttää suoraan tämän "Onko sulla poikaystävää?" ja myöntävän vastauksen saatuaan poistuu takavasemmalle.[/q]
Joutuu myöntää ettei ollu mikää tyylipuhtain suoritus, mut jos kaveri oletettavasti yritti saada kontaktin ennen lähestymistä nii ainaki se onnistu, todennäkösempänä tosin pidän sitä et se mietti mitä se tulee sanoo eikä kyl siihen nähden ollu kummonen suoritus.
[q]Mut pitäis kai olla vaan tyytyväinen, kun onhan tää nyt paljon enemmän, kuin mikään muu pitkään aikaan *vink*[/q]
Miks ihmeessä olla tyytyväinen siihen et tyhjän sijaan käteen jääki paskaa? ;)
Olin aika otettu siitä kuinka moni vastasi kysymykseeni ihan ajatuksella <3 Ikävä kyllä suurin osa jäi vaille vastausta siksi, että halusin oikeasti ottaa aikaa asian pohtimiseen, enkä löytänyt aikataulustani rakoa niin pitkäjänteiselle hommalle, mutta yritetään korjata tilannetta vielä näin jälkikäteen yhdellä kokoavalla viestillä - pahoitteluni siis niille, jotka eivät jaksa lukea pitkiä viestejä, mutta enpä minä varmaan teidän mielipiteistänne olisi niin kiinnostunut ollutkaan ;)
Ensinnäkin lienee taas hyvä avata käytettyä terminologiaa kun se näyttää johtavan ihmisiä harhaan ;) Kun puhun vakituisesta monogamisesta parisuhteesta, en tarkoita sitä, että tämä on nyt se yksi ja ainoa ikuinen aviopuoliso. En tietenkään sulje pois sitä mahdollisuutta, että joku eksyy mukaan matkaan koko loppuelämäkseni, mutta en myöskään näe suhteen päättymistä epäonnistumisena tai päättyneeseen suhteeseen kulutettua aikaa hukkaan heitettynä.
Vakituisuudella haen takaa kutakuinkin sitä, että kummallankin osapuolella on halu pitää elämän vakautta ylläpitävää suhdetta yllä myös lähitulevaisuudessa. Käytännössä tämä voi ilmetä esimerkiksi siten, että suhteen osapuolet luottavat välittävänsä toisesta niin paljon, että haluavat sitoutua vaikkapa kolmen kuukauden mittaiseen käsittelyaikaan ennen suhteen päättämistä. Käsittelyajalla tarkoitan tässä aikaa, jonka toinen osapuoli viettää edelleen normaalisti kumppaninsa kanssa ja pyrkii avoimesti selvittämään suhteessa tai elämäntilanteissa ilmenneet ongelmat ja muutoksien tuomat haasteet.
Monogamisuudella taas tarkoitan sitä, että yhteisen elämän suunnittelu ja ylläpitäminen yhden tietyn ihmisen kanssa nousee kummankin arvoasteikossa tärkeimpien asioiden joukkoon. Yleisesti monogamisuuteen yhdistetty seksuaalinen eksklusiivisuus ei kuitenkaan ole minulle tärkeätä jos suhteen muut osat on kunnossa. Uskon kyllä itse kykeneväni sopimuksesta pysyttelemään riittävän kaukana tilanteista, joissa housut eivät pysy jalassa (olenhan edelleen neitsytkin :D), vaikka itse en tällaista haluaisikaan kumppaniltani ainakaan oletusarvoisesti pyytää.
Voi tietenkin olla, että käsitykseni näistä asioista on jo persoonallisuusvikojeni takia varsin teoreettisella tasolla, mutta ehkä tämä sinkkuluukkuperseily ei kuitenkaan anna hirveän hyvää pohjaa arvioida sitä kuinka paljon tuota niomicin "live a little"-ohjenuoraa on näiden lähes 30 vuoden aikana tullut noudatettua. Se, että en ole vakavissani miettinyt edellisen yli 6 vuotta kestäneen vakituisen ja monogamisen parisuhteeni jälkeen aloittavani uutta ei tarkoita sitä, että olisin elänyt elämäni erakkona luolassa filosofisia teorioita päässäni pyöritellen. Jos otetaan vertailukohteeksi keskimääräinen kadun tallaaja niin allekirjoittaneella saattaa olla kertynyt jopa vähän enemmän kokemusta ihmissuhteiden parissa säätämisestä, söheltämisestä, nautiskelemisesta ja turpaan ottamisesta - puhumattakaan sitten niiden yksin ja yhdessä analysoimisesta sekä siinä ohessa ihmisenä kasvamisesta.
En luonnollisesti kuitenkaan koe olevani millään tapaa valmis ja jo ihan periaatteellisella tasolla jaan niomicin ja Lyylikin näkemyksen siitä, että rohkeasti kokeilemalla oppii paljon sellaisia asioita mitä ei olisi pienessä päässään osannut koskaan tyhjältä pöydältä kuvitella. Tässä nimenomaisessa tapauksessa näen kuitenkin aika isona ongelmana sen, että ehdokkaita ei varsinaisesti ole jonossa oveni takana odottamassa sitä, että minä nyt vähän haluaisin kokeilla näitä vakituisia parisuhdejuttuja oppiakseni jotakin itsestäni ;) Lisäksi tämä "opiskelemaan lähteminen" on myös hitusen ristiriidassa ajatukset aluillepanneen haluni kanssa, joka on enemmänkin ollu tasoittaa elämääni, vähentää ihmissuhteiden kanssa säätämistä sekä keskittää energiaani enemmän elämän muilla osa-alueilla seikkailemiseen ja siellä kehittymiseen.
Ymmärrän kyllä hyvin, että ei tämä mikään mittatilaustyö ole ja hyvän ihmissuhteen syntyminen vaatii aina molemminpuolista kasvua, mutta en minä kuitenkaan ihan aakkosista usko olevan tarvetta lähteä. Siksi tämä valinnan taakka minua ehkä painaakin, että kuvittelen kuitenkin lopulta omaavani suhteellisen hyvän pohjan vakituisessa parisuhteessa onnellisena elämiseen ja siihen minulle soveltuvan ihmisen intuitiivisesti tunnistamiseen. Ounastelen tämän pohjan turvin joustavani ja tulevani vastaan heti ensimmäisen minut kelpuuttavan yritelmän kohdalla niin runsaasti, että tämä ensimmäinen ehdokas jää vierelleni hyvin pitkäksi aikaa.
Kysymykseni voisikin siis ehkä pukea myös siihen muotoon, että kuinka ronkeli minun kannattaa parinvalinnassani olla? Kuinka heppoisin perustein voin työntää syrjään ihmisen, joka haluaisi perustaa kanssani kummallekin onnea tuovan vakituisen parisuhteen? Vai pitäisikö tilannetta katsella vallan toisesta suunnasta ja ensimmmäiseen riittävän hyvään vaihtoehtoon tyytymisen sijaan kerätä ensin suuri joukko vaihtoehtoja (vaikkapa tuolla 2lan metodologialla :D) ja lähteä tavoittelemaan näistä vain ehdottomasti parhaita kumppaniehdokkaita? Ja kuinka pitkälle keinoja kaihtamatta tätä tavoittelua kannattaa kiivaasti kilpailuilla markkinoilla tehdä?
[size=8]PS. juu juu.. lupasin logata klubbariin seuraavan kerran vasta hieman yli 21 tunnin päästä, mutta kun nyt sain tämän kirjoitettua niin ajattelin livuttaa sen tutkanne alle vielä ennen kuin viikonloppu vie huomion kaikelta sinkkuluukkuperseilyltä ;) priva- tai ryhmäviesteihin saatika ässäboksiin en kuitenkaan ajatellut sortua, sillä kuvittelen vielä kuitenkin jonkinlaisen hataran selkärangan omistavani ;)[/size]