SINKKULUUKKU
[q]mikkihiiri,
Voi elämän kevät!
Sillä ei nyt ole minkään valtakunnan merkitystä etsiikö vai ei vaan se _oikea_ tulee eteen, jos on tullakseen. Kaikki on vain sattumankauppaa tässä elämässä.
"Life is only a series of coincidences."
[/q]
Mä kyl voisin haluu toisenki mielipiteen asiasta...
[q]
Noh siis... se näkyy ulospäin, ettei ole mitään pakottavaa tarvetta olla jonkun kanssa (= osaa nauttia elämästä yksin). Itseä ei ainakaan niin paljon kiinnosta ihminen, joka etsimällä etsii kumppania, vaan nimenomaan osaa olla ja elää yksinkin, itsenäisyys on tärkeää. En halua olla ainoa tarkoitus jonkun toisen elämälle.
Ja kaipa sitä on stressittömämpi, jos ei kauheel paniikil yritä ettii elämänkumppania
Hmm, tällainenkin tulee mieleen: Jos yrittää silmä kovana kyttää mahdollisia kumppaneita, niin tulee ehkä helposti semmone turhautuminenkin ja turtuminen siihen etsintään: "paljon miehiä, mutta kukaan ei vaikuta mukavalta". Mutta jos ei etsi, niin ehkä potentiaaliset yksilöt jotenkin helpommin pistävät silmään. Tätä ajatusta en oikein osannut selittää, mutta kertokaa toki, jos ees joku ymmärsi, mitä hain takaa
Ja tohon mikkihiiren kommenttiin. Noh, mielestäni sillä kyllä voi ihan hyvin olla merkitystä kumppanin löytymiselle, etsiikö vaiko ei... Minkä takia sillä ei voisi olla? Uskon toki, että sattuma voi vaikuttaa paljonkin tiettyjen henkilöiden A ja B yhteenpäätymiseen. Mutta pointtina tässä oli se, että se asenne, mikä ihmisellä on parinetsinnässä vaikuttaa kuitenkin lopputulokseen.*joo*
IMHO
P.S. Tämä oli ehkä hieman sekava postaus *ajatuksiakeräil*
[/q]
sekavahko mut eihä nää asiat helppoja olekaan
[q]mikkihiiri,
Uskonoppineilla on hyvää infoo liittyen kohtaloon ja kaiken olemiseen ennalta määrätty. Uskoo ken tahtoo.
[/q]
Näinpä. Mä en usko, joten se toinen mielipide, kiitos
Vieläkin täällä...mutta musta tuntuu että tämä paikka sopii mulle aika hyvin kun olen tällainen gerbilöijä...Mä saan aikaa itselleni miettimiseen ja saan kouhottaa bileissä miten tahdon ilman että kukaan ei siitä joudu häpeämään tai saa mustiskohtausta *hih*...Ihan positiivista tää on kun asennoituu oikein *nauru*...Eikä teissä miehissä mitään vikaa ole päin vastoin, eikä sitä ikinä tiedä mihin törmää ja milloin
[q]Wolverine, 29.3.2006 20:41:
sekavahko mut eihä nää asiat helppoja olekaan
[/q]
Ehkä mä yritän sit skarppaa enemmän seuraavaan pitempään postaukseen
[q]Sand3, 29.3.2006 21:11:
Mä saan aikaa itselleni miettimiseen ja saan kouhottaa bileissä miten tahdon ilman että kukaan ei siitä joudu häpeämään tai saa mustiskohtausta
[/q]En kyl oikeen käsitä tätä perustelua mihin usein törmää, onko teillä ihmiset ollut niin huonoja suhteita kun en itse ole tosta joutunut koskaan kärsimään seurustellessani. Kyllä aina on saanut tulla ja mennä ihan vapaasti ilman mustis- tai muitakaan kohtauksia.*täh*
[q]Nexus__69, 29.3.2006 18:48:
---
Tomiki on jo tollai kääkkä et pitäs alkaa huolestuu ku ei naista näy mailla halmeilla. Tai sit ne tulee öisin ikkunasta ja lähtee aamulla yhtä nopeesti.
[/q]
No hei TYTTÖPÖPÖI tulee naisista!!!
[q]rose, 17.11.2005 18:21:
Aika jännä tää romanttisen rakkauden ihannointikulttuuri. Mitäköhän tapahtuisi jos ihmiset suhtautuisi toisiinsa ennen kaikkea ihmisinä eikä erilaisilla kiinnostavuusasteikoilla. (Esimerkiksi kaikki aikalailla tiedostamattaan lajittelee mielessään tapaamansa tyypit iän, sukupuolen, ensivaikutelman yms. perusteella seksuaalisesti kiinnostaviin, kavereihin, inhokkeihin jne.) Jotenkin tätäkin luukkua lueskellessa huomaa niin selkeästi meidän päihin iskostuneet ajattelutavat siitä miten "oikeanlainen" suhde alkaa ja etenee. Mitä jos vaan koittaisi hylätä tollaset ennakko-odotukset ja pyrkisi vaan tutustumaan kiinnostaviin persooniin ja jättäisi turhat analyysit sikseen. Mitä tapahtuisi jos kaikki tekisi niin...?[/q]
Suhteista puheen ollen ja hieman yleistäen voisi ihmiset jakaa niihin, jotka mieluummin päätyvät/päätyisivät romanttiseen rakkaussuhteeseen (huh) ja niihin, jotka tyytyvät etsimään kokemuksia. Molemmat tavat ajatella asiaa ovat ihan fine, kuka mistäkin tykkää. Tosin tohon jälkimmäiseen usein liittyvä tunteilla ym. pelaaminen.. *pökr*
Jotain tiettyä "oikeanlaisen" suhteen mallia en kyllä usko olevan olemassa, kaikki suhteet ovat kuitenkin aina erilaisia. Eli tavallaan jokainen suhde, missä kumpikin osapuoli viihtyy hyvin, on oikeanlainen. Komppaan kyl tota että kiinnostaviin persooniin tai yleensäkin uusiin ihmisiin tutustuminen on vaivan arvoista. Ennakko-odotukset vaan veks.
Mä vissiin vähän ehkä, toisella varpaalla ainaki oon eteisen puolella, ja menossa pois täältä.
*sydän*
[q]mikkihiiri, 29.3.2006 19:42:
---
Voi elämän kevät!
Sillä ei nyt ole minkään valtakunnan merkitystä etsiikö vai ei vaan se _oikea_ tulee eteen, jos on tullakseen. Kaikki on vain sattumankauppaa tässä elämässä.
"Life is only a series of coincidences."
[/q]
Olen samaa mieltä, elämä tosiaan on vain sattumankauppaa. Tosin ei vähiten siksi pidän koko ajatusta siitä oikeasta vähintäänkin naurettavana.
Pari sanaa: Aina ei voi onnistaa.
[q]wiwi, 30.3.2006 13:39:
Olen samaa mieltä, elämä tosiaan on vain sattumankauppaa. Tosin ei vähiten siksi pidän koko ajatusta siitä oikeasta vähintäänkin naurettavana.
[/q]
No joo, itsekin kyllä pidän ideaa siitä oikeasta ainoastaan romanttisena haihatteluna.
[q]sapeli, 4.4.2006 16:08:
Juu, pointti, mutta toisaalta voisi kysyä onko rakkaudella ja rakkaudella eroa? Toki sillä on eroa miten ne tuodaan esille ja millä tavalla niitä pystyy ilmaisemaan, mutta epäilen hiukan että suuri osa siitä mitä ihmiset käsittävät romanttiseksi rakkaudeksi on sitä euforista tunnetta kun ego saa vihdoin tunteen siitä että se on täydellisesti hyväksytty ja haluttu juuri sellaisena kuin se on, ja että joku ihminen asettaa sen kaikkien muiden edelle.
Ja tuo taas on sinänsä turha illuusio, vaikkakin täysin inhimillinen.
[/q]
Mjaa. Itse en kyllä sinällään siihen euforiseen tunteeseen viitannut. Luulen nimittäin elämänkumppaniin kohdistuvan rakkauden olevan tuon euforiavaiheen jälkeenkin jollain tavalla erikoislaatuista. Toki elämänkumppanista tulee helposti myös oma paras ystävä, joten ehkä se ero tosiaan on hyvin häilyvä. Ehkä homman juju onkin tuossa kaikkien muiden edelle asettamisessa, eikä siis siinä että oma itsesi asetetaan muiden edelle, vaan siinä että itse haluaa asettaa toisen muiden edelle. Tai ehkä se on (jälleen kerran) yksilöllistä. Toiset rakastavat kuin ystäviään ja toiset eivät vain rakasta ystäviään.
Yksinäisyys tekee pahaa sydämelle
http://www.newscientist.com/article/dn8908-absence-makes-the-heart-grow-weaker.html
[q]En kyl oikeen käsitä tätä perustelua mihin usein törmää, onko teillä ihmiset ollut niin huonoja suhteita kun en itse ole tosta joutunut koskaan kärsimään seurustellessani. Kyllä aina on saanut tulla ja mennä ihan vapaasti ilman mustis- tai muitakaan kohtauksia.*täh*
[/q]
mä olen valittettavasti joutunut tohon ja se ei kamalan kivaa ole mut toisaalta voi kyllä katsoa peiliin ja miettiä onko se ongelma minussa itsessäni
[q]keisha, 29.3.2006 22:18:
En kyl oikeen käsitä tätä perustelua mihin usein törmää, onko teillä ihmiset ollut niin huonoja suhteita kun en itse ole tosta joutunut koskaan kärsimään seurustellessani. Kyllä aina on saanut tulla ja mennä ihan vapaasti ilman mustis- tai muitakaan kohtauksia.*täh*
[/q]
Joo ei pysty ymmärtää. Kuulin myös tapauksesta että miehellä ei toivoakaan lähteä viikoksi töihin ulkomaille kun tyttöystävä hermoilee liikaa. Hey please. Kyl hyvä suhde perustuu luottamukseen eikä toisen elämän rajoittamiseen.
Tämmönen tapaus näytillä Housenationissa lauantaina ..nii ja sit tää toinen juttu siihen liittyen: http://www.klubitus.org/forum_aihe.php?id=46480;hae=;pid=743126#743126
[q]SirEphedrin, 30.3.2006 14:18:
Pari sanaa: Aina ei voi onnistaa.
[/q]
Mut koskaan ei tarvi hävitä - aina voi oppia jotain menneistä tapahtumista
[q]Esa, 30.3.2006 18:39:
Kyl hyvä suhde perustuu luottamukseen
[/q]
En sanois noinkaan... Tai no, sanoisin ehkä että paras suhde perustuu siihen ettei tarvitse toista Pitkä juttu, mutta lyhyesti sanottuna meinaan sitä että silloin siihen toiseen ei takerru, ja sen ansiosta pystyy nauttimaan tästä toisesta - ja siitä suhteesta - puhtaasti, ilman taka-ajatuksia.
[q]Gleba, 13.4.2006 20:58:
[/q]
Älä mutruile, kuitenki tääl o ihan kivaa :)