Muista aina liikenteessä.....

Back to yleinen keskustelu O

[q]She:
Sitten kun joillain on sellanen yliystävällinen asenne ja ne tahtoo päästää ohi ihan missä tahansa mäen nyppylällä ja mutkassa, jossa ne sitten alkaa hiljentää ja näyttää vilkkua, että mee vaan ohi! Näytänkö mä itsemurhakandidaatilta, vaih?!*poks*

[muokattu 9.10.2003 13:06]
[/q]
Ootko ajatellut, että ne näkee esim. nyppylällä vähän paremmin kuin sinä. Ainakin tähä mennessä aina kun rekka on näyttäny mulle, että mee vaan ohi, ni se tie on ollu vapaa.

Itse asiassa tuokin ole kokemuksela sanottua. Oltiin menossa möksälle sellasta pikku tietä joka oli kumpuilevaa ja mutkasta. sittenhän sielä just herra Karavaanari sattu siihen eteen.. Vilkutteli valoja ja vinkkas sivupeilistä, että menkää vaan ohi.. Aateltiin kyllä, että näkeekse muka ton kukkulan yli, kun se on vähän korkeemmalla. Kuski ei sitten lähteny ohi. Ei uskaltanu. Ihan hyvä vaan koska sieltä tuli sitten auto aika kovaa vastaan. Tällasta sattuu.
Vaikka en mä sitä tarkota, että ne ei sieltä kukkulan päältä näkis. Ihan kivahan se on kun avittaa. Mut kun välillä ne ei näekkään oikeesti..

[muokattu 9.10.2003 13:18]

[q]She:Vaikka en mä sitä tarkota, että ne ei sieltä kukkulan päältä näkis. Ihan kivahan se on kun avittaa. Mut kun välillä ne ei näekkään oikeesti..[/q]

Jokainen tekee liikenteessä ratkaisunsa itse. Karavaanari voi näyttää vaikka persettä ikkunasta, mutta jos ei uskalla lähteä ohi niin sitten ei kannata lähteä. Ajetaan niiden omien taitojen ja arvioiden mukaan.

nimim. ”Karavaanari”

[muokattu 9.10.2003 13:40]

[q]She:
Itse asiassa tuokin ole kokemuksela sanottua. Oltiin menossa möksälle sellasta pikku tietä joka oli kumpuilevaa ja mutkasta. sittenhän sielä just herra Karavaanari sattu siihen eteen.. Vilkutteli valoja ja vinkkas sivupeilistä, että menkää vaan ohi.. Aateltiin kyllä, että näkeekse muka ton kukkulan yli, kun se on vähän korkeemmalla. Kuski ei sitten lähteny ohi. Ei uskaltanu. Ihan hyvä vaan koska sieltä tuli sitten auto aika kovaa vastaan. Tällasta sattuu.
Vaikka en mä sitä tarkota, että ne ei sieltä kukkulan päältä näkis. Ihan kivahan se on kun avittaa. Mut kun välillä ne ei näekkään oikeesti..

[muokattu 9.10.2003 13:18]
[/q]
tuohan on tuo varjopuoli... Eli kannattaa itse kuitenkin se päätös tehdä, mutta kyllä ne sen tekee ihan vaan auttaakseen, eikä vittuillakseen....

[q]Lost-Soul:
---
tuohan on tuo varjopuoli... Eli kannattaa itse kuitenkin se päätös tehdä, mutta kyllä ne sen tekee ihan vaan auttaakseen, eikä vittuillakseen....
[/q]

[q]She:
Tällasta sattuu.
Vaikka en mä sitä tarkota, että ne ei sieltä kukkulan päältä näkis. Ihan kivahan se on kun avittaa. Mut kun välillä ne ei näekkään oikeesti..
[/q]

[q]She:
Ja voi. Noi karavaanarit. Kesällä kun matkattiin frendien kanssa tuota rannikkoa pitkin, niin sai aika tarpeekseen noista karavaanareista. Ne sai monta uutta nimeä matkan aikana.. Tässä tapauksessa taitaa olla niin, että rakkaalla lapsella on monta nimeä, ei pidä paikkansa..

Sitten kun joillain on sellanen yliystävällinen asenne ja ne tahtoo päästää ohi ihan missä tahansa mäen nyppylällä ja mutkassa, jossa ne sitten alkaa hiljentää ja näyttää vilkkua, että mee vaan ohi! Näytänkö mä itsemurhakandidaatilta, vaih?!*poks*
[/q]

työkaveri kerto hyvän jutun kun palas kesälomalta. Oli autolomalla jossain päin lappia ja edessä ajoi kolmen karavaanarin kolonna. Radiosta tuli kuin tilauksena tää Karavaanari, kesäbiisi (kaikkien kaveri) ja eteen aukeni kilometrien pituinen suora (kun niitähän siellä riittää). Polkaisi turbo saabistaan tallan pohjaan ja näytti keskaria jokaiselle karavaanarille ja sillä hyvä.. ei kuulemma kestäny biisin ja tositilanteen aiheuttamaa stressiä lomalla..*nauru*

[q]Dèja vu:työkaveri kerto hyvän jutun kun palas kesälomalta. Oli autolomalla jossain päin lappia ja edessä ajoi kolmen karavaanarin kolonna. Radiosta tuli kuin tilauksena tää Karavaanari, kesäbiisi (kaikkien kaveri) ja eteen aukeni kilometrien pituinen suora (kun niitähän siellä riittää). Polkaisi turbo saabistaan tallan pohjaan ja näytti keskaria jokaiselle karavaanarille ja sillä hyvä.. ei kuulemma kestäny biisin ja tositilanteen aiheuttamaa stressiä lomalla..*nauru*
[/q]

Ah, siinä oli kyllä vuoden aikuismaisin teko. 10 pistettä ja papukaijamerkki. Vieläkkö kaverisi on esikoulussa?

Tiedätkö, karavaanareista 90% on parempia autoilijoita ja turvallisempia liikenteessä kuin tavalliset autokuskit (koska viimeksi näit uutisen karavaanarin kolarista?). Tuo ”teiden tukko” -mentaliteetti on niin vanha stereotypia, että oksat pois. Jos joku karavaanari ei osaa antaa tietä, niin sanoisin sen johtuvan siitä että kaveri on a) uusi tai b) sopivaa kohtaa ei ole vielä löytynyt.

Sitäpaitsi, jos tien nopeusrajoitus nousee yli 80km/h (mikä on suurin sallittu matkailuvaunun vetonopeus. Ja moni vetää vaunua vieläkin lujempaa), niin tiet ovat yleensä niin hyviä ja leveitä, etä ohitukset sujuvat kivuttomasti. Itselläni ei ole ikinä ollut ongelmaa karavaanarin kanssa liikenteessä. Enemmän harmaita hiuksia saan itsekkäistä henkilöauton kuljettajista.

[q]Hyzenthlay:
Ai niin, yksi asia pitikin vielä sanoa. Mua ärsyttää ihan silmittömästi just noin amman kuvaileman moottoripyöräilijät, jotka ajavat 170km/h keskellä kaistaviivaa kuudenkympin alueella (sellasiakin löytyy) ärsyttää ihan periaatteesta.
[/q]

Joo, vaan löytyy niitä ihme kyttääjiä 2pyöräisten kuljettajistakin.

Kaveri ajo vähän reippaammin kiihdytyskaistan tiukan mutkan ja eikö jollakin motoristilla palanut pinna ja tuli sellasella vwannabee helvetinenkeli mopedillaan ekaks auton rinnalle jotain huitomaan ja sen jälkeen vielä auton eteen ja painoi äkillisesti jarrua! Ei voi käsittää!*eiei* No eipä päässyt vielä sillä kertaa hengestään.*täh*

Mulla on semmonen auto että yleensä viikonloppuiltaisin monikin haluaa katsoa miten kulkee ja vähän skabata. Jostain kumman syystä nää on useimiten jotain nuoria IT-porhoja tai vanhempiensa autoilla ajavia mersukuskeja.

Noh itse ei tule paljoa jännitettyä liikenteessä et reippaasti tulee ajeltua. Kevyttä liikennettä kyllä otan huomioon aina kun mahdollista ja päästän tien yli...

[q]She:Mua ottaa päähän selaset autoilijat joilla on ihan välttämätön pakko ohittaa, mutta jäävät sitten leikkimään siihen eteen ja hidasteleen.
Ja sitten on maailmassa (ainakin täälä päin) sellasia jotka ei voi sietää, että nainen ohittaa sen bmw:n pikku ibizalla.. Kerran olin 80:n alueella ohittamassa juuri tuollaista autoa/autoilijaa joka körötteli kuuttakymppiä. Sitten kun olin siinä vieressä, niin miekkonen paino kaasua eikä siis päästänyt mua ohi!! [/q]

Joo, se johtuu siitä et me kaikki bemaristit ollaan kusipäitä jo syntymästämme lähtien!
No, ei ehkä sä sanoit itse sen syyn:

[q]She:Mua ottaa päähän selaset autoilijat joilla on ihan välttämätön pakko ohittaa, mutta jäävät sitten leikkimään siihen eteen ja hidasteleen. [/q]

Eli siis ei anneta tietä, koska pelätään että jos päästää, niin saa hidastelijan kuitenkin eteensä, vai?

Ja se auto sattu olemaan bmw*nyyh**iihhih*.
Ei mulla mitään henk.kohtaisuuksia teitä kohtaan ole.. bemarit on ihan kivoja*blush**vink*

kaikki hyvin jos jää karvanopat kotiin!!

[q]jUSSi:

Ah, siinä oli kyllä vuoden aikuismaisin teko. 10 pistettä ja papukaijamerkki. Vieläkkö kaverisi on esikoulussa?

Tiedätkö, karavaanareista 90% on parempia autoilijoita ja turvallisempia liikenteessä kuin tavalliset autokuskit (koska viimeksi näit uutisen karavaanarin kolarista?). Tuo ”teiden tukko” -mentaliteetti on niin vanha stereotypia, että oksat pois. Jos joku karavaanari ei osaa antaa tietä, niin sanoisin sen johtuvan siitä että kaveri on a) uusi tai b) sopivaa kohtaa ei ole vielä löytynyt.

Sitäpaitsi, jos tien nopeusrajoitus nousee yli 80km/h (mikä on suurin sallittu matkailuvaunun vetonopeus. Ja moni vetää vaunua vieläkin lujempaa), niin tiet ovat yleensä niin hyviä ja leveitä, etä ohitukset sujuvat kivuttomasti. Itselläni ei ole ikinä ollut ongelmaa karavaanarin kanssa liikenteessä. Enemmän harmaita hiuksia saan itsekkäistä henkilöauton kuljettajista.
[/q]

kyllä kyseinen ”kaveri” on esikoulunsa käynyt jo muutama vuosi sitten, ikää pitkälti yli 40*joo*enkä puhunut missään muodossa itsestäni tässä esityksessä, joten*piis* vaikka en varmasti ole itsekään mikään kovin hyvä kuski, kun tuntuu ärräpäitä lentävän joskus turhankin paljon.. kaikenlaisia mummoja sitä päästetäänkin liikenteeseen*nauru**plur*

kokeilkaa liittyä isolle tielle pikkutieltä keskellä talvea vain huomataksesi että kylkeesi ajoi auto n. 70 km/h

se ei ollu hauskaa

...Ajaa 28 kaljan ja muutaman tequilan vaikutuksen alaisena 100 km/h liikenneympyrän keskelle, ja selvitä siitä ilman ruhjeita, sakkoja ja kortinmenetystä.
Toiset osaa tämänkin

[muokattu 13.10.2003 21:22]

[q]bansq:
...Ajaa 28 kaljan ja muutaman tequilan vaikutuksen alaisena 100 km/h liikenneympyrän keskelle, ja selvitä siitä ilman ruhjeita, sakkoja ja kortinmenetystä.
Toiset osaa tämänkin

[muokattu 13.10.2003 21:22]
[/q]

Ja toiset ei ees mieti, et kokeilisko jotain tollasta..*justjoo**dissaa*

On se kyl niin perhanan uskomatonta että se yksi pieni ranteenliike (taikka pelkkä sormikin riittää) on niin vaikeaa vaikka se helpottaisi muiden liikenteen seurantaa ja turvallisuutta niiiiiiiiiiin paljon. Elikkä se vilkku.. huoh..

Vielä enemmän itseäni vituttaa tyypit jotka ihan välttämättä haluavat ajaa n. metrin päässä takapuskurista. Siinävaiheessa kun auto yli puoli kilometriä on seurannut minua alle 5m etäisyydellä niin minä alan vittumaiseksi ja hidastan oikeen reippaasti ja toivon että vastaan tulee paljon autoja ettei tuo pääse edes ohi *pahis*. Joskus vielä siinä vaiheessa kun tuo puskuripelle alkaa ohittamaan niin näytän vielä peukkua että hyvin menee sullakin!!

Sitten vielä yksi asia joka ärsyttää on että ensin joku ajaa pitkän matkaa perseessä kiinni ja sitten kun se pääsee ohi niin se jää siihen etupuskuriin laahustamaan *hmph*. Näitä onneksi on harvemmin..

Itse mielestäni ajelen kohtuullisen turvallisesti ja rauhallisesti, ylinopeuksia hyvin harvoin (paitsi se yleinen 10% *vink*)..

[q]ella_:
kokeilkaa liittyä isolle tielle pikkutieltä keskellä talvea vain huomataksesi että kylkeesi ajoi auto n. 70 km/h

se ei ollu hauskaa
[/q]
Kannattaa joskus vähän kattoo mihin sitä autoo laittaa.. Yleensä noille isommille teille on hyvä näkyvyys... onhan myös niitä, missä näkyvys on aika huono

[q]bansq:
...Ajaa 28 kaljan ja muutaman tequilan vaikutuksen alaisena 100 km/h liikenneympyrän keskelle, ja selvitä siitä ilman ruhjeita, sakkoja ja kortinmenetystä.
Toiset osaa tämänkin
[/q]
Voisi melkein toivoa, että sulle olis jotain tapahtunut. Minkä ihmeen takia edes lähtee rattiin tollasessa kuosissa... Ei vaan voi ymmärtää... Otitko edes opiksesi??

[muokattu 13.10.2003 22:11]

Oon aina ollu aika kuumakalle liikenteessä. Varsinki ku ”muut ei osaa ajaa!” Pahimpia hetkiä on nälkäisenä ja väsyneenä ajaa 30km duunista himaan. Paljon ”läheltä piti”-tilanteita kerenny tulee, joista kuitenkin on aina selvitty. Takana nyt noin 6 vuotta ja noin 260tkm. Monien kuskien pitäis kyllä jättää aamulla auto kotiin ja mennä bussilla. Sellaista törttöilyä tulee nähtyä melkeen päivittäin liikenteessä.

[muokattu 13.10.2003 22:13]

[q]Amma:
Taidan lukeutua hermonsa helposti menettäviin kuskeihin, tosin useimmiten potuttaa täälläkin jo mainitut asiat;
- vilkun käyttämättömyys,
- kiertoliittymissä ajamisen ongelmat (jotka johtuvat taas siitä, ettei osata käyttää vilkkua),
- suuremman luokan alinopeudet sekä
- ne saatanan perseessä roikkujat (mulla kun ei ole tapana ajaa alinopeutta. Tokihan autossani on hyvinmuotoutunut, kaunis punainen tai joskus sininen perä, mutta ei sitä nuolla tarvitse).

Tänäänkin ajelin kotiin tuossa hetki sitten. 50:n alueella mulla oli mittarissa n. 60. Siinä sitten joku v:n moottoripyöräilijä tuli nuolemaan takapuskuria. Kuuluisassa kiertoliittymässä oli jo aika lähellä mun perääni ja kiertoliittymän jälkeen vilauttelin sille vähän jarruvaloja.
No, eikös tämä fiksuuden kukkanen ampaissut pyörällään ohi, näytti kaunista keskisormeaan ja lähti keulien seuraavan auton perään kiinni. Voihan erkki... *eiei**piru*
[/q]

kuulostaa niin tutulta. samat jutut ärsyttää muakin vihaksi asti.

...monta vaaraa/mummoa eessä?

Mikä ärsyttää liikenteessä? Oletko rauhallinen kuljettaja vai ärsyynnytkö? Millaisiin tilanteisiin olet joutunut liikenteessä?

[muokattu 15.4.2004 00:19]

O