Muista aina liikenteessä.....

Back to yleinen keskustelu O

Taidan lukeutua hermonsa helposti menettäviin kuskeihin, tosin useimmiten potuttaa täälläkin jo mainitut asiat;
- vilkun käyttämättömyys,
- kiertoliittymissä ajamisen ongelmat (jotka johtuvat taas siitä, ettei osata käyttää vilkkua),
- suuremman luokan alinopeudet sekä
- ne saatanan perseessä roikkujat (mulla kun ei ole tapana ajaa alinopeutta. Tokihan autossani on hyvinmuotoutunut, kaunis punainen tai joskus sininen perä, mutta ei sitä nuolla tarvitse).

Tänäänkin ajelin kotiin tuossa hetki sitten. 50:n alueella mulla oli mittarissa n. 60. Siinä sitten joku v:n moottoripyöräilijä tuli nuolemaan takapuskuria. Kuuluisassa kiertoliittymässä oli jo aika lähellä mun perääni ja kiertoliittymän jälkeen vilauttelin sille vähän jarruvaloja.
No, eikös tämä fiksuuden kukkanen ampaissut pyörällään ohi, näytti kaunista keskisormeaan ja lähti keulien seuraavan auton perään kiinni. Voihan erkki... *eiei**piru*

[q]Amma:
Tänäänkin ajelin kotiin tuossa hetki sitten. 50:n alueella mulla oli mittarissa n. 60. Siinä sitten joku v:n moottoripyöräilijä tuli nuolemaan takapuskuria. Kuuluisassa kiertoliittymässä oli jo aika lähellä mun perääni ja kiertoliittymän jälkeen vilauttelin sille vähän jarruvaloja.
No, eikös tämä fiksuuden kukkanen ampaissut pyörällään ohi, näytti kaunista keskisormeaan ja lähti keulien seuraavan auton perään kiinni. Voihan erkki... *eiei**piru*
[/q]

Tuommoiset pitäisi kuristaa tai ainakin avata ovi kun kaahaavat ohi

[q]Amma:
Tänäänkin ajelin kotiin tuossa hetki sitten. 50:n alueella mulla oli mittarissa n. 60. Siinä sitten joku v:n moottoripyöräilijä tuli nuolemaan takapuskuria. Kuuluisassa kiertoliittymässä oli jo aika lähellä mun perääni ja kiertoliittymän jälkeen vilauttelin sille vähän jarruvaloja.
No, eikös tämä fiksuuden kukkanen ampaissut pyörällään ohi, näytti kaunista keskisormeaan ja lähti keulien seuraavan auton perään kiinni. Voihan erkki... *eiei**piru*
[/q]
Helpoin opetus on tuossa painaa äkillisesti järrua. Sulla on massaa sen verran enemmän, että se lentää ja kauniisti.. Eikä vika ole edes sun*joo*

Perässäroikkujat on silleen ärsyttävii, mutta välillä ihan ymmärrettävästä syystä ne siinä perässä roikkuu. Ainoo missä tilanteessa ymmärrän tuon perässä roikkumisen on silloin, kun kaistoja on kaksi tai useampi ja joku idiootti tukkii ns ohituskaistan....

Toinen mikä kanssa ihmetyttää, kun tulee ihan oikea ohituskaista ni johan kaikilla unohtuu nopeusrajotus. Kuten joku henkilö sanoikin ”Jos formuloissa olisi ohituskaista merkit, ni suomalaiset voittaisi jokaisen kisan”.

[q]Lost-Soul:
---
Amma:
Tänäänkin ajelin kotiin tuossa hetki sitten. 50:n alueella mulla oli mittarissa n. 60. Siinä sitten joku v:n moottoripyöräilijä tuli nuolemaan takapuskuria. Kuuluisassa kiertoliittymässä oli jo aika lähellä mun perääni ja kiertoliittymän jälkeen vilauttelin sille vähän jarruvaloja.
No, eikös tämä fiksuuden kukkanen ampaissut pyörällään ohi, näytti kaunista keskisormeaan ja lähti keulien seuraavan auton perään kiinni. Voihan erkki... *eiei**piru*

---

Helpoin opetus on tuossa painaa äkillisesti järrua. Sulla on massaa sen verran enemmän, että se lentää ja kauniisti.. Eikä vika ole edes sun*joo*[/q]
Tai sit helpointa on vaan unohtaa koko tilanne, koska tost kolarista ei oo sulle mitään hyötyä. Auto paskana korjaukseen asti ja siihen asti joutuu sit ajaa rikkinäisellä autolla, ei kivaa.

Olen eläissäni kerran pysäytetty ja näin ollen sain sakot TA DAA! Sivuikkunoiden liiasta lumisuudesta*hahjust* (kyl mä näin läpi ihan hyvin mut poliisi ei ollu samaa mieltä) Oli naurussa pitelemistä viehkeän naispoliisin kirjoittaessa sakkoja..
Tämän jälkeen auton omistajakin uskoi ettei auton lämmitys taida oikein pelata, koska auto oli ollu päällä puoltoista tuntii..
Kuskina olen rauhoittunut ja noudatan aika pitkälti rajoituksia, mutta ajamisen lisäksi kuitenkin teen kaikkea mahollista samaan aikaa, joten pientä riskiä o joutua samalle tielle.

[q]Lost-Soul:
---
Joten jos tämä risteysalue mihin ympyrä on laitettu, on edes vähänkin ruuhkainen, niin ympyrän hyöty on täysin nolla.
[/q]

Ympyröissä on kuitenkin se hyöty, että niissä ei voi kukaan ajaa kovin lujaa, ja jokaisen ympyrää lähestyvän on pakko katsoa vähän ympärilleen. Kolareita tulee tästä syystä vähemmän, ja vaikka ruuhkassa vähän tulisikin hittiä, vahingot jäävät pienemmiksi, kun nopeudet ovat alhaisia.

Aika rauhallinen kuski olen. Joskus harvoin keittää yli aivan mielettömästi ja olisi singolle töitä. Vähemmän pilluralli kuskeja lauantai iltaisin olisi ihan jees. Kun se auto kumminkin on vaan kulkuneuvo.

Ittelläni on ollu ajokortti vast pari viikkoo mut oon ainaski tähän mennessä ollu melko rauhallinen kuski. En yleensä aja ylinopeutta, enkä rupee raivoo ratin takana ihan pienestä. Kummiski muutama asia on näiden kahen viikon aikana alkanu vituttamaan yli kaiken:
-Ihmiset, jotka ei osaa käyttää vilkkuu oikein liikenneympyrässä (ihan kodin lähellä on yx semmonen ja aina saa olla ihan pirun tarkkana ku ihmisten vilkunkäyttö on ihan päin persettä niissä)
-ihmiset, jotka ajaa ihan kiinni perässä. Siis niin lähellä et tulis perästä sisään jos joutuis jarruttaa. Tähän mennessä oon vielä pystynyt vastustaa kiusausta väläyttää jarruvaloja niille runkkareille, mut saas nähä mitä jatkos tapahtuu. Ainiin, kaikki teistä joilla on tapana ajaa puskuri kiinni puskurissa*dissaa*

ajaa mummojen päältä

Ai niin, yksi asia pitikin vielä sanoa. Mua ärsyttää ihan silmittömästi just noin amman kuvaileman moottoripyöräilijät, jotka ajavat 170km/h keskellä kaistaviivaa kuudenkympin alueella (sellasiakin löytyy) ärsyttää ihan periaatteesta.

Huh, joku idiootti taas tienpäällä.

Edessä risteys ja punaset valot palaa, painan jarrua ja pysähdyn. Siihen tulee mun rinnalle joku ooppelinsa kanssa, en oo kuitenkaa ihan ensimmäisenä jonossa ja vieressä on siis toinen tyhjä kaista missä tää ooppeli köröttelee. Mutta tää kuski ei pysähdykään punasiin vaan liukuu suoraan keskelle risteystä, jossa autot paahtaa 70 suoraa tietä. Oli kyllä kolari lähellä, mut onneks kaikki sai väistettyy oli sen verran hyvä näkyvyys.

Kuski jää paikalleen odottaa koska valot oikeesti vaihtuu ja ylittää risteyksen niiku miteään ei olis tapahtunu. Näköjään sitä saa olla tarkkana vaikka ajais eteenpäin vihreillä

[q]Blues:
---
Amma:
Tänäänkin ajelin kotiin tuossa hetki sitten. 50:n alueella mulla oli mittarissa n. 60. Siinä sitten joku v:n moottoripyöräilijä tuli nuolemaan takapuskuria. Kuuluisassa kiertoliittymässä oli jo aika lähellä mun perääni ja kiertoliittymän jälkeen vilauttelin sille vähän jarruvaloja.
No, eikös tämä fiksuuden kukkanen ampaissut pyörällään ohi, näytti kaunista keskisormeaan ja lähti keulien seuraavan auton perään kiinni. Voihan erkki... *eiei**piru*

---


Tuommoiset pitäisi kuristaa tai ainakin avata ovi kun kaahaavat ohi
[/q]

Ei tollasten kusipäitten takia kannata autoaan rikkoa

[q]dixoff:
---
Ympyröissä on kuitenkin se hyöty, että niissä ei voi kukaan ajaa kovin lujaa, ja jokaisen ympyrää lähestyvän on pakko katsoa vähän ympärilleen. Kolareita tulee tästä syystä vähemmän, ja vaikka ruuhkassa vähän tulisikin hittiä, vahingot jäävät pienemmiksi, kun nopeudet ovat alhaisia.
[/q]

Eihän tämäkään ihan pidä paikkaansa. Nykyään on tehty niin pieniä ympyröitä, että ne pystyy ajamaan suoraan vaan läpi. Ja kun on tälläinen ympyrä niin miksi turhaa hidastaa vautia (eihän sieltä eilenkään tullut ketään).

Noh. Tossa oltiin jussina ajamassa kuuluisaa lahden motaria. Oltiin kaikki jokseenkin v*ttuuntuneita, kun ei oikeen motari vetänyt.. Huomattiin sitten että joka prkln auto oli ohituskaistalla yrittämässä päästä 80km/h kovampaa kun taas sillä oikeella kaistalla oli vaan pari autoa. Mentiin sitten sillä oikeella kaistalla montamonta kilsaa 150iä ilman yhtään autoa edessä?!*hih* Eikö oikeesti suomalaiset tajua, että ei sielä ohituskaistalla oikeesti tartte kokoaikaa ajaa!?

Mua ottaa päähän selaset autoilijat joilla on ihan välttämätön pakko ohittaa, mutta jäävät sitten leikkimään siihen eteen ja hidasteleen.
Ja sitten on maailmassa (ainakin täälä päin) sellasia jotka ei voi sietää, että nainen ohittaa sen bmw:n pikku ibizalla.. Kerran olin 80:n alueella ohittamassa juuri tuollaista autoa/autoilijaa joka körötteli kuuttakymppiä. Sitten kun olin siinä vieressä, niin miekkonen paino kaasua eikä siis päästänyt mua ohi!! Vastasta tuli autoja ja en sitten melkeen päässyt enää omalle paikalle, kun auto alko sitten taas hidastaa vauhtia. Sillon meni hiukkasen herne nenään.*hmph**piru*

Heh.. Meikäläinen kyllä on aina liikenteessä kommentoimassa toisten kuskien ajamista.. Ärsyttävää on muun muassa:
- jos vilkkua ei käytetä
- jos ajetaan alinopeutta
- jos ajetaan ihan perässä kiinni
- jos ajetaan ilman valoja (pakko aina väläyttää pitkiä *pahis*)
- rekat, peräkärryt ja karavaanarit

[q]Sinza:
Heh.. Meikäläinen kyllä on aina liikenteessä kommentoimassa toisten kuskien ajamista.. Ärsyttävää on muun muassa:
- jos vilkkua ei käytetä [...][/q]
Äh, vilkku kuluu...*vink*

[q]Sinza:
- rekat, peräkärryt ja karavaanarit
[/q]
nohuhhuhhuhuhuhuh nekin kuuluu liikenteeseen ihan siinä missä (ehkä) sinäkin.

Mua vituttaa kanssa vilkun käyttämättömyys
Sit mua vituttaa sellaset ajattelee et autolla on kiva kiusata toisia autoilijoita.
Olin tossa yksi yö tulossa helsingistä turkuun päin motarilla, oli muutenkin surkea keli kun sato paljon ja sitten yks auto päätti tulla ihan perään roikkumaan ja alkaa vilauttelee pitkii jotka ihanasti osui peilin kautta sit silmiin sit se päätti mennä ohi ja sit kun oli mun edellä niin jarrua ja lähelle keulaa ja jarruvaloi vilkuttamaan *hmph**dissaa*

No välil rauhallinen ja välil jotaa iha muuta.... yleisin kommentti ratis on: ”mitä v****u toi nyt tekee” ”aja nyt s*****tana kovempaa” jne......

ohan sitä itekki tullu hölmöiltyy ratis..... viime talvena mm. yhen liikennemerkin ajoin kumoo

...monta vaaraa/mummoa eessä?

Mikä ärsyttää liikenteessä? Oletko rauhallinen kuljettaja vai ärsyynnytkö? Millaisiin tilanteisiin olet joutunut liikenteessä?

[muokattu 15.4.2004 00:19]

O