Muista aina liikenteessä.....

Back to yleinen keskustelu O

Itse ajalen kyllä aina ylinopeutta ja siitä poliisi kiitti minua viimevuonna 700 euron ylinopeussakoilla. Kortti oli kanssa kuivumassa, mut eipä sekään ajoa haitannut. Pitäs varmaan vähän hillitä omaa ajoa.

Jaa, että ihan liikennejuttuja *iloinen*. Laitanpa nyt sitten muutaman minua häiritsevän tekijän liikenteessä *hmph*.

1. Ne vilkut, miksi niitä ei juma***ta voi käytää?
2. Ajovalot, aika usein näyttää unohtuvan. Etenkin syksypimeällä 15v mopopojilta, sitten itketän äitille ku auto ajo päälle. Voi voi...
3. Persekärpäset, minkä takia sitä turvaväliä ei voi käyttää? Ottaa kaaliin vähemmästäkin. Tämä pätee myös risteyksissä valojen vaihtumista odotellessa.
4. Sivupeiliin katsominen ja päänkääntäminen kaistan vaihdon yhteydessä, suurin osa suomalaisista omaa näköjään jäykän niskan, jonka vuoksi noita autoja meinaa olla kyljessä vähän väliä.
5. Pitkät päällä vastaan, aina saa väläytellä
6. Sumarit tarpeettomassa käytössä, häikäsee ihan mukavasti. Useimmiten miesten munan jatke, auto on näyttävinään niin hyvältä
7. Hidastelu, tämäkin on rassaavaa... tai
8. Ylenpaattinen ja järjetön kaahailu ja vaaratilanteiden aiheuttaminen.
9. Jatkuva kaistojen vaihtelu

Tulipas tuossa muutama, melkein 10käskyä *vink*. Sakkoja ei ole tullut ainuttakaan vielä, vaikken minäkään mikään siveyden sipuli aina tuolla liikennessä ole *iihhih*. Onnettomuuksiltakin on vältytty. Useimmiten tulee jupistua ratin takana vähän väliä, mutta mitään varsinaisia agressiokohtauksia saan harvoin, silloin on todellinen sunnuntaikuski liikenteessä, joka saa kaikkien veren kiehumaan.

Anopin mukaan olen ainut kuski, jonka kyydissä häntä ei pelota *iloinen*, eli ajan rauhallisesti, jouhevasti ja hieman rajoituksia kovempaa max. 10% sallitusta nopeudesta.

[muokattu 19.3.2004 21:29]

[q]Cofu:
3. Persekärpäset, minkä takia sitä turvaväliä ei voi käyttää? Ottaa kaaliin vähemmästäkin. Tämä pätee myös risteyksissä valojen vaihtumista odotellessa.[/q]

Juu maantiellä toi on todella ärsyttävää (ja vaarallista), mut en kyllä ymmärrä mihin sitä tilaa tarvitsee risteyksissä. Varsin usein tosin näkee päinvastaista, joka on mielestäni aika reippaasti hölmömpää...

[muokattu 19.3.2004 21:33]

useimmiten se o ihan kätevä tapa lyhentää ylipitkiä jonoja pois toisilta kaistoilta.

[q]diffas:
useimmiten se o ihan kätevä tapa lyhentää ylipitkiä jonoja pois toisilta kaistoilta.
[/q]

tarkoitin siis nimenomaan sitä, että miksi niitä välejä pitäisi jättää risteyksissä, kun ne pahimmassa tapauksessa saa häntäpään jäämään keskelle edellistä risteystä...mun tekstin pystyy ymmärtämään molemmin päin*nauru*

me is stupid.

[q]kilobitti:
[/q]

no samoil linjoilla ollaan :)

[q]kilobitti:
Juu maantiellä toi on todella ärsyttävää (ja vaarallista), mut en kyllä ymmärrä mihin sitä tilaa tarvitsee risteyksissä. Varsin usein tosin näkee päinvastaista, joka on mielestäni aika reippaasti hölmömpää...
[/q]

Tuli selitettyä kait aika huonosti, siis näissä valoissa tämä takapuskurissa roikkuminen ärsyttää lähinnä vain silloin, kun ollaan ylämäessä. Tasaisellakin voisi jättää noin 30 cm hajuraon, sehän on se määrätty matka minkä auto saa valua risteyksestä lähdettäessä.

Pari kertaa on hermot menny rekkakuskien kanssa, nyt pahin esimerkki. Todella huono keli, mitä nyt on tänä talvena ollut ja ei uskalla ajaa 70km/h kovempaa kun näkyvyys on nolla, ja rekka perseessä kiinni *kivatsulle*. Vain muutaman metrin hajurako.

Siinä sitä oltais oltu, kun olisi äkkijarrutuksen joutunut tekemään. Ja rekkakuskien pitäisi olla etenkin viime päivien tapahtumien jälkeen varsin tietoisia tuhovoimastaan *hmph*.

[q]Hyzenthlay:
mua ärsyttää liikenteessä se, että ei käytetä vilkkua/sitä käytetään liian myöhään. Myös kaaharit on

[muokattu 11.9.2003 16:00]
[/q]

Kannatan, vilkun käyttö on vähentynyt ja sitä yleensä käytetään liian myöhään.

mua ärsyttää liikentees sellaset ihmiset joilla ei oo ”silmää” siis joutuu paniikkiin ruuhkas keskel risteystä ja tukkii liikenteen..tulee ehkä lähinnä mieleen sellaset äiti-ajajat..
mä oon varmaa muitten mielest se hirvein kuski johtuen ehkä mun ”hivenen” raskaasta kaasujalasta ja nopeasti palavasta pinnasta... kun ei yksinkertasesti kiinnosta kykkii ruuhkassa nii sit mennään ohi sieltä mist mahtuu
mut ei se mitään mä pääsen sinne mihin haluan nopeesti tosin itsekkäällä tavalla mut kuten suuri ajattelijamme sanoi: ”elämä on laiffia”

Vituttaa ku ohituskaistalla jäädään maleksimaan. Ku takaa tulee auto kiireellä ni pitäis antaa tilaa, kyl siihen pääsee sit takaisnkin.

Ja kyl mun mielest Suomen autoilijat on ihan ystävällisesti antanu kaistalla tilaa ja oon sitä itsekin mielelläni antanut*hymy*.

Tasa-arvoisissa risteyksissä (varsinkin Joensuussa, jossa niitä riittää) oon huomannu monesti, ettei joillain (yleensä) naisilla tunnu olevan hurjasti loogisuutta risteyksen purkamisessa*poks*.

[q]Jammailija:
Vituttaa ku ohituskaistalla jäädään maleksimaan. Ku takaa tulee auto kiireellä ni pitäis antaa tilaa, kyl siihen pääsee sit takaisnkin.
[/q]
Ja mihinkäs sitä niin kiire on?
Muutenkin suomessa ohituskaistalla unohdetaan täysin nopeusrajotukset ja helposti jotkut pyyhältää sitä 30-50km/h ylinopeutta. Ja heti kun ohituskaista loppuu, niin nopeus pudotetaan helposti jopa vähän alle nopeusrajotusten.
Jos formuloissa olisi merkattu koko rata-alue ohituskaistaksi, niin suomalaiset voittaisivat jokaisen kilpailun ;)

[q]Epailija:
---
[Nuclear]:
Riippuu pitkälti liikenneympyrän koosta, mut jos ne on sellasia ”normaaleita” (ehkä n 3-5m halkaisijaltaan) et näkee toisen ihan hyvin, niin niissä pystyy arvioimaan toisen nopeudestakin aika pitkälti mihin suuntaan se on menossa.

---


Ettei tällöin olisi kyse ympyräristeyksessä, jossa vilkkua käytetään eri tavalla kuin liikenneympyrässä... Kertauksen vuoksi: Liikenneympyrässä käytetään vilkkua aina kun siitä poistutaan, ympyräristeyksessä taas käytetään vilkkua kuten normaalissa risteyksessä. Eli jos olet tulosuntaan nähden jatkamassa vasemmalle, niin ennen ympyräristeystä vasen vilkku päälle, ja sitten oikeassa kohdassa pikkuympyrää ulos.
[/q]

Useimmissa näissä ympyröissä kuitekin muistaakseni on liikenneympyrän merkki - mikä käytännössä tarkoittaa, että vilkutetaan, kun lähdetään ympyrästä. Ja ”ympyräristeyksessäkin” mielestäni vilkuttaminen sinne, mihin on kääntymässä jo ennen risteystä, on varsin hämäävää, oli se sitten kuinka lain mukaista tai ei..

Liikenteessä ärsyttää: takapuskurinnuohoajat nk. \”niskapokat\” , kaahaavat , liian hiljaa ajavat, (esim 40km/h 60 alueella) viime hetkellä eteen kiilaavat, vilkuttomat, valottomat, rampeissa hidastelijat, risteysalueen tukkijat, väärin pysäköijät, ylipäätänsä toisista piittaamaton \”minä vittu ensin\” ajokäytös. Meinaa hermo joskus mennä*släp* Mutta kyllä kotimaan liikenne kohtuudella viel sujuu. Sopu tilaa antaa ja sillee. Kun kokee huomaavaisuutta kanssaliikujilta, jaksaa sitä itsekin viljellä.

[q]Jammailija:
Tasa-arvoisissa risteyksissä (varsinkin Joensuussa, jossa niitä riittää) oon huomannu monesti, ettei joillain (yleensä) naisilla tunnu olevan hurjasti loogisuutta risteyksen purkamisessa*poks*.
[/q]

Hms.. ja mua ärsyttää kun joillain (yleensä) miehillä on tapana jättää käyttämättä vilkkua risteyksissä.

mua myoskin arsyttaa sellaiset ”hei ma ajan isan mersulla ja mulla on ollu kaks viikkoo kortti” ajajat jotka luulee osaavansa ajaa ja sit ei osaakkaan eli toppailee ison autonsa kanssa ja mouhoo mihi sattuu. tosin hauska noitten paalle on loylya heittaa ja menna perseeseen kiinni koska sillo ne rupee tekee kaikkee mielenkiintosta sen autonsa kanssa xDD kannattaa kokeilla xDD ja sori jos jotain arsyttaa perseessa roikkuminen musta se on aarimmaisen hauskaa.. pohjimmaisena tarkotuksena saada se luukussa ajettavan kaasupoljin liikkeelle jolloin paasee kisaamaan xDDD

[q]typ0:
mua myoskin arsyttaa sellaiset ”hei ma ajan isan mersulla ja mulla on ollu kaks viikkoo kortti” ajajat jotka luulee osaavansa ajaa ja sit ei osaakkaan eli toppailee ison autonsa kanssa ja mouhoo mihi sattuu. tosin hauska noitten paalle on loylya heittaa ja menna perseeseen kiinni koska sillo ne rupee tekee kaikkee mielenkiintosta sen autonsa kanssa xDD kannattaa kokeilla xDD ja sori jos jotain arsyttaa perseessa roikkuminen musta se on aarimmaisen hauskaa.. pohjimmaisena tarkotuksena saada se luukussa ajettavan kaasupoljin liikkeelle jolloin paasee kisaamaan xDDD
[/q]

just tollasten (sun) takia tulee onnettomuuksia, kun vittuuntunut aloittelija isänsä autolla lähtee kisailemaan :( Ei kateellisuus saa tollasta aiheuttaa :(

[q]ezzy:
---
typ0:
mua myoskin arsyttaa sellaiset ”hei ma ajan isan mersulla ja mulla on ollu kaks viikkoo kortti” ajajat jotka luulee osaavansa ajaa ja sit ei osaakkaan eli toppailee ison autonsa kanssa ja mouhoo mihi sattuu. tosin hauska noitten paalle on loylya heittaa ja menna perseeseen kiinni koska sillo ne rupee tekee kaikkee mielenkiintosta sen autonsa kanssa xDD kannattaa kokeilla xDD ja sori jos jotain arsyttaa perseessa roikkuminen musta se on aarimmaisen hauskaa.. pohjimmaisena tarkotuksena saada se luukussa ajettavan kaasupoljin liikkeelle jolloin paasee kisaamaan xDDD

---


just tollasten (sun) takia tulee onnettomuuksia, kun vittuuntunut aloittelija isänsä autolla lähtee kisailemaan :( Ei kateellisuus saa tollasta aiheuttaa :(
[/q]

todella.. mun kannalta tuo osoittaa aarimmaista idiotismia mutta myos uuden autoilijan kannalta. mut minkas teet.. vauhti on siistia enka ma nyt puhu amfetamiinista xD

[q]typ0:
tosin hauska noitten paalle on loylya heittaa ja menna perseeseen kiinni koska sillo ne rupee tekee kaikkee mielenkiintosta sen autonsa kanssa xDD kannattaa kokeilla xDD ja sori jos jotain arsyttaa perseessa roikkuminen musta se on aarimmaisen hauskaa..
[/q]

No itse ainakin harrastan sitä että isken jarrua pohjaan jos joku rupee nussimaan persettä... (siinähän korvaavat mun rämäsen massa kuuskakskutosen perseen korjaamisen jos kerran satuin väistään kissaa tjsp.) Jos ei perseeseen osu, niin saavat viihty mun perässä sit kasikympin alueella viiden kympin vauhdissa... (aina voi ohittaa jos on NIIIN kiire)

[q]Lansetti:
---
typ0:
tosin hauska noitten paalle on loylya heittaa ja menna perseeseen kiinni koska sillo ne rupee tekee kaikkee mielenkiintosta sen autonsa kanssa xDD kannattaa kokeilla xDD ja sori jos jotain arsyttaa perseessa roikkuminen musta se on aarimmaisen hauskaa..

---


No itse ainakin harrastan sitä että isken jarrua pohjaan jos joku rupee nussimaan persettä... (siinähän korvaavat mun rämäsen massa kuuskakskutosen perseen korjaamisen jos kerran satuin väistään kissaa tjsp.) Jos ei perseeseen osu, niin saavat viihty mun perässä sit kasikympin alueella viiden kympin vauhdissa... (aina voi ohittaa jos on NIIIN kiire)
[/q]

noin maki teen jos joku roikkuu mun perseessa

...monta vaaraa/mummoa eessä?

Mikä ärsyttää liikenteessä? Oletko rauhallinen kuljettaja vai ärsyynnytkö? Millaisiin tilanteisiin olet joutunut liikenteessä?

[muokattu 15.4.2004 00:19]

O