Kannabiksen laillistaminen
http://areena.yle.fi/toista?id=2070993 (ekat viis minuuttia)
hyvin on kyllä kotikasvatus yhdistetty rikollisuuteen ku on löytyny oikein aseita kotietsinnöissä!!11
[q]Tontsi5, 29.1.2008 23:52:
Ruotsissa epähumaanimpaa lääkityksen suhteen: http://www.thelocal.se/9775/20080125/
[/q]
Ja maailma on taas parempi paikka kun rikolliset on linnassa :)
[q]Reivaaja, 15.10.2009 12:55:
Ja mix mul on aikaraja?
[/q]
Mikä ihmeen aikaraja ?
[q]Avangion, 15.10.2009 13:07:
---
mikke, 15.10.2009 13:04:
---
Avangion, 15.10.2009 13:00:
Yksi minkä takia alkoholi on mun mielestä parempi aine, on että sitä voi käyttää muuhunkin kuin päihtymiseen. Kannabiksessa ei ole muuta viihdekäyttöä.
---
Onks alkoholilla muuta viihdekäyttöä kuin päihtyminen ?
---
Makuelämyksistä nauttiminen oli sitten ruokaviini, saunasiideri tms. mikä kellekin toimii.
Temppu
[/q]
edit: joo ei mitään.
Kuunteliskohan maailma kun Kofi puhuu asiaa?
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011060213824346_ul.shtml
Ja http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2011/06/kofi_annan_laillistaisi_huumeet_2638548.html?origin=rss
"Huumeiden hankinnan helpottaminen - kuten raportti ehdottaa - vaikeuttaa yhteiskunnan pitämistä terveellisenä ja turvallisena, Yhdysvallan huumeviranomaisten tiedottaja Rafael Lemaitre kommentoi." Ja sitäkö Yhdysvallat nyt on vai, terveellinen ja turvallinen yhteiskunta ? Voi jeesus sentään...
edit: kyllä etenkin kannabiksen kiellettynä pitämiselle alkaa loppua ne vähäisetkin syyt jo pikkuhiljaa... Silti sen kasvattajia ja kannattajia vaan jaksetaan vainota.
Hyvin kirjoitettu juttu rohkeasti näkyvillä toteutetusta kansalaistottelemattomuudesta.. .
http://teleportaasi.fi/2012/06/kohti-punaista-tupaa-ja-hamppupeltoa/
Oma henkilökohtainen mielipiteeni tähän asiaan on et kannabis on täysiluonnon tuote vaikkakin se lasketaan huumaus aineeksi. En kyl pane vastaan jos se laillistettais mut tuskin itse mitään aio tehdä sen eteen...
Minulla on oma henkilökohtainen mielipide tähän asiaan, mutta haluaisin että TE kertoisitte ensin oman mielipiteenne...
Juu kannabis vaan lailliseks, koska joka tapauksessa on ihmisiä jotka sitä käyttää ja jos järki ei sano että se on typerää nii sitten on oma ongelma
[q]Howdy:
Se katos sen myötä kun katellu miten ihmiset on sekasin 24h ... en oo nähny elämäni aikana kun ehkä 1 tai 2 kohtuu käyttäjää ..
[/q]
tossa sä oot kyllä väärässä. tai sitten laillisiin päihteisiin rinnastettuna sun mielestä 4 ravintola-annosta alkoholia / viikonloppu käyttävä ei ole alkoholin kohtuukäyttäjä.
toinen vaihtoehto on et oot sokee
Kannatan laillistamista... Jöö!!!
[muokattu 28.11.2003 21:44]
HIRTEEN KAIKKI HUUMEVEIKOT!
Hamppu on melko tavanomainen viljelykasvi, kuten menneiltä vuosisadoilta tiedämme. Se on vaativainen, ja köyhdyttää helposti maaperää ellei sitä vuoroviljellä. Se siis voisi toimia yhtenä kehitysmaiden tulonlähteenä, mutta sen merkitys olisi luultavasti melko pieni. Varsinkin kuivalla vyöhykkeellä. Hamppuaktivistit eivät pidä tästä tosiasiasta, mutta niin se vain on. Yleensäkin unikot -- ja joissain maissa kokapensas -- taitaisivat olla kannattavampia.
Itse olen sitä mieltä, että päihteitä ei pitäisi eritellä laissa. Ne ovat ihan vain tavallisia tuotteita. Joskus maataloustuotteita, kuten perinteisten huumeiden kohdalla, joskus teollisia, kuten vaikkapa amfetamiinin tai LSD:n. Alkoholi on kivaa ja hyödyllistä joten sitä ei voida kieltää. Kaikki muutkin huumeet ovat kivoja, eikä niitäkään voida kieltää. Heroiini pitäisi siis mielestäni sallia maitokaupoissa. Se on päihde muiden muassa. Ja jollei joku osaa pitää itseään kurissa, se on ihan vain oma moka.
En myöskään ymmärrä, miksi päihdehakuisia ihmisiä pitäisi erikseen tukea. Vedän itse viinaa kuin viemäri, mutta vastustan silti julkista päihdevieroitusta ja maksakirroosin hoitoa verovaroin. Miksi? Koska tuo on pois toisten pussista. Se ei ole oikein. Kuten ei ole sekään, että joku pummaa luvatta minulta.
Päihteet ovat hyvä juttu, kun niitä käyttää järkevästi. Niistä seuraa hyvinvointia. Jos joku päättää tulla riippuvaiseksi, mikäs siinä. Päihteistä voi olla iloa jopa riippuvaiselle, ainakin jos niitä on tarjolla tarpeeksi monta. (Itse haluaisin vaihtaa viinasta hamppuun, mutta kun jälkimmäinen ei ole laillista.) Ja aivan ennen kaikkea täysi laillistaminen voisi johtaa tuotekehitykseen, josta olisi tuloksena vähemmän haitallisia päihteitä, ilman että ilo pilaantuisi.
Viimein, huumekauppaa on aivan turha sotkea kansainväliseen rikollisuuteen. Huumekauppa on tuollaista vain siksi, että se on laajalti kiellettyä. Muutoin se olisi tavallista kauppaa maataloustuotteilla ja teollisuuskemikaaleilla. Huumeet maksaisivat ehkä sadasosan siitä mitä nyt, eikä niiden hankkimiseen tarvittaisi rikollisuutta. Huumeet eivät luultavasti nykyäänkään rahoita muita rikollisuuden muotoja, koska rikollisetkaan eivät ole tyhmiä. Rikolliset investoivat alalle, joka tuottaa suhteessa eniten, eikä ole mitään järkeä siirtää rahaa tuottavasta bisneksestä tuottamattomaan. Huumebisnes seisoo omillaan, ja jos jotain ulkoisvaikutuksia on, ne luultavasti seuraavat siitä, että huumeet on marginalisoitu/kriminalisoitu.
Olisi paljon parempi, että huumebisnes olisi samalla tavalla yksityistä kuin vaikkapa sokeribisnes. Kaikki voisivat paremmin.
Mun mielestä sitä vois ostaa vaikka R-kioskista. Onhan se jokaisen henkilökohtainen asia tietysti, mutta kyllä viinasta on pahempia kokemuksia ainaki ittellä noin yleensä ottaen mitä ympärillään on nähny. Asioilla on tietysti myös huonot puolensa, mutta joillakin asioilla vielä huonommat kuin tällä. Monillakin.
-------------------------------------
Niin piti vielä sanoa, että eihän tupakastakaan kukaan tule riippuvaiseksi, jos ei sitä itse polta. Ja jokainen sauhuttelija tietää, mitä seuraukset voi olla. Että olisipa se aika surullista, jos ihmiset todellakin alkaisivat pössyttään vaan siksi, että sen jointin vois ostaa Ärrältä.
[muokattu 15.9.2003 19:18]
Mielipiteeni tähän asiaan: Kannabis voidaan laillistaa ja se ei TODELLAKAAN ole mikää HUUME!! (no ehkä mieto huume mut kummiski) Sais tulla ihan samat säännöt tänne Suomeen ku esim. Amsterdamissa. Ei siitä mitään haittaa ole, pelkkää hyvää vaan! Terveysriskit ovat pienemmät kuin verrattaessa ALKOHOLIIN josta en halua enempää sepitellä koska aihe lukee ylhäällä. Tästä ollaan korkeammallakin tasolla keskusteltu, eikä vieläkään ole mennyt läpi...PERKELE!! No toivottavasti ehkä lähi vuosina vähemmistö muuttuu enemmistöksi. Kaikilla on tietysti oma mielipide, ja tästä asiasta voidaan tapella ja riidellä vaikka kuinka, mutta tässä kuitenkin vähän alkua minun kannastani.. Ottakaa osaa!*vink*
juzba olisit voinut laittaa tähän gallupin!!
Ei. Itse olen huumeita vastaan. Piripäitä eikä muitakaan huumeita tueta.
joo, ei, joo, ei ,joo ,eiku Ei, eiku JOO!
vittu mitä skeidaa... ihan ku kiinnostais ilman perusteluja.. tonkin olis niin paljon helpommin voinut hoitaa pelkällä gallupilla.. sais jotain selkoa siitä et mitä mieltä porukka enimmäkseen on
limE: ps. olen aika varma että huumekäyttäjien määrä kasvaisi suomessa jos sitä laillistettaisiin koska silloin se on isojen massojen ulottuvissa, nyt on olemassa kynnys mikä useimmat eivät uskalla ylittää, ja hyvä niin.
Toisaalta voidaan olettaa sellainen tilanne, että laillistettaisiin huume, jonka haittavaikutukset olisivat vähäisempiä kuin alkoholin. Olisi ainakin teoriassa mahdollista, että tämän huumeen laillinen käyttömahdollisuus vähentäisi alkoholin kulutusta ja sitä kautta huumehaittoja kokonaisuutena.
MIKSI SE ON SITTEN YHÄ LAITONTA?
Virallinen vastaus: Koska sinun ei tulisi käyttää sitä. Et saa käyttää sitä koska se on laitonta ja se on laitonta jotta et saisi käyttää sitä. Sinun ei tulisi käyttää sitä. Se on laitonta. Se on laitonta, joten sinun ei tulisi käyttää sitä.
Maanisdepressiivinen vastaus: Laillistaminen ei tule koskaan onnistumaan. Ihmiset ovat liian järjestäytymättömiä/typeriä/voimattomia. Yrittäminen on turhaa. Voit yrittää, mutta se ei tule koskaan johtamaan mihinkään. Minulla ei riitä toivoa.
Paranoidi-skitsofreeninen vastaus: Etkö NÄE?!?!? Kabinettiherrat ovat junailleet koko jutun!! He omistavat kaiken. He eivät salli sen koskaan tapahtua. Minun ei pitäisi edes puhua sinulle, mutta anna minun antaa hieman ohjeita!! Kuuntele... sinun ei pitäisi ärsyttää HEITÄ, HE tietävät kaiken. HE ovat käytännöllisesti katsoen selvänäkijöitä, käsitätkö? Ainoa tapa saada se tehtyä on tulla yhdeksi HEISTÄ. Sinun on parempi varoa tai HE tulevat ja hakevat sinut pois -- HE tekevät sitä, usko pois. Se on kaikki suurta SALALIITTOA!!
Neuroottinen vastaus: Kannabis? Ääk! Etkö tiedä että se on vaarallista? Etkö tiedä, etteivät ihmiset tee lakeja ilman hyvää syytä! Mistä kuulit kannabiksesta? Odota! Älä kerro minulle, en edes tahdo tietää. Jos ihmiset tietäisivät, että sinusta sen tulisi olla laillista, he eivät koskaan enää puhuisi sinulle! Etkö tiedä, että kannabis sitä... kannabis tätä...
TODELLINEN VASTAUS: Kannabis on yhä laitonta siitä syystä, että tarpeeksi monet eivät vielä ole nousseet yhdessä esiin ja sanoneet:
`` TÄMÄ ON TYPERÄÄ!!
TAHDON HAMPUN LAILLISEKSI!!!
TAVAROIDEN TUOTTAMISEEN;
LÄÄKKEEKSI;
RAVINNOKSI;
AJANVIETTEEKSI.
*joo**joo*