Kannabiksen laillistaminen
noh noh.. en ota kantaa mihinkään kun yleisesti nämä bussikuskien hakkaajat ja muut ovat jollain tavalla muutenkin vajakkeja. tuossa vain sattuu sopivasti itse tekijä syyttää reipasta kannabiksen pajattelua.
minä en sanonut mitään, otin vain esille tuon jutun.
eihän se kannabiksen käyttöä syyttänyt väkivaltaisuudestaan, totesi vain että käytti niihin aikoihin paljon...jos joku yhteys pitäisi tuosta vetää niin se, että on koittanut hillitä väkivaltaisuuttaan kannabiksella...en tiedä mitä tutkimukset sanovat asiasta mutta omien empiiristen tutkimusteni mukaan kannabis kyllä nostaa sykettä ja joskus hermostuttaa, mutta harvemmin johtaa haluun pahoinpidellä esim. bussikuskeja...
linkkisurffatessa törmäsin tähän: The Best Pot Joke Ever
" jos joku yhteys pitäisi tuosta vetää niin se, että on koittanut hillitä väkivaltaisuuttaan kannabiksella..." mä oikeasti sain jonkun huutonaurukohtauksen tasan tuosta lauseesta.
Hehe, käyhän tuo hyvästä läpästä, mutta asiaan palataksemme kun kerta edustat itse "uutta keskustelijaa" ketjussamme - niin voisitko ilmaista oman kantasi tähän kannabiksen laillistus kysymykseen. Näin saisimme argumentatiivisen keskustelun taas polkaistua käyntiin.
---
noh noh.. en ota kantaa mihinkään kun yleisesti nämä bussikuskien hakkaajat ja muut ovat jollain tavalla muutenkin vajakkeja. tuossa vain sattuu sopivasti itse tekijä syyttää reipasta kannabiksen pajattelua.
minä en sanonut mitään, otin vain esille tuon jutun.
---
eihän se kannabiksen käyttöä syyttänyt väkivaltaisuudestaan, totesi vain että käytti niihin aikoihin paljon...jos joku yhteys pitäisi tuosta vetää niin se, että on koittanut hillitä väkivaltaisuuttaan kannabiksella...en tiedä mitä tutkimukset sanovat asiasta mutta omien empiiristen tutkimusteni mukaan kannabis kyllä nostaa sykettä ja joskus hermostuttaa, mutta harvemmin johtaa haluun pahoinpidellä esim. bussikuskeja...
linkkisurffatessa törmäsin tähän: The Best Pot Joke Ever
" jos joku yhteys pitäisi tuosta vetää niin se, että on koittanut hillitä väkivaltaisuuttaan kannabiksella..." mä oikeasti sain jonkun huutonaurukohtauksen tasan tuosta lauseesta.
ilo olla iloksi, mutta jos nyt tuollaisten urpojen logiikkaa lähtee tulkitsemaan johonkin järjelliseen suuntaan niin tuo on ainoa selitys jonka itse keksin. Se tai ehkä joku "säälikää mua olen ongelmainen nuori"-kortin pelaaminen...
Olen laillistamista vastaan. itse näen asian semmoisena että kun on jo suomalaisten vitsaus kuningas alkoholi jo olemassa niin miksi pitäisi väkisin saada toinen mokoma siihen kaveriksi. vaikka kannabiksen käyttäjistä vähempi joutuisi hakeutumaan hoitoon sen takia että käyttää sitä liikaa (tjsp) niin se silti rasittaisi jo nykyiseltään liian pientä terveydenhoitoon määrättyä rahamäärää..
nyt en ala edes vääntämään mistään "että kun se on niin paljon parempi päihde kuin alkoholi" kun vaikka olisi muumilimpparista kyse niin me suomalaiset ollaan vain niin pirun tyhmiä että me hoidetaan itsemme katkaisuun tai tuhoamme terveytemme jollain tavalla vaikka sillä.
Terveysargumentit puolesta ja vastaan ovat tunnepohjaista diibadaabaa. Kysymys on yksinkertaisesti kustannuksista ja siitä, että kieltolaki aiheuttaa merkittävästi suuremmat kustannukset, harmaantalouden, poliisin resurssien ja yksittäisten käyttäjien elämien suhteen. Tapaus viherpeukut siihen vielä päälle ja ei tuo oikeuslaitos ainakaan mikään halpa laitos ole, kun lähdetään tuomitsemaan ei väkivaltaisia ihmisiä heidän päihdetottumuksistaan. Se on henkilökohtainen valinta, mikä kohdistuu omaan kehoon ja mieleen, kun valitsemme päihteemme. Tämän lisäksi hampun menetetty potentiaali vaikkapa lääkeaineena, mitä ollaan vasta nyt vuosikymmenten jälkeen saamassa takaisin. Kallista, erittäin kallista toimintaa.
Kannabislainsäädännön perustavanlaatuiset heikkoudet
---
Olen laillistamista vastaan. itse näen asian semmoisena että kun on jo suomalaisten vitsaus kuningas alkoholi jo olemassa niin miksi pitäisi väkisin saada toinen mokoma siihen kaveriksi. vaikka kannabiksen käyttäjistä vähempi joutuisi hakeutumaan hoitoon sen takia että käyttää sitä liikaa (tjsp) niin se silti rasittaisi jo nykyiseltään liian pientä terveydenhoitoon määrättyä rahamäärää..
---
Hyvin klassinen argumentti johon ei voi sanoa juuta eikä jaata kun eka pitäisi käydä läpi pitkät listat päihteiden aiheuttamista kustannuksista, sekä terveyshaitoista. Kaiken lisäksi jätät oven raolleen ilmaisemalla budjetin olevan "liian pieni"
Olisiko budjetti 'liian suuri' sitten, jos siihen lisättäisiin kannabiksesta koituvien akuuttien psykoosien kulut?
Bissellä tahkotaan 1/3-1/2 miljardia massia, että ei se alkoholi kyllä kalliiksi tule. Toinen asia onkin sitten, voiko tätä rahaa käyttää järkevämmin, eli parantaa katetta?
---
Nyt en ala edes vääntämään mistään "että kun se on niin paljon parempi päihde kuin alkoholi" kun vaikka olisi muumilimpparista kyse niin me suomalaiset ollaan vain niin pirun tyhmiä että me hoidetaan itsemme katkaisuun tai tuhoamme terveytemme jollain tavalla vaikka sillä.
---
No ei tarvitse vääntää, mutta mutusi on siitäkin huolimatta kovin ontuvaa. Kyseessä on kuitenkin täysin erilainen päihde kuin alkoholi, eikä sen käyttäjää voi verrata humaltuneeseen, ja sen vuoksi näiden markkinat kohtaavat vain abstraktien termien - kuten päihde - kautta. Fysiologiset vaikutusmekanismit ovat täysin erilaiset. Jos nämä olisivat rinnakkaistuotteita, niin kuka helvetti nyt kannabista lailliseksi edes tarvitsisi?
Mutta kuten sanoit, sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Ja minulla on samalla sananvapauden oikeudella sanoa, että se on ihan paska.
juurikin tämän takia en ala edes miettimään asiaa sen syvemmin kun on näitä jotka jaksaa pähkäillä näitä asioita päivästä toiseen ja aamusta iltaan.
juurikin tämän takia en ala edes miettimään asiaa sen syvemmin kun on näitä jotka jaksaa pähkäillä näitä asioita päivästä toiseen ja aamusta iltaan.
Aa, här har vi en troll. Hehe, ihana pikku-peikko. Halusin sanoa vain, että rakastan sinua.
Astaroth,
eli olet asiaa vastaan vaikka et ole edes oikeasti pohtinut, että onko suhtautumisessasi aiheeseen mitään järkeä. ikävintä on se, että kaltaisiasi on tuolla meidän yhteiskunnan päättävissä elimissä asti, jotka tekevät samoilla olemattomilla perusteilla toisten ihmisten elämästä vaikeaa ---CLiPP---
Antti hoi, ei kandee lähtee, ei tota jäbää saa tunteella mukaan ja rikot siinä jahdissa vaan omia argumenttejasi. Kärsiköön siinä pienessä kuplassaan kun maailma ympärillään muuttuu tunnistamattomaksi. <3
Äitis valehteli. Ei se oman panoksensa antaminen aina riitä.
---
---
eli olet asiaa vastaan vaikka et ole edes oikeasti pohtinut, että onko suhtautumisessasi aiheeseen mitään järkeä. ikävintä on se, että kaltaisiasi on tuolla meidän yhteiskunnan päättävissä elimissä asti, jotka tekevät samoilla olemattomilla perusteilla toisten ihmisten elämästä vaikeaa
joskus olisi kivaa että ihmiset pyrkisivät ajattelemaan myös niiden ihmisten puolia, joiden oikeudet ei suorannaisesti liityisikään siihen omaan pieneen maailmaan. vähän sama kuin miehet vastustaisivat aborttia, koska eivät itse pysty tulla raskaaksi
eli en saa olla jotain mieltä jostain asiasta kun en ole pohtinut juurikin tätä kysymystä puhki.. ookoo.. valitettavasti nämä asiat eivät ole minun arvomaailmassa ihan siellä etusivulla ja vielä kun minun päihdepuoleni on kunnossa. olen pahoillani kaikesta mielipahasta mitä olen aiheuttanut kun en ole kannabiksen laillistamisen kannalla ja olen vielä päätynyt tähän lopputulokseen muistaakseni kauheassa krapulassa kun paskoin yöllä syötyä rullakebabia kovalla paineella pönttöön.
nyt sulkeudun mun elämäni pieneen kuplaan ja mietin mitä kaikkea muuta vastaan olen ilman sen kummempaa järkeilyä ja keskityn sellaisiin asioihin mitkä minua itsekkäästi kiinnostaa.. olenhan vain ihminen.
Kelatkaapas, jos konemusiikki olis kielletty, koska "se on huumemusiikkia".
Ja sitten jazzin, reggaen tai stoner rockin kuuntelijat ja vieläpä he, jotka eivät kuuntele musiikkia lainkaan, argumentois konemusadiggareille, että "meillä on jo jazz ja reggae, ei me tarvita lisää huumemusaa"..?
En nyt toivo keloja siitä, "onko konemusa huumemusiikkia vai ei", vaan tuon argumentin "emme tarvitse lisää sellaista-ja-sellaista, niitä on ihan tarpeeksi" pätevyydestä tässä keississä.
valitettavasti nämä asiat eivät ole minun arvomaailmassa ihan siellä etusivulla ja vielä kun minun päihdepuoleni on kunnossa. olen pahoillani kaikesta mielipahasta mitä olen aiheuttanut kun en ole kannabiksen laillistamisen kannalla ja olen vielä päätynyt tähän lopputulokseen muistaakseni kauheassa krapulassa kun paskoin yöllä syötyä rullakebabia kovalla paineella pönttöön.
Hetkinen hetkinen, eihän alkoholin juomisesta kuulu seurata krapulaa - ellei sitten ole alkoholin väärinkäyttäjä. Krapula on seurausta ryyppäämisestä, minkä johdosta yleensä unohdetaan juoda vettä tai ei muuten vain tiedosteta alkoholin nestettä poistavaa vaikutusta. Joka tapauksessa päihdeasiasi eivät tunnu olevan kunnossa, mikäli sinulla seuraa alkoholin käytöstä krapulaa ;)
---
valitettavasti nämä asiat eivät ole minun arvomaailmassa ihan siellä etusivulla ja vielä kun minun päihdepuoleni on kunnossa. olen pahoillani kaikesta mielipahasta mitä olen aiheuttanut kun en ole kannabiksen laillistamisen kannalla ja olen vielä päätynyt tähän lopputulokseen muistaakseni kauheassa krapulassa kun paskoin yöllä syötyä rullakebabia kovalla paineella pönttöön.
---
Hetkinen hetkinen, eihän alkoholin juomisesta kuulu seurata krapulaa - ellei sitten ole alkoholin väärinkäyttäjä. Krapula on seurausta ryyppäämisestä, minkä johdosta yleensä unohdetaan juoda vettä tai ei muuten vain tiedosteta alkoholin nestettä poistavaa vaikutusta. Joka tapauksessa päihdeasiasi eivät tunnu olevan kunnossa, mikäli sinulla seuraa alkoholin käytöstä krapulaa ;)
näin sen täytyy olla.
Höh, itseironia -mitä se on? ;)
Kelatkaapas, jos konemusiikki olis kielletty, koska "se on huumemusiikkia".
Ja sitten jazzin, reggaen tai stoner rockin kuuntelijat ja vieläpä he, jotka eivät kuuntele musiikkia lainkaan, argumentois konemusadiggareille, että "meillä on jo jazz ja reggae, ei me tarvita lisää huumemusaa"..?
En nyt toivo keloja siitä, "onko konemusa huumemusiikkia vai ei", vaan tuon argumentin "emme tarvitse lisää sellaista-ja-sellaista, niitä on ihan tarpeeksi" pätevyydestä tässä keississä.
Muutosvastaisuus, mistä se oikein pohjimmiltaan kumpuaa? Kenties siitä, että olemme tyytyväisiä nykytilanteeseen tai siitä, että emme ole. Joka tapauksessa meillä kuitenkin tuntuisi olevan käsittämättömän mainio kyky samaistua siihen hetkeen jossa elämme ja helposti unohdamme kaiken olevan vain tilapäistä.
Pitäisi siis mielestäni muistaa jokaisen hetken vaiheet, kun aloittaa matkustamisen elämässään, jotta voisi rationaalisesti ymmärtää miten me jatkuvasti kasvamme ihmisinä, että kykenisi tunnistamaan itsensä onnellisessa tilassa.
Argumentti siis itsessään ei mielestäni ole validi, koska se perustuu muutosvastaisuuteen ja on siten vanhoillista paatosta - meidän jälkeen tulee taas uuden sukupolven vuoro.
[q]Reivaaja, 15.10.2009 12:58:
---
mikke, 15.10.2009 12:56:
---
Reivaaja, 15.10.2009 12:55:
Ja mix mul on aikaraja?
---
Mikä ihmeen aikaraja ?
---
max 10min. Mieluiten 5
[/q]
siis kuka sen on asettanu ? Ja mille ? Mä oon ihan pihal.
[q]Avangion, 15.10.2009 13:00:
Yksi minkä takia alkoholi on mun mielestä parempi aine, on että sitä voi käyttää muuhunkin kuin päihtymiseen. Kannabiksessa ei ole muuta viihdekäyttöä.
[/q]
Onks alkoholilla muuta viihdekäyttöä kuin päihtyminen ?
edit: toisin sanoen: miksi kukaan ottaisi alkoholia muuten kuin päihtyäkseen (vähän tai paljon, siitä ei oo kysymys tässä), ellei sitä terveydelle hyväksi olevaa punaviinilasillista tms. lasketa mukaan ?
Mun mielestä kannabiksen laillistamista vois kokeilla, tuskinpa siinä hirveesti menetettäiskään mitään. Voi vaan olla vähän nihkeetä saada jotain kannabislakeja läpi jos täällä kohta poltetaan tupakkimiehetkin roviolla.
Joo, samaa mieltä. On tää hieno maa, muualla maailmassa kun mennään liberaalimpaan suuntaan ni täällä kukkahatut rulaa niinku on tehny jo vuosikymmeniä.
OT: Toi tupakkalaki on kyllä hieno. Nyt kun esim. oppilaitoksien alueella ei saa tupakoida, niin se tarkoittaa sitä että kun jengi ajetaan siihen ennen varatulta alueelta pois, ni se siirtyy sitten tupakoimaan pois koulun alueelta esim jalkakäytäville, kauppojen edustoille jne. Ja sitten kauppiaat ja ihmiset valittaa kun tumppeja ja räkää on joka paikassa ja isot nuorisolaumat pelottavat vanhuksia ja asiakkaita jne. :D Mutta pääasia että SAADAAN SELKEÄ VIESTI NUORILLE ETTÄ ME EI TÄÄLLÄ HYVÄKSYTÄ TUPAKOINTIA!!!1
edit:
haha, ootsä kuilu hauska jätkä. Tuol ignore-threadissa väität että laitat noreen porukkaa joiden jutut _ei sua kiinnosta_. Sit toisaalta sä mainostat sun noressas olevan tyypin kirjoittamaa blogia moneen eri otteeseen :D Eiköhän ton blogin ny oo varmaan kaikki jo lukenu.