Kirjaudu
tai
Rekisteröidy
Miksi? Virallinen tyhmien kysymyksien topikki.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 57
- 58
- 59
- 60
- 61
- 62
- Seuraava »
Kun ajaa autolla ja kuuntelee jotain miksausta, niin miksi laukan sattuessa katsotaan aina sitä radiota? Ei se soittaja siellä radiolaitteen sisällä ole. Ei se auta yhtään katsoa sitä.
Miksi eilen aamulla, kuun ollessa lounaassa, kuu oli lähes täysikuu ja sininen, mutta illalla kuun ollessa koillisessa, kuitenkin yhtä korkealla kuin aamulla, oli se huomattavasti vajaa täysikuu ja isompi kooltaan, sekä kellertävämpi. Jos se oli samalla korkeudella, niin miten se voi olla erinäköinen? Ei se valo matkaa pidempää matkaa ilmakehän läpi jos se kiertää eri kautta. Samahan se päiväntasaajallakin on, kiertääkö itään vai länteen - kilomeetrit on silti samat.
SE valo taittuu eri kulmassa ja jollain hauskalla tavalla se vaikuttaa siihen mikä värinen valo pääsee perille.
Mä ainakin toivon että se johtuis mankasta se laukka omassa setissä... :scared: taitaa olla turha toivo kun ei viimeksi samalla pyörittimellä CD pompannut vaikka veli venäläinen vetäs seittämääkymppiä peräkonttiin ja autot lunariin (tairkoittaa lunastusta eikä kuuta).
I make God kill kittens.
Platinumin kissojen omistajien puolesta esitän jyrkän vastalauseen moiselle! :mad:
Miksi eilen aamulla, kuun ollessa lounaassa, kuu oli lähes täysikuu ja sininen, mutta illalla kuun ollessa koillisessa, kuitenkin yhtä korkealla kuin aamulla, oli se huomattavasti vajaa täysikuu ja isompi kooltaan, sekä kellertävämpi.
Ja se miksi kuu/aurinko näyttää suuremmalta kun se on lähempänä horisonttia johtuu eräänlaisesta optisesta harhasta sekä ihmisen aivojen rajoittuneesta tajuamiskyvystä.
No mutta ei tämäkään vielä vastannut siihen kysymykseen mikä Tarskalla oli. Onko se sisälukutaito niin vaikeaa kun jo aiemmin tuli tämä sama ongelma?!! :mad: ;)
Tarska, oletko muuten ihan varma siitä että horisontit koillisessa että lounaassa on samalla korkeudella? Jos toisessa se horisontti onkin maanmuotojen takia jotenkin korkeammalla, jolloin näyttää että ne olisi samalla korkeudella vaikka ne ei olekaan. Mitä tohon kuun väriin taas tulee, niin sen erot noissa kahdessa paikassa voi selittyä myös jotenkin auringon asemalla kuuhun ja maahan nähden. Mutta toisaalta tähän tarvittaisiin varmaan joku tähtitieteilijä piirtämään tilanne auki niin se ehkä selviäisi.
Näppituntumalta aika samalla korkeudella. Nimittäin melko tasasta maastoa. Ei juurikaan kumpuilua. Moottoritie M1 Dublinista Belfastiin, siinä Donabaten jälkeen pohjoiseen oli se kohta.Tarska, oletko muuten ihan varma siitä että horisontit koillisessa että lounaassa on samalla korkeudella?
Jos joku näppärä haluaa kartan etsiä ja tutkia maastonkohoiluja, kato. ;)
Miksi eilen aamulla, kuun ollessa lounaassa, kuu oli lähes täysikuu ja sininen, mutta illalla kuun ollessa koillisessa, kuitenkin yhtä korkealla kuin aamulla, oli se huomattavasti vajaa täysikuu ja isompi kooltaan, sekä kellertävämpi. Jos se oli samalla korkeudella, niin miten se voi olla erinäköinen? Ei se valo matkaa pidempää matkaa ilmakehän läpi jos se kiertää eri kautta. Samahan se päiväntasaajallakin on, kiertääkö itään vai länteen - kilomeetrit on silti samat.
Veikkaisin, että se kuitenkin oli hieman eri korkeudella. Kuun väriin ei tietääkseni vaikuta mikään muu kuin matka, jonka sen valo kulkee ilmakehässä. Koska ilmakehä on hyvin ohut suhteessa "pituuteen" niin lähellä horisonttia pienikin kulmamuutos lisää valon ilmakehässä kulkemaa matkaa paljon.
nimim. Ursan jäsen vuodesta '89 :hah:
-Miksi miehet puhuvat aina autoista?
-Miksi useimmat naiset eivät harrasta mitään järkevää, muuta kuin ehkä
nimellisesti?
:scared: :scared:
-Miksi useimmat ihmiset eivät voi sietää Joonas Hytöstä?
-Miksi naiset pitävät yleensä pidempiä hiuksia kuin miehet, vaikka muut karvat ajetaan viimeistä suortuvaa myöten?
-Miksi valurautapannua (vai oliko se teflon pannua) ei saa pestä astianpesuaineella?
- Joonas tulee toimeen kohtalaisen hyvin ja sillä on kaunis tyttöystävä.
- Siksi koska pitkät hiukset ovat MUST.
- Valurautapannun toiminnan olennainen osa on rasva, joka imeytyy pannun huokosiin ja näin estää ruoan tarttumisen kiinni. Mikäli pannu pestään saippualla, niin rasva irtoaa.
Mikäli joku onneton sattuu pesemään pannunsa saippualla, niin homma on vielä korjattavissa: ostat kaupasta suolatonta sian ihraa, hierot pannun sillä ja pidät pannua 225-asteen uunissa about tunnin.
- Siksi koska pitkät hiukset ovat MUST.
Tästä päästäänkin kysymykseen: Mikä on blondi jolla on saparot?
Vastaan tähän (itse itseäni tehostaen): Suihinotto kahvoilla.
Kiitti! Toi oli mulle uus. Aivan ihq! :hearts:
Joo siis kyllähän sitä avaruuteen sinkoaisi, mutta ei kiertävälle radalle. Kappaleen pitää kiertoradalla nimenomaan maan vetovoima.
No nyt sen saat: HV :D *taptap*
Ihan normaali liike-energia ja jatkuvuuden laki sen siellä pitää.
Ei, vaan jatkavuuden laki. ::p:
Mutta keskeiskiihtyvyys eli normaalikiihtyvyys on. Johtuu siitä että kappale jatkaisi suoraviivaista liikettä ellei siihen vaikuttaisi joku voima, tässä tapauksessa vetovoima. Jos ihminen olisi sidottu maahan kiinni normaalikiihtyvyys olisi sitä suurempi mitä nopeammin maapallo pyörisi.
Jeps, jos ilmakehä olis tyhjiö, ni ilman painovoimaa me singottais johonkin maata kiertävälle radalle.
Taitaa tulla HV mullekkin, mutta miten voi singota kiertävälle radalle jos ei ole vetovoimaa :D
Taitaa tulla HV mullekkin, mutta miten voi singota kiertävälle radalle jos ei ole vetovoimaa :D
Liike-energialla?
Eihän sua maasta poispäin mikään muu vedä paitsi maapallon pyörimisestä aiheutuva energia ulospäin.
Liike-energialla?
Eihän sua maasta poispäin mikään muu vedä paitsi maapallon pyörimisestä aiheutuva energia ulospäin.
Joo siis kyllähän sitä avaruuteen sinkoaisi, mutta ei kiertävälle radalle. Kappaleen pitää kiertoradalla nimenomaan maan vetovoima.
No nyt sen saat: HV :D *taptap*
Kiitän :hah:
Miks on olemassa progetrancea mut ei tranceprogea?
Mä kuulemma soitan pahasuisten mielestä kiksuprogea, onko se sama asia? :D
Mitä tarkoittaa introvertti ja extrovertti? Mä en tajuu mistä noi yhet tuolla puhuu. :D
Mitä tarkoittaa introvertti ja extrovertti? Mä en tajuu mistä noi yhet tuolla puhuu. :D
Ekstrovertti = ulospäinsuuntautunut
Introvertti = edellämainitun vastakohta
Kun sitä tämmöinen vähän yksinkertaisempi kaveri käyttää monimutkaisia sanoja, niin moni voi hämääntyä ja luulla intellektuelliksi. :DMitä tarkoittaa introvertti ja extrovertti? Mä en tajuu mistä noi yhet tuolla puhuu. :D
Mua on ihmetyttäny se, että aina on hirveet uudenvuodentempaukset ja bileet ja sopimukset ja lupaukset ja toivotaan uutta vuotta ja menestystä ja hyvää onnea ja onnellista vuotta ja näin päin pois.
Tätä en ymmärrä minäkään. Mulle uusi vuosi on vain päivä muiden joukossa, tosin tästä uudesta vuodesta tekee kivan erilaiset aktiviteetit, joita kyseisenä yönä on tarjolla.
Mä(kään) en ole ikinä tehnyt mitään uudenvuodenlupauksia, koska en ole nähnyt moisiin tarvetta. Jos jotain asiaa pitää muuttaa, niin muutettakoot sitä sitten saman tien, eikä 01.01 alkaen.
Aiheeseen liittyen on pakko vielä sanoa, että tipaton tammikuu on IMO tarkoitettu henkilöille, jotka eivät ole sinut alkoholin käyttönsä kanssa. Minkä v*tun takia jalon juoman nauttiminen pitäisi lopettaa kuukaudeksi?
:confused:
Tää voi olla aika tyhmä kysymys, mutta jos koko suku asuu nyt ja on aina asunutkin suomessa, niin miten sitten tullaan suomenruotsalaiseksi?
Mä oon aina luullu et suomenruotsalaiset on semmosia et tyyliin mummi on muuttanu ruotsista suomeen aikoinaan ja perustanu tänne perheen tms.?
Siksi Elvish-kulta meillä on tämä Tyhmien kysymysten topic täällä Freestylessä. :) Täällä saa kysyä tyhmiä.
Ei suomenruotsalaiseksi tulla. Vaikka äitini suomenkielisenä meni naimisiin suomenruotsalaisen kanssa, ja puhuu melko hyvää ruotsia, hän ei siltikään ole suomenruotsalainen. Jos puhuu lapsesta asti äidinkielenään ruotsia voi sanoa itseään suomenruotsalaiseksi. Suomenruotsalainen on ihan yhtä suomalainen kuin kaikki muutkin suomalaiset, hän vaan puhuu ruotsia äidinkielenään.
Ne ruotsalaiset jotka toivat ruotsinkielen mukanaan Ruotsista, tulivat tänne joskus ristiretkien aikaan (siis siihen aikaan, kun Lalli tappoi piispa Henrikin Köyliön jäällä).
Siksi Elvish-kulta meillä on tämä Tyhmien kysymysten topic täällä Freestylessä. :) Täällä saa kysyä tyhmiä.
Ei suomenruotsalaiseksi tulla. Vaikka äitini suomenkielisenä meni naimisiin suomenruotsalaisen kanssa, ja puhuu melko hyvää ruotsia, hän ei siltikään ole suomenruotsalainen. Jos puhuu lapsesta asti äidinkielenään ruotsia voi sanoa itseään suomenruotsalaiseksi. Suomenruotsalainen on ihan yhtä suomalainen kuin kaikki muutkin suomalaiset, hän vaan puhuu ruotsia äidinkielenään.
Ne ruotsalaiset jotka toivat ruotsinkielen mukanaan Ruotsista, tulivat tänne joskus ristiretkien aikaan (siis siihen aikaan, kun Lalli tappoi piispa Henrikin Köyliön jäällä).
Ookkei, täällähän viisastuu minkä kerkee.. :)
Eli siis meneekö se äidinkieli sitten taas isän mukaan, eli jos äitisi on suomalainen ja isäsi suomenruotsalainen/ruotsalainen ja asutte suomessa (tai ihan missä vaan), niin äidinkielesi on automaattisesti ruotsi?
Niin ja kiitos vain Blondie myötätunnosta. :)
- « Edellinen
- 1
- ...
- 57
- 58
- 59
- 60
- 61
- 62
- Seuraava »