Miksi? Virallinen tyhmien kysymyksien topikki.

Back to yleinen keskustelu O

Quote by Varvana
muodista ja ihmissuhteista ja sen sellaisesta.
:panic:

...Okei.

No mä en oo ikinä ymmärtänyt muotiakaan. Intissä mulla oli uniformu. En oo sen jälkee halunnu laittaa mitään kopionkopionkopioo ylleni.

Tänäänkin olen (taas) kokonaan sininen. Alushousuja ja sukkia myöten. (Näiden vakosamettitrumpettihousujen kanssa on pakko pitää alkkareita, ku voi toi vetskari aueta.)

Ainoastaan kello on hopean värinen, mutta senkin kellotaulu on sininen. )-(

Ja sit jotain ihmissuhdejuttuu. Totuus löytyy sieltä? Siis jotain palstoja, jossa pähkäillää mitä pitäs tehdä missäki tilanteessa? Kai joku niistä jotain neuvoo saa...

Ja niitä julkkisjuoruja mä en oo ikinä tajunnu. Yks kaveri pari viikkoo si hehkutti ihan onnessaan, että se tuntee jonku, joka tuntee jonku, joka on mies, ja joka oli Robbie Williamsin keikalla, ja keikan jälkee se pääs painaa Robbiee... Ja sit sille vähä matalammalta, ihan ku salaisuutta kuiskaten sano, että Robbie väittää olevansa hetero, mut sen on pakko olla bi. KETÄ KIINNOSTAA?! Miten se vaikuttaa mun elämään millään lailla? Ja vaikka Robbie olisikin bi, niin mitä sitten? Ei se sen lauluääntä muuta miksikään.

Mikä siinä on, kun on jo kuulemma 2000-luku, ja tekniikan pitäisi olla viimeisen päälle kehittynyttä, niin silti valtakunnallisilla tv-kanavilla esitetään ohjelmia joissa äänet ovat aivan viturallaan. Jos laitat volumen sopivaksi, se on minuutin päästä niin kovalla että koko huusholli raikaa tai niin hiljaisella ettei puheesta saa selvää, ja sitten kun säätää sen taas sopivalle, on hetken päästä taas sama ongelma.

On vanha tosiasia, että mainokset ovat aina kovemmalla kuin ohjelma, mutta kun tasot heittelevät nykyään luvattomassa määrin ihan ohjelman aikanakin.

Quote by dixoff
On vanha tosiasia, että mainokset ovat aina kovemmalla kuin ohjelma, mutta kun tasot heittelevät nykyään luvattomassa määrin ihan ohjelman aikanakin.

Itseasiassa ne ei ole yhtään sen kovemmalla, eli huipputaso on samalla kanavalla täysin sama. Sen sijaan dynamiikka vaihtelee todella paljon, eli esim mainokset tuntuvat olevan kovalla niiden pienen dynamiikan takia.

Quote by ville
Itseasiassa ne ei ole yhtään sen kovemmalla, eli huipputaso on samalla kanavalla täysin sama. Sen sijaan dynamiikka vaihtelee todella paljon, eli esim mainokset tuntuvat olevan kovalla niiden pienen dynamiikan takia.

Itse asiassa tuon tiesin kyllä hyvin, mutta (kehnohkosti selitetty) pointti oli, että telkkarin ääni kuulostaa tulevan eri voimakkuudella, mikä on aivan yhtä ahterista.

Quote by mömmöemmi
Se on tietyssä iässä olevien keskuudessa coolia.
Jaa nii vähä samaan tyyliin, ku että lippalakki pitää asetella puoli tuntia peilin edessä siten, että se näyttää kuin olisi vain huitastu päähän miten sattuu...

"Varmarit ei käy! Teepaitaa ei päällä näy. Lippalakki oikeinpäin. Tennisjalkineille sanon väy väy!"

Miksi nykynuorille iskä ja äiskä ostaa niin isoja vaatteita?

Kyllä mä ymmärrän kasvuvaran, mutta ku näkee niitä skeidaajia skeidauslautojensa päällä, niin ne housut on aina kuin uudet ja kooltaan sellaset, että sinne mahtuu kaksi kaveria ja eväskori. Ei se lapsi siinä yhdessä vuodessa (tai puolessa) kasva yli neljääkymmentä senttiä, eikä liho toistasataa kiloa. Miksi niiden vaatteiden tulee olla niin isoja? Ittee aina skidinä hävetti ku faija osti sen verran isot kledjut aina, että oli kasvuvaraa ja ennen ku kasvo oikeen kokoseks ku ne roikku. Nykyään mutsit ja faijat ostaa vielä isompia vaatteita lapsilleen. Ja kumma, että ne teinit on aina kaikkea vastaan, mutta niitä kasvuvaran omaavia vaatteita pitävät päällä kyllä. Outoa. Ei tajuu.

Quote by Taedium
Miksi nykynuorille iskä ja äiskä ostaa niin isoja vaatteita?

Asiahan on niin, että nk. nykynuoret itse haluavat ja vaativat yli-isoja vaatteita. Se on tietyssä iässä olevien keskuudessa coolia. Näiden äidit ja isät kummastelevat tätä käytöstä suuresti, kun housujen pitää roikkua ja lahkeiden laahata maata.

Quote by mömmöemmi
Kesän jälkeen heräsin noin tunnin ennen lähtöä, nyt hommat sujuu jo puolessa tunnissa. Hurray!
Mä laitan kellon tunnin ennen lähtöä soimaan, mutta siirrän sitä yhteensä 40min eteenpäin. Nyt sujuu toi juttu siten, että voisin siirtää ton jälkimmäisen 10min sijaan 20min eteenpäin, kun nyt on pari viikkoa jääny aina 10min ylimääräistä. Sujuu toi kaikki ajattelematta ja aivoja rasittamatta.

On muuten outoa, että on sellanen ihme päänsärky aina ennen ku saa sen kahvin juotua.

Quote by Taedium
lippalakki pitää asetella puoli tuntia peilin edessä siten, että se näyttää kuin olisi vain huitastu päähän miten sattuu...

En tiedä päteekö se näihin tyyppeihin, koska nää junnut jannut _oikeesti_ vaan kiskasee ne vaatteet päälle, mitkä ekana lattialta käteen osuu. Toisin kuin lookki: moi, mä heräsin just. (totuus: just 3h sitten meikkaamaan ja peilaamaan).

Quote by mömmöemmi
En tiedä päteekö se näihin tyyppeihin, koska nää junnut jannut _oikeesti_ vaan kiskasee ne vaatteet päälle, mitkä ekana lattialta käteen osuu.
Niin mäkin. Siksi mä rupesinkin tekemään niin, että illalla laitan vaatteet valmiiks ku aamulla on vaa se minimiaivotoiminta päällä. Zombiekin varmaa on fiksumpaa juttuseuraa, ku minä ennen minimissään 0.5l kahvia.

Aamulla mitä mulla aina tapahtuu ku pitää töihin mennä:
1. Laitetaan kelloa 30min eteenpäin.
2. Laitetaan kelloa 10min eteenpäin.
3. Herätään.
4. Vessaan virtsalle.
5. Vaatteet lattialta ylle.
6. Kännykkä, tupakkapussi, stenkku ja paperit sängyn vierestä taskuun.
7. Istutaan autoon.
8. Ajetaan joku 20-30 kilometriä ja havaitaan, että sitä ollaan muuten matkalla töihin. / Nukutaan kunnes kämppis tönää että nyt ollaan perillä. (Riippuen siitä kumpi ajaa töihin.)

Ja parasta on se, että kämppis herää aina mun jälkeen, ni voi sentää aamun kökkiä munasillee ympäri kämppää. Kahvia ei aamusin himassa viitti keittää kun kunnon kahvi kestää aikansa valua ja murukahvi (joka on ainoa kahvityyppi mitä tässä maassa saa) on pahaa.

Ja joka aamu ihan sama ruljanssi. Jos jotain pitää muistaa ottaa aamulla mukaan, niin se on pakko laittaa tupakkapussin alle. Silti useasti unohdan.

Kuulemma vastailen ihan sujuvasti jos multa jotain kyselee aamulla. Mulla vaan ei ittellä ole mitään havaintoa että me edes ollaa juteltu aamusin...

Quote by Taedium
Niin mäkin. Siksi mä rupesinkin tekemään niin, että illalla laitan vaatteet valmiiks ku aamulla on vaa se minimiaivotoiminta päällä.

Puoliksi suunniteltu on valmiiksi tehty. Mäkin usein laitan vaatteet valmiiksi aamua venaileen, koska se tod. nopeuttaa aamun toiminta-aikaa. Esim. kesän jälkeen, kun koulut taas alkoi ja on tottunut nukkumaan pidempään, tarvitsi sitä aamuisin aika paljon enemmän aikaa kuin esim. nyt. Kesän jälkeen heräsin noin tunnin ennen lähtöä, nyt hommat sujuu jo puolessa tunnissa. Hurray!

mulla soi kello puol tuntia-tunti ennen ku pitäis herätä, sit aina läimäsen sen hiljaseks (henkilö joka keksi sen torkku-napin ansaitsis vähintään nobelin rauhanpalkinnon), kunnes se taas herättää 15 min jälkeen ja taas kii jne. kunnes sit lopulta toinen herätyskello soi parin metrin päässä sängystä lattialla ja siinä on niin uskomattoman ärsyttävä puhe herätys, että pakko nousta ylös ja polkea se jalalla hiljaseks. sit zombina suihkun alle ja kun sieltä pääsee pois ni on jo myöhässä. Näytän kyllä aika juosten kustulta ku pääsen ovesta ulos.

No mulla on toi ihan sama vika että tökkään sitä herätyskelloa aamulla ainakin kerran tai sit 2 tai jopa 3 kertaa ennenkuin nousen. Töihin tullaan oikeesti sen näkösenä kun on herätty.

Minkä ihmeen takia ne tietokoneen virtalähteen piuhat on tehty siten, että ne saa helposti kiinni kovalevyyn tai CD-asemaan, mutta irroitus on hankalaa jopa hohtimien kanssa?

Kuvitteleeko virtalähteenvalmistajat, että se tulee johonkin marakassiin se virtalähde, vai miksi se pitää olla niin tiukassa?

Miksi kouluissa VAIN opetetaan? Miksei opeteta niin, että tieto todella jäisi pääkoppaan? En nyt sano että kaikki opet ovat huonoja, mutta kovin kaavamiselta näyttää...

Hyppään suoraan naistenkelloon.

- Koska kallis naistenkello on naisille koriste. Ajan he kysyvät miehiltä...

Toi on just naisen logiikkaa (en yleistä), naisen logiikan mukaan kaikki pitää olla hienoa, tyylikästä ja kaunista.....mutta toiminnasta ja helppokäyttöisyydestä ei ole takeita!!!!

Quote by Taedium
Aamulla mitä mulla aina tapahtuu ku pitää töihin mennä:

Maanantaiset aamutoimeni:

1. Herätys 10min ennen lähtöä
2. 2min kiroilua kun väsyttää ja vituttaa nousta.
3. Kuselle. Vessasta mukaan hammastahnalla kuorrutettu hammasharja.
4. Peseytyminen suihkussa, hampaat harjataan samalla.
5. Hiukset ja muu keho kuivataan.
6. Vaatteet päälle, hiukset ojennukseen.
7. Juoksujalkaa ulos!

Hui, onpa muilla pikaisia aamutoimia... Mä olen kyllä niin ei-aamuihminen, kiireiset aamut on pahin vitsaus mitä on koskaan keksitty! Aamulla kuuluu herätellä itsensä pikkuhiljaa ja ottaa rennosti, niin päiväkin lähtee mukavammin käyntiin.

Yleensä herään sellaiset 1,5h ennen lähtöä, mutta jos haluan ottaa rauhallisesti ja lukea esim. Hesaria, niin aikaa on hyvä varata 2 tuntia.

Quote by Tapi T

1. Herätys 10min ennen lähtöä
2. 2min kiroilua kun väsyttää ja vituttaa nousta.
3. Kuselle. Vessasta mukaan hammastahnalla kuorrutettu hammasharja.
4. Peseytyminen suihkussa, hampaat harjataan samalla.

Tässön selkee virhe, voisit optimoida ja kusta suihkussa samalla kun toisella kädellä peset hampaitasi.

Quote by akir0
Tässön selkee virhe, voisit optimoida ja kusta suihkussa samalla kun toisella kädellä peset hampaitasi.

Suihku on mulle sen verran pyhä paikka, etten viitsi suorittaa tarpeitani siellä. Mutta kyllä, suihkussa kusemalla tuosta nipistäisi helposti minuutin tai puolitoista.

O